Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Gast Fons Winteraeken
    Started by Gast Fons Winteraeken,

Het gaat om de Norderney. Weet iemand wie op dit moment eigenaar van het Veronicaschip is? Fons Winteraeken

• 13 antwoorden
    • 3,6k weergaven
  2. Gast sky devil
    Started by Gast sky devil,

Is er nu al bekend wat er met de norderney gaat gebeuren ik had begrepen dat ze half juli naar amsterdam zou verhuizen, maar nu hoor je helemaal niets meer. Blijft voor mijn gevoel heel wazig allemaal groet ruud

• 47 antwoorden
    • 12,9k weergaven
  3. Started by Vincent,

Vandaag met het scannen van negatieven kwam ik deze foto tegen. De Norderney. Ik vermoed Maastricht in 1986/1987. Kan iemand dit bevestigen/

• 3 antwoorden
    • 3k weergaven
  4. Started by Alex,

Het videoverslag over zaterdag 7 december, Radio Extra Gold en 192 Radio, vanaf de Norderney, staat nu op Youtube. Met o.a. Bart van Leeuwen, Ruud Doets, Cees Manintveld, Hans van Velzen, Ad Bouman, Anouschka, Elly van Amstel, Jan Parent, Jeroen Pauw en alle medewerkers van Radio Extra Gold en 192 Radio.

• 4 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  5. Gast Norderney192
    Started by Gast Norderney192,

Norderney aan de muur ​De Norderney in Liempde en Amsterdam! Jan Jacobs en Piet van Ruremonde stuurden een foto voor aan de muur! Lees verder ... http://www.norderney192.nl/EE/index.php/site/norderney_nieuws/norderney-aan-de-muur

• 0 antwoorden
    • 880 weergaven
  6. Started by Juul,

Ik kreeg net een mail van iemand en die schreef dat de Norderney "in beslag genomen zou zijn". Door de Antwerpse haven autoriteit. Dit omdat er nier meer betaald werd. En ook schijnt het schip regelmatig bezocht te worden door junks. Zo kan het dus gaan, vrienden. Slopen dan maar denk ik. Juul

• 46 antwoorden
    • 13,5k weergaven
  7. Gast
    Started by Gast,

Kijk, dat ziet er goed uit. http://www.veronicaschip.nl/home/ Paul de Haan.

• 69 antwoorden
    • 17,9k weergaven
  8. Started by Jan-Fre,

Een paar jaar geleden lag de Norderney in Groningen waar het is verbouwd. Dat was niet de eerste keer. Ook in 1994 lag het oud Veronica-schip in de noordelijke stad. Ik werkte toen bij Omroep Organisatie Groningen en in het programma Middagpauze besteedden we er aandacht aan. Ik interviewde daarvoor Hans Knot die met ' oom Bull' aan boord was geweest. In diezelfde tijd kwam ook het interview met Bull Verwey uit op cd. De uitzending is van 3 juni 1994 en kenners herkennen Bert Haandrikman als presentator van het programma. 1994.06.03-OOGRadio-Middagpauze-BertHaandrikman-NorderneyInGroningen

• 3 antwoorden
    • 880 weergaven
  9. Started by RobKi,

Eindelijk eens opgediept uit de oude dia's: de Norderney aan de Van Hasseltkade in Maastricht. Ik nam de twee dia's tussen september 1986 en juni 1987 - de precieze datum weet ik helaas niet. Ik houd me aanbevolen voor de juiste data. [Edit: tussen april en juni 1987 - met dank aan de Hansen: Hendriks en Knot] Indertijd liep de oprit van de Wilhelminabrug nog rechtuit naar de Markt. Inmiddels is het kantoorpand links allang gesloopt, en komt het verkeer daarvandaan de brug op. De kade is ook niet meer in gebruik als parkeerplaats; het heet nu Maaspromenade. Het schuine stukje beschoeiing bij de boeg van het schip is tot op de dag van vandaag nog te herken…

