Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Al weer vele jaren bestudeer ik de het werk van George Harrison als solo artiest. Daarbij kom ik vaak op de connectie die er in de jaren 70 was met Radio Caroline en Radio Seagull. Immers , George en Ronan waren vrienden en George zag de manier van radio maken met album tracks wel zitten. Dus werd er door George in die tijd vaak geld gestort om de boel een beetje gaande te houden.Als dank werd er vaak muziek van George als solo artiest gedraaid. Ik vind het altijd erg mooi om die connectie in de Caroline / Seagull programma s uit die begin 70 er jaren te beluisteren. Op de site van [verborgen inhoud] las ik het volgende : The re-opening date of Radio Seagull was Jan…

• 6 antwoorden
    • 821 weergaven
  2. Started by wim1958,

Omdat ik als hobby de solo cariere bestudeer van George Harrison kom ik regelmatig terecht in de berichtgeving dat George goed bevriend was met Ronan in de jaren 70 . Daardoor heeft George destijds Caroline financieel gesteund omdat hij de LA gedachte mooi vond. Ik kan me nog goed herinneren dat Caroline regelmatig s avonds een uurtje George Harrison draaide . En daar gaat het me nu om ... zijn er onder jullie mischien die opnamen hebben van Caroline periode 1972 - 1976 met programma s die geheel in het teken stonden van George ? Ik vind dat heel mooi om te hebben en te beluisteren .

3. Started by thijs5326,

Klopt het dat er in de jaren '60 2 keer een bevoorradingsboot aangeschaft is (de Scheveningen 77 en de Scheveningen 96) die beiden omgedoopt zijn in "Ger Anna"?

• Haha
      • Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 12 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  4. Started by Jan-Fre,

Wat er na 31 augustus 1974 met de Norderney is gebeurd weet iedereen. De omzwervingen zijn bekend. Wat ik me echter afvroeg de laatste dagen na alle publiciteit over het ex-zendschip: wat is er eigenlijk geworden van de Ger Anne? Jan-Fré

• 1 antwoord
    • 1,6k weergaven
  5. Started by Juul,

Ik heb dat nooit zo gevolgd maar weet iemand waar de Ger Anna is gebleven?

• 5 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  6. En dan hier mijn eerste posting op dit forum. Een opname van Gerard de Vries uit Augustus 1968. Ik hoop dat het voor een ieder te downloaden valt. [verborgen inhoud]

7. Started by nchuijg,

Vanmiddag rond 17.30 uur op NPO 2 in het programma MAX maak mogelijk Gerard de Vries, die de wens had om op televisie nog één keer Teddybeer te mogen zingen. Nu te bekijken via uitzending gemist; [verborgen inhoud] Groet Nico.

• 2 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  8. Started by Martin1968,

Interview bij BRT in 1970 met Gerard de Vries en Juul Geleick: [verborgen inhoud] Martin

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  9. En de volgende opname van mijn kant. Een van Gerard de Vries en Tineke uit 1969. Een precieze datum kan ik niet ontdekken. Wie meer info heeft: GRAAG!!! [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 12 antwoorden
    • 690 weergaven
  10. En dan de andere kant van de BASF band waarvan ik reeds een opname van Gerard de Vries poste. Deze tweede kant is ongelofelijk slecht opgenomen. Waarschijnlijk een fout in de recorder die het opgenomen heeft. Ook deze opname liep verre van de normale snelheid, maar pitchen lost dat op. Echter heeft de wiskop van de recorder zijn werk niet gedaan deze keer. Te weinig voormagnetisatie waardoor de opname heel slecht is en de vorige opname (ook duidelijk van Veronica) er zachtjes doorheen klinkt. Het begint met Joost den Draaier, opgevolgd door Gerard de Vries. De datum word ergens in de opname genoemd, dus dat is geen zoek klusje deze keer. Misschien kan iemand de opname in …

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 5 antwoorden
    • 364 weergaven
  11. Gast Pd4sam
    Started by Gast Pd4sam,

Voormalig Veronica-presentator en zanger Gerard de Vries is donderdag op 81-jarige leeftijd overleden. De Giddy Up Go-zanger is vooral bekend om zijn parlando-muziek waarmee hij in de jaren zestig van de vorige eeuw grote hits scoorde. Naast zanger was De Vries ook diskjockey en presenteerde hij bij radio Veronica'Kookpunt' en westernprogramma "Nashville Tennessee' onder het pseudoniem 'Cowboy Gerard'. [verborgen inhoud]

12. Started by hans knot,

Vanuit Paramaribo kwam de door mij gezonden email naar Gerard Smit, die hij al sinds het begin van deze eeuw ontvangt met de regelmatige International Radio Report, retour als zijnde onbestelbaar. Uit enig zoekwerk blijkt dat Gerard op vrijdag 4 augustus jl. in het Academisch Ziekenhuis in Paramaribo op 72-jarige leeftijd is overleden. Gerard had ook in ons land gedurende enkele jaren bekendheid als radiomaker. In de periode maart 1971 tot en met augustus 1974 hadden we via de 220 meter middengolf overdag ook Nederlandstalige programma´s van Radio Noordzee. De meeste programma´s werden aangeleverd op tapes, die met de Trip tender of de Eurotrip va…

