Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.187 discussies in dit forum
-
-
Beste Radio vrienden, Al enige tijd ben ik op zoek naar Berk in uitvoering + Prijsbewust programma's , wie zou er zo vriendelijk willen zijn eens wat van Tony Berk te willen posten ?. Groeten Peter ( PD2PK).
-
-
- 32 antwoorden
- 4,6k weergaven
- 2 followers
-
-
Vrijdagavond 30 januari 2004 werdt er in het TROS programma Vermist aandacht besteed aan het verdwijnen van de ´Hosanna`. De ´Hosanna` was eind jaren 70 en begin jaren 80 de bevooradingsboot van het zendschip de Mv. Mi Amigo. In 1980 verdween de ´Hosanna` plotseling met haar bemanning. Waar zijn Piet en Pietje Guyt gebleven? Hun verdwijning is een raadsel voor de hele familie. De oom van Charissa, de toen 33 jarige Piet Guyt, was op 1 februari 1980 na een ruzie met zijn vrouw van huis vertrokken om als matroos aan te monsteren op de ´Hosanna´. Op vrijdagavond 14 februari 1980 was er voor het laatst met de kotter die op dat moment voer van Dover naar de thuishave…
-
-
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Wie kent-heeft deze LP en heeft de tracks in digi ? ( Ik niet ).
-
-
- 27 antwoorden
- 7,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik kreeg een mail van iemand en die schreef dat een kennis van hem mij kent...., kan, en die kennis was zendertechnicus in de jaren 80 op Caroline....... zou ook kunnen, heb ik nooit gevolgd. Zou dit kunnen kloppen? Naam: Frank van Hamersveld. Ben benieuwd.
-
- 21 antwoorden
- 2,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Kwam deze opname tegen in m'n archief. Ik heb even een lo-kwaliteit ge-upload. Ik weet alleen dat het RNI 31dec71 is. Dus ik ben op zoek naar de tijd en de dj's. [verborgen inhoud] Als "we" dat hebben kan ik effe een veel betere kwaliteit uploaden. Ik heb nl een WAV file. Dank vast, Juul
-
- 12 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Onderstaand las ik op mediapages. Wie neemt dit op? Kan 192 tv hier niet ontvangen! LEX HARDING OVER EINDE RADIO VERONICA OP 24 JUNI 2014. GEPOST IN NIEUWS ACTUEEL lexhardingOp 31 augustus is het 40 jaar geleden dat Radio Veronica haar uitzendingen moest staken van de Nederlandse regering. Deze historische dag is de geschiedenis ingegaan als 'The Day The Music Died'. Daarom staat de maand augustus op gouwe ouwe themazender 192TV geheel in het teken van speciale uitzendingen. Als voorloper wordt op 6 juli a.s. een programma uitgezonden waarin niemand minder dan de meest populaire DJ uit de jaren '60 en '70, Lex Harding, hét verhaal vertelt over die bewuste maand …
-
- 9 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Voor de video edit van Vinyl marathon: Wie oh wie kan me helpen aan de Patries jingle "your happy station..........Veronica" ? Kan ook via pm natuurlijk Denk je dat je deze vast wel snel kan vinden in het eigen archief, maar niets is minder waar. Alvast hartelijke dank.
-
- 5 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Jenny Baynton is in geldnood, zie het bericht van Omroep Friesland. Hier vergelijken ze het met Radio Veronica maar dat vind ik wat ongepast. Want het zendt al jaren niet meer uit en toen het wel uitzond als Radio Waddenzee was dat volkomen legaal en ook niet vanuit zee, eigenlijk een nep-zeezender. Het is zelfs de vraag of ze momenteel wel een zender aan boord hebben. Aan de andere kant is het wel een interessant schip en heeft nog een beetje de sfeer van een zendschip. Maar wie gaat daar geld in steken? [verborgen inhoud]
-
-
- 15 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
In 1977 was er plotseling een LP van 4 heren waar ik nog nooit van gehoord had, die hevig werd gepromoot op Radio Caroline. Ook zijn er door Caroline veel spotjes/jingles gemaakt met de muziek van deze LP. Ik vond (en vind nog steeds) dat deze LP veel te goed was voor 4 muzikanten die net begonnen. Geen probleem, ik heb 'm nieuw gekocht (en later de CD). Als je de LP hoes open klapt zie je een grote foto met veel mensen in een schoollokaal. De vier mannen die hun hand opsteken zijn de muzikanten: Charley Charles, John Turnbull, Micky Gallagher en Norman Watt-Roy. Ik weet niet wie wie is. Nu je internet hebt, ben ik er achter gekomen dat deze 4 …
-
-
- 2 antwoorden
- 738 weergaven
- 1 follower
-
-
Dag Radiovrienden , Wie kan wat meer vertellen over de herkomst van deze reclame single. Er wordt reclame gemaakt voor Weekblad LoeLoe , er staat op de hoes een link naar Noordzee en Veronica , was er ooit op deze zenders reclame voor dit weekblad ? Volgens mij is de reclame door Hans Van Willigenburg ingesproken . Ik ben benieuwd of er mensen ooit dat blad gezien of gelezen hebben . Groeten Peter ( Pd2pk)
