LPAM (kleinvermogen AM)
Sinds mei 2016 geeft het Agentschap Telecom middengolfvergunningen af voor hobbyradio en kleine omroep. Inmiddels zijn er een flink aantal LPAM zenders in de lucht gekomen. Discussieer hier mee over deze AM-zenders.
180 discussies in dit forum
-
Geachte lezer, Vanmiddag ben ik er weer op uit gegaan met de fiets. In de fietstassen o.a. radio (XHDATA) en de (KBC) mini loop antenne. Natuurlijk zo fietsen, heen in de (frisse Noord Oosten) wind en terug de wind in de rug... Deze keer; Dokkumer Nieuwe Zijlen, bij de brug. Hier dus: https://maps.google.com/?q=53.317066,6.158189 Eerst zat ik uit de wind achter het Elektrische tijdshuisje, daar is nogal veel storing aanwezig... Later zag ik dat de zitbankjes verder op vrij waren, die 'gasten' gingen in een busje weg. Daar zat het nog beter, minder storing en ook uit de wind! Hier de LP AM logs: 648 Radio Caroline, prima 675 C…
-
-
- 28 antwoorden
- 3,8k weergaven
-
-
Hoewel ik persoonlijk een hekel aan bedelen heb was het opzetten van een "Crowdfund" de enigste oplossing om volgend jaar op AM verder te kunnen gaan. Ik zeg het maar eerlijk, ik ben de schaamte voorbij want ik ben zeker niet de enige die getroffen wordt door de economische gevolgen van de Covid-19 pandemie. Omdat ik nagenoeg geen inkomsten meer heb is het een kwestie van keuzes maken, maar tegelijkertijd is het uit de lucht halen van mijn hobbyzender pure kapitaalvernietiging. Ik moet er dus niet aan denken om in januari alles uit de grond te moeten trekken waar héél veel tijd, energie en geld in is gaan zitten. Maar, er gloort licht aan het eind van …
-
-
- 28 antwoorden
- 5,2k weergaven
-
-
Natuurlijk zijn we weer trendsetters hier int Noorden, we zetten het even op een rijtje. Atlantis1395 is booming in Friesland en ver daarbuiten, overigens is Atlantis al sinds 2009 alhier in Fryslan een gevestigd oldiesstation met een schat aan kennis mbt middengolfzenden, hulp van derden <las ik ergens> was niet nodig , de expertise is volop voorhanden. Daar komt bij dat zelfredzaamheid een goede eigenschap is. http://www.atlantisradio.eu/radio/nieuwsberichten https://www.facebook.com/Atlantis1395.nl/ Op zaterdag 6 augustus aanstaande staan we tussen 13.00 en 14.00 uur nog weer even stil bij de gebeurtenissen na 31-8-1974 en nee…
-
- 26 antwoorden
- 7,6k weergaven
-
-
Hallo lezers, Hier een lijstje van LP mg stations die ik hier vanmorgen ontvangen heb. Tijd: tussen +/- 08.00 en 10.00 uur. Als antenne gebruik ik een (home made) mini loop, draaibaar (met de hand😀) op +/- 3 meter hoogte Bij rapporten hieronder stond de loop gericht naar betreffende station. Ontvanger de bekende KPO WR 2100. 675 khz: Calipso, later Radio Nostalgie 747 khz: Radio Seagull? (géén R 0511 audio) 828 khz: Radio Bontekoe, met UK zender(s) er doorheen 891 khz: Hot Radio iets fading 1008 khz: United AM 'om en om' met Impact AM, soms één er onder (Fred AM?), later Transparant 1035 khz: heel zwak audio, k…
-
- 25 antwoorden
- 7k weergaven
- 1 follower
-
-
De huidige vergunning voor het gebruik van de AM-frequentie 1566 kHz loopt tot 1 september 2025. Deze frequentie is toegewezen aan de huidige vergunninghouder VAHON in Den Haag. Dit is nog de enige AM-frequentie die momenteel als zogenaamde hoogvermogen AM-frequentie is toegewezen als onderdeel van de niet-landelijke commerciële radio-omroep. Het ministerie van EZK gaat de frequenties voor niet-landelijke commerciële radio-omroepen per 1 september 2025 opnieuw veilen. Uit de stukken die het ministerie in het kader van deze veiling ter consultatie heeft vrijgegeven blijkt dat de nieuwe verdeling voor niet-landelijke commerciële omroep alleen nog geldt voor FM en …
-
-
- 25 antwoorden
- 3,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Door omstandigheden heeft de directie van ‘Radio Els’ moeten besluiten de uitzendingen van dit station op korte termijn te beëindigen. Op vrijdag 21 juli om 18.00 uur wordt het stil op de stream(s) en op 1485 kHz. http://radioels.nl
-
- 23 antwoorden
- 5,1k weergaven
-
-
https://radio-tv-nederland.nl/am/kg.html Tot nu toe zijn er 2 vergunningen afgegeven.
