Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by bert ree,

[verborgen inhoud] 0810-1229 Digitaal omgezet van Concertape 2400 ft 0.5 mil tensiliezed pplyester, opname Oostende

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  2. Radio Monique [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  3. Vanmiddag voor iemand een tape opgenomen met daarop een aantal RNI programma's. Hier de eerste, stukje Ferry Maat en de rest Tony Berk. [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,4k weergaven
  4. Caroline-19791011-1200-1300-WillLuikinga-WillWilWel.mp3 [verborgen inhoud] Uit het archief van MusicRadioFan.

• 3 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  5. Vandaag 31 augustus is een van de twee radiozendschepen die nog werkend zijn, vastgelopen. Zie hier bericht uit de Harlinger Courant op internet Jenni Baynton vastgelopen 31 augustus 2012 13:13 | 13 keer bekeken | Nieuws » Harlingen HARLINGEN - Het lichtschip Jenni Baynton is vanmorgen op het Wad boven Harlingen vastgelopen. "We kwamen in ondiep vaarwater terecht en zijn blijven haken achter een richel", aldus Sietse Brouwer, eigenaar van het schip. "Er is nog geprobeerd om ons over de richel heen te slepen maar dat lukte niet omdat de eb al was ingevallen." Rederij Wadden Transport regelt dat het schip in de loop van de dag, wanneer het water weer opkomt, ov…

6. Gast Kurt
    Started by Gast Kurt,

Deze top 40 wil ik met julie delen. Hij is ooit aangeboden door de download club. 18-3-1967 vanaf nummer 33. http://www.mijnbestand.nl/Bestand-XDPF6BF734VV.mp3 Groetjes Kurt

• 1 antwoord
    • 1,4k weergaven
  7. Deze opnamen komen van cassette nr 10 uit het archief van Helmut Slawik. Om het forum niet te overstromen met teveel nieuwe entries zet ik ze hier bij elkaar. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Treurig
      • Vind ik leuk
    • 7 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  8. Started by Juul,

Gisteren overleed op 75 jarige leeftijd Han Peekel. Han presenteerde op zeer jeugdige leeftijd al een programma op Radio Veronica . In september 1963 mocht hij dat van Willem van Kooten doen. Helaas zijn er van dat programma geen opnamen meer bewaard gebleven. Han had ik nog kontakt mee afgelopen augustus. Een erg aardig mens met mooie stem is er niet meer.

9. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Laser Hot Hits [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  10. Started by johan1,

Hallo ben lange tijd op zoek naar een jingle van abbt en wel met de tekst : ik wil het overal met je doen maar niet onder adje bouwan top 10 wie kan mijn deze leuke jingle met me delen graag naar mijn mail johanvkoot1@gmail.com vriendelijke groet johan

11. Started by scotty,

Two recordings that might be from January 1975. I would appreciate any thoughts. Simon Barrett 2100-2123 [verborgen inhoud] Johnny Jason Untimed [verborgen inhoud]

• Treurig
      • Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 9 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  12. Gast
    Started by Gast,

Beter gezegd een samenstelling van in totaal 4 opnames die ik tegenkwam op Azanorak, de kwaliteit was iets aan de doffe kant dus enigszins opgefrist. Het meest bijzondere zit in het 1e deel van deze opname namelijk een testuitzending van Radio London op 2 7 7 meter middengolf ipv hun 266. London werd met name in Noord Nederland geplaagd door een bijkomend fluittoontje omdat men offchannel tegen AFN Bremerhaven zat te drukken. London hoorde op 1133 te zitten maar zat op 1137 om enigzins aan een Tjechisch station te ontkomen , met name natuurlijk in the UK. Helaas voor noorderlingen zat met nu dus te dicht tegen AFN Bremerhaven aan op toen 1142 khz, vermogen 5000 watt. Da…

• 5 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  13. Gisteren zat ik te luisteren naar een RNI programma van Tony Allan. Het kwam uit maart 1971. Op een gegeven moment draaide Tony een voor mij onbekende plaat van de band Zoo. Hij zei er bij dat het speciaal voor Pam uit Benfleet in de UK was. Toen dacht ik opeens, die vrouw heb ik op mijn facebook want ze is zeezender liefhebster. Dus ik schreef haar een bericht waarin ik haar vroeg of zij misschien dat meisje van toen was? En ja hoor, ze was toen verbonden aan de Free Radio Association in Benfleet en Tony moet die plaat voor haar hebben gedraaid. Echter, ze heeft hem toen nooit gehoord, waarschijnlijk doordat ze op school zat. Ik heb haar toen een…