10. Gast
    Started by Gast,

Uit betrouwbare bron het volgende nieuws over de Norderney en dan ook maar een nieuw Grunnings draadje: Ijs en wederdienende,dus geen storm of potdichte mist, zal de Norderney woensdag 28-11-12 via het IJsselmeer naar Groningen worden gesleept en tussen 18.00 en 20.00 uur aankomen bij de firma Drenth in Groningen om de hoek van de Berlagebrug in het Eemskanaal, Sontweg 16a. De initiatiefnemers van het nieuwe Norderneyproject, de Zwart, Witteman en Pauw laten het schip aldaar verder ombouwen tot een nieuw mediaplatform. De Norderney zal feestelijk onthaald worden oa door het shantykoor Oosterstörm uit Oosterhoogebrug Grunningers komt allen. Paul de Haan.

• 62 antwoorden
    • 19,1k weergaven
  11. Started by Juul,

Ik was gisteren in ons 192museum en zag daar "ineens" een boekje liggen met een verslag van de ombouw van de Norderney naar z.g. "laboratoruim schip" op een werf in Zaandam. Dat was in de periode 14 april - 14 juli 1964. Uiteindelijk verliet de Norderney de werf op 24 september 1964. Het boek was mij nog niet eerder opgevallen. Het is aangereikt door iemand die destijds op de werf werkte. Ik had er nog nooit foto's van gezien. Ik heb het boekwerkje met foto's mee genomen en helemaal gescand. Het telt zo'n 30 pagina's en bij elke foto is precies geschreven wat het voorstelt. Als voorbeeld een foto uit heb boekje. En zo is er weer eenstukje radio ges…

12. Started by Bob,

Norderney site has been suspended....????? What's going on? Gr. Bob

• 4 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  13. Started by Martin1968,

http://veronicaschip.nl/ 'K zag het bij de buren... Martin

14. Started by wim1958,

Ik lees net het bericht dat er plannen zijn om het Veronica schip nog een keer terug naar zee te brengen op de oude lokatie. Mits de financiële middelen het toelaten. Moet ik dit bericht serieus nemen? Wie zit hier achter? Wim de Lang

• 41 antwoorden
    • 7,8k weergaven
  15. Started by Juul,

Beste mensen die onze website regelmatig bezoeken. Binnenkort, zullen er onderhoudswerkzaamheden gedaan worden aan onze website. We streven er naar om dat op 3 januari te doen. Dus als we niet even in de lucht zijn we niet geënterd door de marine of andere overheidsinstanties................. hi. We gaan de software waarmee de website gebouwd is vernieuwen. En zo wordt de website na 20 jaar vernieuwd. Een hele klus. Hij zal de eerste dagen nog niet geheel "gevuld zijn". De historie pagina’s bijvoorbeeld op de nieuwe Norderney website op het moment van overgaan zullen nog niet compleet zijn. Eerst zijn de pagina’s 1959-1961 en 1962 aanwezig. De r…

16. Gast
    Started by Gast,

Gisteren bekeek ik een video die al jaren op een plank ligt, beelden geschoten door wijlen Freek Simons, ik denk uit de collectie van Hans Knot. Het zijn de stille beelden die Freek maakte, later zijn er jingles en instrumentals onder gezet. Op de zijkant van de video stond Norderney 1970-1975. Het 1 en ander begint met de tendertrip naar de Norderney waar direct opvalt dat een aantal bemanningsleden keurig in kostuum emt stropdas en wit overhemd de overtocht maken. Ook zien we een jeugdige Hans Mondt die als nieuwslezer natuurlijk mee gaat. Aangekomen bij het schip zien we de houten! kratjes Heineken aanboord gaan en liter flessen melk in een stalen krat over worden geze…

