Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht
23 uur geleden zei Jan Veenstra:

Vind ik ook een van de mooiste uitzendingen @Camal 

Allereerst heel veel dank @Jochem Bootsma voor de prachtige uitzending. Ik weet bijna zeker dat voor de uitzending met de spook in de Mergelgrotten van de St. Pietersberg in Maastricht, HZG eens eerder op bezoek is geweest in de grotten. Volgens mij ging het over de verdwenen monniken. Misschien kan @Camal het zich ook herinneren. Ik kan het ook mis hebben hoor en dat het pas werd uitgezonden. Met de uitzending die je nu stuurde ben ik heel blij mee. Nogmaals heel veel dank en we blijven je dankbaar.

Ja, dat herinner ik me ook van toen dat ik wist dat het onderwerp eerder was geweest

14 uur geleden zei Jan Veenstra:

Het is allemaal voor ons weer een tijdje geleden @Camal. Dankzij @Jochem Bootsma is veel van die tijd weer tot ons gekomen. Mijn dank voor Jochem is groot en ik denk ook namens velen.

Ik ook niet @Jochem Bootsma Ik heb respect voor je inzet dat je dit alles ook voor ons doet. Nogmaals mijn dank.

Ja - eens :)   ik weet het begin nog (heb onze mailwisseling nog es nagelezen ...... Je bent ver gekomen @Jochem Bootsma ik ben er heel blij mee. Zo kan ik uitzendingen weer terug herinneren Ik luisterde tot en met 1987 - daarna geen radio meer in m'n leven bijna, maar dat veranderde later met het internet weer vanaf 1994. Opnemen dat ging toen niet, want die financiële middelen had ik toen niet: ik nam al veel op. Een lading Paravisies gehad vanaf 1986 maar door ruimte gebrek weg gedaan

• 2 weeks later...
Geplaatst
  • Populair bericht

Laatste tijd is hier vaker muziek voorbij gekomen uit HZG, weet iemand wat de muziek is die te horen in in uitzending 417 over kasteel Hoensbroek. Op min15:28 zit een stuk muziek of een tune die ik in meerdere uitzendingen ben tegen gekomen. In de playlist kom ik deze niet tegen, en ook via Soundhound en dergelijken geen resultaat. Iemand die weet waar dit fragment vandaan komt? Is nogal een angstaanjagend deuntje ;) 

Geplaatst
  • Auteur

Hoi Camal, vind ik ook een bijzonder angstaanjagend deuntje haha, heel tof.

Vaak geprobeerd te achterhalen wat dit is, en ook zelf geprobeerd om er een edit van te maken (nog niet met veel succes😄). 

Ik vermoed van deze, en ook van een paar andere deuntjes in latere uitzendingen, dat ze speciaal voor HZG gemaakt zijn door iemand. Maarrr toevallig vorige week met iemand die het zou moeten weten hierover gesproken, en die gaf aan juist niets te weten over originele muziek die voor HZG gemaakt is.

Dus... nu twijfel ik weer...🙃 Maar ik denk nog steeds dat het kan. 

Dit is wel héél niche, en ook echt een probeersel van mij (dus net als de andere dingen liever niet veel verder verspreiden op allerlei plekken op internet), maar hier mijn geknutsel: https://we.tl/t-X0CrK2gfCM 

Dat maakt het ook makkelijker voor mensen om te reageren. Ik sluit me aan bij de vraag: weet iemand waar deze muziek vandaan komt? 😉

bewerkt door Jochem Bootsma

Geplaatst
15 uur geleden zei Camal:

Laatste tijd is hier vaker muziek voorbij gekomen uit HZG, weet iemand wat de muziek is die te horen in in uitzending 417 over kasteel Hoensbroek. Op min15:28 zit een stuk muziek of een tune die ik in meerdere uitzendingen ben tegen gekomen. In de playlist kom ik deze niet tegen, en ook via Soundhound en dergelijken geen resultaat. Iemand die weet waar dit fragment vandaan komt? Is nogal een angstaanjagend deuntje ;) 

Ik heb heel erg mijn best gedaan, maar nee, niet te vinden waar het vandaan komt. Het blijft maar hetzelfde. Een herhaling. Vast iets uit een Moog Synthesizer. 

