Spring naar bijdragen

LP AM stations ontvangen bij Dokkumer Nieuwe Zijlen


Aanbevolen berichten

Geachte lezer,

Vanmiddag ben ik er weer op uit gegaan met de fiets. In de fietstassen o.a. radio (XHDATA) en de (KBC) mini loop antenne.

Natuurlijk zo fietsen, heen in de (frisse Noord Oosten) wind en terug de wind in de rug...

Deze keer; Dokkumer Nieuwe Zijlen, bij de brug. Hier dus: Please login or register to see this link.

Eerst zat ik uit de wind achter het Elektrische tijdshuisje, daar is nogal veel storing aanwezig...

Later zag ik dat de zitbankjes verder op vrij waren, die 'gasten' gingen in een busje weg.

Daar zat het nog beter, minder storing en ook uit de wind! Hier de LP AM logs:

 

648 Radio Caroline, prima

675 Calipso, dik signaal

747 Emmeloord, prima

801 Europa of Radio 7000, prima. Het is maar net naar welke kant ik de mini loop zet.

819 Impact AM, redelijk, want er zit een ander station onder (UK?)

828 UK station?, wel audio te horen, maar niet sterk

846 Album AM, niet sterk en fading

891  -

900 Studio AM 900 (Zeeland?!), wel audio te horen, maar niet sterk en met fading

Idem audio uit speaker XHDATA als via Webreceiver: Please login or register to see this link.

 

918 TPot of Monique, prima. Het is maar net naar welke kant ik de mini loop zet.

1008 Babylona, prima, maar er zit een ander station onder (Transparant)

1035 heel zwak iets, UK station?

1098 Seabreeze?, (net) storing rond die freq.

1116 Backyard, redelijk, want er zit een UK station onder / door

1134 Ascona, redelijk, ik hoorde de audio onder 'naakte carrier' van Japie de Portier

1179 Jinx, prima met fading

1224 Radio 1224, redelijk, want er zit een ander station onder / door

1251 heel zwak iets, UK station?

1287 Radio 0511, dik signaal

1332 Radio Beilen AM of UK station, prima. Het is maar net naar welke kant ik de mini loop zet.

1395 Seabreeze, prima

1467 Eldorado, dik signaal

1485 Zwarte Hond of UK station, redelijk. Het is maar net naar welke kant ik de mini loop zet.

1566 heel zwak iets, UK station?

1584 heel zwak iets, UK station?

1602 Flandria, prima

 

Zó dat is weer een hele lijst!

 

Met een vriendelijke AM groet,

 

HA

Luisterpost.jpg

Brug.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Hotel Amigo:

Geachte lezer,

Vanmiddag ben ik er weer op uit gegaan met de fiets. In de fietstassen o.a. radio (XHDATA) en de (KBC) mini loop antenne.

Natuurlijk zo fietsen, heen in de (frisse Noord Oosten) wind en terug de wind in de rug...

Deze keer; Dokkumer Nieuwe Zijlen, bij de brug. Hier dus: Please login or register to see this link.

Eerst zat ik uit de wind achter het Elektrische tijdshuisje, daar is nogal veel storing aanwezig...

Later zag ik dat de zitbankjes verder op vrij waren, die 'gasten' gingen in een busje weg.

Daar zat het nog beter, minder storing en ook uit de wind! Hier de LP AM logs:

 

648 Radio Caroline, prima

675 Calipso, dik signaal

747 Emmeloord, prima

801 Europa of Radio 7000, prima. Het is maar net naar welke kant ik de mini loop zet.

819 Impact AM, redelijk, want er zit een ander station onder (UK?)

828 UK station?, wel audio te horen, maar niet sterk

846 Album AM, niet sterk en fading

891  -

900 Studio AM 900 (Zeeland?!), wel audio te horen, maar niet sterk en met fading

Idem audio uit speaker XHDATA als via Webreceiver: Please login or register to see this link.

 

918 TPot of Monique, prima. Het is maar net naar welke kant ik de mini loop zet.

1008 Babylona, prima, maar er zit een ander station onder (Transparant)

1035 heel zwak iets, UK station?

1098 Seabreeze?, (net) storing rond die freq.

1116 Backyard, redelijk, want er zit een UK station onder / door

1134 Ascona, redelijk, ik hoorde de audio onder 'naakte carrier' van Japie de Portier

1179 Jinx, prima met fading

1224 Radio 1224, redelijk, want er zit een ander station onder / door

1251 heel zwak iets, UK station?

1287 Radio 0511, dik signaal

1332 Radio Beilen AM of UK station, prima. Het is maar net naar welke kant ik de mini loop zet.

1395 Seabreeze, prima

1467 Eldorado, dik signaal

1485 Zwarte Hond of UK station, redelijk. Het is maar net naar welke kant ik de mini loop zet.

1566 heel zwak iets, UK station?

1584 heel zwak iets, UK station?

1602 Flandria, prima

 

Zó dat is weer een hele lijst!

