Spring naar bijdragen

ruudam

Aanbevolen berichten

Juul schreef:

"maar met al die jeugd in de politiek"

-Was de gemiddelde leeftijd vroeger ( b.v. jaren 70) dan hoger

Absoluut! Heb je weleens de afleving van het vpro-programma 'Berichten uit de samenleving' uit 1973 gezien over de hoorzitting en de demonstratie op het Malieveld?

Daarin zie je heel goed de enorme generatiekloof tussen de demonstranten buiten (veelal tieners) en de politici binnen (veelal oude, bedaagde heren die de oorlog nog hadden meegemaakt en waren opgegroeid in een verzuilde maatschappij, waarin de omroepen elk hun eigen publiek bedienden.) Mannen die geen enkele voeling hadden met de jongerencultuur, niet van popmuziek hielden en dus ook niet snapten waarom die jeugd niet gewoon genoegen kon nemen met de lappendeken op hilversum 3.

Denk aan de uitleg die Rob Out en anderen moesten geven over de horizontale programmering en de band tussen deejays en luisteraars. Daar hadden die heren echt geen flauw benul van.

Er waren natuurlijk wel uitzonderingen (Dolf Coppes schiet me te binnen), maar volgens mij was de gemiddelde leeftijd van de tweede kamer toen heel wat hoger dan nu. Er zaten ook aanzienlijk minder vrouwen in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Samenvattend:

- Vroeger had de politiek geen voeling met de realiteit, c.q. de behoefte onder het  (jongere) luisterend radiopubliek, want ze waren gemiddeld  "te oud"

- Nu heeft de politiek geen voeling met de realiteit, c.q. de behoefte onder het  (oudere) luisterend radiopubliek, want ze zijn "te jong" (andere mening hierboven; "alleen geiinteresseerd in hun next baantje")

- Toen was alle radio hetzelfde en oubollig en geen aandacht voor die andere groep luisteraars

- Nu is alle omroep radio (alweer) hetzelfde en alleen op jongeren gericht en geen aandacht voor die andere groep luisteraars

- Generatiekloven zullen er altijd zijn

- Met name de jongere generatie vallen hier en elders een enkel klein project, op notabene de Middengolf, af. Zijn niet in staat opbouwende kritiek te leveren terwijl zij niets te verliezen hebben, nocht iets tekort komen in het grote woud van hun hedendaagse radiozenderaanbod; WTF?

- In een ander forum merkte iemand al eens iets op in de trend van "ouderen vallen niet in het verdien model"

- Van Kooten & de Bie zeiden het al eens treffend "Ouden lullen moeten weg, allemaal weg...!"

 

Concluderend:

Lijkt mij dat "onze generatie" dus alweer de Sjaak is......

 

Ik ben voor het diversiteitsbeginsel.

Dat houdt in dat we alle opties, groot/klein, nieuw/oud een redelijke kans geven.

 

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is een indrukwekkende hoeveelheid generalisaties die je daar hebt opgestapeld, Mark...

Wat mij betreft:

Het is afgelopen met de middengolf. Over en uit. Te duur, te weinig luisteraars, op de lange duur niet meer rendabel te krijgen. Niets heeft het eeuwige leven, dus ook dit niet. Het is sympathiek wat Ruud van de grond probeert te krijgen, maar de houdbaarheid van dat project is beperkt.

Dus doe jezelf een plezier: leg je daarbij neer. Als je zo nodig popmuziek van vroeger op de radio wil horen, koop dan voor een paar tientjes een dab-radiootje en luister naar radio 5, radio 10 gold, en nu ook radio Paradijs (komt hier prima door in storingsvrij stereo). Je zult merken dat 'onze generatie' zeker niet vergeten wordt. Nogal wat regionale omroepen richten zich (deels) ook op de oudere luisteraar. Die zitten tegenwoordig op dab en ook nog wel een jaar of tien op fm. Vind je dat allemaal niks, of heb je geen zin in dab, zoek dan je heil op de kabel of (voor een echt gelikt oldiesstation) op het internet. De keuze is honderden malen groter dan in onze jonge jaren.

En wordt vooral geen behoudzuchtige oude zeurkous. Want echt, daar heb je alleen jezelf mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 maar volgens mij was de gemiddelde leeftijd van de tweede kamer toen heel wat hoger dan nu. Er zaten ook aanzienlijk minder vrouwen in.

