Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.125 discussies in dit forum
-
Herkent iemand deze tune? [verborgen inhoud]
-
- 7 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Weet iemand wat de tune was van Vara's dingen van de dag?
-
- 7 antwoorden
- 3,2k weergaven
-
-
Ik bewaar mooie herinneringen aan onze platenmaatschappijen van vroeger . Ik bedoel dan de maatschappijen die allang niet meer bestaan . Vanmorgen zat ik eens wat oude muziek bladen te bekijken , waaronder het Veronica blad uit de begin jaren 70 en uit die zelfde periode het blad Pop Telescoop. Ik kom dan namen tegen als : Negram , CNR , Inelco, Bovema , Delta , Dureco , Telgram enz . Ik denk dan ook aan de vele platenpluggers die toen actief waren en bij de radiostations kind aan huis waren. In 1977 ging ik werken op de Grammofoonplaten afdeling van een warenhuis en als jongen van rond de twintig mocht ik ook zelf inkopen. Het leuke was dat vertegenwoordig…
-
- 7 antwoorden
- 2,6k weergaven
-
-
Het is begin 1975 toen de VOO nog geen zendtijd had en haar enige communicatiemiddel het programmablad en de Rayon bijeenkomsten waren. Op de Oude Enghweg, waar ook de Stichting Nederlandse Top-40 is gevestigd, werd in de studio bijgaande VOO promo ingesproken door Lex Harding en Rob Out. Het heeft wel een hoog 'nu weten we het wel' gehalte want deze promo duurt bijna 13 minuten! http://www.mediafire.com/?s1qpavjqgtnt9fl
-
- 7 antwoorden
- 3,2k weergaven
-
-
Zover ik weet heeft Decibel in de jaren tachtig twee jinglepakketten gebruikt: Sensation van MediaGeneral en een pakket dat samengesteld was uit tracks van diverse Production Source-LP's van TM.. In dat laatste pakket ben ik geïnteresseerd. Kan iemand dat posten of mij per pb laten weten hoe daar aan te komen? Dank. Simon
-
- 7 antwoorden
- 3,9k weergaven
-
-
Beste jingle/radiofans, Voor geinteresseerden heb ik een aantal jingles en jinglecompilaties op Soundcloud geplaatst. (Een paar van die compilaties had ik ooit in een belendend pand laten horen... ) Het zijn er nu wel veel in één keer, maar dat komt omdat ik dit forum nog maar net ontdekt heb. Leuk overigens. http://soundcloud.com/search?q%5Bfulltext%5D=simon+fex Veel plezier. Vriendelijke groet, Simon
-
Hallo leden, hen een tune gevonden op een tape maar wie weet de titel en artiest groet johan [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [de hele tape ]
-
-
- 7 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Koos van Beurden, Orkest – Fiësta Di Beur-Ba. Een heerlijk swingend soundje uit 1970 dat uitkwam op het Cardinal label. Het is een compositie van Koos van Beurden en Thieu Baats, die als muzikant onder de naam Tony Bass bekend werd. Beur-Ba zijn dan ook afkortingen van beide namen van de muzikale mannen. Alan West gebruikte het nummer in augustus 1970 als filler naar het tijdsein van het hele uur op RNI. Het nummer werd trouwens aan het vinyl toevertrouwd door tal van, in die tijd bekende, dansorkesten. Koos van Beurden, Orchestra - Fiësta Di Beur-Ba. A wonderfully swinging sound from 1970 that came out on the Cardinal label. It is a composition by Koos van Be…
-
- 7 antwoorden
- 2,5k weergaven
- 1 follower
-
-
bolland and bolland train to your heart veronica 1974 08 23 Kees Manintveld 13-14 - jingle.mp3 317.13 kB [verborgen inhoud] 02-07-2017
-
- 7 antwoorden
- 2k weergaven
- 1 follower
-
-
Op RNI (en mogelijk ook op Veronica) draaiden reclames voor de Lach, ingesproken door één van de Lutz-en en eindigend op "Doe 's iets leuk koop een Lach" door een hoog stemmetje. Verder wordt ook de prijs van het blad genoemd : Fl 1.65 Omdat ik me afvraag wanneer die reclame's werden uitgezonden heb ik 's zitten googlen. De laatste Lach kwam uit op 7 April 1972 en heel 1971 en 1972 kostte dat blad Fl 1.25, met uitzondering van een dubbeldik nummer eind 1971 dat Fl 1.85 kostte (meen ik ontcijferd te hebben). Ik heb dus geen idee wanneer dat blad werd uitgebracht terwijl het Fl 1.65 kostte in de periode Februari 1971 - September 1974. Wie weet wannee…
-
-
- 7 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Mooi pakketje van Jam,We talk New York. Gemaakt voor de Vara,de jaren 80 in 80 uur. Dirk http://www73.zippyshare.com/v/93483021/file.html
-
- 7 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
kan mij helpen aan de afsluit jingle van de avondspits.??? met het intro van kerry lifgren (mask of the great deciever) en het "riedeltje" op het eind.