 

Met een vriendelijke AM groet,

 

HA

Luisterpost.jpg

Brug.jpg

 

 

Erg leuk hoor dat je dat doet. Respect!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk HA.

 

Draadje dreigt weer gekaapt te worden met betrekking tot de ontvangst van anderen van Vahon op 1566 kHz ( ter info: is alleen te ontvangen als je bijna voor de deur staat - Achter Hollandse Spoor, zijde Binkhorst).

 

Wat ik me afvroeg waarom je op 1332 kHz geen Extram hoort vanuit amsterdam. je zegt UK station? Maar zou dat ExtraAM geweest kunnen zijn?

 

Grts Eric

Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei Eric:

Leuk HA.

 

Wat ik me afvroeg waarom je op 1332 kHz geen Extram hoort vanuit amsterdam. je zegt UK station? Maar zou dat ExtraAM geweest kunnen zijn?

 

Grts Eric

 

Geachte Eric,

Nee, daar hoorde ik géén Extra AM! Die UK zender op 1332 is vrij sterk hier in het Noorden.

 

Soms lukt het me wél om Extra AM te ontvangen, maar dat is meestal heel kort in de late namiddag of op de vroege morgen. Om Extra AM te ontvangen moet ik hier (in het Noorden) exact uitrichten, anders hoor ik die UK zender.... misschien fiets ik t.z.t. een keer richting Amsterdam.... maar ja... zolang de wind uit het Noord Oosten komt, fiets ik liever heen tegen de wind in. Zodat ik terug de wind in de rug heb.

 

Gisteravond dacht ik er nog effe over na. Dat ik dáár Studio AM 900 wél hoorde, niet sterk maar toch. Als audio check gebruikte ik bij DNZ de webreceiver van Leiden. Ik had die van Rotterdam beter kunnen nemen.... Daar komt Studio AM 900 nog beter door. Neemt niet weg dat ik 100% zeker dezelfde audio uit de Speaker van de XH hoorde en uit speaker van mijn mobieltje.

 

Groet,

 

HA

bewerkt door Hotel Amigo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Studio AM 900 gaat lekker. Kwam twee weken terug nog op de loop met een S4.5 bij Arend Westra binnen en het signaal was goed hoorbaar. Da's vlak bij jou, Henk. Tip voor de volgende keer: Je kunt Studio AM 900 uitstekend beluisteren via de KiwiSDR in Middelburg, Zeeland. 163.158.199.149:8073

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Naamgenoot:

Studio AM 900 gaat lekker. Kwam twee weken terug nog op de loop met een S4.5 bij Arend Westra binnen en het signaal was goed hoorbaar. Da's vlak bij jou, Henk. Tip voor de volgende keer: Je kunt Studio AM 900 uitstekend beluisteren via de KiwiSDR in Middelburg, Zeeland. 163.158.199.149:8073

Studio AM 900 heeft ook een vergunning om uit te zenden vanuit de locatie Wassenaar. Is al bekend wanneer daarmee begonnen wordt?

Piet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er waren wel plannen, begreep ik. Zelf zou ik het geld en de tijd er niet voor over hebben, maar Studio AM 900 is vanuit Terneuzen ook hoorbaar in Wassenaar. Ik zou me kunnen voorstellen, dat hij de 900 kHz in Wassenaar sowieso vasthoudt uit "strategische overwegingen"...

Misschien Bart zelf eens vragen?

 

Grappig toeval is dat ik nu via Studio AM 900 Veronica's Top 100 Aller Tijden uit 1973 beluister...

bewerkt door Naamgenoot
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 11-6-2023 om 02:08 zei Naamgenoot:

Studio AM 900 gaat lekker. Kwam twee weken terug nog op de loop met een S4.5 bij Arend Westra binnen en het signaal was goed hoorbaar. Da's vlak bij jou, Henk. Tip voor de volgende keer: Je kunt Studio AM 900 uitstekend beluisteren via de KiwiSDR in Middelburg, Zeeland. 163.158.199.149:8073

Naamgenoot,

Onlangs heb ik, met dezelfde radio en antenne als bij Dokkumer Nieuwe Zijlen, Studio AM 900 ontvangen (met iets fading) bovenop de Uitkijktoren.

 

Zie: Please login or register to see this link.

 

 

Met een groet,

 

HA

Uitkijktoren4-1200x796.jpg

bewerkt door Hotel Amigo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
3 uur geleden zei radio tpot:

Heb ze er nu ook voor, is een echte smartlappen zender geworden?

Smaken verschillen zullen we maar zeggen 😃

De hits van categorie radionl komen voorbij op 900 kHz.

 

Theo

Bart en Ada brengen heel wat programma's van andere stations: waaronder KL85.net, 192veronica, Elvirasixtwoforty, rollemanradio.nl, waterlandradio, vakantieradio.com .... het ene moment kan het heel anders klinken qua muziekgenre met ook aandacht aan programma's uit het radioverleden. En heel wat van die stations laten die medewerkers zelf hun muziek kiezen, geen formatradio. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is dat eigenlijk wel volgens de regels, dat je andere stations doorgeeft? (Afgezien van de vraag of zij daar geen toestemming voor moeten geven.)