In die tijd zagen veel vijftigers er al bejaard uit, wat de vrouwen betreft heb je uiteraard gelijk.

 

Robin

 De keuze is honderden malen groter dan in onze jonge jaren.

 

Zo is het maar net en (tegenwoordig) zal het mij persoonlijk een rotzorg zijn als morgen alle publieke en commerciële  radiostations uit de ether verdwijnen, haal mijn entertainment en nieuws toch al voor 99% van het Internet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Genoeg publiciteit blijkbaar gehaald over de sloop van de Lopikse AM-zender. RTV Utrecht besteedt er ook al aandacht aan op zijn website:

Please login or register to see this link.

Elk nadeel heeft zijn voordeel zei een beroemde Amsterdamse voetballer al eens; als gevolg van de sloop van deze AM-zender kunnen ze misschien nu eindelijk eens storingloos naar Radio 10 via de FM luisteren. In en rond Ijsselstein is de ontvangst via de FM van dit radiostation ronduit 'beroerd'. 

Gr, Melle

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Absoluut! Heb je weleens de afleving van het vpro-programma 'Berichten uit de samenleving' uit 1973 gezien over de hoorzitting en de demonstratie op het Malieveld?

Sorry Paul, maar de gemiddelde leeftijd van kamerleden is nauwelijks tot niet gedaald tussen 1973 en 2014. Dat kan echt naar het rijk der fabelen.

2ekamer_leeftijd.png

Dat gezeur van die fossielen hier op het forum over de jeugd komt me zo langzamerhand de strot uit. Iemand beoordeel je op basis van kunde en kwaliteit, niet op basis van leeftijd. (en dat moest ik ff kwijt)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Genoeg publiciteit blijkbaar gehaald over de sloop van de Lopikse AM-zender. RTV Utrecht besteedt er ook al aandacht aan op zijn website:

Please login or register to see this link.

Elk nadeel heeft zijn voordeel zei een beroemde Amsterdamse voetballer al eens; als gevolg van de sloop van deze AM-zender kunnen ze misschien nu eindelijk eens storingloos naar Radio 10 via de FM luisteren. In en rond Ijsselstein is de ontvangst via de FM van dit radiostation ronduit 'beroerd'. 

Gr, Melle

 

Wat een onzin, de zender staat uit. Die storing komt natuurlijk van deFM/TV mast, en geeft geen r**t met de AM mast te maken. Zo komt de onzin de wereld in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb wat moeite met de kwalificatie fossiel!

Dat snap ik, en juist daarom heb ik het er ook neergezet. Niet om een persoon in het bijzonder, noch om een groep aan te duiden, maar juist om neer te zetten hoe irritant het is om mensen weg te zetten als "jeugd". Kritiek hebben de inhoud is prima, maar met kwalificaties "jeugd" help je een discussie echt niet verder.

bewerkt door Harmen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is een indrukwekkende hoeveelheid generalisaties die je daar hebt opgestapeld, Mark...

Wat mij betreft:

Het is afgelopen met de middengolf. Over en uit. Te duur, te weinig luisteraars, op de lange duur niet meer rendabel te krijgen. Niets heeft het eeuwige leven, dus ook dit niet. Het is sympathiek wat Ruud van de grond probeert te krijgen, maar de houdbaarheid van dat project is beperkt.

Dus doe jezelf een plezier: leg je daarbij neer. Als je zo nodig popmuziek van vroeger op de radio wil horen, koop dan voor een paar tientjes een dab-radiootje en luister naar radio 5, radio 10 gold, en nu ook radio Paradijs (komt hier prima door in storingsvrij stereo). Je zult merken dat 'onze generatie' zeker niet vergeten wordt. Nogal wat regionale omroepen richten zich (deels) ook op de oudere luisteraar. Die zitten tegenwoordig op dab en ook nog wel een jaar of tien op fm. Vind je dat allemaal niks, of heb je geen zin in dab, zoek dan je heil op de kabel of (voor een echt gelikt oldiesstation) op het internet. De keuze is honderden malen groter dan in onze jonge jaren.

En wordt vooral geen behoudzuchtige oude zeurkous. Want echt, daar heb je alleen jezelf mee.

