Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by Vincent,

Zes uur lange testuitzending met John Anthony. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  2. Deze opname komt uit het archief van Kurt Sellenthin (voorheen Kriskowitz), beschikbaar gesteld door Werner Tschoepe. [verborgen inhoud] Deze opname komt van een band, die Kurt van André Blondeau heeft gekregen. Ik ben momenteel bezig het hele (offshore) radio archief van Kurt te digitaliseren en ik verwacht over een aantal weken regelmatig opnamen uit het archief van Kurt hier op het forum te kunnen gaan delen. Werner Tschoepe (een goede vriend van Kurt) en zijn dochter hebben dat archief op tweede pinksterdag bij mij thuis gebracht. Dit is een foto van Kurt, wie ziet in welke studio hij zit?

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 9 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  3. Radio 819 - 05031989 - 1400-1500 - Fred Van Amstel Live-InDeHoogsteVersnelling-DeMiddagVanDeHits [verborgen inhoud]

4. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Uit het archief van Ton van Draanen. Grt, Peter

• 1 antwoord
    • 1,3k weergaven
  5. Gast loky
    Started by Gast loky,

Wie heeft er voor mij de hoesjes uit de Dureco serie Veronica gaat door! uit 1975. Grt Rieni.

• 2 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  6. [verborgen inhoud] Robin Bron(nen): Zeezender/Radio/Nieuwsgroepen, Downloadclub/HarmKoenders/Hans Hendriks, Internet Radiocafé/Vincent Schriel, Engelse Forums, Azanorak, BitTorrent, eigen archief en div andere personen w.o. Hans Knot, Douwe Dijkstra ect...

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  7. Veronica Advertentie 1964-05-02 Elke don. vrij. en zaterdag om 1430 t.m 23 mei as Verkade Wasa Knäckebröd. Musicalselecties door Kitty Janssen.

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  8. Started by scotty,

A few good quality airchecks from 242. Bob Spencer on Sunday July 24th 1966 between 0800-0825 (6 minutes) [verborgen inhoud] Jack Mc Laughlin with the Ceilidh on Sunday July 24th 1966 from 1850-1900 (3 minutes) [verborgen inhoud] Jack McLaughlin back on the ship after working for Radio 390. This is from Saturday August 12th 1967 1823-1900 (5 minutes) [verborgen inhoud] Sorry these are only short airchecks, but it is hard to get complete new programmes, apart from the usual ones we have shared before.

• 2 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  9. Started by Rob1955,

[verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  10. Gast
    Started by Gast,

Bewerkte opnames, mischien eerder aangeboden-gecleaned, van diverse bronnen. The Boss of all SRE Boss Jocks was Ron O Quin, hij was immers de programmaleider voor SRE. Toen SRE in het najaar van 66 de uitzendingen moesten staken was de algemene indruk dat “England niet klaar was voor SREâ€, ik vermoed dat England nooit dit concept zou hebben omarmd, er werd voor de Britten te nadrukkelijk radio gemaakt op een manier alsof het altijd stormde, wat heet “orkaandeâ€. Caroline was redelijk laid back en Bigl L had olv Birch juist dat concept van SRE weten te voorkomen en had precies de juiste toon weten te vinden. Neemt niet weg dat ik vanaf dag 1 in mei 66 gekluisterd w…

• 13 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  11. Started by jan V,

1961-03-26 Tineke-InNaamDerSterren [verborgen inhoud] 1966-03-26 1400-1500 JoostDenDraaier-Top40 [verborgen inhoud] 1966-03-26 1500-1600 JoostDenDraaier-Top40 [verborgen inhoud] 1972-03-26 1700-1730 GastonHuysmans-MetDeBenenOpTafel [verborgen inhoud] bronStichtingNorderney-RadioVeronica192 gr jan V

12. [verborgen inhoud] Uit het archief van Douwe Dijkstra

• 2 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  13. Started by Vincent,

Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  14. Started by freddie,

Is de echte naam van Rob Hudson van Mi Amigo bekend? Ik ben in dezelfde buurt opgegroeid als waar hij zijn schuilnaam aan heeft ontleend en vraag me af of ik hem ken. Groet F B

• 2 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  15. Started by Tino,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] De opnames komen uit het archief van Douwe Dijkstra Kan iemand ze omschrijven?

