Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.180 discussies in dit forum
-
Mijn naam is Pierre,ik ben gehuwd en vader van 2 zonen en een dochter. Zoals vele anderen heb ik deze maand ook ingetekend op het nieuwe radioforum, omdat radio en muziek een passie voor mij zijn. Midden 1966 ben ik in contact gekomen met de Engelse piraten en R.Veronica. Een geweldige ervaring,de muziek,jingles,reklame en presentatie hebben op mij een geweldige indruk gelaten,die tot op heden onveranderd is gebleven. Pijnlijke ervaring was het einde van de Nederlandse zeezenders in 1974 en dan vooral R.Veronica. Een echte schande! Nu via internet diverse zenders zijn te beluisteren (R.192,Bigl ,Extra Gold..),die toch een beetje de sfeer van toen probere…
-
De FBI heeft Megaupload.com, een van de grootste filesharing websites ter wereld, uit de lucht gehaald. In Nieuw-Zeeland zijn vier personen ingerekend, onder wie de Nederlander Bram van der K. (29), die zich op internet Bramos noemt, meldt de FBI op zijn website. Naar drie verdachten wordt nog gezocht. Naast Van der K. en Kim Dotcom, de oprichter van de website die zowel paspoorten van Hong Kong als van Nieuw-Zeeland heeft, zijn drie Duitsers, een Est en een Slowaak aangeklaagd. Van der K. zou de programmeur van de website zijn. Bron: http://www.nu.nl/internet/2719520/downloadsite-megaupload-lucht-gehaald.html
-
- 4 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
aflevering 5 van mijn programma FREAKS is te beluisteren via onderstaande link, en vanaf later vannacht ook weer via de iTunes Store, waar je 'm ook als podcast kunt binnenhalen. Hopelijk zijn er hier ook mensen die het leuk vinden om naar te luisteren.
-
- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
-
-
Bert en Peter van "extraGold" Ik probeer jullie steeds te bereiken met de mail van extragold maar krijg dat steeds terug. Dus dat schiet niet op zo. Enig idee? Juul
-
- 1 antwoord
- 3,5k weergaven
-
-
Even kort dan maar... Mij interesse voor radio is gewekt toen ik als jong jochie bij Radio Parade, de ziekenomroep in Haarlem, over de vloer kwam. Daaruit volgde een 'baantje' bij de Haarlemse radiopiraat Radio West, niet veel later werd de overstap gemaakt naar Focus 103 in Heiloo. Daarna een tijdlang syndicated programma's gedaan voor CBT in Terneuzen en bandjes gemaakt voor Radio Monique in het Belgische Oudenaarde. In 1991 ben ik bij Radio Noordzee Nationaal aan de slag gegaan. Aanvankelijk als 'presentator', later ben ik mij meer gaan verdiepen in de automatisering, werd ik de vaste technicus van Conny Vandenbos en clown 'Bassie' (een hele eer). In…
-
- 7 antwoorden
- 2,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik ben al sinds mijn 9de in radio geïnteresseerd. Vanaf het moment dat ik mij 1e transistorradio kreeg. Eigenlijk luisterde ik vanaf het moment dat ik de zeezender Veronica ontdekte, ik was toen 10, alleen nog daarna en af en toe naar de zeezender Radio Noordzee. Wat ik mij ook nog herinner was dat ik af en toe extra vroeg opstond om de tune van Radio Noordzee (man of action) te kunnen horen. Luisteren naar de zeezenders was in het gebied waar ik destijds woonde (Oost-Groningen) een hele opgave want de ontvangst was minimaal. Het verdwijnen van Veronica herinner ik mij ook nog heel goed. Op het moment dat er ruis klonk wilde ik niet geloven dat de zender er niet meer was…
-
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
-
-
Goh, 't ruikt nog helemaal nieuw hier! Nou, dit zou wel eens het enige café kunnen worden waar ik geregeld binnen kom. Laten we hopen dat 't een leuke ontmoetingsplek wordt!
