Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Gast
    Started by Gast,

Een opname van Don Allen op Caroline Norh 14 juli 1966 van 1800-1900 uur. Feitelijk was de style van Don toen al old school maar zoals de Engelsen zeggen "He got away with it". In verband met aging anorak ears een poging gedaan de geluidskwaliteit enigzsins te verbeteren. [verborgen inhoud] Paul de Haan.

• 5 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  2. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 5 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  3. Started by Juul,

Zij speelde een grote rol op 18 april 1973 tijdens de hearing. Zei was degene die tegen de NOS vertegenwoordiger zei dat we Geen piraten waren. Aardige mevrouw, ik heb er later nog wel eens ontmoet en ze vond het jammer dat het zo gelopen is. Zij was voor "ons". [verborgen inhoud]

4. CAROLINE 77-07-30 22-23h Marc Jacobs Show on board MW recording [verborgen inhoud] RMA 76-11-21 16-17h VVVR [verborgen inhoud] RMA 76-11-22 12-14h Baken 16 partly from deck with Tom Anderson, Marc Jacobs [verborgen inhoud] RMA 76-11-27 12-14h Baken 16 met zenderstoring [verborgen inhoud] RMA 76-11-29 07-08h Ook Goeiemorgen Jan van der Meer TENDERTAPE [verborgen inhoud] RMA 76-11-29 08-09h Ook Goeiemorgen Jan van der Meer TENDERTAPE [verborgen inhoud] RMA 76-11-29 12-14h Baken 16 deels vanuit machinekamer Marc Jacobs [verborgen inhoud] RMA 76-11-30 16-1…

• Vind ik leuk
    • 5 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  5. Started by jan V,

1964-07-22 1200-1300 CeesVanZijtveld-Halverwege [verborgen inhoud] 1965-07-17 1900-2000 JoostDenDraaier-UKtop20 [verborgen inhoud] 1972-07-22 1200-1300 RobOut-GoudVanOut [verborgen inhoud] 1972-07-22 1620-1705 KlaasVaak-Tipparade [verborgen inhoud] 1974-07-22 1900-2000 LexHarding-De ABTTspecial [verborgen inhoud] bron StichtingNorderney RadioVeronica192 gr jan V

6. Gast Demeersseman
    Started by Gast Demeersseman,

Geachte lezers, Voor het project van Hans Blaauwbroek inzake de hitlijsten van RNI - zie een eerder bericht - schrijf ik het stuk over de uitzendingen van de lijsten (RNI Top 50, RNI Top 100 over het jaar, de Playlist en de Troef 20). Ik heb al veel gegevens kunnen verzamelen, onder meer op basis van antwoorden die in het Internet Radio Café op door hem gestelde vragen gegeven zijn. Toch blijven er nog enige vragen open staan. Het zou bijzonder mooi zijn als we ook op die vragen antwoord zouden kunnen krijgen. De nog open staande vragen zijn: 1. Weet iemand wie de RNI Top 50 heeft gepresenteerd op 31 juli 1971? (vaste presentator in die tijd was Joost den Draaije…

• 5 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  7. [verborgen inhoud] uit de UK is misschien de erfgename van de zeezender RNI. Dit radiostation [verborgen inhoud] zijn programma's via het internet in een vrij goede kwaliteit. Het is geen jukebox-zender. Een vrij degelijke i[verborgen inhoud](Engels, Duits en Nederlands) gebracht door ervaren, veelal ex-piratenzender [verborgen inhoud], brengt muziek uit de jaren 60 en 70 zoals ook RNI deed. Op [verborgen inhoud] wordt ook veel verwezen naar de[verborgen inhoud] het schip waarvan de RNI in de jaren 70 uitzond. Een eigenaardigheid : de eigenaar zou iemand uit China zijn, nl. Mr. Zhang Yong. uit Shenzhen, Guangdong Province, China. Dit doet mij denken aan Radio Ca…

• 5 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  8. Started by Lokeend,

Wie weet waar het zendschip van Radio Atlantis is gesloopt?

