Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Op Jingleweb.nl zag ik dat de NOS tourflits jingle wordt vervangen. Echt onbegrijpelijk vind ik dat. Vorig jaar werd "NOS" al uit de jingle gehaald omdat het niet klopte met de Radio 1 programmering en nu wordt de hele jingle vervangen (ingespeeld door het Metropole orkest). Ik vind het persoonlijk geen verbetering. De originele hoorde je zo boven alles uit als je de radio wat zachter had staan. Wat vinden jullie van deze nieuwe Tourflits jingle? Groet, Peter

• 13 antwoorden
    • 4,1k weergaven
  2. Started by pvanklei,

Als een jinglepakket een tijdje draait en er nog geen budget voor een nieuw pakket is dan gaat men meestal zelf aan de slag met productiemuziek en effecten. Dat gebeurde ook bij de TROS. Hierbij een aantal speciale edits die werden gemaakt m.b.v. tracks van SOB en TM. De montage wordt voorafgegaan door een gesproken jingle van WGAR uit Cleveland Ohio voor de TROS. Montage - TROS edits Groet, Peter

• 13 antwoorden
    • 3k weergaven
  3. Started by arno,

Heeft iemand toevallig de begintune van "Keek Op De Week" in mp3-format? Alvast dank voor het uploaden hiervan!

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 13 antwoorden
    • 2,4k weergaven
  4. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

Had ooit, lang geleden, de mazzel om een bandje te mogen kopieren met daarop veel productietracks die eind jaren '70, begin jaren '80 door Veronica en de TROS werden gebruikt om jingles te maken. TROS (met name Ferry Maat) gebruikte de fillers van Tanner en TM, en Veronica heeft ooit een compleet jinglepakket gemaakt met behulp van de sublieme tracks van William B. Tanner's Sounds Of Broadcasting. Dit is de instrumentale, lange - dus ongemonteerde - versie van die bekende "De Top 100 Allertijden"-jingle. Die jingle heb ik ook, maar kan 'm niet zo snel vinden. Volgens mij gezongen door P.Paay. (Wie heeft hem?) http://snd.sc/19Et0BA SFx

• 12 antwoorden
    • 3,3k weergaven
  5. Started by johan1,

Hallo Forum Leden, Ben alle single tracks aan het verzamelen die op de zee zender Monique als Satelliet schijven zijn geweest [ Lijst van satellietschijven (Radio Monique) - Radiopedia] maar uit het jaar 1986 ben ik op ZOEK naar een 4 tal tracks 1 Whispers Mode - Just A Little Sleep Away 2 Gerard de vries - Jij 3 Vitesse - A Dirty Mind Is A Joy Forever 4 loekie Knol en de Beestenboel - Ook de Dieren ze zijn niet op YouTjoep en Soulseek te vinden wie kan deze singles versies delen groet johan

6. Started by hans knot,

Maynard Ferguson – Gonna Fly now (Theme from Rocky). Maynard Ferguson is al vertegenwoordigd in de zeezenderdiscografie met enkele titels maar ‘Gonna Fly now’, toch wel zijn meest bekendste uit 1977, ontbrak nog. Het was in 1978 dat Ton Schipper dit nummer gebruikte als eindtune voor zijn programma Keukenpret op Radio Mi Amigo. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=fe94510e-dd35-eae6-9b3f-519a8594cc6d

7. Started by mart538,

Hier 2 cdtje met Coca Cola reklame's,wie heeft er nog meer cdtjes of singels met Coca Cola Reklame's. CD 1 uit 1999 The 1999 coca cola tunes. http://www32.zippyshare.com/v/70660371/file.html Cd 2 The Dance jingle Jam http://www14.zippyshare.com/v/56519551/file.html Thanks . Mart538

8. Started by skybird,

In der loop van tijd heeft Ferry Maat toch nog een hele boel fillers versleten. Vooral op de Tros Donderdag gebruikte Ferry vele fillers in zijn programma's. Kwamen vooral van productie elpee's. Ik heb er zo een 30 achter elkaar gezet,en dat zijn ze nog bijlange niet allemaal. Wel leuk om nog eens terug te horen. Het is dus een collage van allemaal kleine stukjes fillers die Ferry ooit heeft gebruikt. Kennen jullie ze nog allemaal? Dirk http://www82.zippyshare.com/v/D1fGLCij/file.html