-
Waarde medehobbyisten, Ook ik ben hier nieuw, maar ook weer niet nieuw in de radiofora. Aangenaam, ik ben Erik, afkomstig uit Zeist en dus tussen Lopik en Hilversum geboren. Een prettig toeval was dat in Zeist en omgeving veel Amerikaanse soldaten woonden die op de Vliegbasis Soesterberg werkten, en ik dus ook daardoor veel AFN heb kunnen horen. De liefde (en misschien ook wel gekte) voor de radio ontdekte ik dan ook al vroeg. Daarbij hadden mijn ouders toen nog de VOO-gids waarin wel heel erg veel een schip was te zien waarop de letters 'Veronica' waren aangebracht. Navraag bij mijn ouders (die zelf fanatieke luisteraars van de zeezender Veronica waren), leerde mij …
-
- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
-
-
Halllooo....... daar zijn we weer. Mijn naam is Alex en ben de laatste jaren, na een pauze van vele jaren, toch weer volop bezig met de radiohobby. Sommige van jullie kennen mij als de man met de irritante camera op de reüniedagen Ook probeer ik mijn persoonlijke verzameling van knipsels en artikelen, over zenders en radio in het algemeen, digitaal te maken en voor een ieder die er interesse in heeft aan te bieden. (als er nog iemand knipsels heeft die men graag digitaal wil hebben hou ik me aanbevolen). Natuurlijk ook veel aandacht voor Hofstad Radio (Jos Hoogland) en de andere Haagse lokale radiostations uit de tachtiger jaren en The Fortunes. Zoals de meeste on…
-
- 6 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Recensie Hörzu Radio Guide Alles über Rundfunksender und Radiohören in Deutschland. Die neue Ausgabe 2012/2013. Negende editie; Gerd Klawitter en Wolf Siebel 464 pagina’s. Bestelnummer 413 0018. ISBN: 978-3-88180-864-4 Prijs Euro 14,90 exclusief verzendkosten www.vth.de In de loop der afgelopen drie decennia verschenen in dit tijdschrift diverse boekbesprekingen van het werk van Wolf Siebel en Gerd Klawitter, beiden veelschrijvers en verbonden aan de uitgeverij VTH Verlag in Baden Baden. Van dezelfde uitgever en dezelfde auteurs ontvingen we eind november de negende editie van de Hörzu Radio Guide, een naslagwerk dat door Klawitter en Siebel v…
-
- 0 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Bij Amazon kwam ik dit tegen: http://tinyurl.com/742a3mk Tis me niet duidelijk wie nou precies het initiatief heeft genomen om deze gegevens te bundelen. Er is een vergelijkbare uitgave over Engelse jocks: http://www.amazon.com/English-Radio-Djs … 124401706X Uiteraard worden de Wikipedia documenten doorlopend ge-update en zijn deze boekjes verouderd op het moment van verschijnen, maar voor de fanatieke volger die alles in zijn boekenkast wil hebben, zijn ze een must.
-
- 2 antwoorden
- 3k weergaven
-
-
Geboren in Den Haag, in 1957, waar ik opgroeide tot 'zeezender-Veronica-verslaafde'. In de periode september 1973 - maart 1992 heb ik verschillende banen gehad zoals verkoper bij V&D, gemeenteambtenaar, marketingmedewerker van een bank en uitzendkracht. In februari 1972 begon ik thuis programma's te maken en later was ik onder meer actief voor de gelegaliseerde piraat Hofstad Radio en de officiële Haagse lokale omroep Lokatel. maart 1992 - juli 1992: Radio Amsterdam Aangenomen omdat de stoel van de man die verantwoordelijk was voor de scheduling van de commercials plotseling leeg bleef. Maar doordat ik er ook aan de slag ging als nieuwsredacteur/lezer e…
-
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
In dit gezelschap voel ik me altijd een beetje vreemde eend in de bijt, want echt persoonlijk ken ik jullie geen van allen en ik ben maar een hoogst enkele keer naar een ‘radio-evenement’ geweest. Toch vind ik het leuk om een beetje mee te kletsen, dus dat doe ik dan maar gewoon. Van mijn twaalfde tot mijn zestiende luisterde ik vrijwel dagelijks naar Veronica, en dan vooral naar Klaas, Lex en Tineke in de avonduren. In de jaren tachtig vond ik iets van die atmosfeer terug bij AFN en na 1995 ontdekte ik de zegeningen van satellietradio en later internetradio. Maar er zijn ook perioden geweest dan ik weinig radio luisterde en gewoon mijn eigen elpees draaide. …
-
- 1 antwoord
- 2,1k weergaven
-
-
-
Goedemiddag radiovrienden, Het voelt een beetje als een verhuizing, of een frequentiewijziging. Maar laten we ook van dit forum een succes maken. Succes dat altijd wordt bepaald door inspanning van moderatoren en leden. Laten we de digitale schouders eronder (laten) zetten! Greetz, Everton
