Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Het is vandaag 32 jaar geleden dat Radio Caroline zijn uitzendingen hervatte via de Ross Revenge. Voor de fun of it heb ik het openings uur geremasterd. Ik weet het niet iedereen zal dit waarderen maar ik wilde dit gewoon een keertje doen. Reopening Caroline 20-08-1983(remasterd).mp3

2. Radio Noordzee 1964 0000-Sonja van Proosdij Kodak show [verborgen inhoud]

3. Started by Vincent,

41 jaar geleden: [verborgen inhoud]

• 5 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  4. Deze opnamen komen uit het archief van Nico Verbeek. Andere opnamen van dit tijdslot en van andere tijdsloten op deze dag zijn al vele malen gedeeld op de diverse forums. [verborgen inhoud]

5. Started by Jan-Fre,

Ik ben de laatste tijd bezig de Delmare programma's uit mijn verzameling terug te luisteren. Daarin kwamen een aantal platen voor waarvoor vermoedelijk werd betaald; ze werden tenminste behoorlijk geplugd. Een daarvan is van Max Perry. Het nummer heet Hilversum Concerto. Ik was afgelopen week blij verrast deze single in de betere uitverkoopbakken te vinden voor het bedrag van 1 euro. Voor de liefhebbers hierbij de mp3 : http://www.mediafire.com/?gt9owmfsj955cib Mocht er ook belangstelling voor de hoes zijn dan hoor ik het wel. Jan-Fre

• 5 antwoorden
    • 2,4k weergaven
  6. Radio 819 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 5 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  7. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

8. Started by scotty,

You may already have this from medium wave, but here is Don recorded from FM with the first hour of his last full programme on Thursday August 29th 1974. 2000-2030 [verborgen inhoud] 2030-2100 [verborgen inhoud] I have the second hour from 220 metres, but I think Vincent may have made it available here before.

• 5 antwoorden
    • 853 weergaven
  9. Started by Lokeend,

Wie heeft voor mij het laatste uur van Joop Verhoof op Radio Mi Amigo. U zo mij er een groot plezier mee doen. Grt Rieni.

• 5 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  10. Maud Mieke and the free radio band, dachten: We zijn nu toch bezig, dus laten we deze ook nog maar op single zetten. Sweet Caroline. Ik ben niet verantwoordelijk voor opgelopen gehoorschade. Ook dit kunstwerkje komt weer uit de verzameling van Piet Treffers. dank daarvoor. [verborgen inhoud] Hier het bewijs.

• 5 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  11. Started by jan V,

Deze Joost mag het weten stond op YOUTUBE [verborgen inhoud] gr jan V

• 5 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  12. Iedereen de beste wensen voor 2022. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 5 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  13. Started by Vincent,

Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 5 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  14. Started by Andree,

Op radio Monique was ook een commercial te horen van Paracentrum Texel, heeft iemand deze commercial ook ik ben geintreseerd!

• 5 antwoorden
    • 2,5k weergaven
  15. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 5 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  16. En dan de andere kant van de BASF band waarvan ik reeds een opname van Gerard de Vries poste. Deze tweede kant is ongelofelijk slecht opgenomen. Waarschijnlijk een fout in de recorder die het opgenomen heeft. Ook deze opname liep verre van de normale snelheid, maar pitchen lost dat op. Echter heeft de wiskop van de recorder zijn werk niet gedaan deze keer. Te weinig voormagnetisatie waardoor de opname heel slecht is en de vorige opname (ook duidelijk van Veronica) er zachtjes doorheen klinkt. Het begint met Joost den Draaier, opgevolgd door Gerard de Vries. De datum word ergens in de opname genoemd, dus dat is geen zoek klusje deze keer. Misschien kan iemand de opname in …

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 5 antwoorden
    • 361 weergaven
  17. Gast Pd4sam
    Started by Gast Pd4sam,

Als zendamateur interesseer ik me ook me wel rond de techniek van de zender zelf. Met hoeveel vermogen werd er uitgezonden? En bestaan er nog schema's van de zender(s)? Ik ben benieuwd

• 5 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  18. Gast
    Started by Gast,

Mijn vrouw deed vandaag boodschappen bij de supermarkt Sainsbury in Ramsgate Kent UK en bij de kassa stonden in de rij 4 Nederlanders< mannen> die het over Radio Veronica en Radio Caroline hadden. Das toch heel opmerkelijk! Niet gevraagd wie ze waren of waarom ze bij de kassa in een supermarkt in Ramsgate4 dit onderwerp bespraken. Jammer. Maar mischien kan iemand hier verdere info geven. Paul de Haan.

• 5 antwoorden
    • 732 weergaven
  19. Gedigitaliseerd vanaf cassetteband [verborgen inhoud] Groet, Bertus

• 5 antwoorden
    • 1k weergaven
  20. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Laser 558 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 5 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  21. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

22. Radio Caroline South 1966 12 10 0800 0900 Johnny Walker Show [verborgen inhoud]

23. Started by hans knot,

Suriname verstoken gebleven van zeezender radio Door Hans Knot Radio vanaf schepen hebben een belangrijke rol gespeeld in de internationale wateren van West Europa, meestal met als doel de vaste positie van de overheid inzake het gebruik van radiogolven te doorbreken. En met succes. Natuurlijk zijn er meer pogingen geweest buiten Europa, met als twee grote voorbeelden Radio Hauraki voor de kust van Nieuw Zeeland en The Voice of Peace voor de volkeren in het Midden Oosten. Voor de Amerikaanse kust was er Radio New York International dat spoedig de nek om werd gedraaid door de autoriteiten. Natuurlijk was er een aantal mislukte politieke projecten, zoals bi…

24. Ooit eens gedownload van usenet server. Op 29 februari 1972 was het B-Day op Radio Veronica. Op deze dag werd er 20 uur lang alleen maar aandacht besteed aan The Beatles. Dit zijn opnamen van de complete 20 uur uitzendingen. Naar ik begrepen heb betreft het opnamen van studio banden (top geluid) en van AM radio (goed geluid). Heel veel luisterplezier! PS: @Juul heb jij hier ook aan meegewerkt destijds? [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 5 antwoorden
    • 588 weergaven
  25. Gast HendrikDelmenhorst
    Started by Gast HendrikDelmenhorst,

Hallo. Elke week zaterdag verheug ik me er weer op om te kijken wat er in het tiplijstje staat. Ik download de lijstjes ook om zo een nog beter tijdsbeeld van de sixties te krijgen. Maar het viel me al vrij snel op, dat jullie per ongeluk het lijstje van volgende week hebben geplaatst met de datum van de lijst voor vandaag erboven. Ik vergelijk altijd de lijst van vorige week met die van deze week om te kijken wat er verdwenen is. Hopelijk kan het rechtgezet worden, zodat alles weer klopt. Er zullen ongetwijfeld meer personen zijn, die de iijstjes volgen en sparen.

• 5 antwoorden
    • 1,2k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.