Nederland
Voor discussies over radio in Nederland.
11.481 discussies in dit forum
-
15 tot 18 uur Frank v/d Mast (Toppop) Top 50 18 tot 19 uur Frits Spits (Avondspits) 31 December 1979 [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 967 weergaven
-
-
Hallo Oldies liefhebbers, Hier is de uitzending van vanmiddag. Maart 1967 -----Allemaal UK releases en sommige hits uit die tijd.------ ...These are the songs you would have heard on the radio in... March 1967 4 en een half uur uur lang waan je je in Maart 1967... Hier te downloaden: [verborgen inhoud] incl Playlist Grote dank weer aan Ron voor het verzorgen en beschikbaar stellen.
-
- 0 antwoorden
- 967 weergaven
- 1 follower
-
-
VOO-H3-19770513-1900-2000-LexHarding-DeNederlandseTop40
-
- 2 antwoorden
- 966 weergaven
-
-
En hier is nog een extraatje van Ferry Eden. Met hartelijke dank aan mede forumlid Jarno1973.
-
-
- 2 antwoorden
- 966 weergaven
-
-
Is er iemand die opnames heeft van piratenzender Radio Leiden, rond 1975/1976? De zender was elke zondag van 10 tot 14 uur in de lucht op FM, vanaf wisselende locaties in Leiden. Programmamakers waren Jan van Leiden en Paul Plezier. Paul was tevens verantwoordelijk voor de zender. Radio Leiden zond zeer professioneel gemaakte reclames uit voor een aantal Leidse ondernemers, onder andere Café Napoleon aan de Steenstraat op een "bedje" van Root Beer Rag van Billy Joel. Ik hoop dat er nog iets van bewaard is gebleven.
-
- 1 antwoord
- 966 weergaven
- 1 follower
-
-
KBC heeft bekend gemaakt de korte golf uitzendingen op zondag op 6095 kHz met ingang van het A16 seizoen te beëindigen. Dat betekent, dat op 27 maart 2016 de laatste uitzendingen de lucht ingaan. De beslissing heeft te maken met de toenemende kosten voor het uitzenden op Korte Golf en de wens om de uitzendingen via 1602 kHz en DAB+ verder te willen uitbouwen. Enige weken geleden heeft KBC al de hulp van de luisteraars ingeroepen om te proberen er nieuwe sponsors bij te krijgen. Dit heeft tot nu te weinig resultaat opgeleverd. Over het al dan niet stoppen van de KG uitzending op Canada en Noord-Amerika op zondagmorgen van 00.00-03.00 UTC op 6040 kHz wordt sp…
-
- 0 antwoorden
- 966 weergaven
-
-
Slechts een paar minuten AVRO Hilversum 1: Het laatste nummer van Arbeidsvitaminen en het nieuws van 10 uur + reclameblokken. Datum: dinsdag 6 april 1982. Downloadlink: [verborgen inhoud] Technische gegevens: Bron: Reel to reel 4 spoor 9,5cmps; Tape: BASF DP26; Opgenomen met Akai GX-635D; Afgespeeld met Dokorder 1120 -> M-Audio Audiophile USB -> Audacity -> Lame MP3 encoder 320kbit; Niets gefilterd/EQ/etc. aan het geluid gedaan.
-
- 0 antwoorden
- 966 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] De tijd klopt niet en ik hoor ook nog een stukje Magic Friends.
-
- 0 antwoorden
- 965 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Opname uit het archief van Ton van Draanen.
-
- 0 antwoorden
- 965 weergaven
-
-
Voor de liefhebbers twee uur Bart van Leeuwen. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 965 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] VARA HIII Gesodemeurders Felix Meurders 30-01-79 07.00-0830
-
- 3 antwoorden
- 965 weergaven
-
-
Een complete uitzending van Het steenen tijdperk tijdens de week van de jaren 70 op Radio 2. Afkomstig van een MD, opname is mono. Wie kan/wil hem dateren? [verborgen inhoud] AVRO-R2-Onbekend-1400-1500-JeffreyWilliems-HetSteenenTijdperk-1973 [verborgen inhoud] AVRO-R2-Onbekend-1500-1600-JeffreyWilliems-HetSteenenTijdperk-1973 Ook deze opname komt uit het archief van Herman Dales
-
-
- 12 antwoorden
- 965 weergaven
-
-
Wilfred Geene is er niet, Giel Beelen neemt het over. Niet iedereen was er blij mee. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 965 weergaven
-
-
De eerste aflevering: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 965 weergaven
-
-
-
Heeft iemand het begin van het eerste uur van Radio Tour De France van de jaren 90? Ik kan mij vaag herinneren dat het eerste uur begon met wat commentaar voorafgaand aan de begintune, ik dacht vanaf 1995 ongeveer.
-
- 0 antwoorden
- 965 weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 965 weergaven
-
-
Kwartiertje Radio thuisland. Datum niet gecontroleerd. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 965 weergaven
-
-
Van de Golden Radio NL server, met dank aan Evert RadioVeronicaMsBisonNacht-30-8-1980-1 [verborgen inhoud] RadioVeronicaMsBisonNacht-30-8-1980-2 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 965 weergaven
- 1 follower
-
-
Felix Meurders doet uit de doeken bij Aad van den Heuvel aan tafel waarom hij gewoon zijn mening mag geven over bepaalde platen ('' puntje erin puntje eruit'' ) tijdens de uitzendingen van de Nationale Hitparade. Joos den Draaijer is het totaal niet met Felix eens en bovendien vindt hij (als platenbaas ) dat Felix de plaatjes niet helemaal mag draaien .... Bron: Youtube
-
- 1 antwoord
- 964 weergaven
-
-
En de laatste nummer 3 Grts Eric
-
-
- 1 antwoord
- 964 weergaven
-
-
Mijn vriend Karel Siebers vroeg me dit... en ik weet het eerlijk gezegd niet... Misschien iemand hier? "Mij schoot de vraag te binnen dat Felix Meurders ? in de jaren zeventig een soort vaste rubriek in een van zijn programma's had. De naam ervan weet ik niet meer, was het iets van Popsymfonie? Het ging dan om nummers die een beetje bombastisch klonken. Die draaide hij dan en hij vertelde er wat bij. Ik herinner me dat daar bijvoorbeeld Bohemian rhapsosy van Queen bij zat, en McArthur Park van Richard Harris. Misschien ook wel Wildfire van Michael Murphey. En was het wel Felix Meurders? Of toch Frits Spits"?
-
- 0 antwoorden
- 964 weergaven
- 1 follower
-
-
Alle foto's, die Helmut indertijd van de MV Communicator heeft gemaakt, staan nu in één album: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Aanvullingen bijvoorbeeld mbt namen van mensen, die op de foto's staan, zijn van harte welkom.
-
-
- 4 antwoorden
- 964 weergaven
-
-
Uit de doos die ik laatst van een onbekende gulle gever heb ontvangen: TROS-H3-19790503-FerryMaat-TrosTop50-Edits http://www24.zippyshare.com/v/34862192/file.html Jan-Fré
-
- 0 antwoorden
- 964 weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 964 weergaven
-