Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.195 discussies in dit forum
-
Radio Caroline, Gangboord met Richard Thompson op 25-09-1979 (45 minuten) [verborgen inhoud] Met dank aan Vincent voor het digitaliseren!! Wim
-
- 1 antwoord
- 717 weergaven
-
-
Oktober 1966, het zat er bijna op voor Swinging Radio England, 4 November 1966 ging de stekker er uit. Gary Stevens, een DJ van het Amerikaanse WMCA, maakte ook pre-recorded shows voor SRE en ook voor Radio City. Heerlijk, de sound van Amerikaanse radio in de jaren 60, snel, veel echo en heel veel hits... Dit is een van de laatste, want SRE had nog maar 3 weekjes te gaan.... [verborgen inhoud] Met dank aan Harm Koenders Het zendschip, de "Laissez Faire" heeft na de closedown van Radio 355 en Radio 227 nog jaren gevaren als "Earl J. Conrad" en is in 2013 uit de vaart genomen [verborgen inhoud] Groet Henk Kruiz…
-
-
- 1 antwoord
- 724 weergaven
-
-
Van de uitzendingen van Radio Delmare uit 1978 zijn vrij veel uren bewaard gebleven. Van de eerste dag testuitzendingen op 21 augustus 1978 tot en met de SOS-uitzending op 11 september daaropvolgend. Wat heel erg opvallend is is dat er van 28 augustus 1978 tot en met 1 september helemaal niets blijkt te zijn opgenomen en van 2 september maar een half uurtje. Daarna komt er weer een stortvloed aan opnamen. Heeft iemand enig idee waarom er van zojuist genoemde periode niets bewaard is gebleven? Uit onderzoek is gebleken dat het station wel gewoon in de lucht was. Groet, Jan-Fre
-
- 9 antwoorden
- 2,9k weergaven
- 1 follower
-
-
let op! Door een "zetfout" in dit gedrukt exemplaar is de dag van de herhaling verkeerd weergegeven. Dit moet zijn DINSDAG 30 januari om 20.00. Als je nog geen gelegenheid had om te luisteren afgelopen zaterdag is die dag je laatste kans đ
-
-
- 1 antwoord
- 699 weergaven
-
-
Beste allemaal, Al jaren verzamel ik gedrukte exemplaren van de Veronica Top 40. Dit zijn papieren lijsten met de Nederlandse Hitparade, die je vanaf 9 januari 1965 wekelijks bij de platenzaak kon ophalen. Door de jaren heen ben ik aardig gevorderd, maar ik kom ook al jaren niet meer verder. Wat er nog ontbreekt aan mijn verzameling zijn de eerste 6 lijstjes, zijnde 9 januari t/m 13 februari 1965 (en dan zoek ik feitelijk ook nog mooiere exemplaren van 3 april en 1 mei uit dat jaar). Toch kan ik me niet anders voorstellen dat er ergens in den lande nog een paar van die lijstjes rondslingeren. Bij iemand die er zelf vroeger iedere week voor naar de …
-
-
- 18 antwoorden
- 4,6k weergaven
-
-
Even lekker luisteren naar de top 40 wordt hem vandaag dus niet, want ik hoor helemaal niets. Alleen geruis. Het lijkt net of het veertig jaar geleden is, maar het zal wel aan wat anders liggen. Hopelijk komt het geluid snel weer terug, want de shows van Rob van Wezel en Bert van der Laan mag ik altijd bijzonder graag horen. Anders dan misschien op woensdag.
-
Nog even vergeten te melden, in verband met de uitzending van de Nederbeat top 40 op beide avonden tussen 19.00 en 22.00 is er dan geen vinyl van Juul. Ik verwacht dat Juul die tijd gebruikt om nog meer moois op te zoeken, voor nu, Juul bedankt voor het ter beschikking stellen van jouw zendtijd. Groet, Jan van Weeterloo
-
- 0 antwoorden
- 722 weergaven
-
-
Ik zet net om 8.00uur 192 radio op, maar ik hoor alleen maar 'The Sound Of Silence'. Merkwaardig genoeg werkt de stream wel, maar komt er geen geluid vanaf. Hopelijk is het probleem snel te verhelpen. Gr, Melle Gelukkig werkt die nu weer!
-
- 0 antwoorden
- 669 weergaven
-
-
Ik heb geen ontvangst, alleen maar wat gesputter. Waardeloos! Hopelijk is de ontvangst gauw weer normaal. Hier baal ik van.
