Spring naar bijdragen

De zeezender generatie�


Juul

Aanbevolen berichten

Er is iets raars met de kop; “ De zeezender generatieâ€.

 

DE zeezender generatie, bestaat namelijk niet.

Althans niet in mijn beleving. Het zijn er op z’n minst twee.

De laatste jaren bezoek ik regelmatig plekken op internet waar er over zeezenders geschreven wordt en telkenmale constateer ik dat je het tijdperk zeezender kunt verdelen in een paar perioden.

De periode 1960-1974 en de periode daarna.

De eerste periode, de eerste generatie, heb ik bewust mee gemaakt als luisteraar en de tweede periode niet.

Die laatste, de tweede generatie, heb ik grotendeels “van horen zeggen†en nu de laatste jaren doordat er inmiddels veel opnamen van beschikbaar komen.

 

Dus je zou kunnen zeggen dat de tweede generatie “veel van horen zeggen†heeft over de eerste periode en andersom.

Ingewikkeld maar in mijn ogen toch waar.

 

Ook constateer ik dat mijn leeftijds groep stukken minder is vertegenwoordigd in-op alle internet plekken als de jongere. Af en toe bekruipt mij wel een soort eenzaam gevoel.

 

Hoe zou dat komen? Voorzover ik weet is er nooit onderzoek naar gedaan, dus mijn overpeinzingen zijn niet wetenschappelijk onderbouwd.

Maar toch voel ik dat zo.

 

Als je op internet gaat zoeken naar “zeezender generatie†kom je  als enige terecht op de website van Please login or register to see this link. die het heeft over “een hele generatie die hun luister plezier werd ontnomen". (Please login or register to see this link. )

 

De zenders die na 31 augustus waren een soort “voetnoot†in het stukje.

 

Ik, als 67 jarige van de eerste generatie, ben reuze benieuwd naar jullie overpeinzingen en belevingen.

 

En zo langzamerhand heb ik het gevoel dat ik alles nu wel verteld en geschreven heb. Steeds vaker heb ik het idee dat ik het boek "Veronica" maar eens dicht moet slaan en de soldeerbout maar eens aan moet zetten en m'n hobby als zendamateur maar weer eens moet oppakken.  En deze website maar eens vaker ga bezoeken:Please login or register to see this link.

 

Foto: laatste Veronica lezing Juul bij VERON-t'Gooi 13 mei 2014  vlnr. Juul, en inleider Remco den Besten

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben van de 2e generatie met een voorliefde naar de 1e.

En ik heb mezelf dikwijls afgevraagd waarom dat zo is maar het antwoord moet ik iedereen schuldig blijven, ik weet het niet.

Ik heb de afgelopen decennia diverse 'boeken' dicht geslagen en later voor kortere of langere tijd weer eens open geslagen.

 

Ik zou zeggen, volg je hart! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je visie wat betreft generatie is volkomen correct. Wat zegt de van Dale over generatie: "groep van ongeveer gelijktijdig geboren mensen". Dat "gelijktijdig" is natuurlijk dan ook weer onderwerp van discussie. 

Toen Veronica moest verdwijnen was er een brede laag die het daar allerminst mee eens was. Als je op 18 April de demonstranten in leeftijdsgroepen zou indelen is er minimaal sprake van 2 generaties, zo niet 3. Ik ga dan voor het gemak uit dat een generatie 20 jaar omvat. Vergeet daarbij niet dat Veronica 15 jaar op zee heeft uitgezonden. Dus denk ik dat je rustig kunt stellen dat op 31 Augustus 1974 meerdere generaties hun luisterplezier is ontnomen.

 

Ik denk dat je de zeezender tijd niet in generaties kunt uitdrukken maar in periodes waar we ook weer te maken hebben met verschillende generaties luisteraars.

 

Ik ben 8 jaar jonger als jij Juul maar de Veronica periode heb ik deels bewust meegemaakt, en de 2de periode, zeg maar tot het zinken v/d Mi-Amigo idem. Daarna nog de periode tot +/- 1985. 

 

Rob V.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Juul,

Wat mij altijd stoort in die herdenkingen van de zeezenders is ,dat ze altijd de muziek uit die periode draaien.Dat brengt natuurlijk wel een beetje de sfeer uit die tijd terug ,maar

ik denk dat je daar nooit de jeugd mee kan bereiken.