• 12 antwoorden
    • 3,3k weergaven
  9. Started by Juul,

Sinds enige tijd circuleert er een prachtige film met de titel "The Wrecking crew". The Wrecking crew was de verzamelnaam van een aantal muzikanten aan de Amerikaanse West kust die op vrijwel alle, ja alle, hitsingles uit de jaren 60 speelden. Zij waren verantwoordelijk voor de sound op platen van o.a. the Beach Boys, The Monkees, Gary Lewis , The Byrds, Association, Sony & Cher, The Ronnettes,etc.etc. Ik ben in de gelukkige omstandigheid de film te hebben en ik heb ademloos zitten kijken naar die prachtige verhalen over hoe die sound tot stand kwam! De rillingen liepen over m'n lijf. Hier is de trailer: http://www.youtube.com/watch?v=jvXvTy…

• 12 antwoorden
    • 4k weergaven
  10. Pepper Tanner – It’s what’s happening 01. Dit jinglepakket werd in de periode 1968 tot 1970 onder meer gebruikt door BBC Radio One. Het is niet bekend op welke wijze de demo of onderdelen van het pakket aan boord van de MEBO II zijn gekomen maar ‘It’s what’s happening 01’ is een filler die door Crispian St. John in 1971 in de Super Hit 50 werd gebruikt als hij telkens een overzicht gaf van de laatste tien gedraaide platen. Pepper Tanner - It's what happening 01. This jingle pack was used by BBC Radio One in the period 1968 to 1970. It's not known how the demo or parts of the package got on board of the MEBO II but 'It's what happening 01' is a filler that was …

11. Started by hans knot,

Mike Simpson – Takes Two To Tango. Dit nummer komt van een lp uit 1961 getiteld ‘Discussion in percussion’ die uitkwam op het Mercury label. Het werd op Radio Veronica in 1971 gebruikt als instrumentaal deel van een jingle ten bate van het programma Nachtklup met Gerard de Vries. Het was de jingle waarin onder meer de kreet van Johan Kaart (zie aldaar) ‘Vroeg in de morgen zal het wezen’ werd gebruikt. Mike Simpson - Takes Two To Tango. This song is from an album from 1961 titled 'Discussion in percussion' which was released on the Mercury label. It was used on Radio Veronica in 1971 as an instrumental part of a jingle for the benefit of the programme Nachtklup…

12. Started by Broozen,

Hallo radiovrienden, Wie weet wat de eindtune is van AVRO's Hollands Glorie op Hilversum III met Krijn Torringa, hier uit een uitzending van november 1989...? Alvast bedankt voor je reactie.

• Vind ik leuk
      • Haha
    • 12 antwoorden
    • 8,6k weergaven
  13. Started by Harm,

Ik kom een voor mij onbekende filler tegen van de zeezender Veronica. Iemand enig idee wie de uitvoerende zijn en waar het voor gebruikt is? Er is al geopperd dat het een Nederlandse productie is.

14. Started by hans knot,

Jean Jacques Perrey – Porcupine Rock. Eén van de vele nummers van Perrey gebruikt op de zeezenders. In dit geval werd Porcupine Rock, afkomstig van de lp ‘Amazing Electric Popsounds’ gebruikt in 1972 op Radio Veronica. Het was voor een verkeersspot waarin de luisteraar werd gewezen op het gegeven dat een snelweg bestemd is voor snel verkeer en niet voor langzaam rijdend verkeer en dus eindigde de spot met ‘Pas uw snelheid aan’. Jean Jacques Perrey - Porcupine Rock. One of the many songs of Perrey used on offshore radio. In this case Porcupine Rock, from the album 'Amazing Electric Popsounds' was used in 1972 on Radio Veronica. It was for a traffic spot in wh…

15. Gast simonfex

Als je dacht dat de TROS veel geld heeft uitgegeven aan jingles, kijk en luister dan eens naar wat de BBC in de jaren 70-90 op haar jaarlijkse begroting had staan voor jingles. Ieder jaar minstens één pakket plus allerlei resings. Jon Wolfert van JAM heeft er een vliegtuig van kunnen aanschaffen Dit komt uit een JAM-pakket van 1987: (origineel pakket heet KZZP en is te vinden op de JAM site) https://soundcloud.com/simonfex/bbc-song-jam-1987 SF

• 12 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  16. Started by flarenixie,

Hallo, ik heb een jingle van de VARA uit de demo van Sound & Vision gehaald. Ik vond dit altijd een heel mooi pakket. Zijn zij de originele producent van het pakket of mochten ze alleen 'n jingle opnieuw zingen? http://www.mediafire.com/?ex93t5vv0npaxiy Is er iemand die meer jingles uit dit pakket heeft en ze zou willen delen? Alvast hartelijk dank!

