Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Started by Hans Hendriks,

De heren van Jingleweb zijn goed bezig! Waar kwam de stoomfluit vandaan in de tune van Klaas Vaak? Lees alles over hun speurtocht op: http://www.jingleweb.nl/index.php/spotlight/stoomtrein/ groet, Hans

2. Started by Vincent,

Weet iemand wat de tune was van Vara's dingen van de dag?

• 7 antwoorden
    • 3,1k weergaven
  3. Gast Jan Vrolijk
    Started by Gast Jan Vrolijk,

Voor een project ben ik op zoek naar de jingles Nummer 1, Nummer 2, Nummer 3, etc. t/m Nummer 100. Mag ook Number - dus engels - zijn. Kan ze op geen enkele elpee of cd vinden dus wie maakt mij gelukkig? Alvast dank, Jan

• 5 antwoorden
    • 3,1k weergaven
  4. Started by Vincent,

Heeft iemand voor mij de lijst van de Foute 111 van dit jaar?

• 2 antwoorden
    • 3,1k weergaven
  5. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

Deze tune komt uit de tijd dat Tom Blomberg de Nationale Hitparade presenteerde. Muziek die gebruikt werd als afsluiter van het eerste uur. Deze is ingesproken door Hans Hogendoorn en er is ook nog een versie die gebruikt werd aan het einde van het programma, ingesproken door iemand anders. Muziek is van Nick Heyward: de instrumentale versie van Take That Situation. http://www5.zippyshare.com/v/37317221/file.html SF

• 19 antwoorden
    • 3,1k weergaven
  6. Beste forumleden, ik heb de zeezenderperiode helaas niet meegemaakt maar ben pas begin jaren '80 verslaafd geraakt aan het medium radio. In deze periode schoten de landpiraten als paddenstoelen uit de grond, van buurtzender tot zeer professionele 24-uurs zenders. Die laatstgenoemde vielen vooral op door goed klinkende jinglepakketten van producenten als Top Format, Ziaja & Dorst en Simrek. Ik verzamel enkel jingle,- commercial en airchecks uit de jaren '80 maar mis nog altijd een aantal leuke jingles/pakketten van stations uit die periode. Wie van jullie verzamelaars kan mij misschien blij maken met oude jingles of opnames (kwaliteit hoeft niet goed te zijn, ik ben sn…

• 12 antwoorden
    • 3,1k weergaven
  7. Started by mart538,

Station was aktief in Arhem,is tegenwoordig weer op Internet terug te vinden. Mart538 http://www.mijnbestand.nl/Bestand-RWHUKYWZGYPG.mp3

• 2 antwoorden
    • 3,1k weergaven
  8. Started by hans knot,

Bob Moore and his Orchestra – Mexico. Dit nummer staat al in de discografielijst maar er kan aan worden toegevoegd: Op Radio Veronica was er wekelijks het programma ‘Telesport’ dat werd gepresenteerd door de sportjournalist Berry Zand Scholten. In de een na laatste uitzending in augustus 1974 werd muziek gebruikt uit de jaren 1960 en 1961 en dus ook de tune werd aangepast. Hij en technicus Sietze Gardenier kozen derhalve voor ‘Mexico’ https://filesender.surf.nl/?s=download&token=26799aef-c254-99a0-138d-d012f987a7ef

9. Started by hans knot,

Tennessee Three – A boy named Sue. In verschillende samenstellingen gaat het hier om de begeleidingsgroep van Johnny Cash tussen 1960 en 1980. Ten tijde van de opname van de lp ‘The Sound behind Johnny Cash’ bestond de groep uit W.S. Holland, Marshall Grant en Bob Wootton. Het was Graham Gill die de instrumentale versie van ‘A boy named Sue’ gebruikte voor het inzingen van een promo ten bate van het programma ‘Don Allen’s country Jamboree’ op RNI in 1974. Tennessee Three - A Boy Named Sue. In various formations, this is Johnny Cash's support group between 1960 and 1980. At the time of the recording of the album 'The Sound behind Johnny Cash', the group consisted of W…

10. Started by Vincent,

Een aantal hitlijsten van Radio Caroline toegevoegd: http://www.hitnoteringen.nl/caroline/

• 1 antwoord
    • 3k weergaven
  11. Started by frank89,

Afgelopen vrijdag werd op 3fm de 1000e Megahit gekozen. Nu ben ik niet echt een 3fm luisteraar, maar ben toch reuze benieuwd hoe die jingles voor die Megahit de afgelopen 20 jaar klonken. Heeft iemand daar iets van?

• 2 antwoorden
    • 3k weergaven
  12. Started by hans knot,

Janco Nilovic – Pogo Logo. Dit nummer is afkomstig van een zogenaamde Library Music lp op het Montparnasse label. De lp heet ‘Pop Shopin’ en kwam in 1975 uit. Een exemplaar was aanwezig in de Mi Amigo studio in Playa de Aro want Peter van Dam nam er een promotiespot met het nummer ‘Pogo Logo’ op: ‘waar je voor 5 gulden in Nederland lid kon worden en je kreeg dan onder meer een lidkaart, Mi Amigo sticker, foto’s van de deejays en uiteraard een exemplaar van het Mi Amigo Fanclub blad.’ Janco Nilovic - Pogo Logo. This song is from a so-called Library Music album on the Montparnasse label. The album is called 'Pop Shopin' and was released in 1975. A copy was prese…

13. Started by Bosmeester,

Beste forummers, Ik ben op zoek naar de jingle Nieuw in de Nationale Hitparade Top 100 uitgezonden bij de TROS uit omstreeks 1987 en er waren er verschillende versies van geloof ik. Wie heeft toevallig deze jingles? Vr. gr., Arnold.