• 1 antwoord
    • 1,3k weergaven
  16. Gast loky
    Started by Gast loky,

Ik zit net het laatste programma van Rob Ronder van Radio Atlantis te beluisteren. Hij blijft daar maar zeggen dat Radio Atlantis terugkomt en zelfs jingles met deze mededeling. Ook zegt hij regelmatig dat het maar een tijdelijk afscheid is. Dit programma is vantevoren opgenomen omdat Rob op deze datum op de Norderney zat bij Radio Veronica, waar hij nieuwslezer was en dat was geen succes. Weet iemand waarom hij zo overtuigd was dat Atlantis zou terugkomen. Zouden er toen toch plannen zijn geweest? Grt Rieni.

• 4 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  17. Zoals beloofd in een eerder bericht, foto's en als het lukt een video van de locatie waar de Nederbeat top 40 in januari 2016 zal worden opgenomen. Mocht jke je lijstje nog niet hebben opgestuurd, doe het nu, sluitingsdatum voor inzendingen is 7-1-2016 filmpje er bij gaat helaas niet lukken zo, bestand te groot, ik wil jullie daarom een link sturen voor de facebook website, waarschijnlijk komt het filmpie ook nog op de site van stichting Norderney, daar komt dan nog een bericht over. DE FB webstek: [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  18. Jenny Baynton is in geldnood, zie het bericht van Omroep Friesland. Hier vergelijken ze het met Radio Veronica maar dat vind ik wat ongepast. Want het zendt al jaren niet meer uit en toen het wel uitzond als Radio Waddenzee was dat volkomen legaal en ook niet vanuit zee, eigenlijk een nep-zeezender. Het is zelfs de vraag of ze momenteel wel een zender aan boord hebben. Aan de andere kant is het wel een interessant schip en heeft nog een beetje de sfeer van een zendschip. Maar wie gaat daar geld in steken? [verborgen inhoud]

19. Started by martinja,

Met dank aan Jan Fre Vos [verborgen inhoud]

20. Started by Alex,

Uit het archief van Bob Bootsma, waarvoor dank. De laatste Baken 16 op 259 mtr met Mark Jacobs op 9 december 1976. Zelf ben ik niet zo'n Mi Amigo-kenner, maar in diverse threads en op de bekende sites dacht ik gelezen te hebben dat Mi Amigo op 1 december naar de 192 verhuisd is. Dit programma is de laatste Baken 16 van 9 december 1976 en is zo te horen toch nog gewoon via 259 mtr uitgezonden. Erin ook een link-up met Radio Caroline's Tom Anderson op 192 mtr. Tevens de aankondiging dat Mi Amigo met ingang van zaterdag 11 december verhuisd naar 192 mtr. Als iemand een toevoeging heeft op bovenstaande zien we het vast wel Het kan ook zijn dat deze uitzending al ee…

• 3 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  21. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,3k weergaven
  22. 91 minuten Brian Anderson van 39 jaar geleden: [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  23. [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,3k weergaven
  24. Started by martinja,

Van de Golden Radio NL server, met dank aan Eddie Caroline 319 03-11-1979 182 mins Peter DeVries-Ad Roberts-Toornvliet 1500-1800 [verborgen inhoud] Caroline 319 04-11-1979 59 mins Peter DeVries-Ad Roberts [verborgen inhoud] Caroline 319 10-05-1979 53 mins Tom Hardy 2 [verborgen inhoud] Caroline 319 10-05-1979 58 mins James Kaye [verborgen inhoud] Caroline 319 11-07-1979 59 mins Tony Allen {19 Tig Show} [verborgen inhoud] Caroline 319 14-07-1979 147 mins Rob Hudson-Tony Allan{Top 50} [verborgen inhoud]

25. Started by Lokeend,

Wie weet waar het zendschip van Radio Atlantis is gesloopt?

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 5 antwoorden
    • 1,3k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.