MG is niet te duur, waarschijnlijk weet je niets van de prijzen. Allemaal bakerpraatjes, die rondgestrooid worden door foute clubs als KPN, EZ en Novec. FM is duurder dan MG. En ik il best op FM, en DAB (zit ik al) maar mensen kopen gewoon die ontvangers niet, want ze zijn niet zo gek als de freaks.

Ik heb nieuws voor je, de krant is er nog steeds, ook te duur en te weinig lezers.

Toen de TV kwam riepen alle dombos'. dat de radio binnen 5 jaar weg zou zijn, toen de FM kwam zou de AM in 5 jaar weg zijn, toen internet kwam, kranten snel weg. Ook de bioscopen hadden allang verdwenen moeten zijn. Enz

Het gaat alemaal net zo snel, behalve voor zenuwelijers die haast hebben en mensen die echt denken dat al het nieuwe beter is.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry Paul, maar de gemiddelde leeftijd van kamerleden is nauwelijks tot niet gedaald tussen 1973 en 2014. Dat kan echt naar het rijk der fabelen.

Please login or register to see this link.

 

Dank je voor die fact check, Harmen. Ik ontleende mijn indruk vooral aan het huidige kabinet, waarin nogal wat veertigers op belangrijke posten zitten, meer dan dertig of veertig jaar geleden, meende ik. Maar wie weet, misschien heb jij daar ook wel weer een grafiekje over. Ik zie persoonlijk trouwens geen enkel verband tussen leeftijd en kwaliteit.

En Ruud: we zullen zien wat de toekomst brengt voor MG. Maar het feit blijft dat het daar steeds stiller wordt, en die ontwikkeling zie je niet alleen in Nederland.

Dat veranderingen niet altijd verbeteringen zijn, ben ik trouwens helemaal met je eens. Maar daarmee hou je ze nog niet tegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Harmen,

Ik draag je een groot hart toe en je bijdragen zijn bijna altijd van grote waarde. Maar het gaat mij absoluut te ver om te worden geschaard tot "de fossielen".

En schrijf nu niet dat je  het niet over een persoon hebt danwel een groep. Die redenatie klopt  niet want ik ga er van uit dat je dan mensen bedoeld van leeftijd danwel de groep waartoe ze behoren.

En de definitie van een een "fossiel" maakt het er ook niet vrolijker op:

Please login or register to see this link.

We zullen maar zeggen zoals ze in de politiek zeggen dat "je het niet zo bedoeld hebt en dat  ik je verkeerd begrepen hebt"

En ja, ik voel mij aangesproken en ben niet blij.

 

En oh ja, de beslissers in Den Haag zijn wel degelijk jonger dan in jaren daarvoor. (Ik heb voor m'n werk regelmatig te maken gehad met "de jongens en meisjes in Den Haag - "Het journalisten forum".) Want toen kwamen ze niet op het idee om elk kind hoe dan ook naar de kinderopvang te sturen, omdat ze dan "beter kunnen functioneren later"... ( wetsontwerp min. Asscher op Prinsjesdag ).

Vandaar dat sommige onder ons wat minder functioneren?

 

Mooie avond aan een ieder dan maar.

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Vincent unfeatured this discussie

Beste Harmen,

Ik draag je een groot hart toe en je bijdragen zijn bijna altijd van grote waarde. Maar het gaat mij absoluut te ver om te worden geschaard tot "de fossielen".

Snap je nu hoe vervelend het is om een groep mensen weg te zetten als "jeugd" ? Door dit principe omgekeerd toe te passen hoop ik in ieder geval deze gevoelige snaar geraakt te hebben. Het gaat niet om een getalletje, maar om wat men doet, ongeacht de leeftijd.

En oh ja, de beslissers in Den Haag zijn wel degelijk jonger dan in jaren daarvoor. (Ik heb voor m'n werk regelmatig te maken gehad met "de jongens en meisjes in Den Haag - "Het journalisten forum".) Want toen kwamen ze niet op het idee om elk kind hoe dan ook naar de kinderopvang te sturen, omdat ze dan "beter kunnen functioneren later"... ( wetsontwerp min. Asscher op Prinsjesdag ).

Vandaar dat sommige onder ons wat minder functioneren?

 

Ook dit klopt niet. Helaas niet alle cijfers bij de hand, maar als ik afga op onderstaand artikel is ook de gemiddelde leeftijd van de bewindslieden van het huidige kabinet gemiddeld. Rutte-1 schijnt zelfs het op een na oudste kabinet te zijn geweest (na Balkenende-3).

