Spring naar bijdragen

Will Luikinga presenteert 'schokkend' boek over radio Veronica


Jano1954

Aanbevolen berichten

Nu.nl bericht vanmorgen het volgende :

Will Luikinga presenteert 'schokkend' boek over radio Veronica            

Will Luikinga (72) komt zijn belofte na; dinsdag presenteert hij een boek over zijn avonturen bij Veronica. In De Telegraaf vertelt de gepensioneerde radio-dj de namen van hoofdpersonen wel te hebben veranderd. 

''Ik kon het toch niet maken om in geval van drugsgebruik, overspel of omkoping man en paard te noemen?"

"Ik wilde al die mooie verhalen en schandalen wel aan het papier toevertrouwen, maar niet dat ik er mensen mee zou beschadigen'', Please login or register to see this link. de presentator, om eraan toe te voegen dat hij op zijn oude dag geen vijanden wil maken.

'Schokkend'

Luikinga deed zeven jaar over het schrijven van zijn boek, dat hij in 2008 aankondigde. ''De verhalen zijn soms zó schokkend, ik moest een goede manier vinden om het netjes te houden."

De Veronica Tapes: meer dan de waarheid vertelt over de woelige tijden van zeezender Veronica, de zegetocht aan land en het onstuimige imago van seks, drugs & rock-'n-roll. Ad Bouwman overhandigt dinsdag het eerste exemplaar aan de auteur.

Bron : Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu.nl bericht vanmorgen het volgende :

Will Luikinga presenteert 'schokkend' boek over radio Veronica            

Will Luikinga (72) komt zijn belofte na; dinsdag presenteert hij een boek over zijn avonturen bij Veronica. In De Telegraaf vertelt de gepensioneerde radio-dj de namen van hoofdpersonen wel te hebben veranderd. 

''Ik kon het toch niet maken om in geval van drugsgebruik, overspel of omkoping man en paard te noemen?"

"Ik wilde al die mooie verhalen en schandalen wel aan het papier toevertrouwen, maar niet dat ik er mensen mee zou beschadigen'', Please login or register to see this link. de presentator, om eraan toe te voegen dat hij op zijn oude dag geen vijanden wil maken.

'Schokkend'

Luikinga deed zeven jaar over het schrijven van zijn boek, dat hij in 2008 aankondigde. ''De verhalen zijn soms zó schokkend, ik moest een goede manier vinden om het netjes te houden."

De Veronica Tapes: meer dan de waarheid vertelt over de woelige tijden van zeezender Veronica, de zegetocht aan land en het onstuimige imago van seks, drugs & rock-'n-roll. Ad Bouwman overhandigt dinsdag het eerste exemplaar aan de auteur.

Bron : Please login or register to see this link.

Als presentator vond ik hem altijd matig, maar zijn stukjes in de Veronica-gids vond ik wel grappig. 

Gr.thijs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In De Telegraaf vertelt de gepensioneerde radio-dj de namen van hoofdpersonen wel te hebben veranderd. 

''Ik kon het toch niet maken om in geval van drugsgebruik, overspel of omkoping man en paard te noemen?"
 

Een leuke truc om publiciteit te trekken... Kunnen we allemaal gaan zitten uitvissen wie wie is. Zo moeilijk zal dat niet zijn, gezien het beperkte aantal hoofdpersonen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus het gaat vooral over de VOO? Dat boeit me alweer wat minder...

Oh, dus toch over de VOO. 

Ik kreeg een uitnodiging maar een boek over de VOO daar ga ik niet een uur voor in de auto zitten om naar Hillywood te gaan.

Maar neemt niet weg dat ik de laatste jaren wel met Wil door een deur kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het gehoord.

Inderdaad Tinus is in het begin laten we maar zeggen;"Licht geschokt".En Will weet daar toch niet goed mee om te gaan. Hij schrok. Dat kun je goed horen.

Inmiddels begrijp ik dat het inderdaad meer over de VOO gaat dan de zeezender. Maar ondanks dat heb ik de indruk dat ik weet over wie het bijvoorbeeld veel gaat. Pak het Auke Kok boek er maar eens bij. En lees wat Will zegt over de VOO.

Maar ik vind het jammer dat het dan onder de noemer fictie moet gaan. Je schrijft iets dat je dwars zit, en zo voel ik dat, met echte namen of niet. En dat vind ik jammer. Maar ik heb mijn wetenschap uit dit interview want ik heb het boek niet. Maar OK, da's de wijze waarop Will dat gedaan heeft.