• 11 antwoorden
    • 3,7k weergaven
  17. Het is 30 jaar, nou ja bijna 30 jaar geleden, dat in Leeuwarden de Norderney aan een nieuwe start begon. Niet als herboren radiostation maar als discobar. De initiatiefnemers hadden wijlen Bull Verweij uitgenodigd voor de feestelijke opening. Alex Hoek < toen al> maakte een prachtige reportage van het gebeuren. Ook werd nog helemaal voorin het schip een oorspronkelijk deel gefilmd dat niet was verbouwd. Of dit anno 2023 nog in deze staat aanboord bestaat weet ik niet. Naast Bull Verweij zien we oa Hans Knot < toen met baard 2> Wout vd Meer < in 1979/80 onder de naam Peter de Vries 2 deejay op Caroline NL> en Mark de Haan die de loopplank afloopt. Ouwe…

• 0 antwoorden
    • 643 weergaven
  18. Started by franje,

24 AUGUSTUS 1964 1e uur Wat een heerlijk idee om weer eens Remember (Walking in the Sand) van The Shangri Las te mogen draaien. Veel nummers van de dames zijn lekker over-the-top; deze duurde in eerste instantie bijna 7 minuten, maar de paar minuten die overbleven zijn toch zeer de moeite waard. Direct daarna Wendy van de alweer 6e LP van The Beach Boys, ook al van die smakelijke muziek! En het uur was al zo lekker begonnen, met Summer Means Fun van Bruce and Terry. OK, we hebben hem eerder gedraaid, maar het is bij uitstek geschikt om iedereen in de goede stemming te brengen, vandaar. Orenspitser dit uur is het nummer Please Let Me Love You van een onbekend groepje d…

• 0 antwoorden
    • 825 weergaven
  19. Gast
    Started by Gast,

Revitalised gereanimeerde recording opname. Caroline summer 1973. http://www.mijnbestand.nl/Bestand-4NKBEJ6DELJX.mp3 http://www.mijnbestand.nl/Bestand-VDIOI4IT6UE4.mp3 Paul de Haan.

20. Deze opname komt uit het archief van Ad Couwenberg. Ad heeft deze opname in 1972 gekregen van Steve England. Ad "ruilde" toen plaatjes/opnamen met Steve. Het is een soort halffabricaat opname van de Radio Scotland story, die via Northsea Goes DX werd uitgezonden. De originele opname ruiste nogal, ik heb geprobeerd dat zoveel mogelijk te verminderen. Northsea goes DX AJ Beirens - Radio Scotland Story - Speech only

• 0 antwoorden
    • 990 weergaven
  21. Started by shooglynail72,

22. Ik heb vandaag dit luisteronderzoek maar "even" gescand. Altijd leuk om te zien. Ze hadden het bij B&G ook niet meer. Opzienbarend, RNI staat er niet in of ze moesten vallen onder overige zenders. Maar goed, leuk. https://pixeldrain.com/u/6Am8I-ZA NOS kijk en luisteronderzoek 1ste kwartaal71-gecomprimeerd.pdf

23. Started by Ton,

Ik kwam bij het uitzoeken van wat oude videobanden een verslag tegen van het Nos journaal over Radio Delmare http://www.mijnbestand.nl/Bestand-KG8OAWFGBXNU.vob

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  24. Ben heeft in "Nederland" een reeks mooie foto's van Radio Condor geplaatst, bij deze deel ik met jullie mijn eigen opname van het (audio) gedeelte van het NOS Journaal van 30 Juli 1973, een interview met o.a. Fietje van Donselaar. In 1973 nam ik dit op van TV met een microfoon voor de luidspreker. Die Philips TV uit 1962 was een afdankertje van mijn ouders toen ze begin 1973 hun allereerste kleurenTV kochten, het apparaat heeft nog tot 1979 gefunctioneerd en stopte ermee toen er een vonkenregen uit de onderkant kwam, maar het apparaat heb ik nog altijd "voor de show".... en de Condor is allang verwerkt tot conservenblikjes.... NOS TV Journaal - 30 Juli 1973 - Start Radi…

• Haha
      • Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 12 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  25. Berichten in verschillende topics samengevoegd tot 1 om versnippering te voorkomen.

• 9 antwoorden
    • 1,7k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.