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snap je nu hoe vervelend het is om een groep mensen weg te zetten als "jeugd" ? Door dit principe omgekeerd toe te passen hoop ik in ieder geval deze gevoelige snaar geraakt te hebben. Het gaat niet om een getalletje, maar om wat men doet, ongeacht de leeftijd.

 

Nou, nou, wat een lange tenen weer.......

gr.thijs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo is het maar net en (tegenwoordig) zal het mij persoonlijk een rotzorg zijn als morgen alle publieke en commerciële  radiostations uit de ether verdwijnen, haal mijn entertainment en nieuws toch al voor 99% van het Internet.

Herkenbaar. Enige uitzondering is in de auto. Maar in de praktijk zap ik daar af en toe de FM-band eens langs op zoek naar interessant nieuws of muziek die een beetje te pruimen is. Als ik dat al vind, zap ik daarna al vrij snel weer door bij de eerste de beste irritante reclame of 'lachzakkendeejee met sidekick' die onzin begint uit te kramen. Zo blijf ik zelden langer dan 5 minuten ergens hangen. Ideaal die zapknop op het stuur. Na twee rondjes kom ik dan meestal weer uit op m'n SD-kaartje. Of ik zet het geluid even uit als de reclame begint en kom er op m'n bestemming achter dat de radio eigenlijk nog aanstond...

Thuis alleen internetradio (goede streams genoeg) of Spotify. AM nooit serieus naar geluisterd; ik ben van '68 dus AM was al achterhaald toen ik m'n eerste transistortje kreeg. DAB+ voegt voor thuis sowieso niks toe, systeem in de auto (2014) ontvangt het niet en is niet zomaar even te vervangen als ik dat al zou willen. Dus bijna helemaal eens met Robin: wat mij betreft blijft alleen NPO1 op een mooi en goed toegankelijk FM-net met een 24 uurs nieuws/sport programma.

De rest van de NPO's en commerciëlen mogen van mij uit of definitief verhuizen naar DAB+. Misschien dat er dan op de FM wat betaalbare ruimte komt voor een initiatief als dat van Ruud (waarvoor respect). Maar dat zal echt nog wel even duren. Het eindelijk uitzetten van de 747 zal misschien een beetje helpen, maar ik denk dat DAB+ pas echt aanslaat als het in een groot deel van het wagenpark zit en de dekking nog wat beter is. En tegen die tijd hebben we wellicht 6G snel en betaalbaar internet onderweg dus dan kan DAB+ ook naar het rijtje AM, VHS, DCC en DAB-zonder-plus...

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals ze overal in zowat heel Europa alle MG Radio Stations en zenders uit zetten en overal de masten plat gooien , wordt het steeds triester overdag om nog op de MG te luisteren en dat is al enkele jaren bezig maar het wordt steeds erger. Dus is het s'avonds laat misschien nog wel iets wie weet ?

Ik ben eigenlijk het luisteren naar de radio in het algemeen en ook de MG wat moe geworden. Ik voel me er niet echt mee thuis is dat de leeftijd (ben ook al de 55 voorbij) of de tijd die veranderd is ? Of ben ik iets te veel aan het verleden vergroeid want als ik oude opnames hoor van oa MG radio stations en zeezender dan kom ik terug tot leven hoe gek dat ook mag klinken.

Dat FM duurder is daar ben ik wel mee eens want je hebt veel meer steun zenders nodig om je gebied te dekken dan wat je met een zender doet op de MG en dat kost minder. Maar de manier waarop een Middengolf zender gemoduleerd wordt is heel anders dan met FM. Op de MG  wordt eerst de draaggolf opgewekt en dat kost veel stroom om dan vervolgens de modulatie op die draaggolf te zetten wat dan ook weer veel stroom kost.

En das het nadeel van AM modulatie jammer genoeg het voordeel is je gaat veel verder dan FM maar de storing en zeker heden ten dage is veel erger dan pak weg 30 a 40 j geleden. Denk maar aan Halogeen licht , dimmers , modems , routers , pc's , tv's enz veel meer dan vroeger ook vaak blijven ze in standbye staan of staan aan de hele dag er is 24 h tv vroeger ook niet.

