Spring naar bijdragen

Tom Mulder vertelt zijn vehaal


wim1958

Aanbevolen berichten

Op die pagina zie ik als jongste melding iets van 10 oktober. Waarschijnlijk kun je die verhalen pas lezen als je (a) zelf op Facebook zit en (b) een vriendschapsverzoek bij Tom hebt ingediend.

Dat laatste doe ik niet, want ik wil alleen Facebook-vrienden die ik ook echt persoonlijk ken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erg mooi om te lezen, ik meen de verteltrant te herkennen die hij ook bij Poster gebruikte.

In de chronologie is hun nu net bij de overstap naar de TROS. Veelzeggend om te lezen dat Tom de versnipperde Veronica 538-programmering (allemaal losse uurtjes) inderdaad haatte. Het was niet dé reden om bij Veronica te vertrekken (dat was het zekere einde van het station en de wat Tom betreft discutabele 'ledenwerving' waar iedereen aan mee moest werken), maar het programmatisch terugdraaien van de klok speelde wel mee. Daar had hij écht moeite mee. Over het waarom van deze rare programmatische actie van Out laat Tom zich niet uit. ik vermoed dat het was om te verbloemen dat Rob zelf geen tijd meer had voor (of geen zin in) een dagelijkse show van twee uur. Als de hele programmering in brokjes werd  gehakt, viel dat minder op.

Edwin

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tom schrijft dus: ( Ik doe niet aan Facebook maar krijg de tekst van iemand )
"Natuurlijk was ik het niet eens met de zogenaamde ledenwerfactie van Radio Veronica.....Rob Out riep me op kantoor en vertelde me, dat ik een week was geschorst vanwege mijn negatieve gedrag tijdens de fl.2,50 actie. Ik had, geloof ik, ook nog geroepen, dat iedereen meedeed met zijn eigen verantwoording. "
 
Z'n geheugen laat hem in de steek, helaas. ( geen fl 2,50 maar fl 5,- )
Maar als ie op onze website had gekeken en vooral geluisterd naar z'n eigen woorden kon ie het goede verhaal zien.
 
Please login or register to see this link.
 
Ja, dat van die losse uurtjes dat is Tom z'n "mantra", ik, en andere collega's,  hebben 'em daar destijds nooit over gehoord. Maar dat zou kunnen. 
 
En dat woord "natuurlijk" kan ik niet helemaal plaatsen.
 
Jammer dat Tom niet zo heel zorgvuldig is, dat ben ik niet van hem gewend. Maar ja, we zullen maar zeggen "naarmate de jaren verstrijken vervagen de herinneringen"….
Maar ok, het is goed dat Tom kennelijk ondanks alles toch aardige  herinneringen bewaard aan z'n avontuur bij Veronica.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Juul:
 
En dat woord "natuurlijk" kan ik niet helemaal plaatsen.
 

Mee eens.

Over die uren heeft Lex Harding op zender in de laatste 192-week wel een keer geroepen dat hij het jammer vond dat hij binnenkort geen show van 2 uur meer kon maken. Hier proef ik wel uit dat dit idee bepaald niet door iedereen werd gedragen.
Het was sowieso een raar initiatief natuurlijk. Je hoeft maar heel weinig van radio te weten om te beseffen dat herkenbare blokken (en één 'morning deejay') beter scoren dan een wirwar van losse uurtjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uit het boek: Kapers voor de kust van Henk van Gelder.

Rob Out:  " We gaan nu afstappen van de shows van twee uur. In Amerika kan dat wel, maar daar hebben ze veel meer mogelijkheden om de luisteraars twee uur achter elkaar te boeien- al was het alleen maar omdat ze live werken. We geloven, dat shows van één uur beter zijn. Zeker voor de discjockeys, die dan bijvoorbeeld een uur  's morgens en een uur 's avonds kunnen maken. Weer een manier om vastroesten te voorkomen."

 

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank Robin.

Wij ( oud collega's) vinden wel dat het uurtjes verhaal er wel een beetje bij gehaald wordt door Tom.

Want vlak voor z'n "schorsing" deed hij toch erg mee met alles. En dus ook de oproepen om FL. 5,- over te maken.

Waar ik mij wel in kan vinden is gewoon dat hij geen toekomst meer zag bij en voor Veronica.

Daar is niks op tegen, ik had dat ook wel een beetje. Maar dat kwam door mijn knipperlicht "relatie" met Out.

 

Juul

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op ‎19‎-‎12‎-‎2015 at 18:32 zei Paul:

Rond de tijd dat Veronica overstapte van 192 naar 538 heeft Rob Out een veelzeggende column in het Veronica-blad geschreven.

Ik denk dat dit inderdaad een sluitend verhaal is.
Voor Tom (Mulder dus) is het 'uurtjesverhaal' ook maar één van de zaken die wordt aangehaald om ruim 40 jaar later zijn vertrek te verklaren. De acties en vooral de toekomst van Veronica en die van hemzelf waren doorslaggevend. Tom heeft in het verleden in interviews vaker het voorbeeld van Tony Blackburn aangehaald die ook als eerste bij Big L was vertrokken om naar de BBC te gaan. Hij zat er dus al toen zijn ex-collega's nog op een baantje moesten hopen.
Dat sluit dan weer aan bij wat Juul zegt.

Edwin
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ik lees Tom zijn verhalen ook, en soms moet ik ook even fronsen.. Niet dat ik het natuurlijk beter weet, maar hij komt soms wel erg als betweter over.

Duidelijk is wel dat hij de Amerikaanse manier van radio maken nastreeft.

In zijn verhalen geeft hij behoorlijke vegen uit de pan weg, en da's soms jammer.
Maar over het algemeen leest het lekker weg en is het leerzaam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ook Pieter Leen en de fantastische NOS technici o.a Jan Bolding, Jacques Hollemans, Pieter de Vlaam, Jan de Jong etc.

Ik weet nog dat we deel 1 van de Geschiedenis van de Nederlandse popmuziek hebben opgenomen in de kelder van de VARA studio. En we deden daar samen met technicus Jan Bolding  13 uur over!  Niks was Jan teveel. de ene na de andere Telefunken M15 en EMT draaitafel werd naar binnen gereden.

Maar ach, Tom was een erg goeie dj maar als mens was hij , hoe zeg je dat netjes , "moeilijk". En dat schrijf ik niet alleen maar met veel Veronica en TROS collega's.  Ik zeg dan altijd, "artiesten he?"……..

Creatieve mensen zijn niet altijd makkelijk.

 

poster 1eserie.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6422
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    cafereindonk
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.