Is er nog nooit niemand op het gedacht gekomen om de sfeer van de zeezenders terug te brengen in de tijd van nu?Met dezelfde werkwijze als radio veronica destijds?

Ik denk dat het eens iets anders zou zijn en dat je er misschien een nieuw publiek zou kunnen mee bekoren.

Grt Marnik

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geboren in 1957, opgegroeid in Den Haag, dus aan de kust met 365 dagen per jaar ontvangst.

Na 31 augustus 1974 heb ik meer dan een jaar helemaal niet naar de radio geluisterd. Ik had daar met mijn vader om gewed en die weddenschap won ik makkelijk. Sterker: hij herinnerde me na een paar dagen dat dat jaar inmiddels om was en dat ik moeiteloos had gewonnen. Enkele maanden later begonnen de uitzendingen van de VOO en kon d radio wat mij betreft af & toe weer aan. Toen ben ik zo af & toe ook gaan luisteren naar Mi Amigo. De uren van Peter van Dam heb ik zo af & toe wel gevolg, zeker toen hij live zat.

Maar meer en meer begon Caroline me te trekken en dat werd, naast de VOO-uren de reden om een radio te bezitten. Engelstalige radio trekt me enorm en het album-format van Caroline sprak me enorm aan.

En later kwam Laser er bij, waar ik met name van Charlie Wolfe kon genieten.

Ik heb dus na die 31e augustus wel degelijk nog naar zeezenders geluisterd, maar er is nimmer een band ontstaan die ik destijds met Veronica had. Kan ook niet: daar was ik mee opgegroeid en dat is eigenlijk niet te vervangen.

 

Dat het misschien zo zoetjes aan tijd is om 'het boek te sluiten': het lijkt of er toch een soort verzadiging begint op te treden; een gevoel van 'het is wel mooi zo'. Misschien dat leeftijd en in mijn geval gezondheid daar ook een rol in spelen, zou zomaar kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben van de Juul en Rene generatie, al is het pas vanaf 1968 toen ik in Nederland kwam wonen.

Deze valt min of meer samen met wat een vreemde uitdrukking de Baby Boomers wordt genoemd.

Het gaat om miljoenen mensen, die echter niet meer de barricades op gaan of van zich laten horen (waarom denk je dat de ouderen flink aangepakt worden door kabinet).

 

Het gaat ook om een periode dat er veel veranderde en waar vooral de muziek een heel grote betekenis ging krijgen op de jongeren, nu de oudjes. Die muziek hoor je dan ook nog veel terug, en zelfs veel nieuwe muziek is gebaseerd op die uit de 60/70 periode.

 

Helaas is de radio zo ongeveer uitgefaseerd voor deze periode, alleen om slechte commerciele redenen. De managers behoren niet tot onze generatie en hebben daar dus niets mee. In de adcommerciele en adverteerders wereld heerst het idee dat alleen jongeren interssant zijn (daar waar ze er in de jaren 60 niets mee deden, dat heeft Veronica ea veranderd), maar ze blijven nu hangen in dat idee.

 

En natuurlijk kun je jongeren bereiken, een mogelijk muziekformat zou zijn nieuwe muziek, met een zekere hitgevoeligheid, in combinatie met oudjes, alles bij elkaar passend. Het grote voordeel is de continue vernieuwing, die het lusiteren naar een top40 zender zo aangenaam maakten. Dat zou een voortzetting van het Veronica principe kunne zijn, zonder dat zo voor het grote publiek te benoemen.

 

Helaas is het nu de comerciele fantasieloosheid die de ethergolven beheerst, niet makkelijk te doorbreken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat heb ik Juul al vaak zien schrijven dat hij het zeezender/Veronica60-74 periode  wil sluiten. Maar dat even als puntje van aandacht. Ik luister vanaf juni 64 en kan trots melden dat ik alle Britse zeezenders heb beluisterd, ben nooit blijven hangen bij 1 station. de loftrompet die vaak schetterd over Radio London deel ik niet, in mijn beleving was Big L nogal plastic en wordt over hun muziekinvloed te gewichtig gedaan, de fab 40 was een "natte vinger hitparade" waar inde onderste regionen veel zeer slecht spul enkele weken een kans kreeg, wat ging verkopen kwam ook hoog bij Big l.