• 4 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  14. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,4k weergaven
  15. Gast Norderney192
    Started by Gast Norderney192,

​31 augustus 1974….. een datum om nooit te vergeten en die ook in de toekomst nooit vergeten mag worden, een datum die niet meer weg te denken is uit de geschiedenislijn van Nederland. Daarom beheert Museum RockArt in samenwerking met Stichting Norderney voor een belangrijk deel het cultureel erfgoed… Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  16. Started by Vincent,

Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  17. Radio 558 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 5 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  18. Started by hans knot,

Ben Bode, de man destijds achter Radio Paradijs en later veel meer andere stations en nu woonachtig in Antwerpen, gaat emigreren. Hij ruimt zijn zolder op en vond de nodige dingen om te verspreiden. Ondermeer jingledemo van Brian McKenzie, opnamen van Delmare, Luxembourg op FM en Mighty 690. Dit station is volgens Ben het voorbeeld geweest zoals Paradijs zou hebben geklonken. Veel plezier ermee Groet Hans Knot Mac's off mike.mp3 (13.5 http://www.sendspace.com/file/3sabu5 Benny Brown on LUX 1980.mp3 (35.8 http://www.sendspace.com/file/qmmgrn Bob Stewart on Lux 1980.mp3) http://www.sendspace.com/file/d97u5w JingleJunction Brian McKenzie.mp3 (16.…

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  19. Started by Louis,

Wie oh wie heeft aflevering 13 ( 27-3-76) en 23 ( 7-6-76) van De VVVR? grt Louis

20. Deze vraag kwam eigenlijk net bij me op en ik wil hem graag aan Juul stellen. Juul, als jullie opnamen met de dj, in Hilversum, was dan het geluid in de koptelefoon van de dj in stereo? Ik heb het gevoel dat jullie dat ingeschakeld hadden op mono. Ik denk dat dit aan boord anders moet zijn geweest want ik heb diverse life uitzendingen van boord gehoord waar Klaas Vaak platen draait waar duidelijk een kanaal van de platenspeler niet goed werkt waardoor b v complete zang of gitaar partijen weg viel. Ik kon daar nooit goed tegen want het verknoeide heel de plaat. Ook begreep ik nooit waarom dat niet opgemerkt werd. Zojuist schiet me ook te…

• 1 antwoord
    • 1,4k weergaven
  21. [verborgen inhoud] uit de UK is misschien de erfgename van de zeezender RNI. Dit radiostation [verborgen inhoud] zijn programma's via het internet in een vrij goede kwaliteit. Het is geen jukebox-zender. Een vrij degelijke i[verborgen inhoud](Engels, Duits en Nederlands) gebracht door ervaren, veelal ex-piratenzender [verborgen inhoud], brengt muziek uit de jaren 60 en 70 zoals ook RNI deed. Op [verborgen inhoud] wordt ook veel verwezen naar de[verborgen inhoud] het schip waarvan de RNI in de jaren 70 uitzond. Een eigenaardigheid : de eigenaar zou iemand uit China zijn, nl. Mr. Zhang Yong. uit Shenzhen, Guangdong Province, China. Dit doet mij denken aan Radio Ca…

• 5 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  22. Wat waren we blij toen op 1 Juli 1979 Radio Mi Amigo weer terug was in de lucht vanaf het Motor Schip "Magdalena", het leek of alles prima geregeld was en de boot tip-top was.... Hoe anders was de realiteit. Toch kwamen er die 2 Maanden en 3 weken dat ze uitzonden best wel leuke programma's van Radio Mi Amigo met plaatjes die me altijd terug doen denken aan die zomer van 1979. "LBS" van de groep "LBS" - "Chinese man van "McDuff's Dimension" - "Motor man" van "Music line" - "Reggea shop" van "Second Life" - "Diamonds are a girls best friend" van Bertice Reading... en nog veel meer plaatjes die ook als origineel 45 toeren vinyl in mijn verzameling zitten. Johan …

23. Started by Vincent,

Walter Simons met 21 jaar Radio Caroline. [verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  24. Uurtje Ted Bouwens (trouwens) op studio kwaliteit. [verborgen inhoud] Downloaden kan tot 19 juli 2015.

• 11 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  25. [verborgen inhoud] ( Dank aan Freddie Archer)

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.