Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.180 discussies in dit forum
-
Ik was 25 jaar bij 'de tent"( de TROS dus ) zoals wij meestal zeiden. En het was gebruikelijk dat je dan mocht eten met een aantal mensen op kosten van 'de tent". En je kreeg een bruto salaris netto !. Ik nodigde natuurlijk ook een paar Veronica maatjes uit w.o. Ad en Lex. Dat eten deden we in Lage Vuursche (tussen Hillywood en Baarn). En gezamenlijk met TROS collega's vierden we het met een heerlijke maaltijd. En er werd natuurlijk "gesproken en herinneringen opgehaald". Hier Ad Bouman die kennelijk iets over mij onthuld dat de aanwezige TROS collega's nog niet wisten. Lex zit er bij met een blik van "nou Ad dat had je beter niet kunnen doen". André van Duin had…
-
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
-
-
Ik vraag mij wel eens af wat heb ik aan die Notificaties op het forum. ? Ik hecht er niet aan. Wel als ik kan zien wie "een Notificaties uitdeelt". Dan weet ik het tenminste op waarde te schatten. Of mis ik iets ?
-
- 6 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Ad Bouman gebruikte in zijn ABTT vaak het Fields nummer A friend of mine als fill. Nou heb ik dat nummer en ik heb er maar eens een instrumentaaltje van geknipt. Friend of mine instrumentaal : http://www.mijnbestand.nl/Bestand-RMQLXOTFLPVW.mp3 Rien (die even niets te doen had)
-
- 7 antwoorden
- 2,5k weergaven
-
-
Iedereen die morgen naar A'dam gaat naar de RadioDay wens ik een mooie en leerzame dag toe! Juul
-
De tarieven om te 'streamen' gaan in de VS per 1 januari omhoog. Inflatie wordt genoemd als reden voor de aanpassing. Oké... Ik ben al jaren van mening dat er iets niet echt helemaal realistisch is aan deze regelingen. Het barst van de mensen die puur hobbymatig 'radioprogramma's' maken. Met de huidige techniek is dat aantal nog vele malen groter dan in de dagen van de landpiraten. Zij doen dat veelal zonder er ook maar één cent aan te verdienen. Sterker: het kòst ze geld. Ze kopen de muziek die ze gebruiken, ze hebben betaald voor hun apparatuur en software en betalen voor hun internetverbinding, eventuele opslag en stream-kosten. Dat is niet erg want het is een h…
-
- 0 antwoorden
- 711 weergaven
-
-
Ach ja, zo gaat dat. De reactie van Martine Tanghe op: 'Paul wie? McCartney?' http://www.standaard.be/cnt/dmf20160701_02366014
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
Ik weet het niet,…………….?????? http://www.destentor.nl/regio/raalte/the-beach-boys-komen-naar-ribs-blues-in-raalte-1.6583750
-
Geen idee of dit topic er al is, maar ik ben er wel benieuwd naar welke Nederlandse radio-opnames de vaste en actieve posters, uploaders, liefhebbers, verzamelaars, digitalisators, experts en kenners nog missen en/of zoeken in hun collectie? (Dus niet "Hoi ik ben hier nieuw dit is mijn eerste post ik zoek ...", maar echt de bekende namen. Misschien valt er een titel waarbij men elkaar wil of kan helpen ^^)
-
-
- 2 antwoorden
- 760 weergaven
-
-
-
Leuk boekje met een 'radio bouwschema in een beeldverhaal'. http://pasma.dyndns.org/e107_files/downloads/ham-radio/books/RADIO_BOB_N.pdf
-
Hier in Amsterdam werd hij geroemd en gevreesd, zo schreef hij wekelijks een recensie in Het Parool. Het was niet uitzonderlijk dat je na een slechte beoordeling je 'toko' moest sluiten wegens gebrek aan klandizie. Jammer dat het lastiger wordt het kaf van het koren te scheiden. Ook wij eten weleens buiten de deur en hebben achteraf zoiets van: Dat kan ik thuis óók en wellicht nog beter. (Enkelen van jullie weten dat ik vroeger kok ben geweest...)
-
Vandaag, in mij speurtocht naar foto's van "The Electric Gramophone" aan het Spui in Amsterdam, kwam ik deze alleraardigste blog tegen. Heel veel platenzaakstickers die voor velen onder ons waarschijnlijk herinneringen los zal maken. http://nuchel.blogspot.nl/2012/03/platenzaakstickers-47.html
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Beste mensen, Gisteren had ik per abuis op de verkeerde pagina een vraag gesteld (excuses Vincent). Omnivoor alvast dank toen voor je snelle reactie. Maar omdat ik nog niet de oplossing weet (en ik ben niet z'n techneut, helaas) doe ik op deze pagina een nieuwe poging. Hopelijk kan je mij verder helpen. Dank alvast!! Ik heb inmiddels ruim een probleem om te downloaden bestanden pixeldra (voorheen ging het altijd goed). En voor zover ik weet is er aan mijn pc (instellingen) niets gewijzigd. De browser die ik gebruik is Google Chrome. Ik krijg de volgende melding: Deze site kan geen beveiligde verbinding leveren pix…
-
- 14 antwoorden
- 2,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik heb een stel programma's ooit gekregen van iemand die ze weer van internet heeft. Maar bij het unzippen moet ik een wachtwoord ingeven. Ik heb dat wel eens meer gehad. Was dat niet iets van "offshore" ? of zo ?