Muv bijv Skues, Drummond en Everett waren de meeste echte time and temp deejays vaak gered door de grote hoeveelheid comm script die ze voor moesten lezen. Financieel gezien was Big L a real hit, de 17 investeerders zagen hun dollarinjectie tegen eind 65 geheel terug, de resterende 1 driekwart jaar was pure belastingvrije winst op bankrekeningen in de Bahama's. mijn interesse lag bij "the sound '" van de verschillende stations, van 390 tot Scotland en van 270 tot Radio City. Daarnaast luisterde ik ook vanaf die juni64 naar Lux-AFN en BBC Light, met dank aan mijn oudste broer die een prima Flips transistorradio had met midden en langegolf. In september 64 kreeg ik op mijn 12e verjaardag mijn eigen eerste Flips , ook met midden en langegolf. Veronica beluisterde ik ook vanaf juni 64 tot aan 31-8-74 om 1800 uur. De eerste editie van RNI in 70 was wat mij betreft de voortzettng van Caroline in 68, prima prima.  Na 15 aug 67 heb ik vele uren naar BBc Radio One geluisterd om een idee te krijgen wat de BBc onder popradio verstond en ook de langegolf zuster BBC Radio Two. Eind zestiger jaren ontdekte ik korte golf DXen via een oude lampenradio die ik had gekregen van een opa en oma die het ding over hadden. Ontdekte toen dat NewZealand, Zuid Afrika en de VS hier via de KG goed doorkwamen als je veel koperdraad aan die radio hing. Groot fan werd ik van WNYW Radio new York Worldwide, commerciele radio op de korte golf radio.

 

De tweede periode in mijn beleving was Aug 31 1974 tot maart 1980, zij die doorgingen Caroline en Mi Amigo. Mi Amigo beluisterde ik van jan 74 tot het einde, een prima station met mensen die de "ballen" hadden om door te gaan, niks taxiritje Scheveningse haven naar de zendschepen 4 mijl uit de pier. Soms 15 uur onderweg vanuit Noord Frankrijk en uiteindelijk vanwege het ruwe weer niet aanboord kunnen komen. EX zeezender medewerkers uit de periode voor aug 74 deden alsof het station niet bestond, mischien begrijpelijk, ze moesten hun plekje bij de zuilen bevechten en de meesten moesten een gezin onderhouden.

 

De derde periode was die van 83 tot nov 90. De nadagen in de West Europese zeezenderij. Ik bleef naar Caroline luisterenen de live uren van het volgens mij onderschatte Monique/558/819.

 

Na nov 1990 was de zeezender koek op, anno nu luister ik internetradio of ouwe programma's uit de periode 58-90. Maw de zeezenderij met alles daaromheen zoals deze en andere groepen blijven me boeien. En solderen kan mijn vrouw beter.

 

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geboren in 1953 en de radio ondekt begin jaren 60 heb ik ook alle generaties meegemaakt. Tot 31-8-74 luisterde ik uitsluitend naar Radio Veronica, RNI vond ik helemaal niks. Vervolgens tot de generatorstoring in oktober 78 naar Mi Amigo, vooral de live-uitzendingen. Vanaf april 1979 tot het zinken naar de Nederlandstalige uitzendingen van Radio Caroline. Vanaf eind 1975 volgde ik ook alle uitzendingen van Veronica als Publieke Omroep. Tot agustus werkte ik bij een bedrijf die de hele dag Hilversum 3 op had staan. Tussen maart 80 en half december 84 luisterde ik veel naar FM-piraten. Vanaf 16 december 1984 stond mijn radio vast op de 963 kHz, Radio Monique, de laatste 10 dagen tot de mastbreuk, eind 87, op 819 kHz. Vanaf 7 juli 1988 tot 19 augustus 1989 Radio 558/819 de laatste Nederlandse zeezender. Ik moest weer terug naar de FM-piraten. Met de komst van Radio 538 kreeg ik weer een beetje het zeezendergevoel terug. En sinds Radio Veronica weer commercieel is luister ik veel, maar niet altijd, naar mijn favoriete zender. 'S nachts en 's morgens vroeg naar Radio 1. Nu ik na 44 jaar werken met pre-pensioen ben heb ik nog steeds dag en nacht de radio aanstaan. En dat is de schuld van de zeezenders!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk al jullie reacties.

 

Even een kleine opmerking nav de post van Paul de Haan.

 

inderdaad Paul, ik heb dat wel meer gezegd-geschreven. Maar.....nu bedoel meer ik dat ik wel een beetje klaar ben met ons archief.

Het was onze laatste reünie en er komt nog nauwelijks nieuw spul beschikbaar.

