Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by Juul,

Geen idee , maar wel leuk...... http://www.destentor.nl/regio/deventer/welstand-eruit-over-veronica-in-lebuïnus-1.4149801?ns_campaign=red_nieuwsbrief&ns_mchannel=email&ns_source=23122013&ns_linkname=Welstand-eruit-over-'Veronica'-in-Lebuïnus

• 6 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  2. Started by rien1959,

Afgelopen zomer, in een melige bui, nam ik het besluit om zelf een zeezender-verhaal op te zetten. Het zou een geschiedenis zijn waarvan niemand het fijne wist en wat ook nog eens echt gebeurd zou kunnen zijn. Na enkele uurtjes achter het beeldscherm stond er een samenstelling van twee binnenvaartschepen met daarop twee zendmasten vergelijkbaar met de Norderney. Een verhaal had ik ook al in mijn hoofd. Twee kerels uit de offshore die fortuin hadden gemaakt, besloten om een zeezender te beginnen. Niet gehinderd door enige vorm van kennis, enzovoort .... Het is er allemaal niet van gekomen. Geen tijd meer gehad en de lol was er wel af. Ook had ik alles al zo voorzien dat he…

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  3. Started by Helmut,

20. ERKRATHER RADIOTAG Samstag, 11.Juni 2022. Nach 2 Jahren Pause ist es endlich so weit: Der 20. Radiotag wird am 11.Juni 2022 an gewohnter Stelle im Technischen Museum QQTec in 40721 Hilden stattfinden. Zuallererst wird dieser Termin die von vielen Leuten lange ersehnte Zusammenkunft unserer Szene werden! Unsere Gäste werden sein: Richard Harold Cummings ( Radio Free Europe, Radio Liberty,Buchautor „Cold War Radio“ und „Cold War Frequencies CIA ClandestineBroadasting“) Mandy Marton (Radio Seagull) und Alan Beech (Radio Caroline) Herbert Visser (RadioCorp BV, 100%NL und Sunlite) Die Veranstaltung findet wie üblich von 13.00 Uhr bis 19.00Uhr statt. Der Eintritt beträgt 12…

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  4. Started by hans558,

Ik ben bezig met een muziekspecial over de Belgische popgroep The Pebbles. Voor ATOS radio, Zwijndrechtse waard. Nou kan ik helemaal niets vinden over Belgische (of Vlaamse) hitlijsten uit de jaren 60. Ik weet dat Humo een lijst had en de BRT . maar heeft iemand gegevens over met name The Pebbles in Belgische hitparades?

5. Gast Theo
    Started by Gast Theo,

Via www.radio19.fm/nieuws kun je allerlei nieuws zien over radio. Misschien interessant voor de leden van dit forum. Theo

• 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  6. Gehoord in een programma van Stuart Russell op Radio Caroline (04-09-77). De allereerste Rap plaat (al) in 1977? Joan Baez - Time Rag: Geweldige Live Acapella Versie: [verborgen inhoud] Robin

• 4 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  7. In de Volkskrant van 27 juli stond een 7 pagina interview met Lex Harding. In die van 4 augustus stond in dezelfde krant nog een necrologie van Gerard de Vries. 12 augustus stond de onderhand bekende pagina over de zeezenders in de Leeuwarder Courant. De drie artikelen zijn toegevoegd aan [verborgen inhoud] de knipselsite [verborgen inhoud] Met dank aan Hans Meijering en Theo Bakker.

• 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  8. Started by Juul,

Ik kreeg vandaag de vraag van Lex of ik soms documentatie had in ons archief betreffende z'n platenzaak in Gouda op de Kleiweg 16. Ik wist dat die platenwinkel er was. We maakten er wel eens (vervelende) grappen over. Er zijn mensen die denken dat de winkel op 1 augustus 1968 open ging. Lex weet het niet meer, hij heeft in z'n geheugen dat de winkel misschien al in 1967 bestond. Lex dacht ook dat hij er wel eens een spotje voor gemaakt had. Ik kan niks vinden……….. Wellicht is er hier iemand die daar destijds wel eens geweest is en het zich kan herinneren in welk jaar dat was. dank, Juul PS er is pas een stukje in h…

9. Started by Juul,

Wat kan ik met een " mirror screen Apple Catplay" ? En DAB+ Radio met blue tooth en capacitief 7 inch kleuren scherm. Ik kan daar niet echt een duidelijke uitleg over vinden. "al dat moderne gedoe"..........................hi Juul

10. Started by Harmen,

Speciaal voor de buitengebieden komt er mogelijk glasvezelinternet via het riool. Er is licht aan het einde van de tunnel het riool Juul http://m.nos.nl/pl/svt/si/nos/po/opnl/sc/nos_nieuws/dk/nos.12-20-2012.0036p2/ms/e4a2nvXtlP/r/1356005231/pa/248725

• 4 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  11. Started by wim1958,

Ik ben op het moment weer veel aan het luisteren naar Boudewijn de Groot. Vooral de lp Hoe sterk is de eenzame fietser is heel belangrijk voor mij en ik weet nog goed wat een sensatie het was toen hij uit kwam. Ik vroeg me af wat er toen op de radio voor aandacht voor was, was er bijvoorbeeld op Veronica een special voor deze lp? De hoes vermeldt dat het album o a opgedragen is aan Tineke. Heeft Tineke misschien destijds een programma met Boudewijn gedaan? Wim de Lang

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  12. Started by jhjpost,

Als ik een download aanklik op zippyshare verschijnen er linken naar allerlei vage sites. Hebben hier meer mensen last van?????????

