Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Nederland

Voor discussies over radio in Nederland.

1. Luisteraars. In dit topic (of draadje, geheel naar u verlangen wenst) kan joe -uiteindelijk- gaan luisteren naar de opnames die ongeveer vijftien jaar lang op de website van de VPRO hebben gestaan, namelijk van alle 330 (en een beetje) uitzendingen van RonFlonFlon met Jacques Plafond: het enige radioprogramma met 100% muziek én 100% gesproken woord. Er was wellicht iets bij, waarvan joe dacht, hé! Daar pik ik tussen neus en lippen door iets van mee. ^_^ Beginnen bij het begin is altijd een beetje afgezaagd, maar het begin is nou eenmaal het begin, dus om bij het begin te beginnen is wel juist datgene wat er van een begin verwacht wordt. Om te beginnen hier de allereerste …

2. [verborgen inhoud] 1980-07-03 [verborgen inhoud] 1980-04-04 [verborgen inhoud] 1980-06-06 [verborgen inhoud] 1981-12-25 Groet,Moby

3. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Opname uit het archief van Ton van Draanen.

• 3 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  4. Started by jan V,

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-FWSRYOGKUIJL.mp3 http://www.mijnbestand.nl/Bestand-NZP8JVIKGRF7.mp3 Als er belangstelling voor is wil ik de andere uren ook wel uploaden. Een groet jan V. Met dank aan de originele uploader....

• 4 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  5. Het laatste Hofstad Radio videomateriaal wat ik nog had liggen en wat nog niet digitaal gemaakt was. Op 30 april 1983 waren we met een semi-live opname bij de opening van Slendersport, het bedrijf van Els en Chris de Ridder in Voorburg, een van de trouwste adverteerders van Hofstad. En dat Hofstad aardig ingeburgerd was bleek wel uit het feit dat de Burgemeester ook aanwezig was bij deze gelegenheid. Verder natuurlijk ook bekende (jonge) Hofstad gezichten zoals o.a. Ewoud Vonk, Rick de Vries (van Velthuysen) Jurgen van ‘t Hof, Rob Hofland, Rien van Byland, Marcel, Johan van der Zee (Jan Streefland), Ronald van Loon en ook wat medewerkers van andere lokale radiostatio…

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  6. Radio 5 eerste "je dag is goed" met Jeroen van Inkel op 02-01-2018 Bron: Mixcloud Max Hermans Wim

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  7. VOO-H3-26111976LexHarding1903-2007Top4overzicht [verborgen inhoud]

8. Dutch radio (KRO) ‘Theo Stokking Show’, 10 March, 1976. Rolling Stones-Story Inc. interview with Bill Wyman [verborgen inhoud]

9. Started by Jingle192,

Zaterdag 4 mei 2013 Draailijst: http://jaapjansen.blogspot.nl/2013/05/zaterdag-4-mei-2013.html Download: http://www.mediafire.com/download.php?g5cdj7gegvnrr3g Zondag 5 mei 2013 Draailijst: http://jaapjansen.blogspot.nl/2013/05/zondag-5-mei-2013.html Download: http://www.mediafire.com/download.php?73e1pg1j6xun8wc

10. Started by Tino,

[verborgen inhoud]

11. Started by martinja,

Van de Golden Radio NL server, met dank aan Achim Helaas weet ik niets over de opname 091011frsh [verborgen inhoud]

12. Started by tomvv,

Hoi, Bij het opruimen bij mijn ouders wat cassettes gevonden waaronder één met een opname van een radioprogramma in 1976. Naast dat het mij leuk leek deze te delen ben ik op zoek naar wat meer informatie. Op basis van de opname moet het 9 juni 1976 zijn geweest vroeg in de morgen. Host is Willem van Beusekom maar de naam van het programma weet ik nog niet. Artiesten: Rose Banks, Chieftains op Pinkpop en nog meer [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 14 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  13. Started by Irvng de Cuba,

Hallo goedemiddag ik ben een verzamelaar van heel veel jingels voornamelijk van de jaren 80 maar ook van nu. Ik ben op zoek naar een bijzonder pakket van Calypso Radio wie weet er meer van ? mvg Irving

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 4 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  14. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

15. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  16. Started by martinja,

Van de Golden Radio NL server, met dank aan Walter 1-4-1986 Popular en Stad Den Haag [verborgen inhoud]

17. Op donderdag 28 december 1978 zond de TROS de Nederlandse Top 100 van 1968 uit. DJ's van dienst waren Peter van Dam, Gerard de Vries en Ad Roland. Destijds opgenomen op slechte cassettes (BASF Ferro), vandaar de lichte tik in het geluid. Her en der zitten er wat vreemde knips in (geen reclame en nieuws); toch krijg je een goede indruk van hoe een gezellige TROS-donderdag er destijds uitzag. [verborgen inhoud] Gr, Melle

• 6 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  18. [verborgen inhoud] Opname uit het archief van Ton van Draanen.

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  19. Ik kwam deze uitzending tegen in de Rob Stenders-stack Ik denk geupload door 'tantegreetje' (bedankt) omdat het de uren waren van Stenders Eetvermaak. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  20. Started by Alex,

Ook in het nieuwe jaar dansen we richting weekend, op de donderdagavond, met Soul & Disco Fever op Extra Gold met Jan Streefland. Hier is de aflevering van Nieuwjaarsdag. [verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  21. Deze opname vond ik op het einde van één van m'n eigen R2R tapes. Een klein kwartiertje Gouwe Ouwe Club (Ferry Maat) en een half uur Nationale Hitparade (Felix Meurders). [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 7 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  22. Started by Andree,

Op de facebook site van Radio Atlantis staan vele historische opnamen! https://www.facebook.com/RadioAtlantisRotterdam?

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  23. Started by Roel Dickse,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 6 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  24. Started by jan V,

1975-05-08 Hugo van Gelderen-Tipparade 1000-1100 [verborgen inhoud] 1975-05-08 Hugo van Gelderen-Tipparade 1100-1200 [verborgen inhoud] 1975-05-08 Ferry Maat Top40 1900-2000 [verborgen inhoud] 1975-05-08 Ferry Maat Top40 2000-2100 [verborgen inhoud] gr jan V

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 1,3k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.