Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by Alex,

Best leuk om deze weer eens terug te zien. Beeldbank Haagse Gemeente Met o.a.

• 1 antwoord
    • 1,2k weergaven
  2. Gast Paul
    Started by Gast Paul,

Geen idee waarom, maar onderstaande fotoreeks werkt behoorlijk op mijn lachspieren. http://www.nrc.nl/inbeeld/2013/04/05/mannen-waarom-doen-jullie-dit/

• 7 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  3. Started by rien1959,

Beste medeforummers, wie heeft voor mij Phil Woods - Round trip in een goede kwaliteit ? (bekend van Hans H.) Zelf heb ik hem wel maar in een allerbelabbertste mp3. Ooit opgenomen van een webstream. Rien

• 18 antwoorden
    • 2,8k weergaven
  4. Gast Paul
    Started by Gast Paul,

Ooit was ze de naamgeefster van het eerste Britse offshore radio station. Of tenminste, als je Rohan O'Rahilly moet geloven. Nu wordt ze misschien de Amerikaanse ambassadrice in Japan: http://www.washingtonpost.com/world/caroline-kennedy-following-in-her-grandfathers-footsteps/2013/04/01/c159991a-9b11-11e2-9a79-eb5280c81c63_story.html?hpid=z1 Paul

• 1 antwoord
    • 1,3k weergaven
  5. Beste medeforummers, zoals jullie weten ga ik gebukt onder het bezit van een Italiaans raspaardje waar nogal eens wat aan mankeert. Zo ook weer afgelopen week ..... Die zaterdag was ik even bij een vriend langs geweest en toen ik naar huis reed begon dat koekblikje ineens weer raar te doen. Het leek verdacht veel op de storing van een half jaar geleden. Het blokje stotterde in de lage toeren en zoop als een tempelier ! Kortom, het was weer eens tijd voor een bestraffende toespraak met de daarbij behorende krachttermen .... In de avond heb ik nog eens bedacht wat er nu weer aan de hand kon zijn en al redenerend kwam ik maar op één mogelijkheid : dit moest de bran…

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  6. Started by Juul,

En alweer helaas een gigant in de muziekindustrie overleden! bron: NRC http://www.nrc.nl/nieuws/2013/03/30/muzieklegende-phil-ramone-overleden-welke-platen-produceerde-hij-zoal/ bron: BBC http://www.bbc.co.uk/news/entertainment-arts-21983894

• 2 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  7. Mediafire heeft de vrije limit op eens en zonder waarschuwing tot 10gb vrij teruggezet. Op dit moment staat er dus zo'n 23 Gb teveel. Het kan dus zijn dat oude files nu niet meer beschikbaar zijn. Eerst zal ik behoorlijk moeten gaan snijden in de files die er nu nog op staan. Dus voor ik daarmee aan de gang ga nog even de mogelijkheid nog wat files te downloaden. Even kijken of dit werkt zo, is deze link te gebruiken? Link werkt dus helaas niet.

• 4 antwoorden
    • 2k weergaven
  8. Started by Alex,

Voor het eerst heel wat clips gezien bij hele oude nummers die ik al jaren meezong en waarvan ik niet eens wist dat er beeldmateriaal was.. De liefhebbers van muziek uit de jaren zestig en eind vijftig kunnen hun hart ophalen. 4 Youtube kanalen vol met oude b/w clips. NRRArchives 1 NRRArchives2 NRRArchives3 NRRArchives4 .

• 0 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  9. Started by Alex,

Vindemleuk

• 1 antwoord
    • 1,2k weergaven
  10. Started by Juul,

http://www.cbc.ca/news/technology/story/2013/03/28/technology-soyuz-space-station-expedition35.html Nu live vanuit de ruimte: http://www.space.com/17933-nasa-television-webcasts-live-space-tv.html

• 0 antwoorden
    • 858 weergaven
  11. Zoals jullie misschien hebben gelezen was ik aan de slag gegaan met Storm maar, beuk maar van Geert de Bruin. Ik dacht het even samen te voegen met een stereo track van the American Breed. Het bleek dat er zachtjes gezegd nogal wat zweving en flutter in de opname te zitten van Geert. Iets wat funest is bij het samenvoegen want je krijgt ongewenste phasing effecten en plaatsingsproblemen in het stereobeeld. Na heel veel geworstel was ik er mee gekapt en had ik de hoop opgegeven. Nu is er software te koop die dit probleem kan oplossen maar over de prijs zullen we maar zwijgen. Je kunt het zelfs huren en dat zegt genoeg, lijkt me Na wat zoektochten in de kelders van het…

• 11 antwoorden
    • 3,1k weergaven
  12. Gast Theo
    Started by Gast Theo,

Zippyshare doet het hier niet. Wat doe ik fout? Ik gebruik Flashget. Hij geeft aan dat de filenaam fout is. Theo --- opmerking Harmen: nav de ontstane discussie op http://www.iradiocafe.nl/forum/thread-4359.html heb ik de discussie over flashget, zippyshare etc een eigen onderwerp gegeven.

