Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by ruudam,

Iemand uit een Engelse groep zoekt opname's van RNI 2, de zender die in de lucht kwam op 30 september 1972 nadat Veronica 192 verliet. Posted by Robbie Walker-Brown on February 9, 2020, 11:20 am Are there any recordings of this short lived station? Can't find one on Azanorak (unless I'm going blind!). Googling I found one short clip of the opening with Tony Allan. Wie doet hem een plezier?

2. Started by huppiedos,

Beste zeezender vrienden, Ben opzoek naar de volgende opnamen, kon deze bij de donwloadclub niet vinden, nog in mijn eigen bestand. Het gaat om de Uitzending van 13 september 1966, 16.00 - 17.00 uur Dinsdagmiddag speciaal- Rob Out, techniek: Ad Bouman. wie o wie kan mij daar blij mee maken. bij voorbaat hartelijk dank. vriendelijke groet Anne

• 4 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  3. Uit het archief van een befaamd ex-DJ van Radio Monique: 2 cassettes met opnames van Radio Veronica uit 1971. Een programma van Dick Klees - Goedemorgen van 02-01-1971. Met daarin o.a. interviews met Boy Edgar en Nina Simone (cultuur!) door Arend Langenberg. Misschien aardig om te vermelden is dat Arend's vader Willem destijds goed bevriend was met Nina Simone (zij noemde hem 'Big Willy') en volgens de overlevering heeft Nina Simone hem zelfs ten huwelijk gevraagd, een aanzoek dat hij heeft afgeslagen. En een programma dat Arend live vanaf de Norderney presenteerde, ook ergens uit 1971. Ondanks de slechte opname is duidelijk de HF inslag te horen als de microfoon open wor…

4. Started by Vincent,

Ik ben op zoek naar opnames van de RadioDay 2008: http://www.radioday.nl/2008/2008.htm Heeft iemand deze 3 files voor mij? De links werken namelijk niet meer op de site.

• 8 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  5. Gast Annerob
    Started by Gast Annerob,

Vraagje aan Juul: Wanneer jullie een programma opnamen, deden jullie dat dan puur op de VU-meter het mengpaneel, of werd de VU-meter van de opnamerecorder ook in de gaten gehouden? En zo ja, werd die netjes rond 0dB gehouden of..??

6. Gast

Vele jaren lag de Communicator hier afgemeerd, het ziet er naar uit dat de opvolger hier ook weer de 1395 locatie nieuw leven in gaat blazen. http://www.mijnbestand.nl/Bestand-UPCXYHOFNRXB.jpg Paul de Haan.

• 1 antwoord
    • 1,5k weergaven
  7. Hallo alle schipbreukelingen Ik ben heel wat oude en bekende namen van het inmiddels ter ziele Veronicaforum van de st. Norderney tegengekomen, zoals onze scheepskat Mardi (Sylvester, in dit geval de bijna verzopen kat ) en onze beroeps-spammer Rob (Annerob). Ik heb het idee dat er ook mensen zijn die op dit forum onder een andere naam zijn ingeschreven. Als dat zo is, laat het dan even weten hier (mits je een goede reden hebt om dat niet te willen natuurlijk...) zodat we weten of iedereen geborgen is op dit reddingsvlot. Want zoals een geod schipbreukeling betaamt, bij elkaar blijven is de beste kans op redding ;)

• 31 antwoorden
    • 7,9k weergaven
  8. Started by Harm,

Tijdens het 'Veronica 828' evenement fotografeerde ik nog analoog. Voor een latere reünie heb ik een foamboard gemaakt die als het goed is ergens bij Ad moet hangen. Het valt me op dat ik vandaag de dag héél anders fotografeer. Kan ook niet anders, we zijn inmiddels alweer 8 jaar verder...