-
-
- 23 antwoorden
- 6,7k weergaven
- 3 followers
-
-
Terug gevonden "op zolder" dit artikel in de Leeuwarder Courant juli 2016 met als onderwerp het eerste LPAM station met diploma en de zegen van het AT. Radio Atlantis op 1395 khz , zenderopstelling Ternaard Fryslân. In de avond na 2300 was het clear channel en de ontvangstrapporten stroomden binnen uit Scotland en Finland. Dat alles met 100 wattjes. Atlantis ging ten onder aan Hoekse en Kabeljauwse twisten en na een wapenstilstand tussen de partijen kwam daar Radio 0511 voor terug enerzijds en anderzijds Radio Seabreeze. Op de foto was alles nog ei en koek, das zeker en vast. Paul de Haan
-
-
- 23 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
"bron Facebook" Extra AM stopt definitief op de middengolf! De Amsterdamse 'Oldies' zender op 1332 kHz staakt op 31 december haar uitzendingen. Niet alleen het financiële aspect speelt een rol, wat overigens tot merkwaardige speculaties heeft geleid, maar ook persoonlijke afwegingen. De complete zend- antenne installatie zal binnenkort te koop worden aangeboden. Verhuur van de zender locatie aan uitsluitend vergunninghouders behoort ook tot de mogelijkheden.
-
-
- 23 antwoorden
- 5,2k weergaven
-
-
Hallo Ik ben benieuwd naar ontvangstrapporten . Momenteel lager vermogen door defecte zender . Bvd
-
- 23 antwoorden
- 4,7k weergaven
-
-
Prima muziek, Motown en UK/USA upbeat oldies, op 1133khz ofwel om en nabij toesikssiks medium wave. Voor het laatst hoorde ik deze prima muziek op die gelflenget tussen dec 66 en au 67...Radio London vanaf de Galaxy 4 miles off clacton....u weet wel. Af en toe hoor ik dreadful Dutsj hoompah op die plek recentelijk. U mag blijven, wie het ook is...wel even een goede stationsnaam en vormgeving dan komt het goed. Afkomstig uit het Grunningse...nog beter. Ik kan de helpende hand bieden met circa 7000 oldies< USA UK> en Classic Rock. Dan maken we wat moois op LPAM op toesikssiks 1134. In Delfzijl mogen we mischien de radiohut van de mijnenveger Naarden wel huren.
-
-
- 22 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
Extra AM heeft sinds begin januari een vergunning om met 100 Watt te mogen uitzenden in Amsterdam. De aangewezen frequentie is 1224 kHz maar de zender is dringend op zoek naar een nieuwe locatie voor de antenne. Om die reden wordt er nu vanuit de oude locatie met slechts een paar Watt uitgezonden op 1224 kHz. Het bereik van de zender zal om die reden voorlopig niet veel groter zijn dan op de oude frequentie. www.extram.nl
-
- 22 antwoorden
- 7k weergaven
-
-
Zelf een programma maken op 747 AM? Dat kan! Zelf een uurtje programma maken en dat laten uitzenden via 747 AM? Dat kan! We bieden programmamakers de mogelijkheid om op 19 mei (dus de dag voor de RadioDag) in de avonduren de eigen kunsten te laten horen. Een middengolfzender in de lucht houden is een dure grap en daarom vragen we voor een uur programma een eigen bijdrage van 100 euro. Er zijn natuurlijk spelregels. We stellen de zendtijd pas beschikbaar nadat we een demo (ca 15 minuten) hebben ontvangen en het inhoudelijk en kwalitatief hebben goedgekeurd. Het programma wordt vooraf door jezelf opgenomen en digitaal aan ons beschikbaar gesteld. Het is dus geen live u…
-
- 22 antwoorden
- 3,2k weergaven
- 2 followers
-
-
Hallo . De technici van seabreeze zijn na een week luisteren, benieuwd naar uw oordeel . Hoe klinkt het ? Gaat om orban 9100 mono. Graag uw lokatie en ontvanger vermleden . Bvd !
