Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by Harm,

De BBC meldt vanavond dat zanger George Michael op 53-jarige leeftijd is overleden. Michael is thuis in Oxfordshire vreedzaam heengegaan, aldus zijn publicist. "De familie vraagt om hun privacy te respecteren in deze moeilijke en emotionele periode." Michael begon zijn carrière in de jaren 80 met Wham en ging later succesvol verder als solo-artiest. George Michael werd geboren als Georgios Kyriacos Panayiotou in het noorden van Londen. Over de doodsoorzaak zijn geen mededelingen gedaan.

• 2 antwoorden
    • 731 weergaven
  2. Hoe de industrie er toe kwam om de 4K tv's al in de winkels te zetten terwijl HD nog niet eens 'gewoon' was, ontgaat me. Inmiddels wordt hier en daar aangekondigd dat we over pakweg 5 jaar de 8K tv's in de winkels zullen zien. Bij mij rijst de vraag: waar houdt het op? Ik weet wel: op het eerste gezicht lijkt dat de vraag van mijn opa, toen die hoorde dat een nieuw vliegtuig nòg harder kon, maar hier ligt het toch wel anders. Want eens bereik je de resolutie die net zo is als de werkelijkheid. Scherper-dan-in-het-echt kan nu eenmaal niet. Waar is dat eindpunt? Hoeveel K is de werkelijkheid? Wanneer kunnen ze echt naar waarheid zeggen: 'scherper dan dit is niet mogelijk…

• 1 antwoord
    • 731 weergaven
  3. Started by Harm,

Ik zie dat Pixeldrain niet meer gratis is...

4. Started by Juul,

Ik kon een glimlach toch niet onderdrukken toen ik las "VVD dumpt Ton Elias" "Net goed" dacht ik direct. Jarenlang eten uit de ruif van de Publieke Omroep en dan nu al jaren lang proberen om diezelfde PO de nek om te draaien……………. Hij begon al aardig te lijken op Martin Bosma van de PVV. Er is wel één verschil, Elias was wel een goeie verslaggever vande TV rubriek "Den Haag Vandaag" destijds. Maar bij de PO is ie ook niet "leuk" weggegaan, en dat heeft ie weer gemeen met Bosma. "Zo da's geregeld"……………..

• 4 antwoorden
    • 730 weergaven
  5. Started by Rink Hof,

Ik ben van plan om op een aparte schijf alles over radio en TV te verzamelen. Nu staat op vele soms hele oude schijven overal wat, dus terugvinden is een dingetje, om het zo maar te zeggen. Het valt me op dat er verschillende manieren worden gebruikt om een naam te geven aan een radio of tv opname. Overal is iets voor te zeggen, maar ik wil één methode aanhouden als ik alles bij elkaar zet. Ik zie soms eerst de datum en tijd en daarna zendernaam, omroep en programmanaam met evt presentatoren/DJ's. Maar ook eerst omroep-radiozender-datum-tijd-overige info. En ook andere volgordes. Bij zeezenders vaak ook frequentie of golflengte. Datum wordt geschreven als 2025-04-10 of 20…

6. Started by Harm,

Wie kan mij helpen met een MP3 van bovenstaande plaat. Graag even een PM.

7. Erg mooi spul: [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 730 weergaven
  8. Started by Andree,

Wie weet een goed boek of film over de radio in de koude oorlog, en dan meer richting oa de draadloze propaganda oorlog tussen oost en west. En over de talloze nummer stations die toen uitzonden . Er is veel maar een heleboel is fictie, maar zoek boeken die een beetje waarheids gehalte hebben

• 2 antwoorden
    • 729 weergaven
  9. Started by Juul,

Nog even en we kunnen de Norderney printen…….. [verborgen inhoud]

10. Started by Acks1962,

Hoi forumleden, Ook ik heb me aangemeld bij dit forum omdat bijna alles wat er besproken wordt me interesseert. Muziek is mijn lust en mijn leven. Ik heb een behoorlijke muziekcollectie en probeer dit steeds uit te breiden en beter te maken. Ik ben opgegroeid met de zeezenders en dat boeit me nog altijd mateloos. Alles wat er gebeurde op de middengolf hield ik bij. Zoals mijn gebruikersnaam aangeeft ben ik ontstaan in 1962. Ik ben ook actief op het offshoreradio forum onder m'n eigen naam. Helaas was dat op het internet radiocafé niet mogelijk. Ik probeer een internet radiostation draaiende te houden namelijk "AcksRadio". Met een vriendelijke g…

• 1 antwoord
    • 728 weergaven
  11. Started by Andree,

Hidden Cleaner is a simple drag and drop utility that cleans and ejects USB devices like MP3 players, USB sticks... It deletes the hidden files OS X creates like .DS_Store, etc. Still in beta Version. So be carefull to backup your datas before a use. Programmatje kun je hier downloaden: [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 727 weergaven
  12. Started by Vincent,