13. Started by Jan-Fre,

Ik ben het afgelopen jaar bezig geweest met het afluisteren van alle opnamen van Radio Delmare die ik heb als voorbereiding op het Delmare-boek dat 17 november verschijnt. Daarbij viel me de uitzending van Verzoeking met Gerard van der Zee (Gerard van Dam) erg op. Een verzoekplatenprogramma maar niet zo stoffig als de meeste verzoekplatenprogramma's. Gerard belt ook met luisteraars en de gesprekken worden zo te horen binnen een week uitgezonden. Vandaag een aflevering van Verzoeking uitgezonden op 16 september 1979. Het programma was eigenlijk bedoeld voor 15 juli 1979, maar kon destijds niet worden uitgezonden. De dag ervoor had Kees Kaas Mulder iets te hard in d…

• 3 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  14. Gast
    Started by Gast,

Onlangs is Gerard van Dam overleden. In mijn archief kwam ik een uur van Gerard tegen tijdens kerst 1972, live van boord de Mi Amigo. [verborgen inhoud] Paul de Haan.

• 0 antwoorden
    • 775 weergaven
  15. Zeezender icoon Gerard van Dam(69) is op vrijdagavond 16 september 2016 aan de gevolgen van een hartstilstand overleden. Hij lag in het ziekenhuis bij zijn woonplaats in Hongarije om geholpen te worden aan een ontsteking van zijn elleboog. Daar kreeg hij twee keer een hartstilstand. Een derde is hem fataal geworden. Gerard wordt gecremeerd en de as zal volgens zijn wens worden uitgestrooid op de Noordzee, op de plek waar de radio zendschepen vroeger lagen. Hij laat een vrouw en twee kinderen na. Hij woonde de laatste tien jaar in Hongarije. Gerard had het niet meer naar zijn zin in Nederland. Op het platteland in de buurt van Balatonmeer kon hij w…

• 20 antwoorden
    • 5,8k weergaven
  16. een studiotape van Gerard van Dam, overgemoduleerd nam hij het programma op maar toch leuk voor de verzamelaars Atlantis 1974 01 03 GerardVdZee1300-1400(studio)(HKG).mp3, (26.6 MB) http://www.sendspace.com/file/muw2va

• 0 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  17. In 1980 was er een cassette in omloop van ongeveer een uur met de geschiedenis van radio mi amigo erop. Het eindigde met de Magdalenawerd in veslaggenomen en gesloopt. Tot nu toe werd mi amigo het zwijgen opgelegt en het blijft stil op 272. Ik dacht dat het Joop verhoof was het gemaakt had,maar dat klopt dus niet.. Iemand die het heeft?

18. Started by Piet van der Vooren,

Vorig jaar heeft het radioprogramma Medialand van de lokale omroep Studio Alphen een uitzending gewijd aan de geschiedenis van het REM-eiland, waar vandaan Radio en TV Noordzee in 1964 uitzonden. Het programma is hier terug te beluisteren: Piet.

19. Started by Ben,

Deze opnamen komen uit het archief van Kurt Sellenthin (voorheen Kristkowitz), beschikbaar gesteld door Werner Tschoepe. [verborgen inhoud] En de scan van de cassette inlay:

• 0 antwoorden
    • 711 weergaven
  20. Lang geleden deze cassette gekregen van Evert, waar wat met pen op stond geschreven en dat heb ik overgenomen - opgenomen en geupload [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

21. Ik heb, vraag me niet van waar, dit ergens kunnen vinden. In totaal bestaan van deze serie 9 afleveringen. Heeft iemand de rest ? Ik kijk er naar uit. Dank bij voorbaat, Danny [verborgen inhoud]

• 13 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  22. Started by FrankV,

Hallo, In september 1999 was het exact 20 jaar geleden dat de laatste uitzending van Mi Amigo in de lucht ging vanaf de Magdalena. Naar aanleiding daarvan maakte de Belgische kabelradio Magdalena een 7-delige reeks over de geschiedenis van Mi Amigo, elke weekdag van 19u tot 20u. De reeks werd geproduced en gepresenteerd door de vakman Serge Van Gisteren. Er kwam zodanig veel positieve reactie op de reeks dat er ook nog een achtste aflevering kwam. Alle afleveringen nam ik destijds op op VHS video in Long Play, zo kon je tot 8 uren opnemen in hifi kwaliteit. Bij het afspelen om de zaken te digitaliseren blijkt dat tot 6u30-7u vrij goed te lukken, ma…

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 5 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  23. Started by martinja,

Geschiedenis van Radio Noordzee [verborgen inhoud]

24. Started by Juul,

Ik weet niet of iemand 'em al eens gedigitaliseerd heeft. Anders moet ik het maar doen. Maar ja dubbel werk is "zonde"...... Juul

• 9 antwoorden
    • 2,5k weergaven
  25. Met dank aan de producers, uploaders, enz Pirate Radio Documentary - The Radio Caroline Six Album Box Record 1 part 1 [verborgen inhoud] Pirate Radio Documentary - The Radio Caroline Six Album Box Record 1 part 2 [verborgen inhoud] Pirate Radio Documentary - The Radio Caroline Six Album Box Record 2 part 1 [verborgen inhoud] Pirate Radio Documentary - The Radio Caroline Six Album Box Record 2 part 2 [verborgen inhoud] Pirate Radio Documentary - The Radio Caroline Six Album Box Record 3 part 1 [verborgen inhoud] Pirate Radio Documentary - The Radio Caroline Six Album Box Record…

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.