Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein voor opnemen en uploaden [verborgen inhoud]

2. Maandag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  3. Started by Vincent,

Een nieuwe Caroline opname van 02-06-1979. Johan Visser met Schoohschip en Paul de Wit met een half uurtje Top 50. De cassette komt uit het archief van Douwe. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  4. Started by Danny Van Vlaanderen,

daarnet gevonden (goede kwaliteit). Ik had dit melodietje al eens gehoord (ik dacht op Caroline - maar met andere tekst). Wie de Caroline-versie heeft mag die gerust eens posten. Dank, Danny [verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  5. Started by martien,

Vandaag 31 jaar geleden: 558-19881004-1700-1800-ErwinVanDerBliek-MetDeKopInDeWind [verborgen inhoud] Mvg.Martien

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  6. Started by Tino,

Overbekend, maar voor wie ze nog niet heeft; [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Uit het archoef van Douwe Dijkstra

• 11 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  7. Started by Reiner,

Habe hier mal 18 Minuten einer Brien McKenzie Show aus dem Jahre 19?? 22:00 GMT. Da kommt es zu Interferenzen dem Seefunk zwischen Thor Albe & Thor Haide. Kann sein das ich dies schon mal früher hier reingestellt habe. http://www61.zippyshare.com/v/85580621/file.html Reiner

• 1 antwoord
    • 1,5k weergaven
  8. Started by Vincent,

De start van de tweede dag Radio Monique met Ad Roberts. De opname is afkomstig van een tape, helaas hoor je af en toe het andere kanaal er door, maar is niet echt storend. [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,5k weergaven
  9. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 5 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  10. Started by Jan-Fre,

Ik zat gisteren in de trein een uurtje Radio Monique te luisteren uit april 1985. Daarin hoorde ik een promo voor de Monique Radio Club. Stuur vijftien gulden op en u krijgt onder andere vier keer per jaar het blad Monique Radio Nieuws. Ik vroeg mij af of deze club ooit van de grond is gekomen. Ik heb er in ieder geval nooit een krantje van gezien. Weet iemand iets meer? Of is er hier iemand die de vijftien gulden heeft gestort? Jan-Fré

11. Started by Steksis,

Hi fist one i've shared any issues let me know. Thanks to everyone for sharing . Steve [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,4k weergaven
  12. Radio Veronica, 26 April, 1971. Phone-interview met Mick Jagger [verborgen inhoud] Kan iemand mij vertellen wie Mick aan de telefoon had ? Gezocht Rolling Stones radiospecials/interviews !

13. Started by Jan-Fre,

Het begin van de Nederlandstalige uitzendingen. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  14. Gast Norderney192
    Started by Gast Norderney192,

Top 40 op 192Radio: ​Presentatie: Rob van Wezel. Uitzending op zaterdag 17 januari 2015 van 14.00 - 16.00 uur op de stream van [verborgen inhoud]. Deze uitzending wordt herhaald op de woensdagmiddag erna van 14.00 - 16.00 uur, zie [verborgen inhoud] Tipparade op 192Radio: ​​Presentatie: Bert van der Laan. Uitzending op zaterdag 17 januari 2015 van 17.00 - 18.00 uur op de [verborgen inhoud]. Deze uitzending wordt herhaald op de woensdagmiddag erna van 17.00 - 18.00 uur, zie [verborgen inhoud]. Records van records Nee, niet plaatjes. Maar echte records. We zijn een goed jaar onderweg en we hebben al een paar mooie records genoteerd. Zoals de hoogste ni…

• 4 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  15. Started by Vincent,