Met (onder voorbehoud) Peggy Lee en Toots Thielemans, Rory Gallagher, The Who en B.B. King. Uitzending: zaterdag 7 november, 22.30 uur NPO3 website: [verborgen inhoud] / live.ntr.nl Al voor de tiende keer biedt de NTR, ruim drie uur live op NPO3, popliefhebbers bijzonder en vaak nog nooit vertoond archiefmateriaal. Ontelbaar veel live registraties, ingeleid en van anekdotes voorzien door Matthijs van Nieuwkerk, Leo Blokhuis en verzamelaar Fenno Werkman. Op het programma staan onder meer een geweldige samenwerking tussen de zangeres Peggy Lee en Toots Thielemans, het eerste optreden van de Alabama Shakes in Amsterdam, de band Taste met de gitaarlege…

• 1 antwoord
    • 726 weergaven
  13. Started by Juul,

[verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 726 weergaven
  14. bron; USA radio museum. [verborgen inhoud]

15. Started by Ben,

Op de blog van Kent Kotal zie ik dat hij vandaag de WCFL hitlijst van April Fools Day in 1973 (1 april 1973) heeft gepost: Heeft één van de hitlijsten, die wij kennen, wel 's een "1 April"(dus "nep") uitgave gehad? Ik ken er eerlijk gezegd geen voor zover ik me kan herinneren.

• 0 antwoorden
    • 725 weergaven
  16. Jaren geleden heb ik bij Da Capo in Utrecht redelijk wat vinyl singles gekocht, die afkomstig waren uit het archief van de Stichting Nederlandse Top 40. Op het label van elke singel zit een sticker met een uniek nummer. Als voorbeeld : nr 63628 is African Symphony van de Soul City Symphony. Het betreft hier (op een enkele uitzondering na) allemaal singles van na de zeezendertijd van de Top 40. Omdat ik een overzicht wil gaan maken van deze singles heb ik een e-mail gestuurd naar de Stichting Nederlandse Top 40 met de vraag of zijn misschien documenten of een electronisch bestand hebben, die de nummers op die stickers "mapt" naar Artiest en titel. Helaas hebben ze dat niet…

• 0 antwoorden
    • 724 weergaven
  17. Started by Vincent,

Ik ben niet alleen op zoek naar een audio opname maar ook naar een scan van deze plaat. Iemand die mij kan helpen?

• 0 antwoorden
    • 723 weergaven
  18. Started by Juul,

Ik heb in een doos een aantal negatieven gevonden. Zwart-wit en ze dateren uit 1969. Ik kan niet zo goed zien wat het is, ja, van een bezoek aan Montreal-Can. en ik dacht een paar Veronica foto's. Het is volgens de negatieven Kodak spul en ik heb ze zelf genomen. Maar mijn "gewone" scanner daar lukt dat allemaal niet zo mee. Vraag; 1. Kan ik met die negatieven naar de fotograaf (als die er nog is) en vragen of ie ze digitaal of anderszins op de goedkoopste manier afdrukt?

19. BBC news: [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 722 weergaven
  20. Started by Rob Veld,

Het was even schrikken toen ik dit zag: [verborgen inhoud] Bij deze beterschap Tineke.. Rob Veld

• 1 antwoord
    • 722 weergaven
  21. Ik hoop dat ze mensen laat uitpraten. [verborgen inhoud]

22. Started by Rene van den Abeelen,

De tarieven om te 'streamen' gaan in de VS per 1 januari omhoog. Inflatie wordt genoemd als reden voor de aanpassing. Oké... Ik ben al jaren van mening dat er iets niet echt helemaal realistisch is aan deze regelingen. Het barst van de mensen die puur hobbymatig 'radioprogramma's' maken. Met de huidige techniek is dat aantal nog vele malen groter dan in de dagen van de landpiraten. Zij doen dat veelal zonder er ook maar één cent aan te verdienen. Sterker: het kòst ze geld. Ze kopen de muziek die ze gebruiken, ze hebben betaald voor hun apparatuur en software en betalen voor hun internetverbinding, eventuele opslag en stream-kosten. Dat is niet erg want het is een h…

23. Gast Paul
    Started by Gast Paul,

• 2 antwoorden
    • 719 weergaven
  24. Erik de Zwart probeert volgende week het wereldrecord rond de wereld vliegen te verbeteren. ''We vliegen in minder dan 63 uur zes continenten af'', vertelt de voormalig radio-dj aan De Telegraaf. [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 717 weergaven
  25. Started by Juul,

Weet iemand het wachtwoord voor de files op de Engelse - anorak website? Ik ben het kwijt……………...

• 2 antwoorden
    • 716 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.