Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.194 discussies in dit forum
-
Op het andere forum Caroline 31-10-1967 van 05.00 tot 16.00 compleet! Rob
-
- 5 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Vandaag veertig jaar geleden: [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Een video-interview uit augustus 1999 met Bull Verweij uit het VOO programma "Hoe hoort het eigenlijk" van Theo van Gogh en Menno Buch. Ik zou bijna zeggen; Nou zo niet! Martin van der Ven, waar ook deze tape weer vandaan komt, heeft er bijgeschreven: "Schandalig". Oordeel zelf en laat het maar weten. Helaas zit er een ietepiete stukje van Harry's Game in, dus voor alle mobile devices zoals Apple, Samsung etc. aub deze link gebruiken: [verborgen inhoud] Helaas zit er een ietepiete stukje van Harry's Game in, dus voor alle mobile devices zoals Apple, Samsung etc. aub deze link gebruiken: [verborgen inhoud] In Trouw van dat jaar was ook al iets te lezen o…
-
Een storm raast over de Noordzee en vanaf de MV Jeanine is het niet makkelijk voor Dave Rogers (luister op 11minuten en 30 seconden) om een programma op Radio Atlantis te presenteren. Programmering die (zondag) avond voor de Engelstalige service: 18.00 Blast Off Dave Rogers 21.00 Stamp Collection Dave Owen 23.00 Beatles Spectacular Debbie England 01.00 Apollo 312 Andy Anderson Radio Atlantis 312 19740526 Dave Rogers Blast Off Stormy Weather 18.00-19.00.mp3 [verborgen inhoud] ( Dank aan "jepatrick")
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Opname afkomstig uit het archief van MusicRadioFan.
-
- 7 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Afkomstig zijn ze van de Golden Radio NL server - Radio Monique's weblog (Richard), Jan Kat en Jean-Pierre Legein Dank aan hun allen - ik heb er van genoten - al die programma's, want in het zuiden was Radio Del Mare zeer slecht tot vrijwel niet te ontvangen en zo later toch alles kunnen horen Delmare - 10091978 - Rob Van Der Meer [verborgen inhoud] DelMare - 12081979 - 1005-1100 Uur - Muiterij Bij Delmare 1 Op Zondag - Jan Olienoot [verborgen inhoud] DelMare - 12081979 - 1100-1210 Uur - Muiterij Bij Delmare 2 Op Zondag - Kees Kaas Mulder [verborgen inhoud] DelMare - 12081979 - 1200-1…
-
- 4 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein [verborgen inhoud]
-
- 5 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 2 followers
-
-
Van de Golden Radio NL server, met dank aan Martin RNI-LvdGootGSmidt27aug1974 [verborgen inhoud] RNI-maandag26aug1974TonyBerkFerryMaat [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
De eerste dag vanaf de Ross Revenge. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
-
In het verleden van deze programma's enorm genoten Radio Veronica 00-12-1968 Rob Out {Goud Van Oud} [verborgen inhoud] Radio Veronica 21-12-1967 Eddy Becker (studio) [verborgen inhoud] Radio Veronica 31-10-1971 Klaas Vaak (studio) [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
In de afspeellijst kun je het lezen, als je het kan lezen, ja ja , het is mijn notitie papiertje van de uitzending, maar eens op de foto gezet, de schoolmeesters en dokters onder u komen er vast uit, en anders, veel luisterplezier
-
Ruim 2 uurtjes met Piet de Prater, Peter de Vries en Hugo de Groot. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Wie was Piet de Prater?
-
- 8 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
-
-
Onderstaand las ik op mediapages. Wie neemt dit op? Kan 192 tv hier niet ontvangen! LEX HARDING OVER EINDE RADIO VERONICA OP 24 JUNI 2014. GEPOST IN NIEUWS ACTUEEL lexhardingOp 31 augustus is het 40 jaar geleden dat Radio Veronica haar uitzendingen moest staken van de Nederlandse regering. Deze historische dag is de geschiedenis ingegaan als 'The Day The Music Died'. Daarom staat de maand augustus op gouwe ouwe themazender 192TV geheel in het teken van speciale uitzendingen. Als voorloper wordt op 6 juli a.s. een programma uitgezonden waarin niemand minder dan de meest populaire DJ uit de jaren '60 en '70, Lex Harding, hét verhaal vertelt over die bewuste maand …
-
- 9 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Het is alweer 43 jaar geleden …..maar wat mij nog steeds verbaasd en opvalt is dat er in de 1e uitzendperiode vanaf de Aegir in 1978 van Radio Delmare totaal geen foto’s of beeldopname zijn gemaakt op volle zee ( voor Goeree) ook geen sightseeing foto’s van de Aegir wat we te zien krijgen is alleen de opname ( 05-08)van de VOO richting Aegir toen het schip voor Oostende lag en de foto’s die gemaakt zijn op volle zee in juni 1978 op een zonnige Noordzee ( zie Boek Delmare ) Ik kan me wel herinneren dat Radio Delmare het journaal haalde in 1978 toen het in de lucht kwam . Van de Martina zijn veel meer foto’s op volle zee in omloop , kwam dit omdat er in de 1e ui…
-
-
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
N.a.v. dagboekfragment eind maart '71 van Jan Wolkers ben ik op zoek naar uitzending van 04-04-1971 van 12.00 tot 13.00 uur. Jan vermeldt op 31 maart dat Henk Bongaarts op bezoek is. Praten over voetbal en sport. "Uitzending zondag a.s van 12 tot 13.00." Heeft iemand deze uitzending?Zo ja, wil hij/zij deze aanbieden? Zou mij er groot plezier meedoen............ Oeps zie dat ik verkeerde datum bij het onderwerp heb, dit moet zijn 04-04-1971!!! Excuses voor het ongemak!!
-
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Kwam deze onbekende voor mij opname tegen hoe ik er aan kom weet ik niet met oa Tineke Met Ad en Kleine Marchel Bouman Stan haag Nieuw Freek Simon over het ovelijden Dirk Verwey exstra aangepaste uitzending hier na een RNI Nieuws uitzending Met Leo vd Goot Alles op 01-08-72 . Maar klopt niet als je terug luisterd . wie heeft wat meer info . [verborgen inhoud]
-
-
- 7 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Radio Caroline 13 11 1975 1800 1930 na de zandbank [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Misschien al eens online gezet, maar toch nog een keer gepost dan. Met dank aan Paul de Haan zijn hier een paar korte Engelse nieuws items over de stranding van Radio Caroline, The Ross Revenge, in november 1991.
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Opname uit het archief van Martin van der Ven.
-
Uit dezelfde doos. Uitzenddatum onbekend, vermoedelijk weer 1978. De uitzending begint om 20:08. [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
-