Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by Danny Van Vlaanderen,

daarnet gevonden (goede kwaliteit). Ik had dit melodietje al eens gehoord (ik dacht op Caroline - maar met andere tekst). Wie de Caroline-versie heeft mag die gerust eens posten. Dank, Danny [verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  2. Gast flamingo
    Started by Gast flamingo,

Beste allemaal, Vandaag was ik onmogelijk in staat om Anuschka op 192radio van 12.00 - 13.30 uur op te nemen. Wel heb ik flarden gehoord, Judith was fenomenaal. Ik mag toch werkelijk hopen dat iemand deze anderhalf uur heeft opgenomen en beschikbaar stelt? Alvast veel dank! Bert.

• 3 antwoorden
    • 2k weergaven
  3. Started by Drumbeat,

Neil Gates has posted on another website that ex-Caroline DJ Judy Murphy has died. [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
      • Treurig
    • 5 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  4. Voor een videomontage ben ik op zoek naar materiaal van Judy Murphy en Neil Gates van de tweede helft 1988. Als het mogelijk is ook nog iets van Michael Grant en Nigel Harrtis uit dezelfde periode. Helaas zijn alle links die ik tot nu toe gevonden heb verlopen. Vincent heeft ook in het verleden eens deze geplaatst: Radio 558 jingles & Commercials. is er misschien iemand die deze nog heeft opgeslagen? Bvhd

• 2 antwoorden
    • 940 weergaven
  5. Started by zamosc,

Met toestemming van Juul kan ik in een uitstekende kwaliteit de Jukebox van Anushka van 12-10-1963 aanbieden Enjoy!! Theo http://www.mediafire.com/?3cu8zyxlkimxtmx

6. Started by h.roos,

Heeft iemand die de Jukebox van ma.-29-aug.-2016 opgenomen en deze hier wil uploaden bij mij ging het mis met de stream. Groet Henk.

• 2 antwoorden
    • 1k weergaven
  7. Uit de verzameling van Bob Bootsma weer een Mi Amigo cassette. Ditmaal een opname van Jukebox met Stan Haag. De opnamedag is 14 juli, de uitzenddag 28 juli 1977. Het kan natuurlijk zijn dat deze opname al eens eerder beschikbaar is geweest op een van de fora. Bob was op dat moment met een aantal vrienden aanwezig bij de opname in Playa de Aro. Dank voor het beschikbaar stellen. [verborgen inhoud] Als voorproefje op wat nog komen gaat de cover van het Mi Amigo Fanblad van 15 maart 1978. Deze volledige scan van het blad volgt zsm.

8. Uit de zomer van 1976, een uurtje Met Peter gaat het beter, afkomstig van een zilvergrijze c120 BASF cassette. [verborgen inhoud] Mocht iemand hem weten te dateren, dan hoor ik het graag.

• 3 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  9. Aan de hand van de nummering van de studio cassette's kan je de opname dateren. Het is mij ooit uitgelegd maar hoe zat het ook alweer? Wie het weet mag het zeggen bij deze studio opname uit juli 1976. [verborgen inhoud]

• 11 antwoorden
    • 3,5k weergaven
  10. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  11. Radio 558 [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 1 antwoord
    • 505 weergaven
  12. Started by Vincent,

Twee programma's uit juni '64 van de MV Mi Amigo. Exacte datum is niet bekend. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,3k weergaven
  13. Started by jan227,

Halverwege juni 1964 lagen Radio Caroline en Radio Atlanta vlak bij elkaar voor de Engelse kust. Gewikkeld in een hevige strijd om luisteraars en adverteerders. Hoe klonken dat toen? Hierbij van beide stations een voorbeeld van ongeveer dezelfde datum, maar wel dezelfde uitzendtijd, tussen 1700 en 1800 uur. 1964 06 13 Sat 1700-1740 R Caroline (199m) - Jerry Leighton - Top 50, Nos 24-09 [verborgen inhoud] 1964 06 00 - 1700-1800 R Atlanta (201m) - Tony Withers - Sounds of the Sixties [verborgen inhoud] Goed te horen is dat Atlanta een geroutineerde presentator had, Tony Withers, die in Australië zijn sporen ruimschoots ve…

• 3 antwoorden
    • 863 weergaven
  14. Started by Vincent,

Een niet gedateerde opname uit waarschijnlijk juni 1970 met Axel. Misschien dat iemand hier hem weet te dateren? [verborgen inhoud] Opname afkomstig uit het archief van Martin van der Ven.