• 5 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  13. Hier in Amsterdam werd hij geroemd en gevreesd, zo schreef hij wekelijks een recensie in Het Parool. Het was niet uitzonderlijk dat je na een slechte beoordeling je 'toko' moest sluiten wegens gebrek aan klandizie. Jammer dat het lastiger wordt het kaf van het koren te scheiden. Ook wij eten weleens buiten de deur en hebben achteraf zoiets van: Dat kan ik thuis óók en wellicht nog beter. (Enkelen van jullie weten dat ik vroeger kok ben geweest...)

• 8 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  14. Spreekbuis meld dat Jaap Brugman de geestelijk vader van de populaire televisie serie uit de 50er en 60er jaren is overleden [verborgen inhoud] We zijn er allemaal mee groot geworden. Nico.

• 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  15. Started by Jan-Fre,

Achter de Halletoren te brugge. Gallerijen De Jonckheere. De grote meubelzaak. Ergens in 1976 totaal uitgebrand en dus verdween de commercial van Radio Mi Amigo.

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  16. Started by mart538,

Gezocht bob dylan - Ballad Of A Thin Manwie kan mijn daar aan helpen,zit bij mijn een vette kras over heen ( elpee) . Alvast bedankt Mart 538

• 5 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  17. Started by Alex,

Dank aan de mensen die me per mail attent hebben gemaakt op het ontbreken van veel van de oude knipsels op de clipping page. Door een upgrade van Dumpyourphoto zijn deze allemaal verloren gegaan. Het gaat om honderden knipsels. De medewerkers hebben hun best gedaan om de oudste toch nog te redden, maar helaas. Ik ga proberen deze toch weer allemaal online te krijgen, maar dan wel bij een andere provider. Niet dat dat enige garantie is, maar na dit incident zoek je toch naar wat anders. Het devies is dus nu alles weer opzoeken in het archief en de lange weg van stuk voor stuk uploaden. Even geduld aub. Hello Alex, I tried to recover the photos, but I couldn't ret…

• 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  18. Started by ruudam,

Werd jij nou nat gespoten op de brug in Amsterdam? Zie Humberto van vandaag.

• 4 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  19. Started by Vincent,

http://www17.zippyshare.com/v/40589739/file.html

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  20. Started by Vincent,

13 februari, de dag waarop de radio van de Verenigde Naties werd gecreëerd, in 1946, werd voorgesteld door de directeur-generaal van UNESCO als Wereldradiodag. De doelstellingen van de Wereldradiodag zijn: • Het grote publiek en de media sensibiliseren rond de waarde van radio; • De beleidsmakers aanmoedigen om toegang tot informatie te ontwikkelen via radio; • Het versterken van netwerken en van de internationale samenwerking tussen omroepen. Radio is een low-budget communicatiemiddel, in het bijzonder geschikt om geïsoleerde gemeenschappen en kwetsbare mensen (analfabeten, gehandicapten, vrouwen, jongeren, armen) te bereiken. Radio geeft teve…

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  21. Muzikanten hé, bron: www.nu.nl [verborgen inhoud]

22. Started by Juul,

Nou, terug in de tijd dan maar: [verborgen inhoud]

23. Started by Juul,

Gewoon TV kijken: [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  24. Started by Juul,

Ik bewaar nogal veel. Zo ook m'n mail. Ik stopte met werken in 2004 en tot die tijd had ik een TROS mailadres. Daarna kreeg ik andere mailadressen. Net keek ik eens en het aantal mails dat ik betreffende Veronica bewaard heb is nu vanaf 2004 27.170 mails. Privé is dat ruim 35.345 mails. De niet interessante zijn er wel tussenuit. Hoe doen jullie dat? En omdat ik niks wil "verliezen" heb ik ook nog eens 3x een backup. Juul

• 7 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  25. Started by Juul,

Ik heb eens het genoegen gehad om Steve Winwood te interviewen voor Poster ( 1997 ). "Steve wil je wat te eten?" vroeg ik ……………."Well give me a sandwich and a thea, that's enough"……………….. Steve is ook 1 van mijn helden van de popmuziek. En daar kwam ook de LP "Back In The High Life" ter sprake. Ik heb ook deze LP maar eens op de draaitafel gelegd en in de MAC "geschreven"…. Hier kun je hem helemaal beluisteren. Misschien breng ik mensen hier op een idee die wat doen op een "zender".

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.