 

 

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je schrijft iets dat je dwars zit, en zo voel ik dat, met echte namen of niet. En dat vind ik jammer.

 

 

Maar zijn het dingen die hem echt dwars hebben gezeten? Of kent hij gewoon die verhalen van horen zeggen en dacht hij: die verhalen over seks, drugs en medewerkers die bakken met geld verdienen, daar kun je een smeuig boek van maken? Dat laatste, krijg ik de indruk.

Nou goed, er staat dus kennelijk niet veel in over de zeezendertijd.

Over die zeezendertijd is natuurlijk ook al veel geschreven, maar er is een element wat ik een beetje mis in al die boeken: het verhaal van de zeezender Veronica als commercieel bedrijf. Auke Kok stipt het wel aan, maar gaat er ook weer niet al te diep op in. Wie waren die aandeelhouders nu precies? Wat voor persoonlijkheden waren dat? Hoe reageerden ze bijvoorbeeld op de bomaanslag, en de daling van de reclame-inkomsten daarna? Hoe was nu precies de commerciele relatie tussen de muziekuitgeverijen (Veronica, Red Bullet, etc.), de platenmaatschappijen, de artiesten en producers (Tony Vos, Pierre Kartner, etc), de schrijvende pers (De Telegraaf) en het bedrijf Veronica? Daar zou ik best nog wat meer over willen weten, vooral omdat Veronica ook op dat terrein pionierswerk verrichtte. Commerciele radio bestond officieel helemaal niet en dus waren er ook geen duidelijke regels voor. Die regels moesten ze zelf bedenken.

Maar goed, ik dwaal nu wel heel erg af...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je vraagt wel veel Paul. Ik bedoel de hoeveelheid. Ik wil daar absoluut niet geheimzinnig over doen.

Ik zal het binnenkort eens verwerken in m'n Veronica verhaal op de website.

Op je meeste vragen heb ik wel een antwoord.

Maar ik moet er tijd voor vinden om het zorgvuldig te doen. En de laatste tijd ben ik nogal druk door omstandigheden in de familie.

Over Will, Ik denk dat Wil een aantal zaken flink dwars zit. En dat heeft zoals altijd met geld te maken in sommige gevallen.

Want in het boek van Auke kun je tussen de regels door, als het de VOO betreft, heeft hij nogal een beetje kinnesinne over een paar mensen die wel gefortuneerd zijn. In een latere druk van Auke is daar iets over veranderd. En ik weet wel dat er later ook weer over geld gesteggeld is. In de jaren 90. En ik weet met wie, maar dat is niet aan mij omdat publiekelijk te maken. "Geld,geld………"

Zoals Ad en ik tegen elkaar steeds zeggen, :Wat hebben wij verkeerd gedaan?"

Over andere zaken kan ik niet oordelen. Ik weet wel zeker dat in mijn Veronica jaren er absoluut niet veel gekke zaken gebeurden. En Wil heeft maar de helft van mijn jaren meegemaakt.

Ik denk dat ie ook wel zaken heeft weggelaten waar het hem zelf betreft. Maar nogmaals, ik heb het boek niet. Ik heb 'em alleen bij Tinus gehoord.

En nu snap ik de terugkerende vraag van Tinus;"waarom?"

En ik heb Tinus niet zo vaak zo kritisch gehoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar of iedereen dat ook zou willen luisteren ..............ik niet meer sinds 31-8-2015

Alleen omdat er een middengolfzender uit staat luister je niet meer? Pffff.... sorry dat ik het zeg, maar ik vind dat wel erg zielig. Getuigt niet echt van verander vermogen.

Ik had er een paar jaar geleden ook de pest in dat de 648 kHz uitging. Maar op mijn mobiele telefoon met tunein was de de WS zo weer gevonden. En uiteraard ook op de internetradio in huis- en werkkamer. Luister er nog dagelijks naar!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het boek van Will Luikinga gaat over Rob Out (die heet in het boek Willem Keukenhof). Also starring: Lex Harding (die heet Victor) en financieel genie Peter de Jager (Punt). Belangrijke bijrollen: Joop van der Reijden (Jacob) en Joop Daalmeijer (André). Verder zijn herkenbaar in het verhaal o.a. Ton Lathouwers ('een slim knaapje'), Ruud Hendriks ('een medewerker van ons actualiteitenprogramma'), Willem Herselman, Rob de Boer, Henk Terlingen (Fredje) en Hans Mondt ('een dj').

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.