Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by Jan-Fre,

Ook op OOG TV, de stadszender van Groningen, aandacht voor de komst van de Norderney. Voor de luitjes die wat verder af wonen is er ook hier uitzending gemist. Kijk dan hier: http://www.oogtv.nl/2012/11/veronica-schip-aangekomen-in-groningen/ Jan-Fré

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  2. Started by Juul,

[verborgen inhoud]

3. Started by Juul,

[verborgen inhoud]

4. Started by Fons,

Van deze opname is geen datum bekend. Wie weet de oplossing?

• 8 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  5. Started by Eric,

Tja op zich wel vervelend want ik heb hier nog een aantal opnamen waarvan geen gegevens bekend zijn. Het is dus maar net of iemand het herkent. Deze opname is getiteld pa01 en dat zegt dus niets. Het lijkt op Mi Amigo, 3 om 3 worden er plaatjes gedraaid. Het is wel een sfeervol programma. Valt op dat er bij stille periodes interferentie hoorbaar is. Enfin.. wie het weet mag het zeggen en uiteraard dank voor info [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  6. Started by Jaap De Vries,

Kwam deze onbekende voor mij opname tegen hoe ik er aan kom weet ik niet met oa Tineke Met Ad en Kleine Marchel Bouman Stan haag Nieuw Freek Simon over het ovelijden Dirk Verwey exstra aangepaste uitzending hier na een RNI Nieuws uitzending Met Leo vd Goot Alles op 01-08-72 . Maar klopt niet als je terug luisterd . wie heeft wat meer info . [verborgen inhoud]

7. Started by thijs5326,

Wat moet ik hier van denken?

• 11 antwoorden
    • 3,1k weergaven
  8. Started by Lokeend,

Ik heb ooit wel eens ergens gelezen dat Radio Delmare spullen van de Magdalena gehaald heeft die in Viane lag bij Van der Marel sloopbedrijf. Weet iemand hier meer van?

9. Started by Juul,

Voordat er "paniek" uitbreekt, de technici zijn met onderhoud bezig van onze Norderney website. Dus hij-zij werkt niet helemaal optimaal. Juul

• 3 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  10. Started by Andree,

Wie heeft hier adressen van streams die oude zeezender programma's uitzenden? Heb er 1 in mn bookmarks van laser maar die doet het al tijden niet meer. Dus zoek ik een nieuw adresje met name jaren 80 spul laser, monique en caroline.

11. Started by Juul,

Ik krijg steeds vragen hoe we ons archief hebben opgebouwd. Ik heb behalve dat het ook voor een deel op onze website staat maar eens een bewerkte versie gemaakt. ©Juul - Stichting Norderney [verborgen inhoud]

12. Started by hans knot,

De berichtgeving betreffende de inbeslagname van de Norderney in de nieuwsgroepen en op Mediapages van het voormalige zendschip van Radio Veronica, de Norderney, riep bij mij een aantal vragen op. De eerste was wie dan wel de persoon was die dit telefonisch aan de voormalige medewerker van Veronica, Juul Geleick, had gemeld. Tweede vraag was of de eigenaren commentaar wilden geven en of de havenautoriteiten waren benaderd om meer informatie. Nog zondagavond heb ik contact gezocht met mede-eigenaar Wout van der Meer, die op de berichtgeving letterlijk met het volgende antwoordde: ‘Hans dit is allemaal onzin. De ligplaats is t/m april betaald. Ook geen idee waar dit lulv…

• 3 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  13. Started by Juul,

Onze banden zullen tot in lengte van dagen mooi bewaard blijven. Ze zijn nu in goede handen voor als "wij er niet meer zijn'. Een stuk omroep historie is veilig gesteld. En deel is ingeruimd. Een hele overgang. Van de tonnen in het jaar 2001 in de sneeuw toen ik begon met digitaliseren tot aan "de plank bij B&G" in 2022. Wat ik altijd al wilde wordt nu werkelijkheid !

