Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.180 discussies in dit forum
-
http://www.nytimes.com/2014/08/10/magazine/the-brazilian-bus-magnate-whos-buying-up-all-the-worlds-vinyl-records.html?smid=fb-share&_r=1
-
- 4 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Als gepensioneerde en ook nog oudere met pensioen had ik vanmiddag het "genoegen" naar het kamerdebat te kijken over Griekenland of eigenlijk naar de bochten waarin onze premier en zijn politieke partij zich moesten wringen om iets recht te praten wat ...enz. enz. Een vreselijk génante vertoning! Als oudere heb ik al weinig op met dit afbraak kabinet maar nu weet ik het zeker. Sommige jongens en meisjes in Den Haag hebben in sommige gevallen geen enkel idee wat de burger beweegt. "Beweegt?", of zal ik bij de volgende verkiezingen nu eens voor het eerst NIET gaan bewegen? Nou, dat is natuurlijk ook geen optie want dan moet ik m'n mond houden later. Maar sinds 31 augus…
-
- 4 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Ik heb dit hier gepost omdat ik anders niet weet waar het wel echt past ? Want het had vroeger dan wel iets met Zeezenders te maken maar vandaag niet meer. Er werden kwamen ooit Nederlanders aan boord met minder goeie bedoelingen. En er zouden ooit contact geweest zijn met Willem Van Koten om vandaar uit te gaan uitzenden. Ik kan me sterk vergissen maar die Nederlanders die op het Fort kwamen zouden iets te maken gehad hebben met Willem Van Kooten daar staat mij wel iets vaag van bij ? Als praat over piraten wel dat is dat wel een piraten streek als je het mij vraagt ?
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Hallo allen, Zo in de loop der jaren heb ik al heel wat opnames van zeezenders maar ook USA radio etc. verzameld. 99% in mp3. Zo af en toe is dat zeker genieten en komen er herinneringen boven. Ik heb het meeste gedownload o.a. via dit forum, waar ik heel blij mee ben. Het begon met offshore radio. Ik heb ooit tweede helft jaren 70 iets opgenomen van Mi Amigo omdat ik samen met een neef in de studio's van Playa de Aro op bezoek ben geweest. We konden daar de groeten doen en dat werd ca. 6 weken later uitgezonden vanaf de Noordzee. Weet nog goed, Stan Haag en Michelle. Het was een ochtendshow van Michelle. Omdat ik naar school moest had ik thuis alles klaar gezet en mijn …
-
- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Deze opname is van 6 September 2003. Ze deed toen (voor het eerst op Radio 192) Goud van Oud tussen twaalf en twee. Wie weet haar naam? Goud van Oud presentatrice
-
-
- 2 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Werd jij nou nat gespoten op de brug in Amsterdam? Zie Humberto van vandaag.
-
- 4 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
---De Britse bluesmuzikant John Mayall (90) is overleden. Hij was met zijn band de Bluesbreakers medeverantwoordelijk voor de opleving van de blues in de tweede helft van de jaren 60. Hij wordt daarom gezien als de godfather van de Britse blues. Veel bekendere artiesten als Eric Clapton en Jack Bruce (Cream), Mick Fleetwood, John McVie en Peter Green (Fleetwood Mac) en Mick Taylor (Rolling Stones) speelden in de Bluesbreakers voordat ze met hun latere bands tot wereldsterren uitgroeiden. Mayall zelf heeft die status nooit bereikt. "Ik heb nooit een hit gehad, nooit een Grammy Award gewonnen en het blad Rolling Stone heeft nooit een stuk over mij ge…
-
-
- 1 antwoord
- 515 weergaven
- 1 follower
-
-
Zondag 29 September Platenbeurs, met GRATIS toegang. Aanvang 11 uur. Locatie De Moost Moostenstraat 3 Neerkant (NB). Einde 17 uur. Life radio kijken kan ook. Radio Extra Gold is vanaf 12 uur life te zien en horen op de beurs (en via streamingsdiensten).
