Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.197 discussies in dit forum
-
Van de Caroline website het volgende: 2014 in Britain is a very different place to Britain in the early 1960’s. Post-war Britain was burdened with austerity, the BBC provided education and information – but the growing young population was looking for excitement, fashion, fun and music. In 1964, two events happened that were the catalyst for change – heralding a new era in broadcasting that was to have lasting repercussions; helping satisfy a new generation’s demands for relevant popular entertainment – and pop music around the clock! Exactly 50 years ago the BBC’s monopoly was challenged by: the opening of the UK’s first land based commercial radio …
-
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Revitalised gereanimeerde recording opname. Marc Jacobs,marinebroadcaster op de Mi Amigo tussen juni1976 en september 1979 voor Radio Mi Amigo en Caroline NL< en mede Grunninger> presenteerde vanmiddag 31-8-2014 de laatste 2 Radio Waddenzee uren live vanaf de JB op de Waddenzee. Ziehier: [verborgen inhoud] Paul de Haan.
-
Marc Jacobs interviewed by Ferry Eden (both Radio Mi Amigo) - 7th September 2013 Radiotag in Erkrath
-
- 0 antwoorden
- 684 weergaven
-
-
Van de cassette waar ik al eerder iets van liet horen komt ook de opname die ik maakte van fragmenten van de Belgische Nationale Hitparade op Radio Mi Amigo uitgezonden vanaf het zendschip met presentatie van Marc Jacobs op zaterdag 14 oktober 1978 tussen 11 en 14 uur. Het zou later blijken dat dit de laatste uitgezonden editie was van de BNH. Luister hier: [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 938 weergaven
-
-
-
217 prachtige foto's. [verborgen inhoud]
-
-
- 11 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Hallo allemaal, Ben op zoek naar programma’s van Marc van Amstel. Met name uit zijn RNI tijd. Wie kan mij hieraan helpen? Groetjes, Anky
-
From the AJ Beirens Heritage Radio Noordzee Buitengaats 1973 01 05 part 1 06.00-06.30 Marc van Amstel quality medium 30 min. Starts after 2.13 min in the recording. Radio Noordzee Buitengaats 1973 01 05 part 2 06.30-07.01 Marc van Amstel and Hans ten Hoge on the news. Medium quality 30 min. [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 819 weergaven
- 1 follower
-
-
Marc van Amstel en Dick de Graaf (RNI) interviewed by Ferry Eden Radiotag in Erkrath - 11th October 2014
-
- 0 antwoorden
- 421 weergaven
-
-
This recording of Marc Van Amstel on RNI runs too fast. Could somebody with the necessary software adjust to the correct speed. Many thanks Ian [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Gescand op verzoek. De tijdschriften zijn afkomstig van Douwe. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 13 antwoorden
- 2,8k weergaven
-
-
Onlangs was er hier een vraag over de voorloper van het Free Radio Magazine, het blad "Marex". Een zoektocht in kasten vol zeezender memorablia leert dat ik alle exemplaren van het blad hier heb van Oktober 1975 tot en met juli 1976 waarna het blad in augustus verder ging als Free Radio Magazine. Het eerste Marex blad is in April 1974 uitgegeven.
-
-
- 20 antwoorden
- 3,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Uploaded to YouTube on Thursday this is an interview with Marion Adamson (nee Cochrane) who worked on 2UE and 2SM in Australia and in 1963 moved to the UK where she worked on Atlanta/Caroline looking after the music under Ken Evans. Some fascinating memories and photos in the video. Marion died April 7 2013. The Ad Roberts clip of Caroline in a storm is I believe the Ross Revenge, the anchorage the Mi Amigo moved to was near Shivering Sands fort, more memories of this from Keith Martin and George Saunders in Ray Clark's recent book. I found she had also contributed to the Pirate Radio Hall of Fame site. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 842 weergaven
-
-
Was Mark Dezzani ook dj op Radio Caroline in de jaren 80 ( staat mij zoiets bij ) ? Kwam dit opmerkelijk bericht tegen [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 610 weergaven
-
-
Mark Stuart is best remembered for his time as a DJ on Radio Northsea International in 1971 but he returned to sea in 1984-5 to work behind the scenes as an engineer on Laser-558. He has given me these recordings, taped off-air on the Laser ship, the mv Communicator, on a collection of old cassettes. Some are very short. There are no dates on the cassettes. I have tried to give dates where possible – either taken from DJ comments, news items or Jan-Fre’s Offshore Radio Index - but some are unknown. Can anyone supply the missing dates? I have posted clips from some of these on my website: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] …
-
-
- 6 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Here is Mark Wesley during his first stint on RNI sitting in for Carl Mitchell. http://www.mediafire.com/?vb9sl2b8c3gawbc
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Ik zie vaker dit soort advertenties voorbijkomen, vaak ook met de "unieke opname" van het laatste uur. (Nog één exemplaar in Europa beschikbaar). [verborgen inhoud] Ik stoor me eraan. Is er niet een soort standaardreactie die vanuit de Stichting Norderney gestuurd kan worden? ("copyright infringement")
-
- 16 antwoorden
- 2,5k weergaven
-
-
Dat er veel "kaf onder het koren" zit op marktplaats wisten we al. Ik kom er ook nauwelijks maar werd er op attent gemaakt. Deze onderstaande advertentie met onjuiste informatie is er weer één. De verkoper denkt natuurlijk "ach dat weet toch niemand meer........". Maar ja, de echte eindbuis ziet er toch heel anders uit. http://link.marktplaats.nl/558247889 Juul
-
- 22 antwoorden
- 8,2k weergaven
-
-
In de advertentie ivm het begin van de Ned. talige service op Noordzee op 06-03-1971 op Mediapages wordt onderaan bij de Engelse dj's Martin Caine genoemd. Ik heb nog nooit van hem gehoord en heb ook geen opnames van hem. Heeft hij wel gepresenteerd of maar een paar dagen? Rob
-
- 4 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
-
Een juweeltje uit de Nederlandstalige pop historie. Ahum Oordopjes bij de hand? Hier zijn Maud, Mieke and The Free Radio Band met de Delmare tune en wat ingezongen Delmare jingles. Laten we zeggen: Het is apart Met dank aan Piet Treffers voor de singles. ja dit is op single uitgebracht. [verborgen inhoud] De 'jingles' [verborgen inhoud]
-
- 10 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Ik ben de laatste tijd bezig de Delmare programma's uit mijn verzameling terug te luisteren. Daarin kwamen een aantal platen voor waarvoor vermoedelijk werd betaald; ze werden tenminste behoorlijk geplugd. Een daarvan is van Max Perry. Het nummer heet Hilversum Concerto. Ik was afgelopen week blij verrast deze single in de betere uitverkoopbakken te vinden voor het bedrag van 1 euro. Voor de liefhebbers hierbij de mp3 : http://www.mediafire.com/?gt9owmfsj955cib Mocht er ook belangstelling voor de hoes zijn dan hoor ik het wel. Jan-Fre
-
- 5 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
Hier een NOS nieuws item van de mayday oproep van Radio Delmare toen ze in de problemen zaten in 1978. Met muziek van War Of The Worlds werd er een mayday gedaan.
-
Kwam dit net tegen, erg aardig om te lezen. [verborgen inhoud]
-
- 10 antwoorden
- 3,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Zag een foto van de Mebo 2 met een 3 banden beam op het achter dek, vermoed 10-15-20 meter, als zend amateur wil ik graag weten waren ze ook actief op de amateur banden vanaf het schip toen, weet dat Geiser en Boiler en ook Nico zendamateurs zijn. [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 802 weergaven
-