Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.304 discussies in dit forum
-
Wie zitten er achter de site freeradiocaroline.com , deze site is mij in ieder geval totaal onbekend
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
In 1979 kocht ik wat leuke banden bij Hans Knot die voor mij ook in 1980 al iets heel geweldigs op radiogebied had gedaan. Het waren de programma's van de Freewave Radio Show. Ik heb er maar een paar, nog wel wat meer dan dat er hier nu online staan. Het werd uitgezonden op Radio Nolan Vlagtwedde en aan die programma's heb ik een geweldige herinnering. Ze zijn geweldig om te beluisteren, zeker als je ook een fan van het blad toen was, dat ik las net als Radiovisie. De radioshows werden gepresenteerd door Ton Vogt (Hans Knot), Paul Jan de Haan en nog iemand. Ik weet het niet meer zo precies. Het waren Shamrock banden en heb een hekel om die dingen te digitaliseren, m…
-
- 28 antwoorden
- 7,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Al een tijdje vraag ik mij af waarom Laser bij de start gekozen heeft om op de 576 KHz te gaan uitzenden. Wetende?, dat hier een sterke Duitse zender op uitzond. De zender, Suddeutscher rundfunk, zond met 300 kW uit en kwam goed hoorbaar door het signaal van Laser heen in Noord Nederland. Weet iemand hoe deze keus zo gekomen is? Of was het gewoon toeval? Theo
-
-
- 14 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Nou zeker wel, ze zijn er weer de zomerkoninkjes,weliswaar nog uit de koude kas, maar zo na 2 bakken aardbeien weer zin in een fris en fruitige uitvoering van Nederbeat op 192 Veronica Deze week met o.a. Hoezo de Stones, de Earring maakte ook prachtige intro's/rifjes. Limburgse prachtige Nederbeat Motions, hoe mooi (ook door Bennet solo uitgebracht). De levenswijsheid van de heren Leverman en van Loenhout Wie Karin Kent... danst niet de hele dag om dat ze moe is U hoort het allemaal op 192 radio Veronica zaterdag om 19.00.
-
Een kort fragmentje uit augustus 1974 uit het programma Met Frans op Drift. Wie weet wie deze dj is? http://www7.zippyshare.com/v/9310370/file.html
-
- 4 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Uit november 1966 het programma From me to you en aansluitend de Sunday Story, uitgezonden via Radio 390, your good music station. Presentatie in handen van Jonathan Hall. Radio 390 1966.11.XX 13:24-14:11 From me to you + Sunday Story - Jonathan Hall [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 980 weergaven
-
-
FROM NEW YOOOOORK CITY IT'S THE GARY STEVENS SHOW ON RADIO ENGLAND Archief Vincent [verborgen inhoud] Paul de Haan.
-
- 7 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Duitse docu via NDR Info Mediathek [verborgen inhoud] Thanks for this great board.
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Ik was een stukje Don Allen aan het afluisteren (een mens moet toch wat op een woensdagmiddag) en kwam iets grappigs tegen. Don Allen draait het nummer Hello DJ van Dan Bowman en geeft er commentaar op. Opname is uit juni 1973 overigens. [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 614 weergaven
-
-
Gaat Caroline december 1972 aan iedereen voorbij?? Dat vraag ik mij dus af. (of ik heb het ergens over het hoofd gezien.....) Groeten, Gerrit
-
-
- 15 antwoorden
- 2,9k weergaven
- 1 follower
-
-
-
Radio Caroline, Gangboord met Richard Thompson op 25-09-1979 (45 minuten) [verborgen inhoud] Met dank aan Vincent voor het digitaliseren!! Wim
-
- 1 antwoord
- 728 weergaven
-
-
Oktober 1966, het zat er bijna op voor Swinging Radio England, 4 November 1966 ging de stekker er uit. Gary Stevens, een DJ van het Amerikaanse WMCA, maakte ook pre-recorded shows voor SRE en ook voor Radio City. Heerlijk, de sound van Amerikaanse radio in de jaren 60, snel, veel echo en heel veel hits... Dit is een van de laatste, want SRE had nog maar 3 weekjes te gaan.... [verborgen inhoud] Met dank aan Harm Koenders Het zendschip, de "Laissez Faire" heeft na de closedown van Radio 355 en Radio 227 nog jaren gevaren als "Earl J. Conrad" en is in 2013 uit de vaart genomen [verborgen inhoud] Groet Henk Kruiz…
-
-
- 1 antwoord
- 741 weergaven
-
-
Van de uitzendingen van Radio Delmare uit 1978 zijn vrij veel uren bewaard gebleven. Van de eerste dag testuitzendingen op 21 augustus 1978 tot en met de SOS-uitzending op 11 september daaropvolgend. Wat heel erg opvallend is is dat er van 28 augustus 1978 tot en met 1 september helemaal niets blijkt te zijn opgenomen en van 2 september maar een half uurtje. Daarna komt er weer een stortvloed aan opnamen. Heeft iemand enig idee waarom er van zojuist genoemde periode niets bewaard is gebleven? Uit onderzoek is gebleken dat het station wel gewoon in de lucht was. Groet, Jan-Fre
-
- 9 antwoorden
- 3k weergaven
- 1 follower
-
-
let op! Door een "zetfout" in dit gedrukt exemplaar is de dag van de herhaling verkeerd weergegeven. Dit moet zijn DINSDAG 30 januari om 20.00. Als je nog geen gelegenheid had om te luisteren afgelopen zaterdag is die dag je laatste kans 😉
-
-
- 1 antwoord
- 753 weergaven
-
-
Beste allemaal, Al jaren verzamel ik gedrukte exemplaren van de Veronica Top 40. Dit zijn papieren lijsten met de Nederlandse Hitparade, die je vanaf 9 januari 1965 wekelijks bij de platenzaak kon ophalen. Door de jaren heen ben ik aardig gevorderd, maar ik kom ook al jaren niet meer verder. Wat er nog ontbreekt aan mijn verzameling zijn de eerste 6 lijstjes, zijnde 9 januari t/m 13 februari 1965 (en dan zoek ik feitelijk ook nog mooiere exemplaren van 3 april en 1 mei uit dat jaar). Toch kan ik me niet anders voorstellen dat er ergens in den lande nog een paar van die lijstjes rondslingeren. Bij iemand die er zelf vroeger iedere week voor naar de …
-
-
- 18 antwoorden
- 4,8k weergaven
-
-
Even lekker luisteren naar de top 40 wordt hem vandaag dus niet, want ik hoor helemaal niets. Alleen geruis. Het lijkt net of het veertig jaar geleden is, maar het zal wel aan wat anders liggen. Hopelijk komt het geluid snel weer terug, want de shows van Rob van Wezel en Bert van der Laan mag ik altijd bijzonder graag horen. Anders dan misschien op woensdag.
