Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.199 discussies in dit forum
-
Vandaag 40 jaar geleden: MiAmigo-19780401-0600-0735-HermanDeGraaf-OokGoeiemorgen - [verborgen inhoud] MiAmigo-19780401-1100-1409-HermanDeGraaf-MiAmigoTop50 - [verborgen inhoud] MiAmigo-19780401-1400-1500-MauriceBokkenbroek-NonstopFlashbackshow - [verborgen inhoud] MiAmigo-19780401-1500-1600-RobHudson-BelgischeNationaleTipparade - [verborgen inhoud] MiAmigo-19780401-1600-1714-RobHudson-JohanVisser-AllesNieuw - [verborgen inhoud] MiAmigo-19780401-1800-1930-HaikeDebois-RobHudson-Jukebox-Flashbackshow - [verborgen inhoud]
-
En komt Clive Warner (Corell) nog met iets nieuws of leuke informatie? [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 740 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 6 antwoorden
- 2,5k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Naar aanleiding van het overlijden van de dj zonder stem Frank de Laet (zie ook andere discussie) hier nog 3 andere programma's opgenomen aan boord van het zeilzendschip Artemis tgv 40 Jaar Mi Amigo voor de kust van Oostende. De interviews werden de week nadien uitgezonden via Antwerpen FM. De opname van Peter van Dam is onvolledig daar een zekere Bert Ree te laat was om op te nemen. Wie het programma compleet heeft, graag. "140604AntwerpenFMMA40TonSchipper000-200.mp3" Your file URL: [verborgen inhoud] "140603ANTWERPENfmMAPeterVanDam110-200.mp3" Your file URL: [verborgen inhoud] "140606AntwerpenFMEricHOfman000-200.mp3" Your file URL:…
-
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
-
-
Folks, Here are a couple of files from RNI on 23rd July 1974, but they run too fast. Could I ask a kind friend if they could slow these recordings to the correct speed??? I am not able to do it with any great success. Many thanks Ian [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 969 weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] The Story of Offshore Radio Sampler A The Story of Offshore Radio Sampler B Het promotie singletje bij de LP The history of offshore radio
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Gisteren heeft Ben bij mij dozen vol Mi Amigo banden, cartridges en spotmasters ingeladen om te digitaliseren voor het meeste door kan naar de VBRO in Brugge. De spotmaster uit de downtown Playa studio ("aquarium") is al aan de praat. Resultaten van de eerste tapes zijn veelbelovend. [verborgen inhoud]
-
- 13 antwoorden
- 3,3k weergaven
-
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
-
-
Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 791 weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Zaterdag 2 april om 19.00 (en donderdag 7 april om 20.00) in Nederbeat op 192: Van klassieke palingpop tot Nederglam, en van Amsterdam naar Enschede, alles bijzonder mooi weer. Even 2 nummers uitgelicht, Feelings van Ekseption, b kant van Italian Concerto, maar ook een mooie track van Beggar Julia's time trip (waar het ook op staat). En als 2e, herinner je je nog Noble uit the voice senior? Zij maakte in de jaren 70 al diverse platen, en van vinyl hoor je haar take me to your leader. LP van de week is see the sun van Kayak Luister dus mee, naar Nederbeat uit de tijd van Veronica op zee op 192 te horen via www.192radio.nl Samenstelli…
-
- 0 antwoorden
- 432 weergaven
-
-
Deze opnamen komen uit het archief van Ad Couwenberg. Het is "een avondje RNI" op de dag dat Don Allen z'n eerste programma deed. Dit zijn de programma's, die je kunt vinden via de link eronder: RNI 18-03-1974 20:00-21:06 Don Allen first show RNI 18-03-1974 21:06-22:00 Don Allen first show RNI 18-03-1974 22:00-23:00 Robin Banks RNI 18-03-1974 23:00-24:00 Robin Banks RNI 19-03-1974 00:00-01:00 Robin Banks RNI 19-03-1974 01:00-01:10 Roger Kent [verborgen inhoud]
-
-
- 7 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
5 Augustus 1967 was de laatste dag voor Radio 355... eigenlijk 6 Augustus omdat men een paar minuten na middernacht pas uit de lucht ging. Vandaag, 55 jaar geleden, begon Radio 355 aan hun een-na-laatste dag. Een opname van de Breakfast show, in 2 delen, met Martin Kayne op 4 Augustus 1967 deel-1 06:30-07:00 uur [verborgen inhoud] deel-2 07:40-08:10 uur [verborgen inhoud] Henk Kruize
-
- 0 antwoorden
- 419 weergaven
-
-
Hallo allemaal. Willem van Kooten/Joost Den Draaijer heeft een aantal jaren bij Radio Noordzee programma’s gemaakt. Ik ben bezig met een klein onderzoekje (Ontstaan Palingbeat/Palingsound). Ik heb eigenlijk niet zoveel van Radio Noordzee, en dan met name programma’s door Joost Den Draaijer. Wie kan mij helpen. Groet, Cor.