-
- 0 antwoorden
- 327 weergaven
-
-
Onze gewaardeerd forumlid Helmut vroeg aan mij om hier in de UK bovenstaande radio (de GEC Gemini G824 transistor radio) via Ebay UK te bemachtigen: Waarom wilde Helmut deze radio zo graag hebben? Wel....hierom: ge-etst in het plastic: de zenders Luxembourg en Caroline! Ook een specifiek intern antennesysteem schijnt uniek te zijn! De radio komt zsm naar je toe, Helmut! Plaatjes met toestemming van Helmut
-
-
- 7 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
http://www17.zippyshare.com/v/40589739/file.html
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Op 2 oktober 2016 is het 65 jaar geleden dat de Nederlandse televisie van start ging. Toen was de eerste officiële landelijke uitzending die op wel 500 toestellen kon worden ontvangen. Programmamaker en tv-expert Bert van der Veer duikt in de geschiedenis van het medium met een scherpe blik op de toekomst. De titel van dit drieluik is 65 Jaar tv – Tijd voor pensioen? 17 september: Het Nieuws op tv In de eerste aflevering van 65 Jaar tv – Tijd voor pensioen? staat de nieuwsvoorziening centraal. Bekeken wordt hoe Nederland een dagelijks journaal kreeg en hoe de nieuwsvoorziening gekneveld werd binnen het zuilensysteem. Die verzuiling h…
-
- 0 antwoorden
- 701 weergaven
-
-
Tijdens het ILLW (International Lighthouse and Lightship Weekend) 2017 (https://illw.net) dat plaats vindt op 19 en 20 Augustus 2017 zal PA25SCH (de Sleur Shack) dit jaar helaas NIET aktief zijn vanaf het Scheveningse zuidelijk havenhoofd ! Mededeling PA25SCH: Heren, Op dit moment is alles moeilijk te plannen en kunnen we elke dag naar het weerbericht kijken. Dit heb ik gedaan en ik ben tot de volgende beslissing gekomen. Voor 2017 cancelen we het ILLW. Hier zijn meerdere goed afgewogen factoren voor: 1. Weersverwachting bekeken bij weeronline. 2. De propagatie overdag tussen 9:00 uur en 19:00 uur 3. Afbreuk aan materialen van de TSS 4. Voorbereidi…
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Erg lezenswaardig. bron: Goldmine. http://www.goldminemag.com/articles/cropper-gold?k=abOPbNydCYQWbwoBQBXSBqCN0%2F%2BrHx7nXkw9PJxID98%3D&utm_medium=email&utm_source=Newsletter&utm_campaign=gm-ppq-enl-180427
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Allen, Ben benieuwd, maar bi mijj zijn de mp3 tags van de vele zeezenderopnames niet uniform. Eingelijk zijn de file namen wel een rommeltje. Hoe archiveren jullie dit? Vraag me ook wel eens af, hebben we een standaard afgesproken hoe opnames te benoemen? Stationsnaam, datum, tijd, met wel/ geen seperatiestreepje als scheiding, wel/ niet alles aan elkaar geschreven etc. Hoor alle ideeën en tips graag Grts Eric
-
-
- 20 antwoorden
- 4,1k weergaven
- 2 followers
-
-
Ik ben aangenaam verrast om "Now and then" te horen. Het klinkt prachtig. Maar wat ik het mooiste vind hoe ze het allemaal gedaan hebben. En ook goed dat de zoon van hun voormalige producer George Martin †, Giles Martin er ook bij betrokken was. https://www.bbc.co.uk/news/entertainment-arts-63226914 Een hele hoop dingen moesten een beetje "onder de pet" gehouden worden. Zoals het het arrangement met de viool sectie opname. Die opname werd gedaan zonder dat de violisten wisten waar het voor was. Dit is een mooi artikel bij de BBC. https://www.bbc.com/news/entertainment-arts-67285117 PS. Ik ben van deze opnam…
-
-
- 38 antwoorden
- 3k weergaven
- 1 follower
-
-
De twee oudste zoons zitten intussen op de middelbare school en zo nu en dan moet die gediplomeerde prutser (ik dus ...) ze uit de brand helpen. Zo kwam mijn oudste zoon enkele weken geleden met een opdracht thuis om een houten puzzel te maken. Hij had een tekening van het samengestelde puzzeltje en een zelf gemaakte werktekening van de 6 te maken blokjes. Na het eens te hebben bestudeerd, heb ik hem wat adviezen gegeven en ben vervolgens op de zijlijn gaan toe kijken. Wat ik al verwachte gebeurde : niets dus ..... Het was ook wel wat hoog gegrepen en vandaag heb ik hem alles maar eens op tafel laten leggen. Omdat ik zijn werktekening niet vertrouwde, ben ik e…