• 17 antwoorden
    • 3k weergaven
  14. Gast
    Started by Gast,

Hoi, Voor de "Radio Addicts" een bijdrage komende uit mijn archief. Evident kan het gebeuren dat er tussenin een file staat van mindere kwaliteit, dus don't shoot the messenger. Doch de audiokwaliteit van decennia geleden kan je nu beluisteren in een digitale kwaliteit. Alle files zijn 320 kbps stereo. Deze bijdrage omvat : Radio Mi Amigo - Instrumentals 1974 1979 https://pixeldra.in/u/X9lkbr Uw reactie in woord en beeld zijn steeds welkom. Heeft u aanvullingen, feel free om deze te posten.

• 10 antwoorden
    • 3k weergaven
  15. Started by Vincent,

Een fragment van 4 minuten met een eind- en een begintune. Weet iemand welke dit zijn? http://www112.zippyshare.com/v/YtyHT51v/file.html

• 3 antwoorden
    • 3k weergaven
  16. Started by pvanklei,

Hierbij een paar jingles die Holland FM gebruikte voor het programma Prijsbewust. https://soundcloud.com/jinglefreak/holland-fm-jingles-prijsbewustmac2001 Het programma dat begin jaren '70 op Radio Noordzee werd uitgezonden werd in 1994 weer uitgezonden bij Holland FM. Deze jingles zijn in 1994 voor Holland FM opnieuw gemaakt door MAC2001. Groet, Peter

17. Started by pvanklei,

Als een jinglepakket een tijdje draait en er nog geen budget voor een nieuw pakket is dan gaat men meestal zelf aan de slag met productiemuziek en effecten. Dat gebeurde ook bij de TROS. Hierbij een aantal speciale edits die werden gemaakt m.b.v. tracks van SOB en TM. De montage wordt voorafgegaan door een gesproken jingle van WGAR uit Cleveland Ohio voor de TROS. Montage - TROS edits Groet, Peter

• 13 antwoorden
    • 3k weergaven
  18. Beste verzamelaars, Wie kan mij helpen aan de volgende jingles: Gesproken: "Rob Spijker", En ook gesproken: "Dit is Colombia". Ik hoop op een reactie. Alvast bedankt, -Berend-

• 17 antwoorden
    • 3k weergaven
  19. Started by hans knot,

categorie 2 1967 Negram Promotiesingle: De volledige titel is ‘Tien Dagen Tientjes Voor Uw Top Tien Tips’ en was een speciale actie voor platenzaken. Van 25 maart tot 7 april 1967 liepen er medewerkers (sters) van Negram zomaar willekeurig een platenzaak in en vroegen dan naar een plaatje in een bepaald genre. Op de achterkant van het plaathoesje staan tien platen die zijn uitgebracht door Negram Delta. En als platenhandelaar kon je een Tip Tientje verdienen door één van de tien platen aan te bevelen. En als je de gehele serie van 10 singles kon tonen dan kreeg je maar liefst 15 gulden! Op de plaat geven Jan van Veen en Tineke de Nooij tekst en uitleg en uiter…

20. Ik zend in mijn Oldies programma zondag op ATOS radio een Stylistics special uit. In de jaren 70 heeft Caroline een jingle/tune gemaakt van hun fantastische song Love is the answer (paste goed bij Loving Awarenes...) Heeft iemand die voor mij. ? Mijn dank is alvast reuze groot

• 9 antwoorden
    • 3k weergaven
  21. Rens Muller is sinds dinsdag Business Development Manager bij de Stichting Nederlandse Top 40. In deze functie is hij verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken maar ook instaan voor de verdere uitbouw van de commerciële activiteiten van de Top 40. Muller zat jarenlang in de hoofdredactie van Veronica Magazine. Ook was hij bij het grootste magazine van Nederland Creative Director Digital Content. “De Top 40 is een instituut en ik vind het een grote eer om mee te werken aan zo’n impactvol merk. De Media Markt Top 40 is de enige echte hitlijst van Nederland,†aldus Muller. Erik de Zwart, voorzitter van de Stichting Nederlandse Top 40: “…

22. Started by skybird,

Hier een mix van jingles uit 1981 gemaakt voor de Tros. Ze komen uit het TM pakket Radio Express. De jingles zijn niet zo bekend als de Tros op 3 jingles uit die tijd. Veel Tros op 2 dit keer. Dirk http://www20.zippyshare.com/v/20160420/file.html

• Bedankt
      • Vind ik leuk
      • Verward
    • 7 antwoorden
    • 3k weergaven
  23. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

Ik had en heb sowieso grote bewondering voor Ferry Maat als programmamaker, maar toen hij in 1976 (of 1977?) in de Soulshow met het jingle-item van start ging, kreeg hij voor mij goddelijke trekken. Iedere week 1 minuut aan "schone" jingles was ' a dream come true'. Ik neem aan dat wel meer bejaarden op dit forum deze ervaring hebben Hier is (uit de uitzending) de promo voor het jingle-item http://snd.sc/VyoQE4 Groet Simon

• 9 antwoorden
    • 3k weergaven
  24. Heeft iemand de volledige (single) versie van "Het is weer vrijdag" van Marcel de Groot ? Hierbij de reklame track: Luister/ download: Het Is Weer Vrijdag (vrijdagfietsdag.nl) reklame - 1.8 Mb Re-uploaded to Zippyshare: 15-OCT-2012

25. Gast dingq
    Started by Gast dingq,

hoi, enkele dagen geleden op Youtube een oud nummer van de Stones gezet, in een nieuw - verlengd - jasje, en met voller geluid; ik heb het geplakt in een video-opname uit 1965 http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=ITMsoDXH4tk&feature=endscreen hope you like it ! natuurlijk wel KEIHARD afspelen

• 5 antwoorden
    • 3k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.