Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.302 discussies in dit forum
-
[verborgen inhoud] Uit het archief van Martin van der Ven.
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
-
Vijf kwartier vanaf de MV Peace 'from somewhere in the mediteranean." [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Van de maand augustus 1974 is er nogal veel bewaard gebleven en opgenomen. Is er misschien ook een opname van Telesport Zondag 18 Augustus 1974?
-
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Ik zat in de auto en kan ik mooi de programma's afluisteren van 30 juni 1973. Tom Mulder ging weg bij Veronica omdat hij "moeite had" om mensen fl 5,- te vragen. Met name kinderen zo zei hij eens. (een beetje doelredenatie vind ik ) Vooral ook omdat hij in het programma OGM live vanaf de Norderney op 30 mei tussen 7 en 8 uur uitbundig opriep om lid te worden. En amper een paar dagen daarna kwam z'n bezwaar opzetten. Het was meer zo dat Tom het einde van Veronica aan zag komen en dacht, ik ga om mij heen kijken..............Goed recht trouwens. Dit is dat bewuste uur. [verborgen inhoud]
-
-
- 7 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 2 followers
-
-
Radio Caroline 13 11 1975 1800 1930 na de zandbank [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Vandaag veertig jaar geleden: [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] DJ en tijd ontbreekt.
-
- 5 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Radio Caroline [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
-
-
Ik kwam bij het uitzoeken van wat oude videobanden een verslag tegen van het Nos journaal over Radio Delmare http://www.mijnbestand.nl/Bestand-KG8OAWFGBXNU.vob
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Iemand aan boord van de Ross, circa 1989. Maar wie weet wie? Groeten, Jan
-
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
-
-
Mike Raven (Austin Churton Fairman) (15 November 1924 – 4 April 1997) interviewed in 1970 by Andy Finney on STOIC (Imperial College student TV) about his involvement with Radio Atlanta (from the inception of the project in 1962), but starting by referring back to Radio Normandie and Captain Plugge. Raven tells how he was asked to report on whether it was practical to restart Radio Invicta, but instead started Radio KING and goes on to explain how Radio KING became Radio 390. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Drie opnames uit juni 1979 die (nog) niet gedateerd zijn. Misschien dat iemand hier de juiste data kan achterhalen? [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
-
-
Cleaned by Oldies 45 Veronica-19720829-1300-1400-ChielMontagne-GouweOuweCampagne [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Misschien al eens online gezet, maar toch nog een keer gepost dan. Met dank aan Paul de Haan zijn hier een paar korte Engelse nieuws items over de stranding van Radio Caroline, The Ross Revenge, in november 1991.
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Groet, Bertus
-
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Voice of Peace 1993.00.00 0326-0413 Nightwatch - Nathan Morley [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Zenderproblemen, het kwam bij elke zeezender voor, bij de ene wat meer dan de andere, maar bij Radio Veronica was het maar heel zelden. Jose van Groningen (en de andere zendertechnici) had zijn zaakjes prima voor elkaar, toch moest ie soms snel van zender wisselen als een van de Continental zenders even moeilijk deed. En dat was op 9 Juni 1974 het geval, toevallig luisterde ik die dag mee en snel even een bandje op de recorder.... Radio Veronica - 9 Juni 1974 - zenderproblemen pixeldrainVeronica 1974-06-09 Zenderproblemen.mp3This file has been shared with you on pixeldrainGroet Henk Kruize (Afbeelding "geleend" va internet)
-
-
- 13 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
1984 09 15 Caroline 319 Samantha 1984 12 08 Caroline Marti Wright [verborgen inhoud] enjoy
-
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
-
-
Een set met foto's uit de privéverzameling van Hans Meijering over een bezoek aan de Norderney. Ook dit weer kleien z/w foto's met dank aan Hans Meijering voor het beschikbaar stellen. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
RNI-19720610-0000-0315-TonyAllan-PaulMay
-
- 5 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
From the AJ Beirens Heritage KING Radio Roger Gomez with Lunch Box including car sticker competition 33 min [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-