-
- 20 antwoorden
- 8,5k weergaven
-
-
Op 29 februari 1972 werd er door Radio Veronica een 20 uur durende georganiseerd. Precies veertig jaar later, op woensdag 29 februari 2012, gaat Museum RockArt in Hoek van Holland deze dag herhalen en overtreffen naar 24 uur. Het museum is deze schrikkeldag dus 24 uur geopend en staat dan geheel in het teken van The Beatles. In dit etmaal zal er veel muziek langs komen van zowel The Beatles als van de bandleden zelf en ook covers van Beatles-nummers komen aan bod. Daarnaast wordt er een aantal Beatles-nummers live uitgevoerd, zullen er bijzondere gasten geïnterviewd worden en zal The Beatles-top 40 gepresenteerd worden. Kortom een geweldige dag voor Beatl…
-
-
- 16 antwoorden
- 6,5k weergaven
- 1 follower
-
-
In 1979 werd deze serie van 10 aflevering uitgezonden door de NCRV op TV uitgezonden. In de zomer zomer van 2013 kreeg ClubDVM de studiobanden aangeboden en na lang zoeken is het in 2018 geluk om enige nog werkende machine te vinden die deze banden kon afspelen. Om de kosten van de aanschaf en digitaliseren te kunnen betalen zijn er 50 (genummerde) DVD's gemaakt. Van deze serie van 50 DVD's zijn er nog 5 exemplaren beschikbaar. Voor 25 euro incl verzendkosten kan deze unieke DVD van jou zijn. Bestellen kan door een mailtje te sturen naar info@clubdvm.nl. Wees er snel bij want op is op.
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Tussen alle bekende en onbekende leden, stel ik me hier ook voor. Cas is de naam, sinds 1960 verankerd aan deze aardkloot. Diverse malen losgeslagen door ziektes en vrouwelijke bemanning. Sinds enkele jaren rotsvast een ankerplaats in Schiedam. Sedert m'n 14e al radioprogramma's gemaakt voor allerhande stations, waarbij de oldies mijn favoriet waren/zijn. Mijn radiovoorkeur gaat uit naar Mi Amigo en Caroline gedurende '74-'80 en het latere Caroline van na 1983. De muziek waar ik het liefst naar luister, ligt tussen '60 en '80. Boven de tv hangt een grote poster van de MV Mi Amigo en op de tv in dezelfde kleuren als op de foto een schitterend schaalmodel, ge…
-
- 2 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
-
Speciaal voor de buitengebieden komt er mogelijk glasvezelinternet via het riool. Er is licht aan het einde van de tunnel het riool Juul http://m.nos.nl/pl/svt/si/nos/po/opnl/sc/nos_nieuws/dk/nos.12-20-2012.0036p2/ms/e4a2nvXtlP/r/1356005231/pa/248725
-
Geen idee waarom, maar onderstaande fotoreeks werkt behoorlijk op mijn lachspieren. http://www.nrc.nl/inbeeld/2013/04/05/mannen-waarom-doen-jullie-dit/
-
- 7 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Met ingang van mei 2014 zal de gedrukte versie van het Freewave Media Magazine gaan verdwijnen en zal het alleen nog als digitaal tijdschrift worden uitgebracht. Dit betekent dat in de maand april de laatste gedrukte editie zal verschijnen. En dat zal niet zo maar een laatste editie zijn, want de abonnees op het gedrukte exemplaar zullen dan een speciaal boek krijgen toegestuurd, waaraan Hans Knot op dit moment mee aan het schrijven is. Dat vooral voor de vele trouwe abonnees die ons sinds 1978 hebben gevolgd als mediatijdschrift. Aangezien we dus in mei 2014 geheel digitaal gaan overschakelen zullen er geen nieuwe abonnees meer worden aangenomen voor het gedrukte …
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Wie heeft voor mij als mp3 de lp Sorry Veronica. Grt Rieni.
-
- 3 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Misschien een schrale troost voor Rob van Zomeren na zijn gedwongen vertrek bij Radio Veronica dat hij is genomineerd voor de Zilveren Radioster Man en niet zijn goede vriend Jeroen van Inkel..... Lees verder: http://www.weekend-online.nl/nieuws/14423/nominaties-zilveren-radiosterren-bekend Gr, Melle
-
- 1 antwoord
- 1k weergaven
-