Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Afkomstig van tape. Op snelheid gezet, losgeknipt en aan de hand van de info bij de banden benoemd. Dit laatste is niet door mij gecontroleerd. Als je hebt geluisterd en aanvullende info hebt, laat het dan even hier weten. Is de datering juist, wat is uitzendtijd, welke gegevens ontbreken enz. [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 2,8k weergaven
  2. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Opname uit het archief van MusicRadioFan.

• 3 antwoorden
    • 997 weergaven
  3. Started by victorromeo,

Goedemiddag, Even wat vragen over een paar zeezender websites. Ik ben er een tijdje uit geweest vandaar dat ik niet weet wat er aan de hand is met de zeezender downloadclub. Ik ben hier lid van (ik heb het lidmaatschap althans nooit opgezegd, maar ook al jaren niet meer betaald) en ik meen me te herinneren dat deze al een tijd niet meer aangevuld is, maar ik kon er nog wel steeds bestanden vanaf downloaden. Nu lijkt de hele website [verborgen inhoud] uit de lucht te zijn. [verborgen inhoud] is er nog wel maar die accepteert mijn inlognaam en wachtwoord niet meer. En wie weet wat er gebeurd is met schriel.nl? Dit vond ik altijd een heel overzichtelijke en complete websi…

• 3 antwoorden
    • 938 weergaven
  4. Started by Hans Hendriks,

RNI-19720115-0000-0000-AJBeirens-NSGDX-(ScotlandStory)-(37min)-(6205kHz) [verborgen inhoud] groet, Hans

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  5. Een uitgebreide frequentielijst van de div zeezenders (jaren 60 t/m 90). Maar ook alle legale en vrije radiozenders, die hebben uitgezonden vanuit het Verenigd Koninkrijk en Ierland, van 1945 tot 1992. http://www.stellamaris.no/AMAM%20British%20Isles%20Ireland%20IntWaters%20rev.htm (Bedankt SvennM) Robin

• 3 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  6. Started by Vincent,

Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 2k weergaven
  7. Started by Gerrit,

[verborgen inhoud] Meer info heb ik niet helaas. Groeten, Gerrit

• 3 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  8. Started by Vincent,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Opname uit het archief van Ton van Draanen.

• 3 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  9. Enige info bij de DAT staat in de filenaam. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 855 weergaven
  10. Started by Jan-Fre,

Vandaag een uitzending van Radio City, vanaf Shivering Sands. Het is 8 augustus 1966 als het te downloaden preogramma wordt uitgezonden. Dj's zijn Ian McRae en Tom Edwards. (15:41-16:44 uur) Hier is de download http://www.mediafire.com/?yxa6dcj0i3jygfb Groetjes, Jan-Fre

• 3 antwoorden
    • 2,8k weergaven
  11. Started by Jan-Fre,

Van 16:35-18:00 Ad Roberts met windkracht 4-6, gevolgd door Walter Simons die Frits Koning vervangt. [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  12. Gast Norderney192
    Started by Gast Norderney192,

Top 40 op 192Radio: ​Presentatie: Rob van Wezel. Uitzending op zaterdag 7 februari 2015 van 14.00 - 16.00 uur op de stream van [verborgen inhoud]. Deze uitzending wordt herhaald op de woensdagmiddag erna van 14.00 - 16.00 uur, zie [verborgen inhoud] Tipparade op 192Radio: ​​Presentatie: Bert van der Laan. Uitzending op zaterdag 7 februari 2015 van 17.00 - 18.00 uur op de [verborgen inhoud]. Deze uitzending wordt herhaald op de woensdagmiddag erna van 17.00 - 18.00 uur, zie [verborgen inhoud]. Dezelfde single, 2 x genoteerd Gaan we in 50 jaar niet vaak tegenkomen. 1 single, maar 2 hitnoteringen. The Torero’s kwamen uit Hilversum met in de gelederen Hans e…

• 3 antwoorden
    • 869 weergaven
  13. Hoogtepunten van 1964 tot 1990, 10 afleveringen gemaakt door Paul de Haan: [verborgen inhoud] Link geldig tot 17 januari 2016

14. Hi, I found this recording in my files from 13th January 1977. It's Baken 16 with Frank Van Der Mast, with Hans Brouwers on news. Cheers Ian [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1k weergaven
  15. Started by Revenge85,

Waarom moest de post in 1979 helemaal naar Mauritius?? en hoelang zat Wim de Groot al aan boord voor 1 juli 1979 ??en waarom kreeg hij pas na 2 dagen versterking op de Magdalena?De Magdalena periode fasineert me omdat bij ons het station keihard door kwam en ik nooit heb kunnen begrijpen dat dit project een couveuse kindje werd wat met meer visie en beleid een gezonde baby had kunnen worden.