• 9 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  13. Started by Juul,

Het staat wel niet in dit artikel maar Herman was ook vele jaren een TROS radio collega. En erg aardige man. Hij is 86 geworden. http://www.telegraaf.nl/prive/21419544/__Herman_Emmink__86__overleden__.html

• 4 antwoorden
    • 2,5k weergaven
  14. Started by erik1981,

Waarde mede radio- en muziekfreaks Misschien ben ik met dit verzoek qua decennium niet echt op de goede plaats hier, maar je weet maar nooit. Ik ben op zoek naar de single 'Love is history' van Michelle uit 1994 die ik werkelijk nergens kan vinden in goede kwaliteit want ik ik wil hem zaterdag a.s. in mijn radioprogramma op Radio 90FM draaien. Wie heeft voor mij een goede uitvoering in, het liefst, 256 / 320 kbs? Alvast bedankt. Groeten, Erik

• 2 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  15. Started by Martin1968,

Het lijkt wel een beetje of Herman van der Zandt Jan de Hoop imiteert...

• 11 antwoorden
    • 2,6k weergaven
  16. Started by Tino,

Een interview van Roderick Veloo met Felix Meurders op KX Radio. Dit is enkel het gesproken woord, geen muziek. 2009-10-13-interview_felix_meurders

• 2 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  17. Started by Juul,

Vanavond bij Pauw en Witteman aandacht voor de moord op Bart van der Laar in "Hillywood". En dat was zo'n 31 jaar geleden. Bart was toch dj bij een zeezender? Wat ik wel weet is dat ik Bart heb meegemaakt omdat hij een collega was van mijn echtgenote bij de platenmaatschappij. En ja, ook mijn echtgenote is toen uitgebreid verhoord. Ook weet ik nog dat Derk Sauer ( toen hfd red. Nieuwe Revue nu media-tycoon) een boek wilde schrijven en alle mensen uit de buurt van Bart heeft geinterviewd. Hij was met z'n cassetterecorder en opschrijf blokje een hele avond bij ons thuis in Bunschoten. Het boek is er nooit van gekomen. En ik begrijp nu dat de echte moordenaa…

• 5 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  18. Started by rien1959,

Nadat mijn werkautootje al weer een tijdje zonder problemen zijn werk deed, dacht hij maar weer eens te gaan protesteren ..... Al langere tijd voelde de koppeling niet goed aan. Het leek of er een zwaar punt in zat wanneer je het pedaal intrapte. Wanneer je de koppeling op liet komen was er echter niets van een zwaar punt te bekennen. Wat was dit nu weer ? Op een aantal forums (of fora ...) vond ik problemen met de koppelingskabel, dus misschien bij mijn koekblikje ook ? Na een speurtocht op Ebay kocht ik een nieuwe kabel voor een zeer schappelijke prijs en een aantal dagen later stond de pakketjesman met een kartonnen doosje uit Groot Brittannie aan de deur. De eerstvo…

• 5 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  19. Started by Andree,

Ben al geruime tijd bezig met het versturen "draaien" van sstv plaatjes op de kortegolf rond 14.230 in martin2 of scottie2. Nu raak ik door mijn afbeeldingen heen, en ben opzoek naar wat mooie plaatjes van radio stations uit het verleden ( liefst jaren 90 en eerder ) met name usa en offshore. Wie kan mij helpen aan een reeks leuke platen ? 73 Andre ph5c

• 16 antwoorden
    • 3,4k weergaven
  20. Started by Bob,

Heeft iemand de jingle: spiegeltje spiegeltje aan de wand wie is er het beste radio station van Nederland?, Radio Veronica. Die jingle is afgeleid van deze reclame: http://www66.zippyshare.com/v/45055511/file.html Bij voorbaat dank. Gr. Bob

• 3 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  21. Started by Vincent,

Leuk boekje met een 'radio bouwschema in een beeldverhaal'. http://pasma.dyndns.org/e107_files/downloads/ham-radio/books/RADIO_BOB_N.pdf

• 14 antwoorden
    • 2k weergaven
  22. Gast Muziekfreak
    Started by Gast Muziekfreak,

Frits Spits stopt aan het eind van het jaar met radio maken. Zijn Radio 2-programma Tijd voor Twee houdt ermee op en daarom vindt de radiomaker het mooi geweest. Volgens de 65-jarige Spits, die bekend werd met radioprogramma De Avondspits, gaat er volgend jaar een hoop veranderen bij Radio 2. "In elk geval stopt Tijd voor Twee en stop ik als presentator", laat hij weten aan RTL Boulevard. "Eens houdt het op. Ik kijk terug op een geweldige tijd en hoop dat ik er dit jaar nog een waardig slotakkoord aan vast kan maken."

• 12 antwoorden
    • 2,5k weergaven
  23. Started by Jano1954,

Vrienden, Is er iemand hier op het forum die mij kan helpen aan een goede kwaliteit mp3 van de conference over Billy Graham? Volgens mij was die van Gerard Cox en Frans Halsema. Ze laten de engelse tekst hore van een evangelisatie bijeenkomst waar Billy Graham spreekt en ze vertalen die dan in het Nederlands. Ongeveer zo : Ladies and gentlemen Dames en Jerrycans I am Billy Graham Ik ben Willem Grijsham And I have a message for you En ik heb een massage voor u A message for every body Een massage voor ieder lichaam. You must take the step to heaven U moet op de step naar de hemel gaan. enz.

• 2 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  24. Started by Martin1968,

Dat mag je als verstokte Mi Amigo-fan toch niet missen? Nu verkrijgbaar! Martin

• 8 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  25. Started by Juul,

Ik was met een oude kalender bezig en daar kwam ik in 2006 op 11 maart tegen dat mede forum lid Douwe 50 werd. Dus hij is vandaag 57 jaar geworden!. Feest op de Veluwe en de Bible belt. Douwe, van harte..... (beter laat dan nooit )

• 29 antwoorden
    • 4,6k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.