Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by Juul,

Meestal gaat het festival Noorderslag aan mij voorbij. Maar dit keer was dat anders. Ik hoorde afgelopen zaterdag Frits Spits en "De Taalstraat" en hij draaide een prachtig nummer van Eefje de Visser. De afgelopen jaren was zij mij een beetje ontgaan, maar nu stond zij ook op Noorderslag. Maar nu Frits het nummer "Oh" draaide ben ik gestopt met de auto om te luisteren. Jonge prachtig................. Je kunt beginnen op 3'50"

2. EEN MIDDAG NAAR HET REMEILAND Het is de komende zomer zes jaar geleden dat SMC een aantal boottochten verzorgde naar het REM-eiland, in de periode voordat het platform van zee werd gesleept. Op zaterdag 23 juni organiseert het trio achter de jaarlijkse RadioDay een speciale middag op het REM-eiland, dat nu gevestigd is aan de Haparandadam in Amsterdam. Martin van der Ven, Rob Olthof en Hans Knot hebben gemeend die middag vooral diegenen die altijd in de avonduren, na de Radioday, mee gaan eten, de eerste kans te geven zich in te schrijven voor deze speciale middag. Als tweede groep hebben de lezers van de nieuwsgroepen de kans mee te gaan. Aankomst om hal…

• 0 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  3. Started by Rob Veld,

Op 11 maart vindt er een 'nationaal eerbetoon' plaats aan George Kooymans (72), gitarist en oprichter van de Haagse rockband Golden Earring. Het vindt plaats op de 73e verjaardag van de muzikant, die onlangs liet weten dat hij lijdt aan de progressieve zenuw- en spierziekte ALS. De bedoeling is dat om 17.15 uur op allerlei manieren de legendarische hit Radar Love gaat klinken. Het nummer wordt bijvoorbeeld gespeeld op carillons door heel Nederland, waaronder dat van de Grote Kerk in Den Haag, de Grote Kerk in Meppel, het raadhuis in Hoogeveen, de Martinitoren in Groningen en verschillende kerken in Limburg. Ook wordt het gedraaid in het Haagse Zuiderpark en zegg…

• 0 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  4. Started by Juul,

The Hollyridge Strings maakte van vele hits van bands mooie instrumentale nummers. Hier bijvoorbeeld van The Beach Boys. http://www42.zippyshare.com/v/26253208/file.html

• 1 antwoord
    • 1,7k weergaven
  5. Started by Martin1968,

Bij het lezen van de kop, moest ik toch even grinniken. Al gun ik het niemand. Uit De Telegraaf: Appartement Marc Jacobs verwoest door Sandy AMSTERDAM - Het huis van de wereldberoemde modeontwerper Marc Jacobs is door de verwoestende orkaan Sandy volledig ten onder gegaan. Dat onthulde Jacobs aan TMZ toen hij zaterdag zijn hond aan het uitlaten was in het geteisterde New York. Volgens Jacobs is zijn appartement volledig vernield door de storm. Door de hevige waterschade heeft de Amerikaanse ontwerper sinds maandag zijn woning in het westen van de stad niet meer kunnen betreden. Hij heeft geen idee of er überhaupt nog spullen te redden zijn uit het huis. Ja…

• 0 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  6. Gast Flashbert
    Started by Gast Flashbert,

Ook even voorstellen dan ; Ik ben Bert (van de Tips en van Extra Gold en 192). Ooit voorgoed besmet door RNI. Gelukkig is dat nooit weer overgegaan. Heb ook van die ziekte meteen maar mijn werk gemaakt. Inmiddels al riant 33 jaar. Hulde voor dit leuke initiatief. Iedereen veel plezier ook op dit forum. Ik zal mijn best doen om zo wekelijks ook wat zinnige vulling te posten. Met vriendelijke groeten, Bert

• 4 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  7. Started by h.roos,

MiAmigo-19760428-1500-1955 uur. 1500-1600-http://www113.zippyshare.com/v/yeIJw7aO/file.html 1600-1700-http://www69.zippyshare.com/v/MDHXqtFG/file.html 1700-1810-http://www109.zippyshare.com/v/TsHZoSwj/file.html 1853-1900-http://www105.zippyshare.com/v/uOjMtUwH/file.html 1853-1955-http://www116.zippyshare.com/v/oVUpfVPi/file.html Groet Henk.

