Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by Leendert Vingerling,

...want ik herken de relatie tussen een cassettebandje en een potlood. Ik ben dus oud en behoor tot de Corona risicogroep die binnen moet blijven. De bedenker van dit plaatje heeft een mooi onderwerp aangesneden: het cassettebandje. Hoe vaak ik het potlood niet heb gebruikt om de band strak te trekken. Een ramp waren de C120 cassettes . Bij temperatuurverschillen in bijvoorbeeld de auto liep het bandje vast en was ‘spaghetti ‘ het gevolg. Bij Mi Amigo, Delmare en Monique is het toch altijd goed gegaan en heeft zich bij mijn weten geen spaghetti situatie voorgedaan. Ik heb in mijn garage nog een oude ‘bananen doos’ met ban…

• 24 antwoorden
    • 5k weergaven
  2. Started by Hans Hogendoorn,

Jeroen Soer overleden. Begonnen op zee, later bij de VARA, TROS, oervader van Radio 10, Manager bij Radio West, en de laatste jaren nog collega-DJ op KXradio. 55 jaar jong. KX draait heel alert de programma's af die Jeroen afgelopen feestdagen heeft gemaakt. Misschien dat hij hierboven ook nog Woelwater gaat spelen. Hans (Tja, in welke categorie plaats je dit nu?)

• 11 antwoorden
    • 4,9k weergaven
  3. Started by Alex,

Waarom? Ligt het nu echt aan mij of??? Iedere keer moet ik weer verder zoeken om deze Veronica, tegenwoordig club genoemde, pagina te vinden. Nu is de site wéér aangepast. Het was ooit echt makkelijk en simpel om iets te vinden. Knop en klaar. Daarna werd het "een club". Nu moet je eerst naar 'clubs' dan naar 'Radiostations' dan naar Radio Veronica (zeezender), dan kom je op een eerste pagina en daarna, na goed klikken op weer een andere tab, jawel zie je de berichten zoals je gewend was. Kan dit nu echt niet anders. Waarom in hemelsnaam. Ik ben echt niet gek en kan redelijk meekomen op allerlei social media, forums, blogs en vlogs, maar er…

• 26 antwoorden
    • 4,8k weergaven
  4. Degenen die de video over de revisie van de boordmengtafel van de Norderney in Rockart hebben gezien, hebben deze modules al voorbij zien komen. Deze Philips mengpaneel modules zijn (volgens mij) gebruikt voor deze revisie. Was mijn zolder aan het opruimen en kwam een grote doos met 27 van deze modules tegen. NL7316 NL3711 NL7305,NL7306,NL7307 NL7311 NL 7314 NL7611 NL3703 NL7412 NL7309 Boek "Mengversterkers voor zelfbouw" Ik bied alle modules te koop aan. Het zijn er in tot…

• 11 antwoorden
    • 4,8k weergaven
  5. Started by Harm,

Ik heb nooit iets gehad met sport dus ook niet met voetballen. Toen ik een klein jochie was spaarde mijn moeder bij de SRV-man voor een Ajax Pyjama. Ik was er dolgelukkig mee, immers ik wilde later bij de brandweer gaan werken...

• 20 antwoorden
    • 4,8k weergaven
  6. Started by huppiedos,

Wie o wie weet het antwoord? Peter Koelewijn zong ooit het nummer Robbie en dat ging over Rob Out. Het laatste couplet is als volgt: "Oh, hoe lang ken ik jou al Robbie? Jongen wat een lange tijd We hebben samen veel met gewonnen En nou zijn we samen alles kwijt" Nu kreeg ik van iemand de vraag, "Wat zijn ze beide dan kwijt geraakt?" Ja, dat weet ik ok niet, heb wel gezocht maar niets gevonden. Wat zijn ze kwijtgeraakt? wie het weet mag het zeggen. vr.gr.anne

• 5 antwoorden
    • 4,8k weergaven
  7. Started by Juul,

Ik heb al een aantal dagen last van m'n rug en dus "aan de pillen'. Dus toen ik om 13.00 uur effe op de bank ging liggen ontvouwde zich voor mij een 50' durende televisie spektakel. Uitermate spannend maar ook wel weer niet goed voor m'n rug. Zo direct maar een stukkie fietsen in "de grote stad", Apeldoorn. Juul

• 19 antwoorden
    • 4,7k weergaven
  8. Started by Bob,

Als dit al geen stereo is, zou je dat dan willen doen, Rien? Shocking Blue - Venus Bij de weg, is deze rubriek alleen voor Riens knutselwerkjes of mag iedereen hier z'n prutswerk neer zetten? Gr. Bob