-
- 4 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Hallo, zoals velen eerder ook op offshoreradio.org forum. Mijn oorspronkelijke introductie staat daar nog , dus die ga ik hier niet herhalen Groeten, Marcel ( en dan ga ik nu mijn profiel even bijwerken)
-
- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Beste forummers, laat ik me even voorstellen, al zullen velen me nog wel kennen. Mijn naam is Rien Kleinjan, geboren in 1959 en al jaren gek van alles wat met audio, radio en studio's te maken heeft. In het verleden ben ik geluidstechnicus geweest bij een lokaal radiostation en nog later in een kerk voor de live-mix van de muzikanten. Tegenwoordig houd ik me alleen nog bezig met afmixen, restaureren, knippen en plakken van voornamelijk oude muziek. Soms ook het omzetten van oude mono jingles naar stereo. Sinds kort heb ik hier in huis een kleine radiostudio omdat onze drie kinderen allemaal gek zijn van radio maken. Het is ontzettend leuk om te zien dat …
-
- 6 antwoorden
- 2,6k weergaven
-
-
Congratulations, Vincent and everybody else connected with this forum. Let's hope it's a great success and gives us lots of interesting radio discussion. I am Michael, 54 years old, a great fan of RNI from 1970 to 1974 - my introduction to offshore radio - but also a fan of Veronica, Laser, Monique, the VOO, TROS Donderdag and currently Extra Gold. You cannot beat a good radio programme, well presented, and it's great that there are forums like this to find out and share information about radio, old and new. Regards Michael
-
- 3 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
iedereen op dit nieuwe forum hallo. was ook op het andere forum aktief als "muziekmuseum",maar dacht bij het registreren op dit forum laat ik gelijk met mijn inmiddels bekende radio naam inloggen.
-
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
-
-
Een nieuw jaar een nieuw forum. Nog meer keus en hopelijk nog vele mensen, oud en nieuw, die gaan "praten" over de radio. In een café nog wel. Hoewel ik niet drink en al jaren niet meer in een café geweest ben. Maar dit virtuele café kan geen kwaad. Zittend en hangend, sigaartje d'r bij, vanuit de leunstoel schrijven over de radio. Juul
-
- 5 antwoorden
- 3,4k weergaven
-
-
Mijn naam is Remco en opgegroeid met de TROS donderdag, de Veronica vrijdag van eind jaren 80 en begin jaren 90 en het Radio 538 van de jaren 90. Vooral de hitparades hadden mijn aandacht en eigenlijk nog steeds. Ik hoop in dit cafe op mooie gesprekken over de radio en aanverwante zaken te kunnen voeren.
-
- 3 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Ik ben Jan Fransooijs. Geboren in 1957 en woonachtig in Oud-Beijerland (20 km ten zuiden van Rotterdam). Ben als ambassadeur van de Stichting Nederlandse top 40 betrokken bij het in stand houden van alles rondom de Veronica/Nederlandse top 40. Mijn muzikale voorkeur ligt in de jaren 60-begin jaren 80.
-
- 3 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Tussen alle bekende en onbekende leden, stel ik me hier ook voor. Cas is de naam, sinds 1960 verankerd aan deze aardkloot. Diverse malen losgeslagen door ziektes en vrouwelijke bemanning. Sinds enkele jaren rotsvast een ankerplaats in Schiedam. Sedert m'n 14e al radioprogramma's gemaakt voor allerhande stations, waarbij de oldies mijn favoriet waren/zijn. Mijn radiovoorkeur gaat uit naar Mi Amigo en Caroline gedurende '74-'80 en het latere Caroline van na 1983. De muziek waar ik het liefst naar luister, ligt tussen '60 en '80. Boven de tv hangt een grote poster van de MV Mi Amigo en op de tv in dezelfde kleuren als op de foto een schitterend schaalmodel, ge…
-
- 2 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Hallo forumleden, Ik ben Jan 52 jaar, R,N.I. fan .luister nu veel naar piraten op de AM en SW verder verzamel ik tunes en mp3. Vr gr Jan
-
- 1 antwoord
- 2k weergaven
-
-
Wie is Juul?, ja ik kan daar een wel heel uitgebreid verhaal over houden ware het niet dat ik dat al eens beschreven heb. Dat kun je vinden op de website die ik samen met oud Veronica collega, vriend en klasgenoot uit 1963-1965 Ad Bouman beheer. Radio, "that's it all about" zeggen ze in het Engels en zo is het ook. http://www.norderney.nl/herinneringen_juul.html Na diverse omzwervingen door heel Nederland nu aangeland op de Veluwe. Juul
-
- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
-