-
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik zie in het archief van Oom Bull deze brief. Hij-zij is afkomstig van de Stichting Veronica Schip in Dordrecht. Heeft iemand wat meer info tbv van ons archief. Dank, Juul
-
- 8 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
In 2010 was ik in Rock Art in Hoek van Holland. Waar ook de oude Appél Jingle machines staan (wist tot die tijd niet dat ze van het merk Appél waren). Vooral de 3 draaiknoppen waarmee je na afloop van de ene jingle automatisch de volgende kon starten vond ik indertijd al prachtig. Maar ik meen dat een van de Veronica technici me indertijd vertelde dat die knoppen nooit gebruikt werden omdat de jingles/reclames dan niet mooi in elkaar overvloeiden. Heb zitten googelen op de firmanaam Appél maar het enige wat ik tegenkwam was een Italiaans bedrijf waarvan ik begreep (via translate.google) dat het een paar jaar terug failliet gegaan is. Ook op [verborgen in…
-
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Iemand aan boord van de Ross, circa 1989. Maar wie weet wie? Groeten, Jan
-
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
-
-
Het was hoog zomer en Tom Collins bracht een bezoek aan de Mi Amigo. Datum zou wel eens 3 juni 1974 kunnen zijn. Lex Harding maakte de foto. Maar wie zijn de andere twee ? Juul
-
-
- 13 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 2 followers
-
-
Ik moet dit beschrijven. Maar wie is dit? "Ik hou zo veel van jou Kleine Veronica" Het is een heel klein stukje van 23" [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Veronica had de zender van Caroline a/b van de Mi Amigo gehuurd gedurende de stranding. (april 1973) Maar ik vind in m'n archief deze opname, helaas kan ik nergens terug vinden van wie ik 'em gekregen heb, maar dat neemt niet weg dat ik reuze benieuwd ben naar de persoon die deze tekst uitspreekt. Iemand enig idee? http://www.mijnbestand.nl/Bestand-WV8Y4WAWTBFI.mp3 Juul
-
- 4 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Mijn vrouw deed vandaag boodschappen bij de supermarkt Sainsbury in Ramsgate Kent UK en bij de kassa stonden in de rij 4 Nederlanders< mannen> die het over Radio Veronica en Radio Caroline hadden. Das toch heel opmerkelijk! Niet gevraagd wie ze waren of waarom ze bij de kassa in een supermarkt in Ramsgate4 dit onderwerp bespraken. Jammer. Maar mischien kan iemand hier verdere info geven. Paul de Haan.
-
Hier weer en digitaaltje uit het Cassette tijdperk. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 6 antwoorden
- 1,9k weergaven
- 1 follower
-
-
Nu.nl bericht vanmorgen het volgende : Will Luikinga presenteert 'schokkend' boek over radio Veronica Will Luikinga (72) komt zijn belofte na; dinsdag presenteert hij een boek over zijn avonturen bij Veronica. In De Telegraaf vertelt de gepensioneerde radio-dj de namen van hoofdpersonen wel te hebben veranderd. ''Ik kon het toch niet maken om in geval van drugsgebruik, overspel of omkoping man en paard te noemen?" "Ik wilde al die mooie verhalen en schandalen wel aan het papier toevertrouwen, maar niet dat ik er mensen mee zou beschadigen'', [verborgen inhoud] de presentator, om eraan toe te voegen dat hij op zijn oude dag geen vijanden wil maken. 'Scho…
-
- 33 antwoorden
- 9k weergaven
-
-
will wil wel 31 08 1974 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Als geboren Dordtenaar vind ik het nog steeds leuk dat ik dit knipseltje heb. Ik kan me ook nog goed herinneren dat Ad en Juul de apparatuur in de Veronica bus in stonden te laden. En opeens komt de vraag op , zijn er onder jullie mischien die uit deze serie programma s opnamen hebben in het archief?
-
- 2 antwoorden
- 971 weergaven
-
-
Veronica-19740618-1200-1300-WillLuikinga-MoetAanLand Heeft er iemand deze opname en kan deze hier uploaden . Dacht dat ik hem had maar was verkeerd .Was scheveningen ipv Ridderkerk
-
- 10 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Er is iets merkwaardigs aan de hand deze week. Ik heb de tipparade bekeken en kwam tot ontdekking dat Willeke Alberti zowel nieuw binnenkwam in de top 40 als wel in de tipparade stond genoteerd alwaar ze van 12 naar 13 zakte. Is er misschien een fout gebeurd dat er wat anders op 13 in de tip had moeten staan?
-
Ik ben op zoek naar het hele programma van deze Keukenhofshow. Dit zijn delen die ik zelf opgenomen heb op waarschijnlijk 30-12-1973 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 809 weergaven
-