Ik ben nu meer bezig om te kijken "wat doen we er mee?", de jaren verstrijken en ik ben er inmiddels 15 jaar mee doende om alles redelijk toegankelijk te maken. Zo af en toe ontbreekt mij de zin om maar weer zaken uit te zoeken, af te luisteren enz. Dan denk ik, "Ja voor wie eigenlijk?". Ik heb er wel m'n gedachten bij maar Ad en ik hebben daar nog niet dezelfde gedachten over.

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk al jullie reacties.

 

Even een kleine opmerking nav de post van Paul de Haan.

 

inderdaad Paul, ik heb dat wel meer gezegd-geschreven. Maar.....nu bedoel meer ik dat ik wel een beetje klaar ben met ons archief.

Het was onze laatste reünie en er komt nog nauwelijks nieuw spul beschikbaar.

Ik ben nu meer bezig om te kijken "wat doen we er mee?", de jaren verstrijken en ik ben er inmiddels 15 jaar mee doende om alles redelijk toegankelijk te maken. Zo af en toe ontbreekt mij de zin om maar weer zaken uit te zoeken, af te luisteren enz. Dan denk ik, "Ja voor wie eigenlijk?". Ik heb er wel m'n gedachten bij maar Ad en ik hebben daar nog niet dezelfde gedachten over.

Okay Juul, ik begrijp het dat je hier jullie archief bedoeld en de reunie van het voormalige Veronica personeel, begrijpelijk, zeker het laatste aspect.

Dit jaar 2014 was het of 40 of 50 jaar geleden dat het kernjaren in de zeezenderij waren, maw een echte reden om erbij stil te staan. Ik vermoed dat muv het blijven aanbieden van downloaduren ook in de groepen het op een laag pitje komt te staan en alle relevante boeken zijn nu ok wel geschreven. Op radiogebied hebben juist de zeezenderanoraks niet te klagen, immers er is een groot aanbod van tributestations op internet en ze weten ook op internet de goeie stations te vinden.

Op UKfora blijven een aantal hardnekkig roepen om nieuwe initiatieven op de middengolf, dat is geen realiteit meer, middengolf is a thing of the past. Daar kunnen zelfs de hardnekkigste leden van diverse zeezendergeneraties niet meer omheen. Het van de schroothoop houden van de drie nog bestaande   "zendschepen" zal een zeer zware dobber worden. Voor deze schepen is geen lonende functie meer in't verschiet, eerder "blok aan't  been".

 

Paul de Haan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het van de schroothoop houden van de drie nog bestaande   "zendschepen" zal een zeer zware dobber worden. Voor deze schepen is geen lonende functie meer in't verschiet, eerder "blok aan't  been". 

 

 

En zo is het Paul. Leuk om een middel om te kunnen uitzenden in leven te houden, maar dat geld kan beter geïnvesteerd worden in de core business: radio maken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

DE zeezendergeneratie vind ik toch wel degenen die in Nederland de periode 60-74 bewust hebben meegemaakt.

Ik ben in 1954 geboren en pas na 65 bewust radio gaan luisteren. Daarvoor opgegroeid met nota bene draadomroep dus luisteren naar Veronica was voor mij een verademing. Dankzij Veronica heb ik popmuziek leren kennen, maar na 1974 ben ik vooral Caroline gaan waarderen die een ander geluid liet horen. Ik luister veel naar radio-opnamen en met name die van Caroline uit de jaren 70 zijn nog steeds zeer beluisterbaar. Maar nog over generaties die beslaan meestal zo'n 10 tot 15 jaar dacht ik dus die eerste generatie klopt wel zo'n beetje...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben van 1958. In mijn vroege puberteit, van mijn twaalfde tot mijn zestiende (1970-74), luisterde ik vrijwel dagelijks naar Veronica. Daarna nog een paar jaar naar de albumrock van Caroline, maar vanaf ongeveer 1979 verloor ik het hele zeezendergebeuren uit het oog (of is het oor?). Zonder die Wet van Straatsburg was het misschien niet heel anders gegaan. Want het gemiddelde top veertig-werk, dat kon me op zeker moment totaal niet meer boeien. Ik draaide liever zelf elpees.

