Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. In de jaren '70 zond de KRO de 18-delige documentaire-serie All You Need uit over het ontstaan en de ontwikkeling van popmuziek. Dat werd gepresenteerd door Theo Stokkink. Gisteren kwam ik een aflevering van dat programma tegen op een oude VCR (N1500) videoband. Wie weet in welke periode van de jaren '70 dat programma werd uitgezonden? Als ik een periode weet kan ik wat gerichter zoeken in de oude omroepbladen. Hierbij een indruk van die aflevering van All you need:

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 461 weergaven
  2. Ineens zie ik dat het forum 5000 leden heeft. Feest, bravo! 😁🥳

• 0 antwoorden
    • 394 weergaven
  3. Ik hoef daar niet lang over na te denken. Als Hilversums jongetje wonende om de hoek van RNW (RadioNederlandWereldOmroep) was ik als luisteraar van de KG altijd gefascineerd door RNW. Ik kon de toenmalige 2 zendlijnen ook nog afluisteren op de FM band. Ik geloof in de buurt van 108 Mhz. En ik heb er altijd willen werken. Niet gelukt dus.........Wel een week rond mogen lopen tbv m'n eind examen scriptie . Wat een belevenis. Op de fiets er naar toe................... Geschokt was ik toen het kabinet ( Rutte 1 - 2012 ) onder druk van de VVD en de PVV besloot dat het maar eens afgelopen moest zijn. Uitzendingen voor Nederlanders in den verre en dito buitenlanders. En de laat…

4. Started by Theo PE1OPQ,

Zijn de draagbare radio's van heden ten dage nog te vergelijken met vroeger? Nee, dat zeker niet als je de moderne radio vergelijkt met die uit de jaren 70. Het groot signaal gedrag van de huidige radio is vele malen beter (lees groter) dan die uit de jaren 70. Wilde je dat toen die tijd ook hebben, dan moest je een flinke duit er voor neerleggen. Nee deze radio, de XDATA D-608, voor rond de 40 euro koop je deze bij Ali expres en krijg je hem ook nog thuis bezorgd. Ik was zeer aangenaam verrast over het geluid, dat klinkt zo als je uit de jaren 70 gewent was, maar kijk eens naar deze kleine speaker. Heel knap dat er zo een geluid uit komt. En het ontvangt midden, kortego…

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 8 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  5. Deze opname vond ik onlangs terug in mijn archief, het heeft niets met radiostations te maken maar wel met het radiocontact tussen ruimteschepen en vluchtleiding. Deze documentaire uit 1969 gaat over het "Mercury", "Gemini" en "Apollo" ruimtevaart project, je hoort hele mooie opnames tussen vluchtleiding en ruimteschip. Het eindigt bij de maanlanding van de Apollo 11. Heel interessant. pixeldrain04 Flight to the moon 1969.mp3This file has been shared with you on pixeldrain Groet Henk Kruize

• 0 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  6. Wie heeft er voor mij een goede scan van het cassettelabel. De versie, die ik ooit 's heb gekregen, is wat beschadigd: Mocht iemand deze cassette (en ook Veronica Gaat Door - Deel 08 - Vader Abrahams Show) voor me hebben, stuur me dan svp een PB. Het zijn de enige twee cassettes, die ik nog mis. De LPs heb ik allemaal.

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 4 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  7. Onze gewaardeerd forumlid Helmut vroeg aan mij om hier in de UK bovenstaande radio (de GEC Gemini G824 transistor radio) via Ebay UK te bemachtigen: Waarom wilde Helmut deze radio zo graag hebben? Wel....hierom: ge-etst in het plastic: de zenders Luxembourg en Caroline! Ook een specifiek intern antennesysteem schijnt uniek te zijn! De radio komt zsm naar je toe, Helmut! Plaatjes met toestemming van Helmut

8. Gast
    Started by Gast,

Dag allemaal, Bij het digitaliseren van mijn radio archief, kwam ik een FM fragment uit Denemarken tegen van een opname , die ik gemaakt moet hebben rond 1986. Radio uit Denemarken was niet vaak te horen op de FM band in Nederland. Er waren kennelijk die dag "condities". Waarom plaats ik dit op Trefpunt. Het liedje spreekt mij aan. Drunken Sailor met engels en deense tekst. Wat ik ook heb geprobeerd, ik kan de band of het orkest, die dit liedje heeft uitgevoerd niet vinden. Wellicht lukt het 1 van jullie wel.. Met vriendelijke groet, Raymond

9. Started by Will Stevens,

• 0 antwoorden
    • 180 weergaven
  10. Started by Juul,

Beste mensen van de radio. Ik heb besloten het rado trefpunt te verlaten. Ik heb dat al eens eerder gedaan dat klopt. Maar nu zullen jullie mij hier niet meer tegenkomen. Nadat er vanochtend gedoe was ontstaan over een opmerking las ik dat een aantal mensen zich niet konden vinden in die opmerking. Dat kan. En zich verbaasden over m’n “off topic” opmerking, terwijl een van de verbaasden in mijn RNW topic , “Welk radio fragment staat je nog in het geheugen?...RNW. zelf begint over K-Tel reclames. En da’s in mijn ogen geen radio fragment. En daar verliet mijn item de oorspronkelijke bedoeling. Ik schreef dat ook. Maar daar hoor ik niemand over. Ik heb later vanochtend …

