Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by Vincent,

Freek Simon en de rest nonstop. [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  2. Mi Amigo 1974 08-27 1800-1900 PeterVanDam – PeterGaatHetBeter [verborgen inhoud] Groet, Bertus

3. Started by Vincent,

Een uitzoekopname van Will Luikinga: [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  4. Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein Mi-Amigo - 19780216 - 1500-1800 - Haike Dubois - Persoonlijke Top 10 + Rob Hudson - Stuurboord [verborgen inhoud]

5. Na dat ik een tijd heb moeten zoeken naar een tijdens mijn verhuizing vorig jaar kwijt geraakte MD heb ik m weer gevonden. Van Juul kreeg ik een paar jaar terug een MD met een flink aantal nummers uit de CNR UH serie. Deze opnames zijn van zeer goede kwaliteit en dat maakt ze, naast de grotendeels onbekende groepen die er op staan redelijk uniek. Vanavond zitten er 2 nummers in, ik hoop de komende maanden een aantal meer te laten horen. Verder neem ik in deze uitzending afscheid van mijn oude mengpaneel en draaitafel. November 2013 ging er een kop soep over het MP en ondanks alle spuitbussen met speciale alcohol etc zijn er steeds meer dingen defect geraakt, misschien do…

• 7 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  6. Started by Jan-Fre,

Slechts één uurtje. Op zaterdag 12 mei zouden de uitzendingen officieel beginnen en dus is de stroom testuitzendingen opgedroogd. Nog ééntje, tussen 11 en 12. [verborgen inhoud] Jan-Fré

• 3 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  7. Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  8. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 3 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  9. Gast HendrikDelmenhorst
    Started by Gast HendrikDelmenhorst,

Vandaag weer een moeilijk nummer in de tipparade dat ik nergens kan vinden. Misschien dat iemand het toevallig heeft? Tony Bass - Voor vrij! Achter vrij! Dan pas inhalen! Verkeersles op een 45-toeren-plaatje. Ik vrees voor een zelfde probleem als Pistolen Paultje van drie maanden geleden, ook nog niet gevonden.

• 7 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  10. Een bezoek aan het REM-eiland in Amsterdam 2 juni 2011. In gesprek met Rob Olthof en Hans Knot.

• Haha
      • Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 7 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  11. Started by Ronny,

Twee jaar lang al hoor je elke zaterdagavond om 20u een non-stop UK Top 40 op 192radio. Deze week is de lijst van 5 september 1970 aan de beurt. Neem een kijkje op de site van de stichting Norderney voor een volledig overzicht: http://norderney192.nlee/index.php/site/norderney_top40_en_tipparade/#uktop40_lijst Veel luisterplezier. Volgende week 1972

• 3 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  12. Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein Monique - 19861005 - 1600-1700 - Wim De Valk [Matig] [verborgen inhoud]

13. Uit de collectie van Evert een uurtje Kolder Op Zolder: [verborgen inhoud] En een Lexjo: [verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  14. Started by Tino,

Overbekend, maar voor wie ze nog niet heeft; [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Uit het archoef van Douwe Dijkstra

• 11 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  15. [verborgen inhoud] De Fab 40 lijst van 12 februari 1967 01 Beatles – Penny Lane / Strawberry Fields Forever 02 Petula Clark – This Is My Song 03 Tremeloes – Here Comes My Baby 04 Jimmy Ruffin – I’ve Passed This Way Before 05 Engelbert Humperdinck – Release Me 06 Little Richard – Get Down With It 07 Sonny & Cher – The Beat Goes On 08 PJ Proby – Niki Hoekey 09 Herman’s Hermits – There’s A Kind Of Hush 10 Donovan – Mellow Yellow 11 Troggs – Give It To Me 12 Royal Guardsmen – Snoopy & The Red Baron 13 James Royal – Call My Name 14 Jim Reeves – I Won’t Come In While He’s There 15 Spe…

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  16. Started by Vincent,

RNI-19730527-0000-0300-ArnoldLayne[/u

• 4 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  17. Started by Albatrosstudio,

Weet iemand wat de status is van de Sylvain Tack film die al enkele keren is aangekondigd?

18. Deze had ik eigenlijk gisteren al willen posten maar door omstandigheden helemaal vergeten. De Top 40 van 51 jaar geleden, ik was op 9 Augustus van 1971 net 16 jaar geworden en elke Vrijdag tijdens koopavond hier in Geldrop fietste ik met centjes in de knuistjes naar "Muziekhandel De Heikrekel", de platenzaak van Wim van Gennip, de zanger en gitarist van "De Heikrekels", en dan de leukste nieuwe singles uit de Top 40 kopen... en... er was een apart bakje waar de singles in kwamen als ze uit de Top 40 waren en die kon je dan kopen voor 1 Gulden, vele heb ik er toen gekocht. Leuk om deze platen weer eens terug te horen..... De digitale kopie is uit 2003... …

19. Started by Jan-Fre,

Hierbij een Keefers Uprising van 24 december 1966. Uitgezonden van 08:05-08:51 op Radio Caroline South. http://www.mediafire.com/?3n25y8cncj4axmi Enjoy! Jan-Fre

• 1 antwoord
    • 1,5k weergaven
  20. Na een pauze na het instorten van de mast op de Mi Amigo, werden de testuitzendingen hervat op 1187 kHz met Crispian St John. Daarna verdwenen ze weer tot 17 december en keerden terug op een nieuwe (oude) frequentie van 1520 khz. (Good old Google translate - I will learn Dutch in 2023!) [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  21. 1966-01-24 2145-2230 JoostDenDraaier-RhythmenBluesenHop-JanVanVeen-AlleRemmenLos [verborgen inhoud] is deze datering goed.....wie weet meer bron StichtingNorderney-RadioVeronica192 gr jan V

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 10 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  22. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  23. Started by martinja,

RNI10061972FerryMaat12031300Top50 [verborgen inhoud] RNI10061972FerryMaat13001400Top50 [verborgen inhoud] RNI10061972FerryMaat14001500Top50 [verborgen inhoud]

24. The last month of 1983: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] The result on Radiopedia: [verborgen inhoud]

• 5 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  25. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,5k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.