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 5 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  9. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 5 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  10. Started by Vincent,

De ontvangst was niet geweldig van de uitzending met Rene de Leeuw. Datum en tijdstip niet bekend. Misschien dat iemand zin heeft om deze uit te zoeken? [verborgen inhoud]

• 5 antwoorden
    • 1k weergaven
  11. Radio 819 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 5 antwoorden
    • 986 weergaven
  12. Started by Juul,

Zo ging dat a/b als het veel te warm was. Draagbare radio mee aan dek zodat de mannen konden horen of er iets mis was.

13. Started by Revenge85,

Vooral in het programma Baken 16 wordt er over de maaltijden ( lunch en avond eten) gesproken en dat zag er altijd goed uit , was dit fake of niet .Was de bevoorrading van de Mi Amigo in dit gedeelte van het laatste jaar wel goed ?? opvallend is ook dat de lieveling iedere week wordt ingesproken door Patrick V ( misschien waren de lievelingen voor 2 a 3 weken vooruit gepland?? De stemming aan boord was volgens mij in deze zomer bijzonder goed. Wie kan mij hier een deskundig😊antwoord op geven

• 5 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  14. Started by Tino,

[verborgen inhoud] Uit het archief van Douwe Dijkstra Weet iemand de exacte datum?

• 5 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  15. Started by Steksis,

[verborgen inhoud] 1976 06 06 RADIO CAROLINE 259 JAMES ROSS 0710-0810 enjoy

• 5 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  16. Big L 's last days... Hier de files die ik de afgelopen jaren heb verzameld van deze dag: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Groet, Jan

• Haha
      • Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 5 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  17. Started by jan V,

1972-04-08 1200-1300 RobOut-GoudvanOut [verborgen inhoud] 1974-03-28 1530-1600 HansMondt- 1600-1630 TomCollins [verborgen inhoud] bron StichtingNorderney-RadioVeronica192 gr jan V

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 5 antwoorden
    • 993 weergaven
  18. Started by Vincent,

Anderhalf uur de Top 50 gepresenteerd door Walter Simons. [verborgen inhoud]

• 5 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  19. Deze opnamen komen uit het archief van Helmut Slawik. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

20. Started by FrankV,

Hallo, In september 1999 was het exact 20 jaar geleden dat de laatste uitzending van Mi Amigo in de lucht ging vanaf de Magdalena. Naar aanleiding daarvan maakte de Belgische kabelradio Magdalena een 7-delige reeks over de geschiedenis van Mi Amigo, elke weekdag van 19u tot 20u. De reeks werd geproduced en gepresenteerd door de vakman Serge Van Gisteren. Er kwam zodanig veel positieve reactie op de reeks dat er ook nog een achtste aflevering kwam. Alle afleveringen nam ik destijds op op VHS video in Long Play, zo kon je tot 8 uren opnemen in hifi kwaliteit. Bij het afspelen om de zaken te digitaliseren blijkt dat tot 6u30-7u vrij goed te lukken, ma…

21. Uit het archief van Paul Baele, vers van de recorder: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 5 antwoorden
    • 756 weergaven
  22. Gast Theo
    Started by Gast Theo,

Kijk hier eens. Je gelooft je ogen niet. De zeezenderopnamen worden op internet aangeboden tegen betaling. http://rockitradio.net/pirate.html Staat op de site van Oldiesproject. Theo

23. Started by Marcel Ampt,

Wie heeft misschien nog de Radio caroline Top 50 van 21 April 1979 met Paul de Wit(Erik de Zwart.) Groet, Marcel.

• 5 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  24. Een vergeefse poging in oktober 1978: Radio Hollandia (De Hoge Noot BV) - 19 foto's © Noord-Hollands Archief, collectie Fotopersbureau De Boer [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 5 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  25. Started by bert ree,

Het digitaal omzetten van cassettes is hier begonnen, bandopnames lukt nog niet wegens gebrek aan werkende bandopnemer. Bijna altijd heb ik datum en uur van uitzenden genoteerd, maar blijkbaar kwam ik hier een cassette tegen zonder datum. Edits. [verborgen inhoud]

• 5 antwoorden
    • 2,4k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.