14. Roelof Bouwman van het weekblad Elsevier heeft zijn licht laten schijnen over zestig jaar Radio Veronica onder de kop: Seks, drank en autocrashes: ooit was Veronica jong en wild . De aanleiding was het verschijnen van het boek ' Mister Veronica' door Bert van der Veer. De Elsevier journalist vindt het boek niet goed: Het is een slordig gecomponeerde levensbeschrijving en voor wie bekend is met de Veronica-boeken van Arjan Snijders (2007), Auke Kok (2008), Will Luikinga (2015) en Lex Harding (2017 en 2019) staat er weinig nieuws in. Maar toch. Het is en blijft een fascinerend verhaal. [verborgen inhoud] Salut …

• 6 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  15. Started by Robin Westhof,

'' On Tuesday 24th October 1972 a crisis hit the International Service of RNI. With no prior warning, the English-language service was dissolved and the disc-jockeys sacked. At 7pm, when the listeners expected to hear Tony Allan, in his place was Dutch DJ Nico Steenbergen. Dutch programmes then continued until closedown. A dispute between the English DJs and the Dutch management had resulted in John de Mol, boss of the company, firing them all. Without consulting his partners, Mebo Ltd., he unilaterally decided to replace the International Service with his own programmes. Although the evening output had millions of listener…

16. Van de Golden Radio NL server, met dank aan Guido [verborgen inhoud]

17. [verborgen inhoud] Toen ik zonet dit programma beluisterde, verscheen deze foto in m'n speler. Wie 'm gemaakt heeft, weet ik niet, maar het blijft een mooie herinnering

18. Gast
    Started by Gast,

Ook niets met voetbal? The Real Caroline 4 uren , nam ze ooit zelf op, op zich al zeldzaam. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 6 antwoorden
    • 1k weergaven
  19. Started by Ronny,

Zaterdagavond om 20u - twee uur nadat Veronica nog maar eens ter ziele gegaan is, 39 jaar na datum - kan je op www.192radio.nl ook nog eens naar de non-stop UK Top 40 van 31 augustus 1974 luisteren. Vorig jaar was dit ook al geprogrammeerd maar toen liep het tweede uur helemaal fout. Vandaar een herkansing. We beginnen met God Save The Queen en we eindigen voor de gelegenheid met het Wilhelmus en daartussenin 40 Engelse hits mooi op een rij. De hele lijst staat hier: http://norderney.nl/EE/index.php/site/norderney_top40_en_tipparade/#uktop40_lijst Veel luisterplezier. Volgende week vieren we twee jaar UK Top 40 op 192 radio met de lijst van 5…

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  20. Op 11 & 18 oktober, geen opluchting voor de Heintje en ZZN fans, want die gaan niet komen. Wel een uitzending geheel gevuld met Nederlandstalig werk, van Boudewijn de Goot, the Softs, 12345, Shoes, Mariska, Egbert Douwe (geen bedstee...) Hugo de Groot, Peter J Muller etc. etc. Waarom? Omdat het allemaal hartstikke leuke plaatjes zijn Veel luisterplezier dus

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  21. Started by rauhfaser,

Op verzoek van een van de nieuwe leden heb ik de Top 100's Aller Tijden van 1972, 73 en 74 van Veronica nog even opgezocht, met dank aan de originele uploaders. En voor wie ze ook nog niet heeft, hoewel ze hier vorig jaar allemaal al zijn geplaatst. Buiten de orde van dit deel van de site staat de Top 100 Aller Tijden van 1977 (van de VOO) hier op zijn verzoek ook bij. Neem die maar even voor lief dan. Edwin [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 858 weergaven
  22. Started by Walvlis,

19 feburari 1977, PZC Het is eigenlijk geen nieuws, maar de zoektocht van de RP maakt toch dat het nieuws is voor de krant [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  23. Hoi, ik ben op zoek naar een opname van "The Sound of America" Op 11 november 1976 wordt door Felix Meurders op Hilversum het eenmalige programma "The Sound of America" gepresenteert. Een heel radio-uur over de Amerikaanse radio. Nu ben ik op zoek naar een opname van deze uitzending. Wie o wie kan me hier aan helpen?(mail me direct: robnoordt(apenstaart)outlook.com meer over deze legendarische uitzending op: [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 762 weergaven
  24. Datum en tijdstip van het programma Bob en Brenda uit 1961 met Teenager Muziek Expres ontbreekt. Groet, Bertus veronica 1961 04-00 BobEnBrenda - TeenagerMuziekExpres.mp3 [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  25. De datum en tijdstip van het programma Tineke met Dag In Dag Uit 1961 ontbreekt. Groet, Bertus veronica 1961 00-00 Tineke - DagInDagUit.mp3 [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,2k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.