FM wordt door de trilling van de modulatie een draaggolf opgewekt en uitgezonden. Op zich veel minder stroom maar het nadeel is je hebt er x aantal van nodig om een heel land te bedekken wat meer kost als je alle zenders bij elkaar optelt enz. FM heeft ook nadelen beton , muren wel iets minder storing van dimmers , halogeen licht  pc's en internet en al wat daar mee samen hangt.

En de FM band zit nu al barsten vol en er kan eigenlijk geen zender meer bij das ook een van de nadelen omdat je er veel van nodig hebt omdat FM zich rechtlijnig voortplant de middengolf doet dat niet of via een skywave of via grondgolf maar niet rechtdoor zoals VHF en UHF dat wel doen.

Aan de MG plakken nadelen en aan de FM plakken ook nadelen. Aan DAB plakken volgens mijn persoonlijk gevoel nog veel meer nadelen bijna niemand wil zo een ding kopen en ik ben dat ook niet van plan.

Wie dit artikel lees Please login or register to see this link.  

citaat uit het artikel : "  Met de afschakeling van de AM zender kan 1,2 miljoen euro worden bespaard aldus de NPO op haar website. Eerder al verdween de Wereldomroep op de kortegolf. Natuurlijk gaat het hierbij om peanuts. Wat is nu een bezuiniging van 1.2 miljoen als de miljarden je om de oren vliegen die in Griekenland worden gepompt! De overheid had beter de NPO tegemoet kunnen komen. De ware reden is dat de overheid AM (en op een later tijdstip  FM) uitzendingen wil doen stoppen. Men wil gewoon digitaliseren ten koste van AM en FM. Grote probleem is dat de bevolking in de afgelopen 65 jaar verslingerd is geraakt aan AM/FM. De jongeren geven de voorkeur aan luisteren via internet (livestream). DAB (Digital Audio Broadcasting) zal dus, zonder ingrijpen van de overheid, nooit een succes worden in ons land." einde citaat.

Wat er dus maw gewoon op neer komt dat er ambtenaren samen zitten en kijken waar er kan bespaart worden zonder men Jan met de pet en de behoefte van de straat rekening te houden. Ze d*wen het gewoon er door je str*t en jij en ik heb niks te zeggen en moeten verplicht mee lopen of niet meer luisteren ? 

En ik denk dat velen samen met mij kiezen voor dat laatste gewoon niet meer luisteren , en andere dingen zoeken die wel leuk zijn en gelukkig zijn er veel radio freaks in het verleden geweest die ons nu met al die oude opnames nog een leuke dag bezorgen en veel plezier waarvoor dank ook al ken ik jullie niet. Zij hebben veel historie weten te bewaren en hopelijk nog heel lang.

Ik heb geschreven en ik wens iedereen nog een prettig nacht wel te rusten ,  en morgen weer gezond op hopelijk toch ?

Radio Freak

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 En tegen die tijd hebben we wellicht 6G snel en betaalbaar internet onderweg

 

Inderdaad, als alles op een gegeven moment goed via internet te ontvangen is ( na het oplossen van nog wat technische problemen) wordt de rest op termijn echt overbodig.

 Ik zie persoonlijk trouwens geen enkel verband tussen leeftijd en kwaliteit.

 

Het lijkt mij toch in het algemeen, dat een persoon van zeg 55 jaar,  een langdurig leerproces heeft doorstaan, met waarschijnlijk veel vallen en opstaan  en daardoor veel meer ervaring, kwaliteit en kennis heeft opgebouwd dan een persoon van 25 jaar oud!?

 

En ik denk dat velen samen met mij kiezen voor dat laatste gewoon niet meer luisteren , en andere dingen zoeken die wel leuk zijn en gelukkig zijn er veel radio freaks in het verleden geweest die ons nu met al die oude opnames nog een leuke dag bezorgen

Precies! :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Het lijkt mij toch in het algemeen, dat een persoon van zeg 55 jaar,  een langdurig leerproces heeft doorstaan, met waarschijnlijk veel vallen en opstaan  en daardoor veel meer ervaring, kwaliteit en kennis heeft opgebouwd dan een persoon van 25 jaar oud!?