11. Started by Helmut,

Mijn radiotijd in België is nu afgelopen. Het Hotel/Restaurant Baraque Michel wordt nu verkocht. Bijna 45 jaar illegaal uitzenden vanuit het natuur beschermd gebied de Hoge Venen is nu voorbij. Misschien heeft ja iemand in der loop der jaren een van de zenders ontvangen.... The day the music died... Am 4. Juli wurden die Sender (nach Radio Rock Revolution jetzt Radio Paradise) im Hotel Baraque Michel nach fast 45 Jahren wohl für immer ausgeschaltet. Stationsgründer Helmut Peters hielt nach der (etwas erweiterten und nun auch den Ostbelgischen Rundfunk berücksichtigenden) "The end of an era"-Schleife von Stephan Kaiser und mir noch eine kleine Abschiedsrede, dann war der …

12. Hallo allemaal, Sinds enkele weken heb ik deze single in mijn bezit. Maar die kraakt enorm. Wie heeft er een goeie digitale versie van en wil deze hier delen? Alvast bedankt! Benno

13. Beste medeforummers, Ergens in 1978 (en volgens mij dus laat zomer, vroeg herfst) hoorde ik iets van filmmuziek op de radio (H3). Het was (voor zover ik me kan herinneren dan) echter geen filmmuziek, maar muziek dat op filmmuziek leek (zeg maar van een niet bestaande film) Komt nog bij dat het vermoedelijk een Japanse musicus/componist was. Ik vond het zeer goed en mooi. Ooit dacht ik een fragment ervan te hebben opgenomen, maar ik kan er helaas niets van vinden op mijn cassettes uit 1978. Doet bovenstaande informatie enig belletje rinkelen onder U? Indien ja, dan hoor ik graag wie voor mij dit mysterie kan oplossen! Uw aller Omni ;)

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 6 antwoorden
    • 338 weergaven
  14. Started by Ben,

In de uitvoering van Peter, Paul and Mary is één van mijn favorieten. Ik hoorde het nummer (bewust) voor het eerst toen ik in de VS woonde en elk weekend naar het plaatselijke Gouwe Ouwe station luisterde. Ik zag net een videoclip met best wel goede beeldkwaliteit, deze:

• 0 antwoorden
    • 293 weergaven
  15. Erg mooi om mee te "spelen" http://mesamike.org/radio/amdb/amdb.mvc

16. Leuk om de geschiedenis te lezen: https://usaradiomuseum.com/pop-goes-with-coke-when-pop-artists-sang-its-the-real-thing/

17. bron; NOS Wild Romance-gitarist Dany Ladem...Wild Romance-gitarist Dany Lademacher (75) overledenDe Belgische gitarist was in Nederland vooral bekend als de gitarist van Herman Brood.

18. Als ik het goed heb begrepen wordt in miniworld Rotterdam momenteel (ook) aandacht besteed aan de Top 40 in "het plekje" (zoals ze het noemen) voor Erik de Zwart en zijn treinenplatform. https://www.treinenweb.nl/nieuws/11241/erik-de-zwart-en-zijn-streamingplatform-hebben-plekje-in-miniworld-gekregen.html

• 0 antwoorden
    • 152 weergaven
  19. bron: CBS nieuws. Carol speelde op vrijwel alle hits uit de jaren 60. NBC NewsBassist Carol Kaye says she's declining Rock Hall of Fame...“NO I won’t be there. I am declining the RRHOF awards show," the creator of iconic bass lines wrote in a since-deleted Facebook post.

20. bron; Gooi en Eemlander. https://www.gooieneemlander.nl/regio/gooi-en-eemland/te-koop-de-hilversumse-villa-waar-golden-earring-en-shocking-blue-kind-aan-huis-waren/74347272.html?utm_source=gooieneemlander&utm_medium=newsletter&utm_campaign=ge_middagupdate_v2&utm_content=ARTICLES_Te+koop%3A+de+Hilversumse+villa+waar+Golden+Earring+en+Shocking+Blue+kind+aan+huis+waren&utm_term=20250630_1441_NB_GE_MIDDAGUPDATE_V2&emailsk=783B7B42C605FD42D5CAD7B2D9F67F1C4AEF167B38F9BC07DB6B9C0B0C7C374B Of: https://www.fundainbusiness.nl/kantoor/hilversum/object-43813587-alexanderlaan-2/

21. bron: NH nieuws https://partnerapps.nhnieuws.nl/nieuws/20788/tineke-de-nooij-keert-morgenvroeg-terug-met-veel-beluisterd-programma-op-radio-laren

22. bron: NOS DPG mag RTL overnemen, wel onder...DPG mag RTL overnemen, wel onder strikte voorwaardenDPG Media koopt RTL Nederland voor een bedrag van 1,1 miljard euro.

23. bron: NOS Kwart jongeren kocht vorig jaar...Kwart jongeren kocht vorig jaar vinyl: ‘Houden de branche...Dat blijkt uit de Muziekmonitor van brancheorganisatie NVPI, die onderzoek deed naar het muziekgebruik van Nederlanders.

24. Over 't algemeen is Wolfman Jack iemand, die aan drie woorden niet genoeg heeft. Maar hier blijkbaar wel op 2:44:

• Bedankt
      • Vind ik leuk
      • Haha
    • 8 antwoorden
    • 414 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.