• 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  15. Started by Vincent,

Alle beschikbare opnamen van de zeilrace uit 1971: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 5 antwoorden
    • 3,6k weergaven
  16. Met een knipoog naar de rubriek "35 jaar terug op de Noordzee", maar nu gaan we 51 jaar terug. Het waren de dagen van de zeilrace en ook redelijk warm weer. Hoewel dat op zee a/b van de Norderney wel meeviel getuige deze foto. Hopelijk mag ik de bovenstaande knipoog gebruiken voordat het weer verkeerd overkomt. foto ©Stichting Norderney. Vlnr Ed Terpstra ( zendertechnicus ), Tom Collins, Rob Out, Freek Simon en Ruud Doets. Van wie de voeten zijn weet ik niet. En dan hier in dezelfde rubriek een stukje audio, beetje zelfspot ?........................ [verborgen inhoud] …

17. Started by Vincent,

En alle uurtjes van 1972: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 3,3k weergaven
  18. Started by Juul,

Morgen is het al weer 39 jaar geleden dat op 26 juni de z.g. "Veronica debatten" in de 2e kamer plaats vonden. Onze Adriaan heeft de archieven open getrokken en de bewaarde uitzendingen bij geschaafd. En in de beste Veronica traditie op stel en sprong de zaak op onze stream te zetten.Vanaf 13.00 uur morgen. Bijna twee dagen lang, pfffffffff, nee niet weer hé? Al die vage beloften van politici................... Veel luister plezier dan maar. Oh ja, hier nog wat achtergrond info voor de jongelui hier. http://www.norderney.nl/historie_1973_28.html Overigens met veel dank voor alle mensen die wat wij niet hadden zij ter beschikking stelden. Juul

• 12 antwoorden
    • 4,4k weergaven
  19. Started by Vincent,

Dikke twee uur nonstop testuitzending. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 715 weergaven
  20. Op dinsdag 25 juni 1974 kwam radio Veronica op bezoek in Volendam, locatie Europaplein. Ondanks een fikse stroomstoring in het begin van de dag, zijn de opnames toch gelukt. Na mijn werk ben ik daar natuurlijk zo snel mogelijk naar toe gegaan en heb een paar foto's gemaakt. Achteraf denk je dan waarom niet meer. Zuinigheid met filmrolletjes waarschijnlijk. Er zijn toen geloof ik 19 plaatsen bezocht. Toch kan ik weinig foto's van dit gebeuren op het net terugvinden. Liggen waarschijnlijk, net als bij mij het geval was, in het donker op zolder. Alle foto's zitten in het pdf bestand via [verborgen inhoud] Nog 4 25-06-1974 Europaplein Vol…

• 2 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  21. Started by Vincent,

Een half uurtje Stuart Russell uit juni 1976. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 974 weergaven
  22. Started by Vincent,

Drie opnames uit juni 1979 die (nog) niet gedateerd zijn. Misschien dat iemand hier de juiste data kan achterhalen? [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  23. Bijna 8 uur Radio Delmare met testuitzendingen van 6, 7 en 8 juni 1979 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

24. Started by Vincent,

Drie kwartier met Nico Stevens. Gegevens van cassette overgenomen, ook hier niet gecontroleerd. Uitzenddatum (nog) niet gevonden. Mocht iemand hem kunnen dateren, ik hou me aanbevolen. [verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  25. Radio Monique [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 1 antwoord
    • 1k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.