 

Maar dan hebben jongeren weer het voordeel van een grotere flexibiliteit en vindingrijkheid, het vermogen om onbekommerd buiten de gebaande paden te treden. Kijk bijvoorbeeld naar veel popmusici, die hun beste en meest innovatieve werk maken voor hun dertigste levensjaar. Daarna is het vaak een herhaling van zetten.

Dat alles 'in het algemeen' gesproken, natuurlijk. De individuele verschillen zijn vaak enorm...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk zie ik het hele probleem niet. Ruud heeft de 1224 toch al? Mag die volgens mij ook met 50 KW op uitzenden. Dus waarvoor heb je de 675 dan nodig? Of zie ik van alles over het hoofd?

Wim

Voor die 1224 is geen opstelplaats met 40 kW. Dat was de Communicator in Pampushaven, maar 1 of andere gek heeft dat schip met perfecte mast helemaal naar Orkney Isl gesleept.

Bovendien wil Almere daar nog meer huizen bouwen, dus kreeg ik geen ligplaatsvergunning vor een ander schip. Maar als jij een plekje weet voor 1224 met minstens 25 kW??? Niet in 1 of andere uithoek, maar in de Randstad, liefst op de lijn Amsterdam Utrecht en ruime omgeving.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Dat FM duurder is daar ben ik wel mee eens want je hebt veel meer steun zenders nodig om je gebied te dekken dan wat je met een zender doet op de MG en dat kost minder. Maar de manier waarop een Middengolf zender gemoduleerd wordt is heel anders dan met FM. Op de MG  wordt eerst de draaggolf opgewekt en dat kost veel stroom om dan vervolgens de modulatie op die draaggolf te zetten wat dan ook weer veel stroom kost.

 

FM wordt door de trilling van de modulatie een draaggolf opgewekt en uitgezonden. Op zich veel minder stroom maar het nadeel is je hebt er x aantal van nodig om een heel land te bedekken wat meer kost als je alle zenders bij elkaar optelt enz.

 

 

citaat uit het artikel : "  Met de afschakeling van de AM zender kan 1,2 miljoen euro worden bespaard aldus de NPO op haar website. Eerder al verdween de Wereldomroep op de kortegolf. 

Radio Freak

Je hebt het wel over heel oude modulatie technieken, tegenwoordig haalt een AM zender een efficientie van ca 80%, dat is bijna evenveel als een FM zender.

FM kan weleens meer energie kosten met al die steunzenders, in ieder geval is het een netwerk duurder met soms wel meer dan 20 zenders.

NPO zond met teveel vermogen uit, met minder wordt het veel goedkoper, zeker als je een moderne zender gebruikt.

Ook de WereldOmroep, 10 jaar voor gewerkt overdreef wat. Ik had soms meer dan 2 min nodig om de lijst van frequenties in de aankondiging te roepen, elke zender was vele honderden kW's. Met minder had het ook wel gekund, denk maar aan RNI die met 2 x 10 kW een heel eind kwam.

 

Kortom, je hebt het zelf in de hand. Het is gewoon onwil, ze vinden MG niks, en die ouderen van R5 zijn ze ook liever kwijt voor jongeren. Beleid dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad, als alles op een gegeven moment goed via internet te ontvangen is ( na het oplossen van nog wat technische problemen) wordt de rest op termijn echt overbodig.

Het lijkt mij toch in het algemeen, dat een persoon van zeg 55 jaar,  een langdurig leerproces heeft doorstaan, met waarschijnlijk veel vallen en opstaan  en daardoor veel meer ervaring, kwaliteit en kennis heeft opgebouwd dan een persoon van 25 jaar oud!?

Precies! :-)

Hoewel ik in Noord Nederland op de middengolf een redelijke anorak ontvangst heb van 1602 luister ik hier niet  naar. Ook  niet naar de wifi versie of de DAB+ mogelijkheid van Seagull.  Via andere geluidsdragers< USB sticks die ook in de autoradio gaan > draai ik mijn inmiddels enorme hoeveel goede kwaliteit zeezenderopnames af en beluister dit als alternatieve radio. Daarnaast veel BBC en AFN op diezelfde manier, zowel in auto als thuis waar usb sticks ook gewoon via de wifi radio worden afgespeeld. Behoefte in iets anders......wifi radio Caroline, 19, Solid Gold Gem AM en vele vele andere internet tribute stations. Een  toegevoegd oldiesstation op middengolf kan mij niet meer overhalen te gaan luisteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.