Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.194 discussies in dit forum
-
In Freewave 374 werd het programma Laissez Faire op Radio 227 als volgt beschreven: ZA 16 OKT: Vanavond ging op Radio 227 het programma ‘Laissez Faire’ van start. In dit programma staat de geschiedenis van de zeezenders centraal. Presentator is Look Boden, zelf destijds werkzaam voor de zeezenders Radio Dolfijn en Radio 227. De naam van het programma verwijst naar het zendschip van ondermeer Radio Dolfijn en Radio 227. Look Boden over het programma: “Al pionierend tussen de golven van de vele zeeschepen door zal het programma een eigen structuur moeten krijgen, maar we zullen beginnen met wat geluidsfragmenten en veel muziek uit die tijd”. Volgende week zal éé…
-
-
- 7 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 5 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Dag Radiovrienden , Sinds enige tijd heb ik kennis aan enkele mensen uit Vlaanderen . Afgelopen zomer heb ik aan deze mensen gevraagd uit te kijken naar spullen uit de Mi Amigo Tijd . Ik wil de vandaag ontvangen spullen met jullie delen . Hopelijk roept het bij onze trefpunt vrienden net als bij mij herinneringen op uit deze mooie jaren . De komende winter zal ik meer spulletjes op de foto zetten voor jullie en hier posten. Muzikale groeten ( pd2pk ) Peter.
-
-
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]
-
-
- 4 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
-
-
Hallo allemaal. Eerst wil ik iedereen een goed en gezond 2013 toewensen. Ik las op het WWW: Op 17 februari 2013 is het 45 jaar geleden dat de Veronica Drive-In Show in Naaldwijk was. Daarom is er op zondag 17 februari 2013 van 14.00 tot 18.00 uur in het Teejater in Naaldwijk een nostalgische Veronica Drive-In Show met de hits uit de jaren 60 en 70, met DJ's uit die jaren met veel nostalgisch materiaal en heel veel verrassingen! Deze productie is een samenwerking tussen Museum RockArt, Stichting Norderney en 192 TV/Radio. Ik zie er niets op het internet van staan,ook niet op de betreffende sites. Weet iemand of het nog doorgaat,lijkt me echt helemaal …
-
De Sint kwam langs en zie daar wat ie bracht: (veel lees plezier ). [verborgen inhoud] Mede namens Vincent en mij, dank voor het vele gebruik van het forum de afgelopen tijd.
-
Heeft iemand een idee wat de titel en de uitvoerende(n) is/zijn van de American Texas Top 40 die in 1988/1989 werd uitgezonden op Radio 558 en 819? Ik kan het zelf nergens vinden. Wellicht dat iemand het weet.
-
-
- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Drie stuks zonder datum.
-
De meeste zullen deze opname wel hebben, testuitzending vanaf de MEBO 2 op de kortegolf uit 1977. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Veronica-19730414-1200-1500-RobOut-LexHarding-GoudVanOut-VeronicaTop40 Veronica-19730414-1500-1600-LexHarding-VeronicaTop40
-
- 4 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
-
-
Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
The Offshore Radio Files - Number 2 - Radio Scotland [verborgen inhoud] The Offshore Radio Files - Number 4 - Radio Atlantis [verborgen inhoud] The Offshore Radio Files - Number 5 - Radio City [verborgen inhoud] The Offshore Radio Files - Number 6- Radio 270 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Vandaag 45 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Ik ben weer behoorlijk aan het klunzen geweest vandaag. RMA 76-11-29 12-14h Baken 16 deels vanuit machinekamer Marc Jacobs uit de collectie van Marc Jacobs afgeluisterd en verwerkt, daarna blijkbaar weggegooid en omdat de computer wat langzaam werd een uur later de prullenbak gewist. Nu is hij voorgoed weg. Heeft iemand 'm nog op een schijf staan? En zou hij dan nog een keer kunnen worden geplaatst? Daar zou ik erg blij mee zijn. Jan-Fré
-
-
- 9 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Deze vraag kwam eigenlijk net bij me op en ik wil hem graag aan Juul stellen. Juul, als jullie opnamen met de dj, in Hilversum, was dan het geluid in de koptelefoon van de dj in stereo? Ik heb het gevoel dat jullie dat ingeschakeld hadden op mono. Ik denk dat dit aan boord anders moet zijn geweest want ik heb diverse life uitzendingen van boord gehoord waar Klaas Vaak platen draait waar duidelijk een kanaal van de platenspeler niet goed werkt waardoor b v complete zang of gitaar partijen weg viel. Ik kon daar nooit goed tegen want het verknoeide heel de plaat. Ook begreep ik nooit waarom dat niet opgemerkt werd. Zojuist schiet me ook te…
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 6 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein Mi-Amigo - 19780216 - 0600-0900 - Ook Goeiemorgen - Ferry Eden + Dick Verheul [verborgen inhoud] Mi-Amigo - 19780216 - 0900-1200 - Haike Dubois-Schijven Voor Bedrijven+Dick Verheul-Keukenpret [verborgen inhoud] Mi-Amigo - 19780216 - 1200-1500 - Rob HudsonDick Verheul-Baken16 + TonSchipper-TussenWalEnSchip [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Hier een NOS nieuws item van de mayday oproep van Radio Delmare toen ze in de problemen zaten in 1978. Met muziek van War Of The Worlds werd er een mayday gedaan.
-
RNI 220 23-12-73 Jesus Christ Superstar Part 2 AJ Beirens 03.00-04.00 [verborgen inhoud] (Dank aan "jepatrick"/?) Robin
-
- 5 antwoorden
- 1,3k weergaven
-