• 3 antwoorden
    • 774 weergaven
  16. Started by Juul,

14 augustus en Historische Programma’s Morgen op de webstream van Stichting Norderney ( www.norderney.nl ) natuurlijk veel aandacht voor de Engelse Zeezenders o.a. Radio London die op 14 augustus 1967 hun uitzendingen moesten staken. Tot 31 augustus zenden we zoveel mogelijk historische programma's uit. Dank aan de Internet radiocafé en de downloadclub voor hun bijdragen. foto: © onbekend

• 3 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  17. Started by Jan-Fre,

Sinterklaas vandaag, dus tijd voor cadeautjes (1) Radio London 1966.07.00 39 minuten. Kenny & Cash play Beatles. [verborgen inhoud] Een exactere uitzenddatum is altijd welkom

• 3 antwoorden
    • 955 weergaven
  18. LP op het LARK label uit 1975. LP Caroline True Story Until 1974.mp3 [verborgen inhoud] LP-hoes back Caroline True Story Until 1974.jpg [verborgen inhoud] LP-hoes front Caroline True Story Until 1974.jpg [verborgen inhoud] LP-kant 1 Caroline True Story Until 1974.jpg [verborgen inhoud] LP-kant 2 Caroline True Story Until 1974.jpg [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  19. Started by martinja,

RNI 14-08-1974 0900-1000 Branding J de Mol [verborgen inhoud] RNI 14-08-1974 1000-1100 Doorsnee Noordzee Ted Bouwens [verborgen inhoud] RNI 14-08-1974 1100-1200 Doorsnee Noordzee Ted Bouwens [verborgen inhoud] RNI 14-08-1974 1200-1300 Berk in Uitvoering Mark v Amstel [verborgen inhoud] RNI 14-08-1974 1300-1400 Berk in Uitvoering Mark v Amstel [verborgen inhoud] RNI 14-08-1974 1400-1500 Herry met Ferry [verborgen inhoud] RNI 14-08-1974 1500-1600 Herry met Ferry [verborgen inhoud] RNI 14-08-1974 1600-1700 Driemaster Leo vd Goot [verborgen inhoud] …

20. Started by MvdVen,

30 foto's: [verborgen inhoud] 2 video's:

21. Gast willem v
    Started by Gast willem v,

Ik ben nu enkele weken druk doende om de top 1000 van Radio Veronica uit tezenden .Aangezien ik maar 3 uur in de week heb duurt het een tijdje maar dat geeft allemaal niets , de muziek is zo mooi .Maar ik heb een vraag ,de single That i'll be the day van Buddy Holly werd uitgevoerd door de Everly Brothers en The Blue Diamonds.Werden deze platen toen als 1 uitvoerende gerekend , om dat ze samengevoegt werden op nummer 518 maar ook in de top 40 hadden ze de zelfde noteringen .

• 3 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  22. Ik zoek de uitzendtijd van deze opname: [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 829 weergaven
  23. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  24. Started by Henk-Anna Loog,

Het had zo mooi kunnen zijn met Radio Mi Amigo in 1979.... hadden ze maar een goed ankersysteem gehad, was er maar een gedegen organisatie aan land geweest, was de technische kant maar beter uitgevoerd... was er maar dit.. was er maar dat... Feit is wel dat het Radio Mi Amigo Magdalena project gewoon door knullige fouten een vroege dood is gestorven. Toch heb ik leuke herinneringen aan die periode 1 Juli-17 September 1979, ondanks de zeer slechte zomer van 1979 was ik vaak in Scheveningen, Zandvoort en Noordwijk. Lekker uitwaaien op het strand, regen trotseren, zand in je gezicht, haring eten bij een kraampje, heerlijk... en... de draagbare Philips radiocassett…

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 866 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.