Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht

VOO TOP 40 18-11-76

Hallo,

Ik vind het leuk om op langere autoritten te luisteren naar archiefopnames die qua tijd van het jaar ongeveer overeenkomen met nu. Zo had ik voor vrijdagavond, uurtje heen, uurtje terug , twee afleveringen gepland van de Top 40 bij de VOO op vrijdagavond, 17 november '78 en 18 november 1976.

1978 ging goed, maar die van 18 november '76 was keurig 58 minuten, maar begon met een 30 minuten TV-special, zo te horen bij de TROS, van de George Baker Selection uit de (na) zomer van 1976, toen het nummer Wild Bird in de hitlijsten stond.

Ik heb dat maar even voor kennisgeving aangenomen, maar daarna bleef maar een krap halfuurtje Top 40 over, met wel de opening door Lex en de Alarmschijf, maar daarna een knip naar 19.35 tot einde uur.

Hebben jullie die ook zo, of heeft iemand het uurtje helemaal?

Bijgaand het exemplaar uit mijn collectie, zonder George Baker special.

https://www.transfernow.net/dl/20251117yYHV0mQg

Edwin

Geplaatst

Die TV audio-opname lijkt me ook wel wat, Edwin!?

Ik heb een paar TV audio-fragmenten van Eddie Becker uit het najaar van 1975 waarin GB ook een paar nummers zingt.

Er wint iemand zelfs een heuze bromfiets.

Omni !

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht
10 uur geleden zei Omnivoor:

Die TV audio-opname lijkt me ook wel wat, Edwin!?

Ik heb een paar TV audio-fragmenten van Eddie Becker uit het najaar van 1975 waarin GB ook een paar nummers zingt.

Er wint iemand zelfs een heuze bromfiets.

Omni !

Hier is het hele uur, dat dus begint met de George Baker-special.

https://www.transfernow.net/dl/20251117KAAztCS8

Edwin

Geplaatst

Op vrijdag 3 September 1976 zond de TROS een George Baker Selection Special uit op Nederland 1 van 19:55 - 20:20. Dat zou deze kunnen zijn.

Geplaatst
  • Auteur
1 uur geleden zei Ben:

Op vrijdag 3 September 1976 zond de TROS een George Baker Selection Special uit op Nederland 1 van 19:55 - 20:20. Dat zou deze kunnen zijn.

Dank Ben, mooi voor wie er belang aan hecht.
Dan dat hele uurtje van 18 november nog boven water krijgen!

Groet, Edwin

Geplaatst
44 minuten geleden zei Jaap De Vries:

Heb er vele maar niet 18-11-76 tot nu toe kunnen vinden .

Komt misschien omdat dat een donderdag was? De VOO zat op vrijdagavond.

Geplaatst
20 uur geleden zei rauhfaser:

Hier is het hele uur, dat dus begint met de George Baker-special.

Edwin

Zeer bedankt, Edwin!!!

Omni!!

Geplaatst
19 uur geleden zei Ben:

Volgens het NOS logboek niet uitgezonden die avond, in plaats daarvan een special over Jack Jersey. Hij is wel uitgezonden op zaterdag 18 september 1976, nederland 1 van 19:30 - 19:55 :)

Geplaatst

Helaas, opgenomen op vierkopsband (Ampex) en dus gewist. Jack Jersey was deels op film en die is wel bewaard... (en 6 september.. dat zie ik nou nergens staan ;) )

Geplaatst

🤣 Mooi zo!! En Jack Jersey gaat op m'n verlanglijstje.

Ik heb ook nog gezocht naar de Top 40 maar helaas niet gevonden.

Geplaatst
  • Auteur
20 uur geleden zei Ben:

🤣 Mooi zo!! En Jack Jersey gaat op m'n verlanglijstje.

Ik heb ook nog gezocht naar de Top 40 maar helaas niet gevonden.

Dank, ook voor het terugbrengen naar de basisvraag van dit draadje.
Edwin

Geplaatst
  • Auteur
Op 18-11-2025 om 14:14 zei Martin1968:

Wil je dan 19-11-76 uit je archief hier plaatsen, Martin?

Geplaatst
25 minuten geleden zei rauhfaser:

Wil je dan 19-11-76 uit je archief hier plaatsen, Martin?

Als ik hem had, zou ik hem wel hebben geplaatst. Zo flauw ben ik niet Edwin.

Maar zoeken op de juiste datum is gewoon handiger, liet ik slechts weten.

Geplaatst
  • Auteur
17 uur geleden zei Martin1968:

Als ik hem had, zou ik hem wel hebben geplaatst. Zo flauw ben ik niet Edwin.