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  16. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  17. 1200-1300 Lex Harding - Top100 Allertijden [verborgen inhoud] 1300-1400 Lex Harding - Top100 Allertijden [verborgen inhoud] 1400-1500 Chiel Montagne - Top100 Allertijden [verborgen inhoud] 1500-1507 Chiel Montagne - Top100 Allertijden [verborgen inhoud] 1604-1757 Rob Out - Top100 Allertijden [verborgen inhoud] 1730-1800 Rob Out - Top100 Allertijden [verborgen inhoud] De Top100 Allertijden van 1971-05-20... Deze is eigelijk niet helemaal compleet wie van de leden heeft een betere Top100. Vooral dank aan Stichting Norderney-Radio Veronica 192 gr jan V

18. Started by martinja,

Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

19. Gast Theo
    Started by Gast Theo,

Vandaag een mooie reportage in De Telegraaf over Tom Mulder. Fijne Kerst en een voorspoedig een luisterrijk Nieuw Jaar toegewenst aan allen. Dank voor alle uploads van het afgelopen jaar. Groeten, Theo

• 1 antwoord
    • 1,4k weergaven
  20. Started by martinja,

RNI 21 07 1974 0700- 0800 Ted Bouwens (studio) [verborgen inhoud]

21. Started by Pd2pk,

Dag Radiovrienden , Afgelopen week ben ik in contact gebracht met Hans , zijn achternaam laat ik even achterwege in 1977 was Hans lid van een duikvereniging en de duikclub was in 1977 betrokken bij de schoonmaak van het Veronica schip te Zaandam . Van Hans heb ik afgelopen week zijn aandenken mogen ontvangen welke ik toegevoegd heb in mijn verzameling . Het gaat om het jasje op de foto , welke Hans als dank in 1977 kreeg van de Veronica organisatie . Foto en reportage komen uit het blad van hun duikclub van destijds . Geniet ervan,een mooi verhaal sorry de kwaliteit is niet geweldig maar beter dan niets groeten peter.

• Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  22. Anderhalf uur Hitmuseum live van boord met Dick Verheul. [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,4k weergaven
  23. Een uitgebreide frequentielijst van de div zeezenders (jaren 60 t/m 90). Maar ook alle legale en vrije radiozenders, die hebben uitgezonden vanuit het Verenigd Koninkrijk en Ierland, van 1945 tot 1992. http://www.stellamaris.no/AMAM%20British%20Isles%20Ireland%20IntWaters%20rev.htm (Bedankt SvennM) Robin

• 3 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  24. Started by Jan-Fre,

Er was eens.... zo beginnen vele sprookjes. En zo ook het sprookje van Radio Free America. Er was eens een dominee, Carl McIntire, in Amerika en die had twee radiostations, WXUR AM en WXUR FM. De dominee hield zich met zijn radiostations niet zo aan de regels en dus werden beide stations door de overheid het zwijgen opgelegd. McIntire had het verhaal van de zeezenders wel eens gehoord en ging over tot de aankoop van een mijnenveger, de MV Columbus. In allerijl werd het uitgerust als zendschip en nam een ligplaats in net buiten de driemijlszone bij Cape Cod. Op 12 september 1973 was het station voor het eerst in de lucht op 1160 KHz, 259 meter. Lang duurde het niet, wa…

• 3 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  25. Started by FrankV,

Hallo, Hier nog een hele waslijst met programma's van Mi Amigo uit de periode 1977 - 1978. Daartussen zitten diverse herdenkingsprogramma's en ook een gedeelte van de Top 100 uit 1978, te laat beginnen opnemen en de cassette van de laatste nummers zwaar beschadigd, enkele nummers moeten knippen. De meeste programma's zullen zeker bekend in de oren klinken! Mi Amigo_1977_0600_OvergangCaroline-MiAmigo_FerryEden : [verborgen inhoud] Mi Amigo_1977_1900_OvergangMiAmigo-Caroline_DickVerheul : [verborgen inhoud] Mi Amigo_19770831_1700-1800_Herdenkingsprogramma_MarcJacobs : [verborgen inhoud] Mi Amigo_19770831_Herdenkingsprogramma zeezenders…

• Haha
      • Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 11 antwoorden
    • 1,4k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.