-
-
- 14 antwoorden
- 2,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Op Zaterdag 4 Maart 2006 waren Ferry Eden en Dick Verheul de gasten bij het lokale radiostation voor Heeze en Leende, Horizon FM. Ferry en Dick babbelden heerlijk over hun verleden bij Radio Mi Amigo. Ik vond deze opname onlangs terug. Horizon FM op Zaterdag 4 Maart 2006 van 14 tot 17 uur..... 14-15 [verborgen inhoud] 15-16 [verborgen inhoud] 16-17 [verborgen inhoud] Vooral Dick kan heerlijk vertellen met de nodige humor, Dick was een DJ met een hele fijne radio stem en een leuke humor..... Luister lekker groet Henk Kruize
-
-
- 1 antwoord
- 828 weergaven
-
-
1970 is voor mij een jaar waar ik persoonlijk heel fijne herinneringen aan heb, omdat ik al een paar jaar "met electronica knutselde" had mijn vader voor mij op zolder een leuke kamer gemaakt waar ik me naar hartelust kon uitleven met oude radio's, onderdelen, soldeerbout, bandrecorders, vele ja vele geluidsbandjes en nog veel meer "onmisbare radio zooi" zodat mijn toenmalige slaapkamer van "kingsize rommelhok" weer naar nette kamer transformeerde . De jaren daarna werd die zolderkamer mijn vaste hobby stek tot 1980 toen ik een eigen flat kreeg en ik daar in notime de kleinste slaapkamer tot mijn "radio mancave" omvormde... hoofdschuddend gade geslagen door mijn toenmali…
-
-
- 2 antwoorden
- 881 weergaven
-
-
'uit het archief van Douwe Dijkstra, gedateerd door Gerard van der Ende en bewerkt door Ed Louter'. Helaas was gisteren iemand mij al voor maar hier zijn de bijna volledige eerste drie dagen van Radio Atlantis vanaf de Mi Amigo. Als extraatje heb ik het eerste uur geremasterd in zowel een Mono als stereo versie. via Mixcloud is hier de stereo versie. En hier de link naar de rest van de programma's. [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 819 weergaven
- 1 follower
-
-
Ik heb 58 foto's toegevoegd aan mijn album met foto's van de Radiodag in 2005. Je ziet foto's van David Williams, Martien Engel en Michael Bakker, Sietse Brouwer, Trevor Adams, Ken Baird en Ian Biggar, het RNI team uit 1970 (Andy Archer, Rob Eden, Duncan Johnson, Spangles Muldoon, Michael Lindsay, Jan Harteveld en Joop du Pau), Herbert Visser in gesprek met Maurice Bokkebroek en Jan van der Meer en tenslotte Graham Gill, terwijl hij Way back home zingt. Je kunt de foto's hier bekijken: [verborgen inhoud] Het RNI 1970 team :
-
-
- 3 antwoorden
- 562 weergaven
-
-
1974-01-20 1200-1300 Will Luikinga-Fietsen rond de tafel Veronica538 [verborgen inhoud] bron Stichting Norderney-Radio Veronica 192 gr jan V
-
- 0 antwoorden
- 401 weergaven
-
-
Hallo, In mijn vele opnames nog 2 items gedigitaliseerd die jullie misschien nog graag eens terug zien. Het eerste is een legale uitzending vanop de Ross Revenge in april 1994 naar aanleiding van het 30-jarig bestaan van Caroline. Het is een item uit het Engelse Sky News: [verborgen inhoud] Het tweede is een eigen opname uit 1994 van de Communicator die in 1994 in Ijmuiden lag afgemeerd. Die zag er nog zo uit vooraleer die werd getransformeerd in blikjes :-( .. : [verborgen inhoud] Mvg, Frank
-
-
- 2 antwoorden
- 449 weergaven
-