Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.197 discussies in dit forum
-
Een tape uit 1984 met alleen Simon Barrett als naam. Wie wil deze voor ons uitzoeken? [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 951 weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 951 weergaven
-
-
En weer een mooie opname van Martin. Dit keer Andy Bradgate afkomstig van een c100 cassette. De volgende draait al weer in de recorder. [verborgen inhoud]
-
- 6 antwoorden
- 951 weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 951 weergaven
-
-
Hier de laatste LP van de JUMBO record serie over zeezenders (voor wie hem nog niet heeft): De RNI story. (met dank aan Vincent die deze 2LP gedeeld heeft in juli 2013). back.jpg [verborgen inhoud] front.jpg [verborgen inhoud] inside.jpg [verborgen inhoud] label-LP1.jpg [verborgen inhoud] label-LP2.jpg [verborgen inhoud] RNI-Story LP1.mp3 [verborgen inhoud] RNI-Story LP2.mp3 [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 951 weergaven
-
-
Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 951 weergaven
- 1 follower
-
-
Bijna 40 minuten Wekkerradio met Hugo de Groot. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 950 weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 950 weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 950 weergaven
-
-
Ik heb hier een collectie van bijna 200 CD-ROM's met mp3 opnames die ik momenteel naar externe harde schijf aan het overzetten ben en zojuist de CD-ROM gehad met Caroline uit Maart 1980. Vandaag is het 43 jaar geleden dat de volgende werd uitgezonden, 14 maart 1980, ik was net klaar met mijn eerste eigen flatje dat ik samen met mijn toenmalige echtgenote lekker knus, althans volgens ons inzicht, hadden ingericht. Uiteraard werd de kleinste slaapkamer mijn "mancave" waar alle banden met zeezender opnames bewaard en afgespeeld werden, "No go for lady's" aankondiging op de deur... De digitale opname is, uiteraard, van de downloadclub, en die wil ik nu met julli…
-
-
- 4 antwoorden
- 950 weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] Opname afkomstig uit het archief van MusicRadioFan.
-
- 0 antwoorden
- 950 weergaven
-
-
En de laatste Caroline opname uit het archief van Wim. Gegevens zijn overgenomen van de cassette. [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 950 weergaven
-
-
-
[verborgen inhoud] Opname uit het archief van Martin van der Ven.
-
Op 14 en 15 Augustus 1998 werden via het ASTRA kanaal van Merlin Network One een aantal radio programma's uitgezonden om te herdenken dat op 14 Augustus 1967 een flink aantal Offshore radiostations in de UK hun uitzendingen staakten. Ray Anderson en team verzorgden een aantal van die programma's en brachten het vertrouwde geluid van Radio London terug. De opname klinken wat "iel" en vooral in het begin van de live uitzendingen viel het geluid wel 's weg en bromde het nogal. Dit is het uur van vijf tot zes (UK tijd) op de 14-de: [verborgen inhoud]
-
-
- 5 antwoorden
- 950 weergaven
-
-
1968-03-16 1215-1300 RobOut-HitsAGoGo [verborgen inhoud] 1968-03-16 1715-1800 RobOut-GoudvanOud [verborgen inhoud] Ik weet niet of de datering juist is......?? 1969-03-16 1800-1900 ChielMontagne-Jukebox [verborgen inhoud] bron StichtingNorderney-RadioVeronica192 gr jan V
-
-
- 4 antwoorden
- 950 weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Opname uit het archief van Ton van Draanen.
-
- 0 antwoorden
- 950 weergaven
-
-
Peter van Dam, Luc van Kappelle en Mike Moorkens. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 949 weergaven
-
-
Eerste uitzending van Baken 16 op Mi Amigo 23-07-1976 Radio Mi-Amigo, Bart Van Leeuwen, Baken 16 - 12.00-13.00 uur
-
- 1 antwoord
- 949 weergaven
-
-
Twee uur met Tom Hardy en Martin Fisher. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 949 weergaven
-
-
Op 9 maart 1977 was Caroline verhuisd naar 953khz. Echter het was al snel duidelijk dat dit allesbehalve een ideale frequentie was. 's Avonds hoorde je radio Intercontinental heel zwaar doorkomen in de Benelux. Vanaf 15 maart was Caroline wegens "generatorwerkzaamheden" uit de lucht vanaf 21u GMT. vanaf 20 maart was de Britse tijd gelijk aan de Beneluxtijd en gingen ze om 21u BST uit de lucht op 953khz. vanaf zaterdag 19 maart was Caroline drie dagen wel 's avonds te horen op 197m met een zwakker signaal. Heeft er toevallig iemand daar opnames van? vanaf dinsdag 22 maart was er weer een 24u service op 953khz voor een aantal weken maar dan kwamen…
-
-
- 2 antwoorden
- 949 weergaven
-
-
Radio Caroline [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 949 weergaven
-
-
Op You Tube staat een documentaire over de offshore pirates. Hij komt uit een reeks over dj's. De docu is hier te zien: Meer informatie over de serie is hier te zien: [verborgen inhoud] Theo
-
- 1 antwoord
- 949 weergaven
-
-
Wie Bert Bennett nog kent van Caroline Atlantis Mi Amigo, zo klonk hij 35 jaar later op RTVOost. "090214RTVOostToppersVanToenBertWijfjes1506-1557.mp3" Your file URL: [verborgen inhoud] opname Bert Ree
-
- 0 antwoorden
- 949 weergaven
-
-
De UK Top 40 van 52 jaar geleden ​Uitzending op de stream van 192 Radio, zaterdag 1 februari 2014, 20-22u. Productie: Ronny Harnie ​Deze week de non-stop UK Top 40 van 3 februari 1962. Op 1 staat Cliff Richard & The Shadows met The Young Ones. Een nummer geschreven door Sid Tepper en Roy. C. Bennett en de titeltrack van de film The Young Ones die in 1961 uitkwam. De single werd uitgebracht in januari 1962 en stootte meteen door naar de nummer 1-positie in Engeland. Het stond 6 weken op 1 en in totaal 19 weken in de lijst. In de UK werden er meer dan een miljoen exemplaren verkocht, wereldwijd meer dan 2,5 miljoen. Zes nieuwe singles… …
-
- 1 antwoord
- 949 weergaven
-