• 4 antwoorden
    • 2k weergaven
  9. Started by Juul,

Hier kun je zien hoe ik het archief opgebouwd heb. Misschien aanmoediging voor anderen om hun archief ook zo te beheren ? ©Stichting Norderney https://pixeldrain.com/u/vTqp4azw

10. Started by Nicky538,

Een goedenavond! herkennen jullie dat? Een oud commercial in je hoofd hebben.. het deuntje bijna kunnen horen.. maar het toch nog echt willen horen! wie kan mij helpen aan de volgende fragmenten: de trein kwam mooi op tijd maar jij te laat.. je zult tot morgenochtend moeten wachten.. draai draai een drum voor elkaar.. (gezongen door robert long?) alle drum commercials zijn trouwens welkom! en een wazige… tutututu tuuuu tieeee consulate! Commercial woorden en weer eindigend met tuuuu tieeee consulate! mijn dank is groot! groetjes en fijne avond

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 6 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  11. Ik zat deze week op Canvas (VRT) te kijken naar een documentaire over Meat Loaf. In die documentaire zat als achtergrondmuziekje een nummer met een (Hammond?)orgel. Volgens Shazam was dit 'Coming home baby' van Booker T and the MG's. Het nummer deed mij denken aan de orgeltune die Radio Veronica vroeger uitzond voordat 's morgens om 6 uur de uitzendingen begonnen. Wie weet de naam van dat orgelnummer en de uitvoerende artiest? Piet.

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 5 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  12. Afgelopen week kreeg ik iets heel bijzonders als verzamelaar van alles wat met zeezenders te maken heeft. De 8-sporen tape van het allereerste jingle pakket van Radio Mi Amigo dat op 5 oktober 1973 werd opgenomen in studio B van Studio Start in Buizingen eigendom van Sylvain Tack, ook eigenaar van Radio Mi Amigo. Producer: Eddy Govert Engineer: Michel Barez. De tape is voorjaar 1975, toen het Radio Mi Amigo in de Benelux te heet onder de voeten werd voor de vlucht naar het Spaanse Playa de Aro door technicus Maurice Bokkebroek verstopt op de zolder van zijn schoonouders. Een mooie aanvulling op de Spaanse studio die ik vorig jaar kocht. https://radiovisie.eu/d…

• Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  13. Started by wim1958,

Ik heb het elders nog niet gelezen maar ik hoor op de radio dat maandagmorgen 25 augustus een oud Veronica programma uitgezonden gaat worden. Het zal zijn om 6 uur s morgens via Radio 5 Nostalgia. Het is het uur wat normaal nonstop muziek geeft en nu een Rob Out programma uit 1966 uitzendt. Leuk dat Veronica via de middengolf knalt op 747 tussen 6 en 7

• 15 antwoorden
    • 2,4k weergaven
  14. De Morgenster, het zendschip van radio Delmare, dat in Maassluis in 1981 in beslag werd genomen, zal worden ingezet voor 'studenten' die tijdens een zeereis naar oplossingen zoeken voor een schonere wereld zonder plastic afval. De selectie van internationale 'knappe koppen' heeft al plaatsgevonden en ze hebben op de zeevaartschool in Enkhuizen een maritime stoomcursus gekregen. Maandag 27 augustus vertrekt het tot Tallship gerenoveerde zendschip voor een tocht naar de Canarische eilanden. Daarna vervolgt het zijn weg naar de Kaapverdische eilanden, en de laatste trip gaat naar Martinique. De reden voor een zeereis is dat er op zee geen afleiding i…

• 2 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  15. Oud-nieuwslezer Harmen Siezen is op 84-jarige leeftijd overleden. Dat heeft zijn familie bekendgemaakt aan de NOS. Siezen was jarenlang nieuwslezer bij het NOS Journaal. Bron: NOS en NU.nl

• Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 344 weergaven
  16. Op 95-jarige leeftijd is maandag 1 december Michel van Hulten overleden. Van Hulten was staatssecretaris voor de politieke partij PPR (een van de voorlopers van GroenLinks) in het kabinet-Den Uyl van 1973 tot 1977. Hij was, samen met PPR-minister Van Doorn, verantwoordelijk voor de wet waardoor medewerking aan zeezenders strafbaar werd gesteld. Daardoor moesten de zeezenders Radio Veronica, Radio Noordzee en Radio Atlantis hun uitzendingen op 31 augustus 1974 staken, terwijl Radio Mi Amigo en Radio Caroline gedwongen waren om de medewerking aan en bevoorrading van hun zendschip anders te organiseren. Van Hulten was samen met Van Doorn verantwoordelijk voor en ondertekena…

17. Started by bertvandenberg,

Bij het doorspitten van wat oude cassettes kwam ik een paar leuke dingen tegen. Het zijn wat opnames van zeezenders en andere dingetjes die ik destijds opgenomen heb. Hier is een oude nachtuitzending van Radio veronica uit juni 1974. http://www.mijnbestand.nl/Bestand-AHESI4IKFR8P.mp3 Het begint en eindigt wat abrupt, maar is toch leuk om te beluisteren. Veel plezier ermee.

