Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.018 discussies in dit forum
-
Deze schitterende serie opnames vd Voice of Peace uit 20 october 1981 kwam ik in mijn archief tegen. De tijd ligt tussen 0600 en 0800 uur en de deejay is Steve Baker. Herkomst onbekend. Mogelijk/waarschijnlijk eerder aangeboden. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Paul de Haan.
-
- 1 antwoord
- 543 weergaven
-
-
Onlangs is Gerard van Dam overleden. In mijn archief kwam ik een uur van Gerard tegen tijdens kerst 1972, live van boord de Mi Amigo. [verborgen inhoud] Paul de Haan.
-
[verborgen inhoud] Opname uit het archief van Ton van Draanen.
-
- 0 antwoorden
- 899 weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 6 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Groet, Bertus
-
- 0 antwoorden
- 542 weergaven
-
-
Heel diep in mijn archief zat, tot vorige week, een enveloppe met allemaal kleine knipsels en aanmoediging stencils die allemaal te maken hebben met de organisatie van tochten naar de toenmalige zeezenders in de jaren zeventig van de vorige eeuw. Vaak is de tocht, begin mei 1973, die nooit doorging beschreven. Uit de documenten in de enveloppe valt te herleiden dat er in 1971 al een samenwerking in organisatie was tussen Pirate Radio News en Rob Olthof als het ging om het organiseren van trips naar de schepen en het REM-eiland voor onze kust. Pirate Radio News bestond in die tijd al een jaar of drie en had een redactie waarin Jacob Kokje, Hans Knot en Willem H…
-
- 18 antwoorden
- 2,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Van de Golden Radio NL server veel van hetzelfde merk ik, maar misschien zit er toch net wat leuks tussen, waarvan je denkt ..... ja R N I Captain Birthday [verborgen inhoud] R N I Duncan Johnson [verborgen inhoud] R N I Finish [verborgen inhoud] R N I Tony Allan [verborgen inhoud] Radio Northsea International 5 [verborgen inhoud] Radio Northsea International 6 [verborgen inhoud] Radio Northsea International 7 [verborgen inhoud] RNI 1A [verborgen inhoud] RNI 002 [verborgen inhoud] RNI 2A [verb…
-
- 0 antwoorden
- 862 weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Excuses, de juiste schrijfwijze is mij niet bekend.
-
- 1 antwoord
- 908 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 8 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Afkomstig uit het archief van Douwe Dijkstra
-
- 0 antwoorden
- 803 weergaven
-
-
Een datum die niet klopt en een programma naam uit 1979. Wie wil hem dateren? [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 925 weergaven
-
-
Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein Monique - 19850921 - 1800-1900 - Ad Roberts - Laatste Gouwe Programma [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 935 weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] De opname komt uit het archief van Douwe Dijkstra
-
- 0 antwoorden
- 837 weergaven
-
-
Met pasen 1984 bestond Radio Caroline 25 jaar. Ter ere van dit heugelijke feit werd tijdens de paasdagen een Top 500 uitgezonden. In augustus 1984 werd de Top 500 opnieuw uitgezonden. We gaan terug naar 27 augustus 1984. Hier zijn Simon Barett en Andy Johnson. [verborgen inhoud]
-
- 21 antwoorden
- 6,1k weergaven
-
-
-
-
Radio Caroline [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Laser 558 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 992 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 588 weergaven
-
-
RNI - 1972 08 17 - 1610-1740 - Ferry Maat - Hans ten Hooge FM [verborgen inhoud]
-
-
- 4 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Caroline North 259 Jerry King 1200-1300 14/08/67 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 451 weergaven
-
-
-
Deze opname komt van een cassette van ANORAKS UK. [verborgen inhoud] Er zit een gap van 7 minuten tussen kant A en kant B van de cassette.
-
- 0 antwoorden
- 454 weergaven
-
-
Deze opname komt uit het archief van Kurt Sellenthin (voorheen Kristkowitz), beschikbaar gesteld door Werner Tschoepe. De beide kanten van de cassette zijn hier te beluisteren: [verborgen inhoud] En dit is de beschrijving van Kurt van deze opname:
-
-
- 2 antwoorden
- 769 weergaven
-