 

Maar nu het aardige: ik had (en heb) een vijf jaar oudere broer met wie ik tot 1970 een kamer deelde. Hij luisterde van 1965 tot 67 veel naar de Engelse piraten (en ook wel naar JMHW). Toen ik een jaar of zes geleden naar die oude opnames van o.a. Radio London begon te luisteren, drong tot me door dat ik daar onderbewust heel veel van had meegekregen. De muziek, de reclames en de jingles: ik herkende het meteen. Het behoort tot de 'soundtrack' van de jaren waarin ik nog piepjong was, en ik denk dat het mijn latere muzikale voorkeuren zeker beinvloed heeft, al was ik er toen zelf niet heel bewust mee bezig.

 

Het blijft een wonder die oude programma's te kunnen terugluisteren, alsof je in een tijdmachine stapt. Of alsof je de tuin omspit en een heel oud kistje vindt met dingen die je als kind daar hebt begraven, zonder er in de tussenliggende tientallen jaren ooit aan te hebben teruggedacht. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat me ook opvalt is het feit dat vele opnames van de zeezenders beslist niet achterhaald of gedateerd klinken. Een ander zeer opvallend aspect is dat reclame zoals verwerkt in de programma's van toen vd zeezenders niet als hinderlijk wordt ervaren. Van tijd tot tijd luister ik naar een commerciele  < en huiver> om een beeld te krijgen hoe ze nu klinken. De commerciele blokken met 15 commercials zijn absoluut killing. "Turn of radio".

 

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De commercials waren volgens mij ook anders opgebouwd, veel meer "to the point". Kortom kort maar krachtig. Ik weet nit of jij die ervaring ook hebt Paul? 

Ik heb ooit wel eens ergens de discussie gelezen over het maximale aantal aan commercials wat Veronica (zeezenderperiode) in een uur stopte en dat zat volgens mij niet ver van de 20 af. Ik heb dat trouwens ook nooit als hinderlijk ervaren. Als ik dat net zoals Paul afzet tegen de huidige commerciële omroepen dan ben ik er gauw mee klaar.

 

Rob V.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben van 1961 en was 13 toen Veronica moest verdwijnen, luisterde vanaf zo'n beetje mijn 10e. Na augustus 1974 stond dagelijks Mi Amigo aan en maakte ik mijn huiswerk tijdens Peter van Dam kan ik mij herinneren.

Ben de zeezenders tot het eind eigenlijk wel trouw gebleven, in de jaren 80 veel geluisterd naar Caroline, Monique en in mindere mate Laser met als uitzondering Charley Wolf. Zeker tijdens Euro Siege veel geluisterd.

Dit maakt mij waarschijnlijk een luisteraar van de tweede generatie, al voelt dat niet zo. Heb Veronica zeker vanaf de zenderwisseling behoorlijk bewust meegemaakt, het leefde ook bijzonder in die tijd. Werd dagelijks

op school over gesproken, de stranding bijvoorbeeld was destijds hot nieuws.

 

Wat wel grappig is, is dat we in mijn vriendenkring allemaal voor Veronica waren. Door de downloadclub ben ik Noordzee pas op latere leeftijd gaan waarderen. Als ik bijvoorbeeld begin jaren zeventig een jaar of 20

zou zijn geweest, weet ik zeker dat mijn voorkeur naar Noordzee was uitgegaan. Kwam ook door mijn ouders, elke avond moest de Jukebox aan en 's morgens Tineke dus ik wist niet beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De commercials waren volgens mij ook anders opgebouwd, veel meer "to the point". Kortom kort maar krachtig. Ik weet nit of jij die ervaring ook hebt Paul? 

Ik heb ooit wel eens ergens de discussie gelezen over het maximale aantal aan commercials wat Veronica (zeezenderperiode) in een uur stopte en dat zat volgens mij niet ver van de 20 af. Ik heb dat trouwens ook nooit als hinderlijk ervaren. Als ik dat net zoals Paul afzet tegen de huidige commerciële omroepen dan ben ik er gauw mee klaar.

 

Rob V.

In die tijd klonk het geheel, dus presentatie, nieuws en commercials als een eenheid die kenmerkend was voor Veronica. Je herkende het binnen 5 minuten als typisch Veronica.

Hedendaagse radio, vooral commercielen, missen dat specifieke eiegen geluid, althans zo komt het op mij over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelfs op radio 4 is dat een hinderlijke gewoonte. Ik word 's ochtends graag wakker met wat klassieke muziek, maar op radio 4 hoor je dan wel drie keer per uur 'het overzicht uit de ochtendbladen' of een BN-er die zijn commentaar geeft op het nieuws van de dag. Onbegrijpelijk. Als ik nieuws wil horen, zet ik toch zeker radio 1 of BNR op?