 

In dat geval zou je dus ook een programma kunnen produceren dat je via diverse middengolfstations in het land doorgeeft, 'in syndication', om het zo maar eens te zeggen. Je zou zelfs een heel netwerk kunnen opbouwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Will Stevens:

Is dat eigenlijk wel volgens de regels, dat je andere stations doorgeeft? (Afgezien van de vraag of zij daar geen toestemming voor moeten geven.)

 

In dat geval zou je dus ook een programma kunnen produceren dat je via diverse middengolfstations in het land doorgeeft, 'in syndication', om het zo maar eens te zeggen. Je zou zelfs een heel netwerk kunnen opbouwen.

Misschien gaat Studio 900 AM dat zelf ook wel een beetje doen. Er is immers ook toestemming om op dezelfde frequentie te gaan uitzenden vanuit Wassenaar.

Piet.

bewerkt door Piet van der Vooren
Link naar opmerking
Deel via andere websites

In Vlaanderen zijn syndicated programma's niet meer toegelaten, maar in NL is dat nog geen probleem dacht ik. Er zijn programma's in NL die op meer dan 50 (internet)stations of LPAM te horen zijn. Seabreeze en Studio AM900 hebben allebei twee zenders. Zolang men betaalt kan men toestemming krijgen, dacht ik. Hier kan ik moeilijk inschatten of bv radio 0511 nog op meerdere frequenties zit.

18 uur geleden zei radio tpot:

Een doorgeef luik zijn, is ook een vorm van een formaat 😊

Nee prima zo, ik hoorde ze een half uurtje aan, de jingels kon ik niet verstaan en via de SDR vastgesteld dat het uit Terneuzen moest komen.

Dank je voor de uitleg.

 

Theo

bij Studio AM900 komen nogal wat programma's langs van KL85.Net, wel uitgesproken op zijn Engels.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In Nederland lijkt dat idd geen probleem te zijn. Als je alleen al ziet bij hoeveel radiostations de shows van b.v. René van den Abeelen te horen is (die ik overigens zeer waardeer 👍)! Dit gebeurd overigens (bijna) altijd met toestemming van de desbetreffende jock, die daar natuurlijk zelf ook baat bij heeft. De meeste van die 'in syndication' shows zijn overigens gratis, hoewel er soms ook een enkele jock ervoor betaald wil worden. Dat zijn meestal de meer "legendarische" namen, zoals b.v. een Emperor Rosko. En terecht natuurlijk! Aangezien LPAM al duur genoeg is, zul je die dan ook niet veel tegenkomen op MG (of je moet The Mighty KBC heten 😉). Buiten de "eigen persoonlijke" shows kan het doorgeven van een ander radiostation een win-win situatie opleveren. Als LPAM-er krijg je jouw frequentie gevuld met shows die je aanstaan en het gerelayde internetradiostation is nu ook hoorbaar via de vrije ether (zoals Studio AM 900 dat doet bij KL85, een station die sterk doet denken aan Mi Amigo vanaf zee; overigens zitten daar ook bekende namen bij). 📻

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onzin. Ook met syndicated jocks kun je je onderscheiden. Neem b.v. een Garry Lee, die met zijn Starship Overflow elke week op Radio Seagull te horen is, maar óók elke week bij diverse andere alternatieve radiostations. Of een Peter Timmerman, die zijn radioshows voorziet van prog-rock en symfonische rock... En zo zijn er talloze shows in omloop met rock, maar ook blues, country, zelfs jazz en héél veel met golden oldies en misschien nog wel meer met nederlandstalig... 🤔 Welk format hanteert U?

Persoonlijk houd ik van alternatieve muziek, maar de hele dag alleen alternatief wordt ook vervelend en heb ik behoefte aan iets anders om te luisteren.

En ach, onze voorgangers Veronica en Noordzee waren ook heel divers (en de ene meende het ook beter te weten dan de andere), zolang zij hun shows maar op vaste tijden programmeerden was er niks aan de hand. Raamprogramma's noemden ze dat. Voor de hele familie wat wils, maar je moet wél weten waar je aan toe bent.

Zo vind ik Radio 192 een geweldig station. Heel divers met uitsluitend muziek van voor 1974 (voor mij zowat de meest interessante periode uit onze muziekgeschiedenis, omdat er toen volop geëxperimenteerd werd), maar zelfs dan heb ik het op een gegeven moment gehad en zoek een radiostation op met meer hedendaagse muziek (zolang het maar geen hip-hop of rap is).

Natuurlijk is een eigen format (wat dat ook moge zijn) met eigen jocks leuk en natuurlijk kun je al die uren daartussen vullen met non-stop, geprogrammeerd door een gewillige computer (en met om het kwartier jouw eigen radio-jingle!!!), maar er lijkt mij ook niets mis mee om dan een uitstekend internetstation als KL85 door te sturen de vrije ether in. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.