-
-
- 21 antwoorden
- 3,6k weergaven
-
-
Wat je met een goede ontvanger en goede ontvangstantenne al niet kunt horen daar in Espoo < nabij Helsinki> Finland. Radio 0511 op 1485 khz vanuit Rhederbrug NO Groningen. Met dank aan Jim Solatie. Radio 0511 zendt sinds 2004 een oldies format uit vanuit Friesland, ook op de twee andere AM frequenties 1602 en 747 khz te ontvangen. Hier het fragment https://jumpshare.com/v/tAw8G6GYUwShMk6dTDQS
-
- 21 antwoorden
- 4,7k weergaven
-
-
Gisteren is de zender in de Hoekse Waard aangegaan op de 1287 kHz. In Rotterdam zuid prima te ontvangen. Ik heb vanaf 20:00 uur tot dat zender uitgaat de 1287 opgenomen. Tijdens het nieuws van 20:00 hoor je dat ik nog even aan het 'spelen' ben met het filter omdat je de 1296 hoort (zijband dichtgezet). Na het nieuws staat het filter open op 12 kHz, iets breder dan waarmee Kilrock uitzend. Als tussen 05:00-06:00 de zender uitgaat hoor je een Spaanse zender die op dezelfde frequentie zit. Mocht Kilrock vandaag weer te horen zijn, dan zal ik nog wat opnemen. Kilrock-20191012-2000-2100-1287kHz Kilrock-20191012-2100-2200-1287kHz Kilrock-20191012-2200-23…
-
- 20 antwoorden
- 4,7k weergaven
-
-
https://pixeldrain.com/u/TE3miMu9 Photo Paul de Haan.
-
Eind dit jaar stoppen we met onze uitzendingen via de middengolf. Niet alleen de hoge energieprijzen spelen ons parten, we moeten daarnaast ook afscheid nemen van onze laatste sponsor. Omdat iedereen de torenhoge inflatie in zijn portemonnee voelt vinden we het nu ongepast om alweer een 'Crowdfund' op te starten. Uiteindelijk is het door ons gehouden luisteronderzoek, dat inzicht moest geven in de hoeveelheid luisteraars via de AM, van doorslaggevende betekenis geweest om er dit jaar een punt achter te zetten. Ondanks de charme van het uitzenden via de middengolf moeten we realistisch zijn en erkennen dat de AM geen toekomst heeft. Aan de z…
-
-
- 19 antwoorden
- 2,6k weergaven
-
-
Radio Monique is in de lucht op 1332 kHz. Signaal is beter dan destijds op 918 kHz. Vermoed dat de lokatie gelijk is gebleven, Velsen Noord. 52.46749080630211, 4.635321825335185 https://www.google.com/maps/@52.4673977,4.6339485,338m/data=!3m1!1e3?entry=ttu
-
-
- 19 antwoorden
- 2,8k weergaven
-
-
-
Ontvangstbericht voor wie het lezen wil. Sinds vandaag hoor ik Rivierenlandradio op 891 kHz (ook op 1395 Aalst zender van Columbia AM). Afgelopen jaar was het stil op deze frequentie 891, voorheen was hier Hotradio Hits te horen. Mijn QTH prov. Utr. Zuid, ontvanger CommRadio CR-1a met vertical. 1395 kHz S-8 en 891 kHz S-5.
-
-
- 19 antwoorden
- 2,8k weergaven
-
-
Is er iemand die ervaring heeft met deze LPAM solid state transmitters. http://www.6v6.co.uk/solid-state-transmitters.html Wat mij opvalt het prijs verschil tussen de Mosquito AM One Watt Transmitter EU en de Swordfish One Watt 1485kHz Transmitter Netherlands. Beide zijn gelijk, enkel ontbreekt de dipswitch in de Swordfish, deze is voorzien van doorverbindingen om de 1485KHz vast te zetten, 12 Euro verschil voor een dipswitch! Een beetje veel lijkt mij. Groet Nico.
-
- 18 antwoorden
- 8,2k weergaven
-
-
Is al meer bekend over welke LPAM-stations hun vergunning per 1 januari 2025 hebben ingeleverd bij RDI? Piet.
-
-
- 18 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Hoor de afgelopen tijd niets meer van radio Paradijs, wie weet of Ruud gestopt is? gr Rob
-
-
- 18 antwoorden
- 3,8k weergaven
- 1 follower
-
-
http://radio.nl/819257/verdeelprocedure-nieuwe-laagvermogen-am-frequenties-gestart leuk ideetje,
-
- 18 antwoorden
- 4,7k weergaven
- 1 follower
-