• weergaven
    34640

Auteurs van dit blog

Voer dit blog

Berichten in deze blog

Recensie: Online Radio, a Guide for Broadcasters and Listeners

Enkele jaren geleden vierden we het gegeven dat de radio 100 jaar bestond. In de beginjaren van dit medium zaten de pioniers onder luisteraars vaak gebogen met zowat het oor in de ontvanger om het broodnodige aan deze uitvinding tot zich te nemen. Wel dient gesteld te worden dat de luisterschare als ook het aantal radiostations in die dagen zeer beperkt was. Radiotoestellen in bepaalde landen dienden tijdens de Tweede Wereldoorlog bij de bezetter ingeleverd te worden en werden er razzia’s gehoud

hans knot

hans knot in boek

Recensie: Alles gaat voorbij, verhalen over Mi Amigo en Maeva

Het maken van een weblog gebeurde voor het eerst in december 1997 en het was in de maand mei 1999 dat het verkorte woord blog tevoorschijn kwam. Vele personen, die al met internet werkten, vonden het een fijne manier om hun belevenissen dan wel kennis via een eigen blog te delen met anderen. Eerst op kleine schaal maar hoe meer en meer internet gebruikt ging worden hoe meer volgers de schrijver van een blog kreeg.   We zijn 2,5 decennia verder en veel bloggers van toen houden zich meer be

hans knot

hans knot in boek

Joop Landré - Vader van de TROS

Joop Landré: “Wij kwamen op het juiste moment. Het was 1965 en de omroepen waren aan de top van hun arrogantie gekomen.” In 1966 is Joop Landré (1909-1997) één van oprichters van de Televisie en Radio Omroep Stichting en wordt de algemeen directeur van de TROS.  De TROS moet een plaats veroveren in het vernieuwde ‘open’ omroepbestel. Dit gaat niet zonder slag of stoot. Vooral de aanvragen voor de B en de A-status worden door het ministerie van Cultuur, Recreatie en Maatschappelij

de redactie

de redactie in boek

Recensie: Behind the Scenes at Radio Caroline (in the 1970’s)

Het eerste echte boek over de geschiedenis van het legendarische Radio Caroline verscheen in 1967 onder het motto: ‘It’s all in the magic book’. De uit Australië afkomstige Lyn Gilbert schreef in de inleiding van haar boek dat er sindsdien ontelbare boeken zijn geschreven over dit onderwerp waarbij ze constateerde dat het totale verhaal er nooit zal worden geschreven. Desondanks heeft ze besloten haar eigen steentje bij te dragen door de lezer haar ervaringen met Ronan O’Rahilly en Radio Carolin

hans knot

hans knot in boek

Boekrecensie: Boek over ‘Mister Jingle’ laat zich maar lastig wegleggen

Met een zware klap laat auteur Jelle Boonstra (1957) zijn boek op tafel vallen: 1,2 kilo, 350 foto’s en een tot de verbeelding sprekende levensloop én carrière. In het filmpje op Facebook laat de auteur, journalist en jinglekenner/-verzamelaar de pagina’s langs zijn duim glijden. ‘Pageturner’, reageer ik online, bij wijze van grap.  Zondagavond 23 november, anderhalve dag nadat ‘Bart! De Van Gogh van de jingles’ bij mij in de brievenbus valt, heb ik het boek uit. En niet alleen omdat ik Radiot

de redactie

de redactie in boek

×