• 12 antwoorden
    • 5,2k weergaven
  17. Started by wim1958,

Ferry Eden begint zijn programma altijd met een gezongen jingle door een zangeres die begint met Hallo Ferry, hee luister je mee naar de Ferry Eden show op Mi Amigo Radio. Ik vraag me steeds af wat het oorspronkelijke nummer was en wie de zangeres is . Weet iemand het? Wim de Lang

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 12 antwoorden
    • 3,5k weergaven
  18. Started by Oever532,

Hallo allemaal, Bij deze verzoek ik jullie mij te helpen met de zoektocht naar een aantal jingles die ik uit nostalgische redenen weer eens terug zou willen horen, of vanwege (mogelijke) variaties die ik nog niet eerder ken. Enige doel is verder het (mogelijk) toevoegen aan mijn radio/TV jingle afspeellijst die ik voor eigen luisterplezier heb gemaakt, zodat ik er tijdens het wandelen of fietsen ernaar kan luisteren. Het betreft onder andere gezongen jaartal jingles, maar dan op de wijze zoals jullie kunnen horen aan het eind van dit fragment van Het Steenen Tijdperk: https://pixeldrain.com/u/G734QR9A (Kan het zijn dat deze jaartal jingles geproduceerd zijn door Ferry …

19. Gast simonfex

Bij het doorspitten van wat TM library-LP's kwam ik dit weer tegen. http://snd.sc/LF74gq Een fantastische fill die gebruikt is door de TROS, maar ook door de NOS. Ik weet alleen niet meer voor welk NOS-programma dat was. Hobbyscoop, Horizon ?? Opmerkelijk overigens dat een fill tegelijkertijd door twee omroepen werd gebruikt. Dat zal wat scheve gezichten hebben opgeleverd destijds. Oh ja, © Tanner Groeten Simon

• 12 antwoorden
    • 4,1k weergaven
  20. Beste forumleden, ik heb de zeezenderperiode helaas niet meegemaakt maar ben pas begin jaren '80 verslaafd geraakt aan het medium radio. In deze periode schoten de landpiraten als paddenstoelen uit de grond, van buurtzender tot zeer professionele 24-uurs zenders. Die laatstgenoemde vielen vooral op door goed klinkende jinglepakketten van producenten als Top Format, Ziaja & Dorst en Simrek. Ik verzamel enkel jingle,- commercial en airchecks uit de jaren '80 maar mis nog altijd een aantal leuke jingles/pakketten van stations uit die periode. Wie van jullie verzamelaars kan mij misschien blij maken met oude jingles of opnames (kwaliteit hoeft niet goed te zijn, ik ben sn…

• 12 antwoorden
    • 3,1k weergaven
  21. Started by Broozen,

Beste radiovrienden. Even met trots melden: Jingleweb neemt 's lands grootste jinglearchief - dat van Top Format - over. En de Koninklijke Bibliotheek gaat Jingleweb opnemen in onderzoekscollectie. Meer nu en vrijdag 27 oktober op Jingleweb. En een vette jingledemo ervan staat HIER. Groet! Benno

• 12 antwoorden
    • 3,6k weergaven
  22. Started by Harm,

Volgens mij kennen we deze jingle allemaal en hier in de uitvoering van WLS 890 Chicago. Maar, uit welk pakket komt dit? Bij PAMS kan ik niets vinden en vermoed de Anita Kerr Singers te horen. Op de slechte kopie die ik hier heb liggen staan verschillende cuts van deze jingle. Wie kan mij verder helpen? https://pixeldra.in/u/kX7pEUE6

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 12 antwoorden
    • 2,8k weergaven
  23. Engels gezongen, dat wel.

24. Started by skybird,

Een van die mooie NOS Tour de France jingles. Dirk

• 12 antwoorden
    • 2,9k weergaven
  25. Started by Juul,

Ik ben op zoek, gewoon omdat ik ze prachtig vind naar: PAMS Productions - Series 37 - Play date [WABC] Gewoon lekker om naar te luisteren. En uit welk jaar stamt deze serie?

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.