• 34 antwoorden
    • 4,7k weergaven
  9. Started by Albatrosstudio,

Op deze regenachtige dag vooruitlopend op mijn pensionering over 5 jaar in mijn studio vast eens wat CD's uitgezocht zonder beschrijving. Hier zeven bekende en minder bekende tunetjes onder het motto "herinnert u zich deze nog" https://wetransfer.com/downloads/7625df2b717e37e2160b5002d4912a1620180922172336/0ad5f494e73c0108386d0d8cbdbe819c20180922172336/9d0e68

• 29 antwoorden
    • 4,7k weergaven
  10. Started by Juul,

Ik zag dit vandaag en ben er voor gaan zitten. Je moet het Engels-Amerikaans wel machtig zijn. Maar de manier waarop deze "anchor" van CNN, Chris Cuomo, de chaos in de USA verwoord is heel erg goed. https://edition.cnn.com/videos/politics/2018/10/25/suspicious-packages-leaders-trump-closing-argument-sot-vpx-ctn.cnn

11. Gast Theo
    Started by Gast Theo,

Gisteren heb ik het boek Pier en Oceaan van Oek de Jong (van Opwaaiende zomerjurken) gelezen en tot mijn verbazing stond er een passage in over 'piratenzenders'. Hier volgt het (pag. 487/488). 'Rond middernacht kwam zijn vader thuis. Abel lag in bed en deed of hij sliep. Met gespitste oren lag hij te luisteren naar zijn vaders beweginingen in de studeerkamer. Zijn lichaam stond op scherp. Hij wachtte tot het stil geworden was in huis. Toen zette hij de radio aan die naast zijn bed stond, heel zacht. In het donker lichtte de zenderschaal op, het groene kattenoog. Hij stemde af op een piratenzender en wachtte. Na een tijd begon de radio te ruiken: de warm geworde…

12. Gast Annerob
    Started by Gast Annerob,

Vrienden, Van een bevriende bandrecordergek kreeg ik onderstaande vraag: Tja, ik heb even rond zitten neuzen op internet en tussen de LP's die ik bezit, maar niets van de Trills gevonden. Wie kan mij info geven over de LP? Alvast dank voor het meezoeken! Groeten, Rob PS: Ik zet deze vraag overigens ook uit op andere radio gerelateerde forums, om de kans op vinden te vergroten.

• 10 antwoorden
    • 4,7k weergaven
  13. Gast RNI
    Started by Gast RNI,

Radio Noorzee Internationaal zoekt dj's voor de Nederlandse service je kan je aanmelden met een demo van 30 min die je kan sturen naar info@gro-radio.nl Radio Noordzee internationaal kan je vinden op www.rni.vze.com De Nederlandse service is in het weekend te beluisteren , kijk maar op programs op de site

• 10 antwoorden
    • 4,7k weergaven
  14. Started by rien1959,

Nadat Juul met Edmundo Ros aan kwam, ging ik eens zoeken naar meer muziek van deze orkestleider. Al snel ontdekte ik een lp/cd en ben er eens lekker voor gaan zitten. Bij het nummer La Comparsita ging ik ineens rechtop zitten ....... dit klonk wel heel bekend ! Het zal wel niet de versie zijn Duyvis gebruikte in zijn reklames maar het lijkt er wel veel op. Na 33 seconden begint het bekende stukje.(uiteraard opgefrist ) Edmundo Ros - La comparsita : http://www.mijnbestand.nl/Bestand-MMBIMNLAVYGB.mp3 Rien

• 16 antwoorden
    • 4,6k weergaven
  15. Started by Juul,

Ik was met een oude kalender bezig en daar kwam ik in 2006 op 11 maart tegen dat mede forum lid Douwe 50 werd. Dus hij is vandaag 57 jaar geworden!. Feest op de Veluwe en de Bible belt. Douwe, van harte..... (beter laat dan nooit )

• 29 antwoorden
    • 4,6k weergaven
  16. Started by Juul,

Ad en ik zeggen wel eens tegen elkaar;'wat hebben wij verkeerd gedaan?" http://www.weekend-online.nl/nieuws/9805/huis-radiomaker-jan-van-veen-te-koop?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

• 20 antwoorden
    • 4,5k weergaven
  17. Started by Juul,

Ja, wat moet ik nou van de volgende obscure single zeggen?. Ad Roland had aangegeven dat hij ging stoppen bij de TROS. Hij werkte veel met collega Peter de Mooy ( †) als producer. En Peter zou Peter niet zijn als ie in z'n oneindige wijsheid probeerde van dat afscheid iets leuks te maken. En zich vooral zelf niet te vergeten............... De artiesten, "Ad en Karin". Ik dacht eerst nog aan Ad en Karin Bouman maar dat bleek een illusie......(hi). Enfin, de single "doet" op internet nog zo'n € 5,00. Ik ben dus een rijk man. Ik heb geen idee hoeveel er van gemaakt zijn. Juul http://www64.zippyshare.com/v/26307787/file.html

