Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Nederland

Voor discussies over radio in Nederland.

1. Started by Bertus Biervilt,

19450505 Oranje - Robert Folkes, Johannes Blaskowitz - Overgave van Duitse troepen in Nederland [verborgen inhoud] 19450505 Herrijzend Nederland - Wilhelmina - Baas op eigen erf [verborgen inhoud] In de vreugde van de bevrijding deed een laatste Duitse steunzender de laatste poging om verwarring te zaaien: 19450505 Festung Holland - Max Blokzijl - De laatste oorlogsdagen [verborgen inhoud] 19500505 NTS - Joop Reinboud - Nationaal programma 5 jaar bevrijding - Klankbeeld [verborgen inhoud] 19500505 RNW - Robert Montfoort, Leon Povel - Klankbeeld 5 mei 1945 [verborgen inhoud] 19620505 RNW - Jacques Idserda - Oranje in het zilver in Zwolle [verborgen inhoud] 1962…

2. Started by pieterdecker,

Dag allemaal, Een verdrietige dag vandaag. Met name in de media is het vandaag ook een bijzondere dag, omdat veel zenders hun programmering aanpassen. Om die reden zal ik vandaag zoveel mogelijk radiostations loggen, omdat het ook geschiedenis is en dit (naar mijn mening) bewaard zal moeten blijven. Mocht iemand de opnames van vandaag willen hebben van Radio 1, 2, 3FM, 4, 5, 6, Radio 538, FunX, Veronica, Q-Music, BNR, Slam!FM, Sky Radio of Radio 10 Gold: laat het me weten. Dan zal ik ze morgen uploaden en hier delen. Sterkte iedereen met deze dag, in het bijzonder iedereen die iemand (kent die) iemand verloren heeft. PD.

• 4 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  3. [verborgen inhoud]

4. Started by martinja,

Van de Golden Radio NL server, met dank aan Ron. Jean-Pierre of ik hebben het opgenomen via een bandrecorder jaren geleden, maar helaas verder helemaal geen gegevens en weet er ook niets van RadioVeronica-DeReclameshow [verborgen inhoud]

5. Top 40 met Peter Hoogwerf [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Tipparade met Bert van der Laan [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 905 weergaven
  6. Started by jan V,

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-XVFDUGK6GKJ6.wma KRO: Theater vh Sentiment. radio2 TOP40 - 21-07-1974 2003-2300- gepresenteerd door Ruud Hermans. uitgezonden 2008-07-21 janV

• 4 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  7. Started by Ben,

Ik heb dit denk ik al 's eerder geschreven. Een DJ, waar ik ()ook) graag naar luister is Kas van Iersel. Dit zijn drie opnamen van hem op Radio 10 in Mei 1992, hoogstwaarschijnlijk komen ze van Compact Cassette. Dit is wat je tegenkomt via de link onder de lijst. Radio 10 09-05-1992 Kas van Iersel 10:00-10:33 Radio 10 09-05-1992 Kas van Iersel 10:50-11:22 Radio 10 23-05-1992 Kas van Iersel 13:30-14:02 [verborgen inhoud] Deze opnamen zijn eerder bij "de buren" aangeboden door Hans.

8. Zondag 25 maart 2012 is een heuglijke dag voor NOS Langs de Lijn en sportliefhebbers onder de radioluisteraars. Als om 12.00 uur de openingstune klinkt (sinds jaar en dag is dat Chump Change van Quincy Jones), betekent dat het startsein voor de tienduizendste uitzending. http://nos.nl/artikel/351201-langs-de-lijn-10000ste-uitzending.html [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Iemand nog aanvullingen voor het Radiopedia artikel van Langs de lijn: http://www.radiopedia.nl/wiki/Langs_de_lijn http://nos.nl/…

9. Started by radiofreak33,

Ik weet niet of deze zender hier al eens ter spraken is gekomen maar kwam bij toeval op deze nieuwe zender. Het is een station van Harry de Winter (bekend van Wintertijd o.a.) i.s.m. KX Radio. Het station draait de betere kwaliteitsmuziek zoals blues, soft classic rock en Americana. Eigenlijk dus dé zender waar iemand als Johan Derksen zich ook thuis zou kunnen voelen. Zelf hoop ik dat de man ooit nog eens met een eigen Nederlandse blues en Americana komt maar dit station komt aardig in de buurt :-). www.40up.nl [verborgen inhoud]1:4007/40up1.m3u

• 4 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  10. Gast Norderney192
    Started by Gast Norderney192,

Top 40 op 192Radio: Uitzending op zaterdag 10 juni 2017 van 14.00 - 18.00 uur op de stream van [verborgen inhoud]. Deze uitzending wordt herhaald op de woensdagmiddag erna van 14.00 - 18.00 uur, zie [verborgen inhoud]. Tipparade op 192Radio: ​​Presentatie: Bert van der Laan. Uitzending op zaterdag 10 juni 2017 van 16.00 - 18.00 uur op de [verborgen inhoud]. Deze uitzending wordt herhaald op de woensdagmiddag erna van 16.00 - 18.00 uur, zie [verborgen inhoud]. Wat je niet wist De engelse groep Unit Four Plus Two reisde heel wat optredens af en Billy Moeller was de broer van een van de bandleden. Hij was de roadie, iemand die helpt met podium b…