 

Gewoon een presentator met kennis van zaken die iets leuks over de muziek te vertellen heeft en bij voorkeur niet uit zijn nek kletst, dat is tegenwoordig nogal veel gevraagd... Nou goed, sorry, dit dreigt weer in een klaagtopic te verzanden. Ik wil heus niet zeggen dat 'vroeger alles beter was'. Radio is een nieuw leven begonnen via het internet en zolang je thuis bent binnen het bereik van de wifi, zijn de keuzemogelijkheden enorm... ook voor de vijftigplussers onder ons.

 

'Nostalgie is een valstrik.'  Ook vroeger was niet alles koek en ei.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En zo is het Paul. Leuk om een middel om te kunnen uitzenden in leven te houden, maar dat geld kan beter geïnvesteerd worden in de core business: radio maken. 

Radiomaken vereist professionaliteit. De Engelse dj´s vind ik erg professioneel (m.n. Andy Archer en wijlen Carl Mitchell), ze hebben vaak ook de Radio Academy gedaan. De Nederlandse dj´s vind ik een stuk minder. Hier is blijkbaar geen echte opleiding voor dj. Jammer. Er wordt wel geld in stations gestoken, maar niet in opleidingen. Alleen al het zonder haperen van een zin uitspreken kost velen al moeite en ook het niet in herhaling vervallen. Carl Kingston deed op Seagull Offshore een aantal leuke shows, waar spraak en muziek naadloos in elkaar overliepen. Wat dat betreft deed Radio London het heel goed ondanks alle kritiek er op. Achteraf bekeken vind ik het toch een van de beste stations. Maar ik luisterde ook naar 390, 270, SRE e.d. en Veronica. RNI English Service was ook erg goed. Tegenwoordig word je doodgegooid met allerlei stations uit de hele wereld. De smaak van de luisteraar is ook veranderd. Nu wil men meer muziek en minder babbel ertussen in. Zelf denk ik dat het beter is dan een mp3 speler aan te zetten, dan heb je ook nog je eigen muziek. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Geboren in 1957, opgegroeid in Den Haag, dus aan de kust met 365 dagen per jaar ontvangst.

Na 31 augustus 1974 heb ik meer dan een jaar helemaal niet naar de radio geluisterd. Ik had daar met mijn vader om gewed en die weddenschap won ik makkelijk. Sterker: hij herinnerde me na een paar dagen dat dat jaar inmiddels om was en dat ik moeiteloos had gewonnen. Enkele maanden later begonnen de uitzendingen van de VOO en kon d radio wat mij betreft af & toe weer aan. Toen ben ik zo af & toe ook gaan luisteren naar Mi Amigo. De uren van Peter van Dam heb ik zo af & toe wel gevolg, zeker toen hij live zat.

Maar meer en meer begon Caroline me te trekken en dat werd, naast de VOO-uren de reden om een radio te bezitten. Engelstalige radio trekt me enorm en het album-format van Caroline sprak me enorm aan.

En later kwam Laser er bij, waar ik met name van Charlie Wolfe kon genieten.

Ik heb dus na die 31e augustus wel degelijk nog naar zeezenders geluisterd, maar er is nimmer een band ontstaan die ik destijds met Veronica had. Kan ook niet: daar was ik mee opgegroeid en dat is eigenlijk niet te vervangen.

 

Dat het misschien zo zoetjes aan tijd is om 'het boek te sluiten': het lijkt of er toch een soort verzadiging begint op te treden; een gevoel van 'het is wel mooi zo'. Misschien dat leeftijd en in mijn geval gezondheid daar ook een rol in spelen, zou zomaar kunnen.

er is hier iets die niet klopt in dit verhaal. Peter van Dam zat live in februari maart 75 dus nog voor de VOO uitzendingen had. Tenzij je niet Peter maar Marc Jacobs bedoelt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oei! Heeft Rene die weddenschap nu alsnog verloren?

 

Dat het tijd is om 'het boek te sluiten', dat heb ik zelf trouwens ook wel. Vooral wat al die herdenkingen betreft. Er is niets in het leven wat blijft, mooie momenten komen en mooie momenten gaan, maar je wordt er niet gelukkiger van door al te zeer in het verleden te blijven hangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6408
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    jac76
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.