-
- 7 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Emmerson, Lake and Palmer – Karn Evil 9, 2nd impression. Op 4.26 in het nummer begint de reedel die in 1973 bij Radio Veronica werd gebruikt voor de serie energiebesparing spotjes. Ze werden ingesproken door Lex Harding. · Het nummer staat al met andere verwijzing in de zeezenderdiscografie. emmerson lake and palmer Karn evil 9 Veronica 19731201 Lex Harding Top 40.mp3 559.56 kB [verborgen inhoud]
-
- 7 antwoorden
- 1,9k weergaven
- 1 follower
-
-
Wie weet uit welk jingle pallet deze Jingle komt. of heeft hem in betere kwaliteit? [verborgen inhoud]
-
-
- 7 antwoorden
- 845 weergaven
- 2 followers
-
-
Ik heb een Amerikaanse persing van MGM hier liggen maar die is volledig grijs gedraaid... Wie kan mij helpen met: - There's a kind of hush - No milk today - East west. Graag een PB.
-
- 7 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Wie heeft deze jingle compleet,Rolling Stones million seller? De jingle is ingesroken door Tom Collins. Dirk http://www63.zippyshare.com/v/63590807/file.html
-
- 7 antwoorden
- 3,1k weergaven
-
-
Ik vond in mijn archief een tape uit Juli 1978 met daarop een klein overzicht van reclamespots van componiste Marian de Garriga. Oa Loeki, Completa en Wehkamp (een aantal instrumentale tracks komt me niet bekend voor). [verborgen inhoud]
-
-
- 7 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Misschien iemand die dit leuk vindt. Ik niet en gooi het nu weg. "cheap radio thrills" was de omschrijving. [verborgen inhoud] 1-01 Hooray For Hollywood.mp3 1-02 Happy Birthday.mp3 1-03 Peter Cottontail.mp3 1-04 No Biz Like Show Biz.mp3 1-05 Auld Lang Syne.mp3 1-06 Lone Ranger.mp3 + nog 281
-
- 7 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Het 'The winning score' jingle pakket van de TROS werd eind 70's opgevolgd door 'Radio Express'. Die laatste set vond ik nog beter dan 'The winning score'. Heeft iemand die set maar dan ingezongen voor een Amerikaans station? Voor de verzameling...
-
-
- 7 antwoorden
- 942 weergaven
-
-
-
Hallo mede-jingleliefhebbers. Wie van jullie heeft een complete lijst van Jumbo - EAP - DDM uitgaven en wil dit hier delen? Alvast grote dank! Benno Hello fellow jingle lovers. Do you have a complete list of Jumbo - EAP - DDM releases and do you want to share it here? Thank you very much in advance! Benno
-
-
- 6 antwoorden
- 933 weergaven
- 1 follower
-
-
Ik ben op zoek naar het geluidseffect waarbij Jaws in het programma Weeshuis van de hits een lp die hij niet mooi vond opat. Al heeeeeel lang. Ben benieuwd of iemand mij kan helpen.
-
-
- 6 antwoorden
- 786 weergaven
- 1 follower
-
-
Radio 3. Demo van Impact Creative. [verborgen inhoud] Century 21 (Dallas) via Impact Creative. 1988/1989 Waxy --- K-Light --- Real Rock Radio [verborgen inhoud]
-
-
- 6 antwoorden
- 1,9k weergaven
- 1 follower
-
-
Renegade kan je mij de jingle sturen van Radio Groeistad, in de file jingle, gemaakt in de jaren 80 door Top Format. Ook gezocht jingle Radio Horizon nacht jingle. Wie is altijd wij je...wie blijft ‘s nachts bij jou. Ook jaren 80. Zijn deze jingles los te krijgen?
-
- 6 antwoorden
- 2,3k weergaven
- 1 follower
-
-
In 1975 won de Nederlandse groep Teach-In met het nummer Ding a dong het Eurovisiesongfestival. Het nummer Ding a dong werd toen alarmschijf en Teach-In maakt hiervoor de volgende jingle: https://soundcloud.com/jinglefreak/tros-teach-in-alarmschijf-jingle-1975 Peter
-
- 6 antwoorden
- 2,1k weergaven
-