• 4 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  11. Ik de juiste uitzenddatum. Het was een Latijs Amerikaanse dag: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 1k weergaven
  12. Started by martinja,

TROS Hilversum 3 - 19820813 - Ad Roland - Europarade - Edits [Or 19820725] [verborgen inhoud] TROS Hilversum 3 - 19821107 - Ad Roland - Europarade [verborgen inhoud]

13. Een bijna volledige en een halve uitzending van het programma van Robin Albers op de AVRO maandag uit 1985. De bijna volledige uitzending is van 28 oktober 1985, de andere uitzending waarschijnlijk ook uit 1985, hiervan heb ik alleen het laatste halve uur. Gast hierin is zangeres Miquel Brown (Close to Perfection). De opnames komen van mijn oude bandrecorderbanden. De geluidskwaliteit is niet al te best en in mono (alleen het linker kanaal, het rechter kanaal was erg dof). [verborgen inhoud] Playlist 28 oktober 1985: Sam & Dave - Soul Man Dolly Dots - Only the rain (1985) Grace Jones - Slave to the Rhythm (1985) Steve Miller Ba…

14. Started by flarenixie,

Hallo, Dit is een stuk van het programma van Peter Plaisier en Sjors Fröhlich. Radio 3 FM NCRV Magic Friends 15.00-16.30 uur 20 feb 1996. Niet helemaal, helaas, maar misschien doe ik er toch iemand een Plaisier mee (niet grappig) http://www.mediafire.com/?czed4n0jk3cdz5i

• 4 antwoorden
    • 2,7k weergaven
  15. decibel_van Inkel afscheid op video [verborgen inhoud]

16. Dag allemaal, ik heb me zojuist op dit forum geregistreerd om wat radio uitzendingen te delen. Via de kringloopwinkel heb ik een flinke stapel bandrecorder banden bemachtigd waarop allerlei uitzendingen van de omroepen zijn opgenomen in de periode 1980-1989. Daarnaast heb ik in het verleden ook wel andere dingen gedigitaliseerd wanneer ik dat op tape tegenkwam. Sorry als er iets dubbel gepost wordt, ik heb niet eerst gezocht of uitzendingen al op internet beschikbaar zijn gesteld, maar gewoon mijn eigen tapes gedigitaliseerd. Het zijn dus in elk geval geen uitzendingen waar al een versie van op internet circuleert. Ik begin met het laatste stukje van…

• 4 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  17. Afkomstig van tape, gekregen van JanF. [verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  18. bron: SB https://www.spreekbuis.nl/legendarische-radioshow-stenders-en-van-inkel-eenmalig-terug-op-npo-radio-5/#comment-25758

19. Started by janf001,

Afgelopen vrijdag had ik met een schoolvriend van vroeger (eindelijk) weer eens afgesproken. In de jaren 70 namen we veel radioprogramma's op, en luisterden we veel naar de Radio. Hij vertelde me dat hij nog veel radioprogramma's had. Ik heb van hem ene lijstje gekregen met uitzendingen. De opnames die ik nog niet had, heb ik ondertussen van hem gekregen en zal ik de komende weken met jullie delen. Hierbij de eerste. De top40 uitzending van 13 september 1975. TROS-H3-19750913-1600-1800-Top 40 (Ferry Maat).mp3 : [verborgen inhoud] groet, janf

• 4 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  20. 1999 zond de Avro in haar programma "Het Steenen Tijdperk" ( Jeffrey Willems ) nog een keer de eerste Nationale Hitparade van 27. Juni 1974 uit. Veel hits en veel informatie voor liefhebbers van de Nationale Hitparade. Geniet ervan. [verborgen inhoud] 1974-06-27 1 Steenen Tijdperk - Nationale Hitparade Jeffrey Willems AVRO.MP3 1974-06-27 2 Steenen Tijdperk - Nationale Hitparade Jeffrey Willems AVRO.MP3 Groeten en fijn weekend Hendrik

• 4 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  21. Gast Aibert
    Started by Gast Aibert,

Hallo allen, Heb een internet radioontvanger, maar kaan de laatste paar dagen 192 niet meer luisteren. Kan iemand dit verklaren??? Groeten, Eppie.

22. Wie kan de juiste datum in oktober achterhalen? Nieuws zit erbij. [verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 1k weergaven
  23. Started by Vincent,

Afkomstig van een tape, gekregen van JanF. [verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  24. Started by Marcel Ampt,

Wie heeft het laatste uur nationale hitparade met Jeroen Soer uit 1988 bij de TROS. Groet, Marcel.

• 4 antwoorden
    • 991 weergaven
  25. Started by martinja,

Deze heb ik zelf lang geleden gedigitaliseerd van iemand. Ik weet helaas niet meer van wie. Is destijds ook aanwezig geweest op de server van Golden Radio NL Het was op cassette RadioAtlantisRotterdam13-1-1984 http://www28.zippyshare.com/v/97767068/file.html http://www48.zippyshare.com/v/96799564/file.html

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.