Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Persoonlijk vind ik live programma's veel leuker dan "pre-recorded", ingeblikt dus. Peter van Dam was, zoals ik dat vind, op zijn best in de live studio aan boord van de Mi Amigo. De "Nederlandse Top 40" gepresenteerd door Peter van Dam bied ik nu aan en het programma is opgenomen in Geldrop. We hadden toen net een "Tandy" hier in Geldrop en om te proberen had ik 3 "Concertapes" (18 cm - 540 meter tape, goed voor anderhalf uur per geluidsspoor) gekocht en op de allereerste nam ik dit programma op. De banden zijn na 47 jaar nog steeds in een prima staat!!!! Radio Mi Amigo 15 Maart 1975 14-15 Peter van Dam Top 40 [verborgen inhoud] Radio Mi Amigo 15 Maart…

2. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Laser 558 [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  3. Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  4. [verborgen inhoud] Afkomstig uit archief van MusicRadioFan.

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  5. In Augustus 2004 kwamen de radio programma's, die via de 828 werden uitgezonden ivm de herdenking van het verdwijnen van Veronica op 31 Augustus 1974, uit studio Lapershoek. Hier kun je een aantal fragmenten zien en horen van het programma van Lex Harding, dat op 31 Augustus 2004 werd uitgezonden tussen 16:00 en 17:00. Lex Harding spreekt met Patricia Paay, onder andere over "vroeger bij Radio Veronica" en Patricia vertelt wie zij een "schat" vond, maar ook wie zij de "grootste arrogante bal" vond. Adam Curry schuift ook aan.

• Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  6. Started by martinja,

Atlantis08091973BertBennet14001500 [verborgen inhoud] Atlantis14091973JoopVerhoof15001600 [verborgen inhoud]

7. Started by jan V,

1972-01-25 1900-2000 LexHarding-Lexjo [verborgen inhoud] bron Stichting Norderney-Radio Veronica192 gr jan V

• Haha
      • Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 4 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  8. Vers uit het cassettedeck, niet gecontroleerd. Tijdens beide uitzendingen stormde het volgens de beschrijving op de Noordzee. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 5 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  9. Started by bertus,

[verborgen inhoud] Groet, Bertus

• 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  10. Started by Ben,

Deze opname komt van een R2R tape van James Hutchison. [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  11. [verborgen inhoud] Robin Bron(nen): Zeezender/Radio/Nieuwsgroepen, Downloadclub/HarmKoenders/Hans Hendriks, Internet Radiocafé/Vincent Schriel, Engelse Forums, Azanorak, BitTorrent, eigen archief en div andere personen w.o. Hans Knot, Douwe Dijkstra ect...

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  12. Gast Norderney192

​Op donderdag 28 en vrijdag 29 augustus wordt er door 192Radio live uitgezonden vanuit Museum RockArt in Hoek van Holland. Er zal worden uitgezonden met de 3 originele gerestaureerde studio’s van de zeezender Radio Veronica die in Museum RockArt staan: de Zeedijk en Lapershoek studio en de boordstudio met nieuwsruimte.… Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  13. Started by Vincent,

Peter de Vries en Carl de Jong. [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  14. Started by Vincent,

Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  15. Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein Veronica - 19690201 - 1400-1600 - Jan Van Veen - Veronica Top 40 [verborgen inhoud]

16. Praatprogramma met wekelijks een gast. Te gast is radiopresentator Bert Wijfjes ( Bert Bennett ). Met de radiopresentator, bekend van onder meer het Radio Oost programma Toppers van Toen, wordt gesproken over zijn eigen carrière en de tijd van de zeezenders. [verborgen inhoud] Bert is te horen vanaf ongeveer 20 minuten. Het voegt weinig toe aan wat we weten maar wel leuk om te luisteren.

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  17. Started by grundigradio,

Video over Radio Essex gemaakt door Mark Wesley:

• Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  18. Caroline 558 Tony Peters 1100-1230 29/04/87 [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  19. Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  20. Radio Monique [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  21. Started by martinja,

Vind ik plots het tweede deel van de historie van de zeezenders, deel 1 had ik al es geplaatst. Aan de tital kon ik niet meer zien wat het was - onthoud ook moeilijk de laatste jaren, dus nog maar een stukkie geluisterd Deel2Spoor3 [verborgen inhoud]

22. Started by rauhfaser,

[ONDERSTAANDE ZOU COMMERCIEEL KUNNEN OVERKOMEN, DAT IS NIET DE BEDOELING, IK HEB GEEN BEHOEFTE (MEER) AAN RECLAME, BESCHOUW HET ALS INFORMATIEF. HET GEBEURT IN OVERLEG MET DE ADMIN.] Ik mag me gelukkig prijzen dat het door mij geschreven boek Elvis Presley, Erfenis van een Fenomeen, dat eind november is verschenen, zeer veel (positieve) media-aandacht krijgt. Op Radio 2, RTV Rijnmond en (vorige week) een hele week op Radio 5 Nostalgia is de verschijning van het boek beslist niet ongemerkt voorbij gegaan. Daar ben ik blij om, omdat na 25 jaar journalistiek het schrijven van een boek een geheel nieuw hoofdstuk aan mijn cv toevoegt. Van de week hoorde ik van de uitge…

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  23. Nico Verbeek heeft in de periode 1965-1974 een aantal malen de Veronica studio's bezocht, is met een trip naar de MEBO II mee geweest en heeft een serie foto's gemaakt van de gestrande Norderney in april 1973. Ik heb een tijdje geleden zijn fotoboek geleend en heb inmiddels scans gemaakt van de fotoprints. Ik moet nog flink wat foto's bewerken maar de foto's van de Norderney op 't strand staan inmiddels op Flickr: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

24. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  25. Deze maand 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.