Maar zoeken op de juiste datum is gewoon handiger, liet ik slechts weten.

Joh, gewoon een tikfoutje. In mijn archief staat alles op Omroep/Station - jaar-maand-dag-tijdstip-Presentator-Programma, dus ik zit gewoon van boven naar beneden te scrollen als ik besluit wat ik meeneem in de auto. Dus het is inderdaad de 19e.

Het valt me trouwens op dat de vrijdagavonden van de VOO in 1976 bijna compleet beschikbaar zijn, alleen in juli en november en december ontbreken er een paar.

Geplaatst
6 uur geleden zei rauhfaser:

Joh, gewoon een tikfoutje. In mijn archief staat alles op Omroep/Station - jaar-maand-dag-tijdstip-Presentator-Programma, dus ik zit gewoon van boven naar beneden te scrollen als ik besluit wat ik meeneem in de auto. Dus het is inderdaad de 19e.

Ja, en als iemand op zoek is naar een programma van een bepaalde datum, tik ik die datum in en laat de pc zoeken. En als die datum dan fout is gaat de pc het gewoon niet vinden. Vervolgens haal ik de kalender erbij, ontdek het tikfoutje én dat ik het gezochte niet heb. En als dank voor de moeite ontvang ik dan een wat lullige reactie van de jou. En weet je wat, Edwin? Volgende keer doe ik het waarschijnlijk weer. Goed weekend man!

Geplaatst

Ok ja ik zie het het moet dan 19-11-1976

Ja het was dus 19 nov 76 vrijdag had het kunnen weten

Geplaatst
  • Auteur
Op 21-11-2025 om 16:50 zei Martin1968:

Ja, en als iemand op zoek is naar een programma van een bepaalde datum, tik ik die datum in en laat de pc zoeken. En als die datum dan fout is gaat de pc het gewoon niet vinden. Vervolgens haal ik de kalender erbij, ontdek het tikfoutje én dat ik het gezochte niet heb. En als dank voor de moeite ontvang ik dan een wat lullige reactie van de jou. En weet je wat, Edwin? Volgende keer doe ik het waarschijnlijk weer. Goed weekend man!

Dan denk ik dat we elkaars reactie wat lullig geformuleerd vonden. Laten we het op een misverstand houden. Dank voor de moeite.

Edwin

Geplaatst
Op 21-11-2025 om 09:39 zei rauhfaser:

Het valt me trouwens op dat de vrijdagavonden van de VOO in 1976 bijna compleet beschikbaar zijn, alleen in juli en november en december ontbreken er een paar.

En wat zijn dan de ontbrekende? Dan kijk ik nog even.

Geplaatst
  • Auteur
27 minuten geleden zei Albatrosstudio:

Bij mij 2, 16, 23 en 30 juli,

3-17-24 sept,

8 okt

5 en 12 november (en 19 dus)

10 december.

De rest heb ik dus, in 2021 zijn, volgens mij op initiatief van Martin (die wegens ziekte niet zo vaak hier aanwezig is, hoop dat het goed gaat) alle toen beschikbare uitzendingen geplaatst.
Edwin

34 minuten geleden zei Albatrosstudio:

bewerkt door rauhfaser

Geplaatst
  • Populair bericht
2 uur geleden zei rauhfaser:

Bij mij 2, 16, 23 en 30 juli,

3-17-24 sept,

8 okt

5 en 12 november (en 19 dus)

10 december.

Hier heb je er twee van je verlanglijstje, de andere heeft deze sint niet kunnen vinden...

pixeldrain
No image preview

VOO-H3-19760702-1900-2000-LexHarding-Top40.mp3

This file has been shared with you on pixeldrain

VOO-H3-19760702-1900-2000-LexHarding-Top40

https://pixeldrain.com/u/8qy4au5z VOO-H3-19761008-1903-2000-LeoVdGoot-Top40

Geplaatst
  • Populair bericht

Ik heb er ook twee. 16 juli en 10 december (de laatste is 45 minuten). Ik heb 3 september ook maar daar heb ik slechts 10 minuten van dus dat lijkt me de moeite niet.

16 juli 1976: https://mega.nz/file/cmxnHZDD#-BGcrlhuqEq8j5NGj1l4csW9Db0t0i6hfXzpEfwaIr0

10 december 1976 (45 minuten): https://mega.nz/file/pyJwmLCA#pmzqmRsbSjG85pN4f_wG9de5OZ6XaUGAb9-Yj-FjRIU

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.