-
geen UK Top 40 op zaterdag 11 en 18 januari 2014 Zaterdagen 11 en 18 januari 2014 is er geen UK Top 40. Van 19u tot 22u kan je wel luisteren naar de Nederbeat Top 40, samengesteld door Jan Van Weeterloo, op basis van Top 10-lijstjes ingestuurd door de luisteraars. Dit alles om drie jaar Nederbeat op 192 Radio te vieren. Zaterdag 25 januari is er opnieuw een UK Top 40, die van 29 januari 1966. Lees verder ... http://www.norderney192.nl/EE/index.php/site/norderney_nieuws/geen-uk-top-40-op-zaterdag-11-en-18-januari-2014
-
Het nummer Storm maar, beuk maar, dat door Geert de Bruin is geschreven en gezongen, is een van de mooiste odes aan Radio Veronica. Hij was een groot fan van Radio Veronica. Ter herinnering aan Geert de Bruin heb ik een filmpje op YT geplaatst. vriendelijke groet Anne
-
- 13 antwoorden
- 3,6k weergaven
-
-
Hier is tie, De instrumentale track van Geert de Bruijn's "Storm maar, beuk maar" (de Norderney blijft voor mij het mooiste schip dat er bestaat) Geert was een prachtige gozer, een echte Veronica en ABTT fan die dikwijls in onze studio te vinden was. Hij kwam dan of op de brommer of met de trein uit Oud-Zuilen naar de studio. Geert is later een gerespecteerd filmmaker geworden die o.a. een prachtige film over Boudewijn de Groot heeft gemaakt. Hij overleed begin september 1999 aan kanker. Een paar dagen voor z'n overlijden zijn Ad en Tineke nog bij hem op bezoek geweest. Geert is slechts 42 jaar geworden. Als je dit afspeelt denk dan aan hem....…
-
-
- 7 antwoorden
- 2,8k weergaven
-
-
Gelukkig, nog slechts 25 DAT tapes, van de 715, naar mp3 en dan goed afluisteren en in de dBase zetten. Dan zijn al onze masters over gezet! Pfffffffffffffffffff. Alles staat dan op zo'n 50 DVD's en is heel erg makkelijk toegankelijk. Het heeft wat DAT recorders gekost, ik schat zo'n stuk of 8 en de laatste is afgelopen week ook nog stuk gegaan. Maar het goede nieuws is dat onze Ad er nog 2 heeft staan die 32kHz "aankunnen". We hebben natuurlijk alle DAT opnamen nog als aiff of zo je wilt wav. Het is nogal een verschil in ruimte, 3 lade kastjes of zo'n 50 DVD's............ Als ik klaar het af heb ben ik een blij mens. Juul
-
- 2 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
Ik heb hier een opname van een Gemini LP over de Engelse zeezenders. Weet iemand iets meer over deze lp? Dank, Juul
-
- 5 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Al weer vele jaren bestudeer ik de het werk van George Harrison als solo artiest. Daarbij kom ik vaak op de connectie die er in de jaren 70 was met Radio Caroline en Radio Seagull. Immers , George en Ronan waren vrienden en George zag de manier van radio maken met album tracks wel zitten. Dus werd er door George in die tijd vaak geld gestort om de boel een beetje gaande te houden.Als dank werd er vaak muziek van George als solo artiest gedraaid. Ik vind het altijd erg mooi om die connectie in de Caroline / Seagull programma s uit die begin 70 er jaren te beluisteren. Op de site van [verborgen inhoud] las ik het volgende : The re-opening date of Radio Seagull was Jan…
-
Omdat ik als hobby de solo cariere bestudeer van George Harrison kom ik regelmatig terecht in de berichtgeving dat George goed bevriend was met Ronan in de jaren 70 . Daardoor heeft George destijds Caroline financieel gesteund omdat hij de LA gedachte mooi vond. Ik kan me nog goed herinneren dat Caroline regelmatig s avonds een uurtje George Harrison draaide . En daar gaat het me nu om ... zijn er onder jullie mischien die opnamen hebben van Caroline periode 1972 - 1976 met programma s die geheel in het teken stonden van George ? Ik vind dat heel mooi om te hebben en te beluisteren .
-
- 3 antwoorden
- 909 weergaven
- 1 follower
-
-
-
-
Ik heb dat nooit zo gevolgd maar weet iemand waar de Ger Anna is gebleven?
-
En dan hier mijn eerste posting op dit forum. Een opname van Gerard de Vries uit Augustus 1968. Ik hoop dat het voor een ieder te downloaden valt. [verborgen inhoud]
-
-
- 18 antwoorden
- 495 weergaven
- 1 follower
-
-
Vanmiddag rond 17.30 uur op NPO 2 in het programma MAX maak mogelijk Gerard de Vries, die de wens had om op televisie nog ÊÊn keer Teddybeer te mogen zingen. Nu te bekijken via uitzending gemist; [verborgen inhoud] Groet Nico.
-
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Interview bij BRT in 1970 met Gerard de Vries en Juul Geleick: [verborgen inhoud] Martin
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
En de volgende opname van mijn kant. Een van Gerard de Vries en Tineke uit 1969. Een precieze datum kan ik niet ontdekken. Wie meer info heeft: GRAAG!!! [verborgen inhoud]
-
-
- 11 antwoorden
- 417 weergaven
-
-
En dan de andere kant van de BASF band waarvan ik reeds een opname van Gerard de Vries poste. Deze tweede kant is ongelofelijk slecht opgenomen. Waarschijnlijk een fout in de recorder die het opgenomen heeft. Ook deze opname liep verre van de normale snelheid, maar pitchen lost dat op. Echter heeft de wiskop van de recorder zijn werk niet gedaan deze keer. Te weinig voormagnetisatie waardoor de opname heel slecht is en de vorige opname (ook duidelijk van Veronica) er zachtjes doorheen klinkt. Het begint met Joost den Draaier, opgevolgd door Gerard de Vries. De datum word ergens in de opname genoemd, dus dat is geen zoek klusje deze keer. Misschien kan iemand de opname in …
-
-
- 5 antwoorden
- 146 weergaven
-
-
Voormalig Veronica-presentator en zanger Gerard de Vries is donderdag op 81-jarige leeftijd overleden. De Giddy Up Go-zanger is vooral bekend om zijn parlando-muziek waarmee hij in de jaren zestig van de vorige eeuw grote hits scoorde. Naast zanger was De Vries ook diskjockey en presenteerde hij bij radio Veronica'Kookpunt' en westernprogramma "Nashville Tennessee' onder het pseudoniem 'Cowboy Gerard'. [verborgen inhoud]
-
- 9 antwoorden
- 4,6k weergaven
- 1 follower
-