Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.180 discussies in dit forum
-
Ik zag net dat de inrichting van het café een ietsje gewijzigd is. Je kunt nu zien in één oogopslag hoeveel berichten iemand al heeft verstuurd. Wat ik echter een beetje mis is de bedankknop. Is die gesneuveld of even tijdelijk aan de wandel? Ik vind die bedankknop wel handig, anders heb je straks tien vervolgberichtjes met allemaal als inhoud: 'dank je wel'. Daardoor wordt het café wat minder leesbaar, voor mij althans. Groet, Jan-Fré
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Via www.radio19.fm/nieuws kun je allerlei nieuws zien over radio. Misschien interessant voor de leden van dit forum. Theo
-
Gehoord in een programma van Stuart Russell op Radio Caroline (04-09-77). De allereerste Rap plaat (al) in 1977? Joan Baez - Time Rag: Geweldige Live Acapella Versie: http://www.lyricsmania.com/time_rag_lyrics_joan_baez.html Robin
-
- 4 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Achter de Halletoren te brugge. Gallerijen De Jonckheere. De grote meubelzaak. Ergens in 1976 totaal uitgebrand en dus verdween de commercial van Radio Mi Amigo.
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Dank aan de mensen die me per mail attent hebben gemaakt op het ontbreken van veel van de oude knipsels op de clipping page. Door een upgrade van Dumpyourphoto zijn deze allemaal verloren gegaan. Het gaat om honderden knipsels. De medewerkers hebben hun best gedaan om de oudste toch nog te redden, maar helaas. Ik ga proberen deze toch weer allemaal online te krijgen, maar dan wel bij een andere provider. Niet dat dat enige garantie is, maar na dit incident zoek je toch naar wat anders. Het devies is dus nu alles weer opzoeken in het archief en de lange weg van stuk voor stuk uploaden. Even geduld aub. Hello Alex, I tried to recover the photos, but I couldn't ret…
-
- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Ik ben op het moment weer veel aan het luisteren naar Boudewijn de Groot. Vooral de lp Hoe sterk is de eenzame fietser is heel belangrijk voor mij en ik weet nog goed wat een sensatie het was toen hij uit kwam. Ik vroeg me af wat er toen op de radio voor aandacht voor was, was er bijvoorbeeld op Veronica een special voor deze lp? De hoes vermeldt dat het album o a opgedragen is aan Tineke. Heeft Tineke misschien destijds een programma met Boudewijn gedaan? Wim de Lang
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Spreekbuis meld dat Jaap Brugman de geestelijk vader van de populaire televisie serie uit de 50er en 60er jaren is overleden http://www.spreekbuis.nl/jaap-brugman-dappere-dodo-overleden We zijn er allemaal mee groot geworden. Nico.
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
20. ERKRATHER RADIOTAG Samstag, 11.Juni 2022. Nach 2 Jahren Pause ist es endlich so weit: Der 20. Radiotag wird am 11.Juni 2022 an gewohnter Stelle im Technischen Museum QQTec in 40721 Hilden stattfinden. Zuallererst wird dieser Termin die von vielen Leuten lange ersehnte Zusammenkunft unserer Szene werden! Unsere Gäste werden sein: Richard Harold Cummings ( Radio Free Europe, Radio Liberty,Buchautor „Cold War Radio“ und „Cold War Frequencies CIA ClandestineBroadasting“) Mandy Marton (Radio Seagull) und Alan Beech (Radio Caroline) Herbert Visser (RadioCorp BV, 100%NL und Sunlite) Die Veranstaltung findet wie üblich von 13.00 Uhr bis 19.00Uhr statt. Der Eintritt beträgt 12…
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Wat kan ik met een " mirror screen Apple Catplay" ? En DAB+ Radio met blue tooth en capacitief 7 inch kleuren scherm. Ik kan daar niet echt een duidelijke uitleg over vinden. "al dat moderne gedoe"..........................hi Juul
-
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Werd jij nou nat gespoten op de brug in Amsterdam? Zie Humberto van vandaag.