-
Nog even vergeten te melden, in verband met de uitzending van de Nederbeat top 40 op beide avonden tussen 19.00 en 22.00 is er dan geen vinyl van Juul. Ik verwacht dat Juul die tijd gebruikt om nog meer moois op te zoeken, voor nu, Juul bedankt voor het ter beschikking stellen van jouw zendtijd. Groet, Jan van Weeterloo
-
- 0 antwoorden
- 750 weergaven
-
-
Ik zet net om 8.00uur 192 radio op, maar ik hoor alleen maar 'The Sound Of Silence'. Merkwaardig genoeg werkt de stream wel, maar komt er geen geluid vanaf. Hopelijk is het probleem snel te verhelpen. Gr, Melle Gelukkig werkt die nu weer!
-
- 0 antwoorden
- 679 weergaven
-
-
Ik heb geen ontvangst, alleen maar wat gesputter. Waardeloos! Hopelijk is de ontvangst gauw weer normaal. Hier baal ik van.
-
geen UK Top 40 op zaterdag 11 en 18 januari 2014 Zaterdagen 11 en 18 januari 2014 is er geen UK Top 40. Van 19u tot 22u kan je wel luisteren naar de Nederbeat Top 40, samengesteld door Jan Van Weeterloo, op basis van Top 10-lijstjes ingestuurd door de luisteraars. Dit alles om drie jaar Nederbeat op 192 Radio te vieren. Zaterdag 25 januari is er opnieuw een UK Top 40, die van 29 januari 1966. Lees verder ... http://www.norderney192.nl/EE/index.php/site/norderney_nieuws/geen-uk-top-40-op-zaterdag-11-en-18-januari-2014
-
Het nummer Storm maar, beuk maar, dat door Geert de Bruin is geschreven en gezongen, is een van de mooiste odes aan Radio Veronica. Hij was een groot fan van Radio Veronica. Ter herinnering aan Geert de Bruin heb ik een filmpje op YT geplaatst. vriendelijke groet Anne
-
- 13 antwoorden
- 3,6k weergaven
-
-
Hier is tie, De instrumentale track van Geert de Bruijn's "Storm maar, beuk maar" (de Norderney blijft voor mij het mooiste schip dat er bestaat) Geert was een prachtige gozer, een echte Veronica en ABTT fan die dikwijls in onze studio te vinden was. Hij kwam dan of op de brommer of met de trein uit Oud-Zuilen naar de studio. Geert is later een gerespecteerd filmmaker geworden die o.a. een prachtige film over Boudewijn de Groot heeft gemaakt. Hij overleed begin september 1999 aan kanker. Een paar dagen voor z'n overlijden zijn Ad en Tineke nog bij hem op bezoek geweest. Geert is slechts 42 jaar geworden. Als je dit afspeelt denk dan aan hem....…
-
-
- 7 antwoorden
- 2,9k weergaven
-
-
Gelukkig, nog slechts 25 DAT tapes, van de 715, naar mp3 en dan goed afluisteren en in de dBase zetten. Dan zijn al onze masters over gezet! Pfffffffffffffffffff. Alles staat dan op zo'n 50 DVD's en is heel erg makkelijk toegankelijk. Het heeft wat DAT recorders gekost, ik schat zo'n stuk of 8 en de laatste is afgelopen week ook nog stuk gegaan. Maar het goede nieuws is dat onze Ad er nog 2 heeft staan die 32kHz "aankunnen". We hebben natuurlijk alle DAT opnamen nog als aiff of zo je wilt wav. Het is nogal een verschil in ruimte, 3 lade kastjes of zo'n 50 DVD's............ Als ik klaar het af heb ben ik een blij mens. Juul
-
- 2 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
Ik heb hier een opname van een Gemini LP over de Engelse zeezenders. Weet iemand iets meer over deze lp? Dank, Juul
-
- 5 antwoorden
- 2k weergaven
-