-
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Soms zijn dj's in de dop al vroeg beroemd. De Provinciale Zeeuwse Courant van 24 september 1977 bericht in bijgevoegd artikel over ene Siep, de oprichter en drijvende kracht achter Radio Goes. Diezelfde Siep V. zou later een bekend technicus bij het NOB worden. Ik had het voorrecht om vanaf 1981 enkele jaren met Siep te mogen samenwerken bij de vrije radio Kompas in Koekelare, vlakbij Oostende. Het bericht is trouwens te vinden op www.krantenbankzeeland.nl (zoekterm siep goes ) En die lokale beroemdheid had ook zijn nadelen:
-
- 1 antwoord
- 2,9k weergaven
-
-
De jaarlijkse Zeezenderdag van Museum RockArt op 31 augustus 2012 heeft dit jaar een speciaal thema. Van 11.00 tot 18.00 uur wordt in samenwerking met 192Radio en 192TV de afsluiting van het ABTT programma “The Summer of Love ’67â€� gepresenteerd. Vanaf half juli kan men al iedere werkdag tussen 15.00 en 18.00 uur luisteren naar het programma “The Summer of Loveâ€� op 192Radio. Met muziek uit 1967: de hits en de hard to finds. Vrijdag 31 augustus zal de laatste aflevering van dit programma met o.a. de Top10 XXL van hits uit de zomer van 1967 live vanuit Museum RockArt worden gepresenteerd en uitgezonden door niemand minder dan Ad Bouman. Iedereen is we…
-
- 21 antwoorden
- 6,1k weergaven
-
-
... en toen escaleerde het vannacht voor mn huis uit de hand.
-
- 14 antwoorden
- 3,1k weergaven
-
-
Vanmiddag was ik in het ziekenhuis te Apeldoorn om m'n andere oog te laten opereren aan staar. Twee weken geleden was m'n eerste oog aan de beurt. Zoiets duurt maar 15 minuten en wordt uitgevoerd met "plaatselijke verdoving". Echt waar! En dat is fascinerend. Je ziet er niks van want je oog wordt gewoon verblind en dus ziet je niks. Je andere oog zit onder het operatie laken. Gewoon met je kleren aan wel met een operatie hemd en hoppa! En direct daarna naar huis! Eerder al was ik al een kind zo blij toen m'n eerste oog was gedaan. Ik zie weer echt mooie kleuren, ondertitels zie ik weer en een auto in de verte heeft weer twee koplampen ipv vier! Morgenochtend mag …
-
-
Ik kijk en lees wel eens op het forum Radiofreak. Wat zitten daar een stelletje betweters zeg. Ik krijg ook steeds het gevoel dat het allemaal van die lokale jongetjes zijn die de hele dag niks anders te doen hebben dan radio luisteren en dan ook nog pretenderen dat ze de "radio wijsheid" in pacht hebben. Enfin, Radiofreak dus. Ook zoiets laat ze daar eens nalezen en zoeken hoe ze iemand z'n naam correct spellen. Alweer Ad Bouwman met een overbodige "w". Zo, dit moest ik effe kwijt. https://www.radiofreak.nl/eva-cleven-wint-marconi-award-voor-aanstormend-talent/
-
- 10 antwoorden
- 2,9k weergaven
-
-
bron: Nijkerk nieuws. https://nijkerk.nieuws.nl/nieuws/123476/lex-harding-een-van-twee-meest-invloedrijke-radiomakers/
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
Hallo iedereen, Zijn er mensen die Veronica magazine digitaal hebben. Heb de jaren 1976 t/m 1995 nagenoeg compleet. Ben zelf op zoek naar de jaren 1996 t/m 1999.
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Erg leuk van Rundgren de cover van Youp z'n "Flappie". Maar hoe zou dat komen? https://www.nu.nl/muziek/6094124/youp-van-t-hek-vrolijk-verrast-door-flappie-cover-van-todd-rundgren.html Todd Rundgren?...................In de USA een hele grote jongen. Hij is-was producer-technicus en zanger.
-
-
- 7 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
50 jaar geleden starte Abe Nathan de Voice Of Peace, vanaf een omgebouwde Groninger coaster voor de kust van Israel. Deze maand wordt hier bij stil gestaan door zendamateur en zeezender freak Pd0ari, die in de lucht is met de speciale call pd50vop. Hij zal actief zijn op alle banden waar op de N amateurs mogen uitkomen, 40, 20, 10 en 2 meter en 70 centimeter band. Hij is zeer enthousiast bezig en als je hem spreekt en je begint over de zee zenders raakt hij niet uitgepraat hi! Bij mij staat deze call al weer in het log. 73 Andre, Ph5c of wel ph558Caroline 🙂
-
- 0 antwoorden
- 411 weergaven
-
-
De Telegraaf meldde gisteravond laat: ,,Meer mensen luisteren naar de radio AMSTELVEEN - Steeds meer mensen luisteren naar de radio. In ruim 10 jaar tijd zijn er een miljoen luisteraars bijgekomen. In een gemiddelde week in 2011 wisten radiozenders meer dan 13 miljoen Nederlanders van 10 jaar en ouder aan zich te binden. Deze cijfers maakte het Radio Advies Bureau (RAB) maandag bekend. Redenen voor de groei zijn het grotere zenderaanbod en de beschikbaarheid van zenders. Nieuwe platformen zorgen ervoor dat radio altijd en overal beschikbaar is, concludeert het RAB. Het bureau doelt onder meer op radio via internet en digitale zenders. Het RAB is een kennisc…
-
- 2 antwoorden
- 2,2k weergaven
-