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  18. Beste zeezenderliefhebbers, Oude HDD gevonden. Daar staan 1300 files (meest .mp3) op en velen zijn mij onbekend. Mer vergelijken, zoeken in mijn best wel grote verzameling e.d. heb ik al een hoop kunnen identificeren, maar bij veel files ontbreekt bv. de datum of het station of de tijd.. etc. Mocht iemand meer weten van onderstaande files, graag.... Vooorbeeld: de eerste file. Tineke Koffietijd, dat is Veronica, vermoedelijk van 1000-1100, maar van wanneer? Ik heb in mijn verzameling geen Koffietijd van 26 april in het jaar ??? https://pixeldrain.com/u/vsLnJXUc 26-04 - Koffietijd - Tineke.mp3 https://pixeldrain.com/u/UFJbLhdZ 27-04 Ma…

19. Started by fockokrone,

Kan eind jaren 60 geweest zijn en begin jaren 70 gehoord op zeezender veronica,een reclame van circus toni boltini en ook van batavus rijwielen en brommers.wie weet daar iets van en zijn ze er nog. Fockokrone

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 6 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  20. Ben je een muurbloempje in de dancing , of heb je geen succes bij de vrouwen ? Eet dan Suzy Wafels ze zijn gezond en dames je wordt er niet dik van. Maar Susy Wafels zaten wel vol van de suiker , en nog steeds want ze bestaan nog altijd. En worden nog altijd verkocht. (Dames van te suiker wordt je wel dik) haha https://pixeldrain.com/u/iKC5Z8iF

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  21. Started by Henk-Anna Loog,

Het wil ook wel eens gebeuren dat hier een leuke oude Veronica opname ter download wordt aangeboden en ik deze dan op een tape overspeel, niet om te bewaren maar gewoon om het eens te horen op mijn volspoor Telefunken M24.. krijg je echt een leuk nostalgisch gevoel om een oude Veronica opname zo te horen. Ik kocht die Telefunken M24 halverwege jaren 90 van technicus Tim de Wolff uit Soest en bij thuiskomst moest ik mijn auto 4 straten verder parkeren omdat mijn straat wegens werkzaamheden opengebroken lag en ik er niet kon parkeren. Nou is zo'n M24 niet een van de lichtste apparaten en als je dan na 4 straten sjouwen met een M24 thuiskomt dan besef je het gewicht va…

• Haha
      • Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  22. Morgen ook al weer 50 jaar geleden en genieten die lente/zomer maand met dj's als: Andy Archer, Spangles Muldoon ( Chris Carry), Robin Adcroft (Banks), Norman Barrington, Johnny Jason, Steve England, Joop Verhoof en Bert Bennett. --- '' On 4th June 1973 Caroline entered a new era with the launch of two simultaneous services. Caroline International on 389 metres featured Top 40 music until 9pm. On 259 metres the Dutch Service was broadcast until 7pm, followed by two hours of classical music. At 9pm the two services combined for rock music programmes until the 2am closedown. At long last Britain had all-day English language free radio again.'' --- …

23. Started by Ricky,

Vrienden, Heeft er soms iemand een opname van de overschakelingen 's avonds van radio Mi Amigo naar radio Caroline? Ik weet nog dat die momenten zo aangrijpend waren. En zeker als het met Ferry en Roger Mattheuws was. Het zou me een plezier doen om die nog eens te mogen horen. Groeten Ricky

24. Started by Ricky,

Hallo, Misschien heb ik er over gekeken of is het nooit geplaatst. Maar heeft misschien iemand een opname van de overschakeling van Radio Mi Amigo en Radio Caroline? Ik vond dat altijd zo meeslepend en aangrijpend. Zeker als het met Ferry Eden en Roger Matteuws was. Die maakten er meer een soort show van. Ik heb het ooit opgenomen met een microfoon voor de radio. De opname is niet meer te beluisteren jammer genoeg. Vele groeten en dank u Ricky

• 3 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  25. Gast Theo
    Started by Gast Theo,

In de Leeuwarder Courant vandaag zomaar een pagina met een overzicht van de zeezenders voor de Nederlandse kust, m.n. Veronica en RNI. Gr. Theo

• 9 antwoorden
    • 1,3k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.