Misschien kunnen we het uit-pendelen? 

Door het muziekje van Jochem ben ik in de war geraakt. Is dit het hele origineel, of heb je het zelf nagespeeld om een synthesizer en er nog iets aan toegevoegd, Jochem?

Erg mooi! 

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

Ja sorry, onduidelijk!

Dit zijn verschillende instrumentale stukjes uit een aflevering (niet Kasteel Hoensbroek volgens mij) die ik aan elkaar geplakt heb om zo tot een klein geheel te kunnen komen.

Soms zijn er korte tussenstukjes waar niet overheen gepraat wordt, dus van die stukjes heb ik gebruik gemaakt.

Ik deel trouwens dat vermoeden, dat het zogenaamde stock sounds zijn uit een synthesizer ofzo. Er zijn in afleveringen van de latere jaren wel meer muziekstukjes die wat simpeler en repetitief zijn. Wel sfeervol altijd! Leuke zoektocht, gaan we verder uitzoeken haha 😉

Geplaatst
  • Populair bericht

Dank @Jochem Bootsma, dit is het fragment. Ben hem vaker tegen gekomen. En dit soort deuntjes zijn de perfecte vertegenwoordiging van het zwarte gat en de sfeer eromheen. Dank voor het delen van het fragment. Ik hou hem voor mijzelf :)

Geplaatst
  • Populair bericht

Ik heb weer alle uitzendingen van de laatste tijd gisteren en vanmorgen beluisterd en ik heb weer ouderwets genoten. Dank je wel.    Er was ook muziek bij, kan ik me herinneren, dat ook wel es werd gebruikt in de Radio Veronica op zee periode, toen het schik van z'n ankers was geslagen. Het komt voor in een documentaire op tv en het is een moog. Ik heb 'm hier wel ergens liggen, maar waar tussen de 1900 cd's en dvd's

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

Leuk, Martin! Welke muziek in welke aflevering bedoel je, weet je dat nog?

Inderdaad een aanwijzing dat iemand bij/voor Veronica ook muziek maakte.

Geplaatst
22 uur geleden zei Jochem Bootsma:

Leuk, Martin! Welke muziek in welke aflevering bedoel je, weet je dat nog?

Inderdaad een aanwijzing dat iemand bij/voor Veronica ook muziek maakte.

Nee zoveel beliusterd door de loop der tijd-  neej het was een moog plaat dus met veel synthesizers begin jaren 70. Helaas kon ik er in m'n database niets van terug vinden, maar ik weet dat het ergens op de 1860 cd's-dvd's staat

• 4 weeks later...
Geplaatst

Ik heb inmiddels alle afleveringen van “Er is iets vreemds gebeurd” beluisterd op Podimo.

Helaas is het tweede seizoen alleen tegen betaling exclusief op Podimo te beluisteren. Dit 2e seizoen wordt nog steeds aangevuld met nieuwe afleveringen. Ook het onderwerp UFO’s is inmiddels 2 keer besproken have een bijeenkomst welke is gehouden. Het is niet te vergelijken met het zwarte gat maar zeker de moeite waar om eens te beluisteren.

Je krijgt de indruk dat ondanks alle fora zoals internet YouTube etc, er toch ook nog behoefte is aan het delen van verhalen zoals in dit geval via een podcast. 
Weten jullie nog andere vergelijkbare podcasts, kanalen ect waar vergelijkbare content te beluisteren is?

De afleveringen van Er is iets vreemds gebeurt zijn redelijk kort, je bent er daarom vrij snel doorheen. (Eerste seizoen is gratis te beluisteren via de meeste aanbieders van podcast).

bewerkt door Camal

Geplaatst
Op 27-7-2023 om 23:01 zei Camal:

Ik heb inmiddels alle afleveringen van “Er is iets vreemds gebeurd” beluisterd op Podimo.

Helaas is het tweede seizoen alleen tegen betaling exclusief op Podimo te beluisteren. Dit 2e seizoen wordt nog steeds aangevuld met nieuwe afleveringen. Ook het onderwerp UFO’s is inmiddels 2 keer besproken have een bijeenkomst welke is gehouden. Het is niet te vergelijken met het zwarte gat maar zeker de moeite waar om eens te beluisteren.

