Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.191 discussies in dit forum
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 1k weergaven
-
-
De ABTT op de maandagavond op 30 Augustus was voor mij wel hét absolute toppunt van de 10 dagen met heel veel hoogtepunten tijdens de Veronica revival op de 1224 kHz vanuit Lapershoek in Augustus 1999. We stonden opeen gepakt in de kelder van Lapershoek en het was er beregezellig. Lex, Tineke en Ad verzorgden een geweldig programma, dat vanaf 20:00 tot na 22:30 duurde. En uiteraard schoof ook Pieter Jan Vink aan. Hoewel het er behoorlijk donker was heb ik toen toch besloten om zoveel mogelijk te filmen. Ik heb daarna in 1999 alles wat ik gefilmd had achter elkaar gezet en die compilatie teruggezet op een videobandje. Na 22 jaar heb ik die weer 's opgezocht. Ge…
-
-
- 13 antwoorden
- 2,4k weergaven
- 1 follower
-
-
1966-10-21 Joost den Draaier-Joost mag het weten 1900-2000 [verborgen inhoud] met dank aan de stichting Norderney gr jan V
-
-
- 1 antwoord
- 998 weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] 1535-1551 fragmenten 7 minuten met fragmenten van Delmare en Mi Amigo 1978 en nieuws over de Magdalena
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 602 weergaven
-
-
Radio Caroline [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 859 weergaven
-
-
VPRO 1968 interview with Roger Day about towing Mi Amigo to Amsterdam as well as a flashback to Big L last day 5 min [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
From the Hans Hoogendoorn collection 1967 recordings, scooped. Caroline including Carl Mitchel, Roger Day, Bid Bulloo, Henry Morgan and Andy Archer. AFN Soesterberg and soundtracks of tv series 65 min. I think I will go to the shop tomorrow for a pack of Weetabix [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] Bij het digitaliseren kom ik deze opname tegen van Denis op 5 febr.1978 1700-1703 staat in mijn archief, maar ik denk dat dit eerder 1800-1803 moet zijn. Wie weet meer?
-
-
- 3 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 1k weergaven
-
-
Dag Radiovrienden , Wie kan wat meer vertellen over de herkomst van deze reclame single. Er wordt reclame gemaakt voor Weekblad LoeLoe , er staat op de hoes een link naar Noordzee en Veronica , was er ooit op deze zenders reclame voor dit weekblad ? Volgens mij is de reclame door Hans Van Willigenburg ingesproken . Ik ben benieuwd of er mensen ooit dat blad gezien of gelezen hebben . Groeten Peter ( Pd2pk)
-
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Eén van de onderwerpen tijdens de Radiodag in 2005 was RNI in 1970. Hier zie en hoor je gespreksleider Andy Archer praten met Michael Lindsay, Robb Eden, Spangles Muldoon en Duncan Johnson: Hierna sprak Rob Olthof met kapitein Jan Hartevelt en machinist Joop du Pau:
-
- 0 antwoorden
- 628 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Exacte datum is niet bekend. Iemand?
-
-
- 2 antwoorden
- 956 weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
-
-
Eerder deze week kreeg ik het leuke boek "Van tv-publiek tot televisieregisseur" van Eduard Huis in 't Veld. Het boek begint met zijn periode als technicus bij Radio Noordzee na een afwijzing door Veronica. Begin jaren 80 van de vorige eeuw had ik veel contact met Eduard toen hij vanuit omgeving Hilversum elke drie weken op vrijdagavond "Radio Holland" in de lucht bracht met een drie uur durend programma dat bij hem thuis van te voren werd opgenomen. Ik heb daar een keer aan meegewerkt met een zeezender special maar hier is het programma van 5 maart 1982 tussen 22-23 uur van Ed(uard) zelf met als onderwerp "commercials". [verborgen inho…
-
-
- 15 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
Scooped recording Radio London 1967 Mark Roman, Pete Drummond and Jonathan King. Finally found 13 min and also short pieces Caroline Tommy Vance and Colin Berry 1967. Next some records on the 65 min long recording from the Hans Hogendoorn collection [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Ik heb nog altijd een grote liefde en interesse in de geschiedenis van Veronica vanaf zee. Klanten die bij mij in de winkel komen laat ik vaak de website van de Stichting Norderney zien en dan zijn de reacties altijd hartverwarmend. Wat mij altijd heel erg gefascineerd heeft is het feit dat Veronica in de praktijk eigenlijk uit twee bedrijven bestond, Hilversum en Boord. Die liepen door elkaar heen maar soms waren het ook twee verschillende werelden. Voor mij was het altijd een magisch moment als er overgeschakeld werd naar boord voor een mededeling. Maar ook als de jongens aan boord het hadden over de aflos en de tender die er aan kwam. Die combinati…
-
-
- 7 antwoorden
- 2,7k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]
-
-
- 3 antwoorden
- 829 weergaven
-
-
-
- 0 antwoorden
- 799 weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen …
-
-
- 10 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
-
- 0 antwoorden
- 642 weergaven
-