• 8 antwoorden
    • 4,5k weergaven
  18. Started by Juul,

Ik heb vanavond vergadering "Hillywood", komt dit goed uit: http://www.nu.nl/beurs/4186529/olieprijs-bereikt-laagste-peil-sinds-2004.html Bij Veronica riepen ze-we altijd als de Ger-Anna uit Scheveningen vertrok: "Hallo Veronica water en olie aan boord…….."

19. Started by Juul,

Hier in Voorthuizen was het op 1,5 mtr. in open veld - 19gr. Nu is ie alweer aan het stijgen 18,0 gr. ( 09.25 uur) Juul

• 18 antwoorden
    • 4,4k weergaven
  20. Vanmorgen moest ik in Uithuizen, Groningen zijn en wel precies tegenover onderstaand uitgaanscentrum: Deze heeft de tand des tijds zo te zien niet overleefd, maar zoals deze zullen er nog vast wel veel meer zijn in Nederland en daarbuiten. Dus kom maar op met de foto's.

• 17 antwoorden
    • 4,4k weergaven
  21. Started by Juul,

Zelf probeer ik als het even kan de Nederlandse taal zo goed mogelijk te gebruiken. Dus geen: 1. Hij heeft dezelfde fiets als MIJ. ( moet natuurlijk zijn IK ) 2. Kids. ( het zijn toch gewoon kinderen? ) En zo kan ik nog wel even door gaan. In de Volkskrant van afgelopen Donderdag stond weer een erg mooi stukje.

• 26 antwoorden
    • 4,3k weergaven
  22. Started by Vincent,

Gisteren ben ik naar Antwerpen gereden om bandrecorderbanden met zeezenderopnames op te halen. Het zijn door de aanbieder, forumlid MusicRadioFan, zelfgemaakte opnames van Radio Caroline, Radio Veronica, Radio Noordzee, Radio Atlantis en Radio Mi Amigo. Naast de banden heb ik ook een flink aantal cassettes meegekregen met daarop diverse Belgische radiostations. En alles is uitstekend beschreven. Zodra de verbouwing hier klaar is ga ik starten met het digitaliseren van deze geluidsdragers en zal ik het resultaat, op verzoek van MusicRadioFan, hier met jullie delen.

• 23 antwoorden
    • 4,3k weergaven
  23. Started by Vincent,

Even een poging wagen. Is er iemand hier die deze single heeft? Mp3, scan van hoesje.

• 3 antwoorden
    • 4,3k weergaven
  24. Started by Vincent,

This is our schedule for 17th November 2012: 11:00 Welcome 11:15 - 12:05 Het REM-eiland - een avontuur op poten. Sonja van Proosdij in gesprek met Jan Parent. Video interview met Marc van de Mosselaer. 12:10 - 13:15 Radio Mi Amigo - Vlaams op z'n best: Geprekken met Norbert en Danny Vuylsteke. Moderator Walter Galle. De Vereniging Voor Vrije Radio: Een terugblik met Walter Galle, Frans Schuurbiers en Jean-Luc Bostyn. 13:20 - 14:20 Europe's Best Music - Caroline 558. Peter Philips - Mark Matthews - John Dwyer - Peter Chicago - Johnny Lewis - Richard Staines (Steve Silby) - Nigel Harris - Dave Richards (=Michael Grant) - Mick Williams (Ray Clark). Mod…

25. Started by Juul,

Ik was in 1967 20 jaar. Het was het jaar dat ik in militaire dienst moest en afscheid nam van Philips waar ik tot dan toe 2 jaar gewerkt had. Leuk werk dat wel, want als radioamateur was dat het walhalla. Werken aan 100 - 300 kW zenders. Maar de "dienst" was onverbiddelijk. Het werd de Elias Beekman kazerne in Ede. De verbindingsdienst, lichting 67-6. Had ik geen bezwaar tegen. Maar na een kleine 2 weken vonden ze mij toch niet geschikt. Ik schikte mij toch niet zo naar de opdrachten die ik kreeg. Dus………"afgekeurd !". En toen vroeg Willem van Kooten of ik soms bij Veronica wilde komen. Schoolvriend Ad Bouman was mij al voor gegaan en Willem wilde wat jonge jongen…

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.