Je krijgt de indruk dat ondanks alle fora zoals internet YouTube etc, er toch ook nog behoefte is aan het delen van verhalen zoals in dit geval via een podcast. 
Weten jullie nog andere vergelijkbare podcasts, kanalen ect waar vergelijkbare content te beluisteren is?

De afleveringen van Er is iets vreemds gebeurt zijn redelijk kort, je bent er daarom vrij snel doorheen. (Eerste seizoen is gratis te beluisteren via de meeste aanbieders van podcast).

Ik zal het in de gaten houden.................

Op 28-7-2023 om 08:51 zei Juul:

bewerkt door Jan Veenstra

Geplaatst
19 uur geleden zei Samba-boy:

Net geplaatst op YouTube.

Die heb ik toen ook opgenomen en staat nog ergens op dvd - heb 'm overgezet - een enorm groot bestand

Geplaatst

Dank voor het delen van deze uitzending. Leuk om te zien, moet zeggen dat ik dit ook niet eerder heb gezien. Was dit in die periode op tv? of te koop op video?

Ik ken de term Paravisie wel, maar dacht eigenlijk dat dit bijeenkomsten of beursen waren in een sporthal of iets. Met lezingen kraampjes verkoop van stenen etc.

bewerkt door Camal

Geplaatst
  • Populair bericht
9 minuten geleden zei Camal:

Ik ken de term Paravisie wel, maar dacht eigenlijk dat dit bijeenkomsten of beursen waren in een sporthal of iets.

Ook bijvoorbeeld in de RAI te Amsterdam en de Martinihal te Groningen.

'' Dan even naar 1981 en het mislukte project van onder meer Radio Paradijs. Na het debacle van zijn station in 1981 ben ik op verzoek van Hans Knot een bezoekje gaan brengen aan Ben Bode, die destijds in de Hoge Nieuwstraat in Den Haag woonde.

Hij had een opname studio voor artiesten en commercials onder de naam Probe Score. Bij zijn studio was ook vast aanwezig ene Ferry en die maakte wat leuke deuntjes op zijn synthesizer. We spreken nu over de jaren 1983/ 84.

Op een gegeven moment maakte Ferry een melodietje op de muziek van Loving Awareness, met een watervalletje en andere natuurgeluiden daarin. Ik vroeg toen aan Ben om een aantal kopieën te maken die ik mogelijkerwijs op een paranormaal beurs kon verkopen.

Radio Veronica had in die jaren een programma getiteld ‘Het Zwarte Gat’, waarin het ging over paranormale onderwerpen. Ik heb toen op een door Veronica, onder de naam Paravisie, georganiseerde beurs, een tafeltje gehuurd voor een beurs in de RAI in Amsterdam.

Ik had een tas vol met bandjes en die was ik binnen twee uur kwijt. Ik vroeg mij toen af of het niet verstandig zou zijn om zelf dit soort beurzen te organiseren.

Nadat ik dus alle bandjes had verkocht, begon ik op die zelfde beurs adressen te verzamelen van alle standhouders. In die tijd had ik net een pc in huis en ik begon die adressen in te kloppen.

Elke maand kocht ik een blad op het gebied van het paranormale en toen ik na enige tijd ruim 200 adressen had, begon ik voor SMC zelf beurzen te organiseren. Die beurzen waren een groot succes, zelfs zo’n succes dat de zalen allengs groter en groter werden."

(Rob Olthof)

https://freewave-nostalgie.nl/wp-content/uploads/2016/11/Freewave-354b-25-jaar-mei-2003.pdf

'' -het Zwarte Gat", Veronica's programma over het paranormale, het buitenaardse en onpeilbare, komt tussen 12 en 15 uur rechtstreeks vanaf de paranormale manifestatie "Paravisie Groningen" in de Martinihal-'' 

https://docplayer.nl/58070509-Driewekelijks-mediamagazine.html

Geplaatst

Bedankt Robin voor deze mooie aanvulling. Dank ook voor het delen van de documenten.

Vroeg mij alleen af, de prijzen zijn in euro's terwijl de informatie die erin staat toch van voor de euro is?

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.