Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.194 discussies in dit forum
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Laser 558 [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Opname uit archief van Douwe Dijkstra
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein Monique - 19850112 - 1230-1400 - Ad Roberts - Eerste Groetjes Uit Holland [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] Uit het archief van Douwe Dijkstra
-
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
-
-
Vers uit het cassettedeck, twee programma's van elk twee uur met de Rock & Roll show van Brian McKenzie. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] En een scan van de cassette's waarmee in 1974 deze uurtjes zijn opgenomen:
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein [verborgen inhoud]
-
- 9 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
-
-
-
- 6 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
-
-
Vandaag op Radio Luxembourg aandacht voor de zeezenders: Sunday February 13th is World Radio Day. Georges Lang will offer from 2300 UTC a 2-hour Show devoted to the fabulous adventure of Offshores pirate radio stations in the 60s. It’s on RTL France on 234 kHz from Luxembourg, FM across France and of course on the Internet. Christian Ghibaudo to bdxc-news to WOR iog (2022-02-19). Piet.
-
-
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Drie uur de Grant Benson. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Van de Golden Radio NL server, met dank aan Martin Delmare-za15sept1979-JohanRood-1505-1610+1705-1725 [verborgen inhoud] Delmare-zo16sept1979-JohanRood-1710-1735-DiscoPower [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Uit het archief van Bob Bootsma, waarvoor dank. De laatste Baken 16 op 259 mtr met Mark Jacobs op 9 december 1976. Zelf ben ik niet zo'n Mi Amigo-kenner, maar in diverse threads en op de bekende sites dacht ik gelezen te hebben dat Mi Amigo op 1 december naar de 192 verhuisd is. Dit programma is de laatste Baken 16 van 9 december 1976 en is zo te horen toch nog gewoon via 259 mtr uitgezonden. Erin ook een link-up met Radio Caroline's Tom Anderson op 192 mtr. Tevens de aankondiging dat Mi Amigo met ingang van zaterdag 11 december verhuisd naar 192 mtr. Als iemand een toevoeging heeft op bovenstaande zien we het vast wel Het kan ook zijn dat deze uitzending al ee…
-
- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Gisteren overleed op 75 jarige leeftijd Han Peekel. Han presenteerde op zeer jeugdige leeftijd al een programma op Radio Veronica . In september 1963 mocht hij dat van Willem van Kooten doen. Helaas zijn er van dat programma geen opnamen meer bewaard gebleven. Han had ik nog kontakt mee afgelopen augustus. Een erg aardig mens met mooie stem is er niet meer.
-
-
- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 2 followers
-
-
Veronica-19730901-1300-1600-LexHarding-Top40[/url
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
197x xx-xx 2100-2200 WelkomOp538 –GastDJMarcelBrunik [verborgen inhoud] Volgens mij nog niet eerder aangeboden. De juiste datum is niet bekend. Volgens de DJ is de plaat van Gary Glitter, die hij in het programma draait, nog niet in de top 40 beland. Waarschijnlijk is het dan ook een programma van eind 1973 of begin 1974. Groet, Bertus
-
-
- 5 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Bewerkte opnames, mischien eerder aangeboden-gecleaned, van diverse bronnen. The Boss of all SRE Boss Jocks was Ron O Quin, hij was immers de programmaleider voor SRE. Toen SRE in het najaar van 66 de uitzendingen moesten staken was de algemene indruk dat “England niet klaar was voor SREâ€, ik vermoed dat England nooit dit concept zou hebben omarmd, er werd voor de Britten te nadrukkelijk radio gemaakt op een manier alsof het altijd stormde, wat heet “orkaandeâ€. Caroline was redelijk laid back en Bigl L had olv Birch juist dat concept van SRE weten te voorkomen en had precies de juiste toon weten te vinden. Neemt niet weg dat ik vanaf dag 1 in mei 66 gekluisterd w…
-
Het wil ook wel eens gebeuren dat hier een leuke oude Veronica opname ter download wordt aangeboden en ik deze dan op een tape overspeel, niet om te bewaren maar gewoon om het eens te horen op mijn volspoor Telefunken M24.. krijg je echt een leuk nostalgisch gevoel om een oude Veronica opname zo te horen. Ik kocht die Telefunken M24 halverwege jaren 90 van technicus Tim de Wolff uit Soest en bij thuiskomst moest ik mijn auto 4 straten verder parkeren omdat mijn straat wegens werkzaamheden opengebroken lag en ik er niet kon parkeren. Nou is zo'n M24 niet een van de lichtste apparaten en als je dan na 4 straten sjouwen met een M24 thuiskomt dan besef je het gewicht va…
-
-
- 4 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Wie weet de ontbrekende platen / uitvoerenden? 1974.08.26 00:00-01:00 Radio Veronica De techniek staat voor niets dc. nonstop 1960 Speelduur: 59’50” 128 KBps 44100 Hz G I love you, I want you, I need you - ????? Cathy’s clown – The Everly Brothers Kom van dat dak af – Peter & zijn Rockets I’m sorry – Brenda Lee Only the lonely – Roy Orbison Apache – The Shadows Look for a star – Garry Miles Please don’t tease – Cliff Richard Make me know it – Elvis Presley Walking to New Orleans – Fats Domino Tie me kangaroo down sport…
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
-
-
Zes uur lange testuitzending met John Anthony. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] van Veronica, Noordzee, Caroline, Atlantis, Mi Amigo, Paradijs en Waddenzee. [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Laser 558 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
-