-
- 4 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
-
" Slechts 24 procent van de Nederlanders heeft het afgelopen jaar nog wel eens videocontent zoals films en series, muziek of games gratis gedownload. In 2013 deed 41 procent dat nog regelmatig. Streaming video- en muziekdiensten zoals Netflix en Spotify zijn sindsdien sterk gegroeid, terwijl organisaties zoals Stichting Brein illegaal uploaden steeds harder aanpakken. Mannen downloaden nog altijd een stuk meer dan vrouwen, aldus marktonderzoeksbureau Telecompaper." https://www.telecompaper.com/nieuws/slechts-24-procent-nederlanders-doet-nog-aan-gratis-downloaden--1233037 Maar er wordt natuurlijk wel veel meer gekeken via (gratis) streaming website…
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
-
-
13 februari, de dag waarop de radio van de Verenigde Naties werd gecreëerd, in 1946, werd voorgesteld door de directeur-generaal van UNESCO als Wereldradiodag. De doelstellingen van de Wereldradiodag zijn: • Het grote publiek en de media sensibiliseren rond de waarde van radio; • De beleidsmakers aanmoedigen om toegang tot informatie te ontwikkelen via radio; • Het versterken van netwerken en van de internationale samenwerking tussen omroepen. Radio is een low-budget communicatiemiddel, in het bijzonder geschikt om geïsoleerde gemeenschappen en kwetsbare mensen (analfabeten, gehandicapten, vrouwen, jongeren, armen) te bereiken. Radio geeft teve…
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
In November konden jullie mijn verhaal lezen over mijn sleutel-avonturen met mijn Fiat Cinquecento Sporting (wat een naam voor zo'n hok) Alles leek in orde, alleen bleef er een zeer irritante hik over wanneer het motorblok de 50 graden Celsius passeerde. De afgelopen twee maanden ben ik daar meerdere keren uren achtereen mee bezig geweest. Niets leek te helpen en het was daarom zeer frustrerend. Op een gegeven moment had ik een proefrit gemaakt met de laptop aangesloten zodat er data werd verzameld tijdens de rit. Opeens was daar een raar probleem te zien. Je kunt met deze software een soort XY diagram maken waarbij de Y-as (dus verticaal) de te meten waarde voorstelt e…
-
- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Ik kreeg vandaag de QSL kaart binnen van de special call de PD538RNI Deze was actief ivm dat het 40 jaar geleden was dat Veronica en RNI moesten stoppen als zeezenders.
-
Gewoon TV kijken: http://www.spreekbuis.nl/hilversumtv-wil-het-oude-kijken-vernieuwen
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
-
-
Als ik een download aanklik op zippyshare verschijnen er linken naar allerlei vage sites. Hebben hier meer mensen last van?????????
-
- 5 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Gisteren bezorgde de pakketdienst een doosje met de eerste exemplaren van mijn eerste boek! Errug leuk! Je grijpt er toch telkens weer naar om het te bekijken. De uitgever heeft ook mijn ontwerp voor de omslag gebruikt, dus het is echt 'mijn boek'. Ben er blij mee!
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Ik vraag mij wel eens af wat heb ik aan die Notificaties op het forum. ? Ik hecht er niet aan. Wel als ik kan zien wie "een Notificaties uitdeelt". Dan weet ik het tenminste op waarde te schatten. Of mis ik iets ?
-
- 6 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Een simpel koelkastmagneetje, dat je als radiofreak natuurlijk aanschaft in de souvenirshop!
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
-
-
Een aantal bekende Nederlanders treden op in de nieuwe clip van de recent uitgebrachte plaat van Danny Mirror (Eddy Ouwens). Die bekende Nederlanders zijn o.a.Willem van Kooten en Tineke de Nooij. Het is allemaal humoristisch bedoeld en ik heb ook echt in een deuk gelegen over het optreden van Willem van Kooten.in deze clip. Oordeel zelf:
-
Hier in Amsterdam werd hij geroemd en gevreesd, zo schreef hij wekelijks een recensie in Het Parool. Het was niet uitzonderlijk dat je na een slechte beoordeling je 'toko' moest sluiten wegens gebrek aan klandizie. Jammer dat het lastiger wordt het kaf van het koren te scheiden. Ook wij eten weleens buiten de deur en hebben achteraf zoiets van: Dat kan ik thuis óók en wellicht nog beter. (Enkelen van jullie weten dat ik vroeger kok ben geweest...)
-
Ik kreeg deze waarschuwing van Fire Fox, Wat houd dat in? Theo
-
- 4 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Ook deze week weer het nodige materiaal digitaal gemaakt voor WikiRadio knipsels / Radio clippings. Ongeveer 10 nieuwe pagina's met oud, maar wel leuk nieuws. Wat Engels materiaal over Caroline, uit 1976 de schaatser Hans van Helden die tijdens de Olympische spelen Harry van Doorn confronteert met zijn mening over het laten verdwijnen van Veronica en het niet toestaan van de VOO. Een bericht uit de Telegraaf van 22 november 1977. Veronica wordt museum. Hoe mis hadden ze het in die tijd. Het komplete 24 pagina's tellende Mi amigo Fanblad staat in de Mi Amigo file. Mi Amigo is ook onderwerp van gesprek in Mi Amigo die vanuit Paraguay zou gaan uitzenden. Wat een i…
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Wie oh wie kan me helpen aan deze radioopnamen 4th July, 1969: Dutch radio (Radio Veronica) 'In Memoriam - Brian Jones'. Weet niet precies wat dit inhoudt Gr Ray
-
- 6 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-