• 4 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  8. Gast Lykke
    Started by Gast Lykke,

Mijn naam is Lykke, ik ben Deens, 27 jaar, en woon in Aalborg - Denemarken, maar ik kan praten een klein beetje Nederlands. Ik hoop beter te zijn. Pheww.... I'm a big fan of Peter Koelewijn, Radio Veronica, Rob Out and "My Little Pony" (off-topic, I know). I've been visiting your beautiful country 4 times now and I wish that I one day will be able to speak and write Dutch like a 3rd language. Radio Veronica is a wonderful way to learn the language, I think. I've made several drawings of Rob Out and Peter Koelewijn and hopefully more will come in the future. Thank you for reading all this. I'm looking forward to meeting you all Een mooie dag en tot zo - EN Veroni…

• 4 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  9. Beste medeforummers, zoals jullie weten ga ik gebukt onder het bezit van een Italiaans raspaardje waar nogal eens wat aan mankeert. Zo ook weer afgelopen week ..... Die zaterdag was ik even bij een vriend langs geweest en toen ik naar huis reed begon dat koekblikje ineens weer raar te doen. Het leek verdacht veel op de storing van een half jaar geleden. Het blokje stotterde in de lage toeren en zoop als een tempelier ! Kortom, het was weer eens tijd voor een bestraffende toespraak met de daarbij behorende krachttermen .... In de avond heb ik nog eens bedacht wat er nu weer aan de hand kon zijn en al redenerend kwam ik maar op één mogelijkheid : dit moest de bran…

• 0 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  10. https://www.nu.nl/media/4972262/lex-harding-viert-50-jarig-dj-jubileum-met-boek.html

11. Started by Vincent,

Ik ben op zoek naar deze uitgave van Freewave. Is er iemand die mij aan een scan (300dpi) kan helpen van deze uitgave?

• 4 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  12. Started by rien1959,

In een ander topic vroeg Robin of ik kant 2 van Abbey Road (Beatles) wilde bewerken. Nou ben ik geen kenner en geen fan van die groep, maar heb me er even in verdiept en een nummer er uit geplukt. Het werd Because, vooral omdat het voor mij totaal geen Beatles gevoel geeft Volgens mij is deze versie rechtstreeks van de plaat want je hoort de ruis en rumble overal doorheen. Sommige mensen schijnen dat mooi te vinden, ik niet. The Beatles - Because : http://www4.zippyshare.com/v/60602345/file.html Je kijkt maar wat je er mee doet, je voor of achterdeel, ik wil het niet weten .... uw prutser.

• 1 antwoord
    • 1,7k weergaven
  13. Started by Juul,

Straks, na 12 uur is Willem van Kooten op radio 1 Neemt iemand het op ? Juul

• 6 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  14. Started by Juul,

Vandaag had de fam Geleick huisarrest. Want we kregen nieuwe asfalt op onze weg. en dat bij 30gr en meer. Ik heb groot respect voor de mannen die dat moesten doen !

• 4 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  15. Started by rien1959,

Een goed begin is het halve werk en daarom maar even een filmpje over het veilig omgaan met elektriciteit ..... Een filmpje uit Albanië over mijnwerkers. Rien, die het allemaal hoofdschuddend aanziet.

• 10 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  16. Started by Harm,

Het lijkt misschien een 'Story' of 'Privé' praatje maar Tom Mulder meldde op zijn Facebookpagina dat hij zijn hele gevoel weer terug heeft. Dat is prettig voor zowel Tom als Simone.

• 1 antwoord
    • 1,7k weergaven
  17. Started by Harmen,

Heb van de week mijn laptop eens voorzien van wat extra geheugen en daarmee ook wat geheugen bankjes over. Heeft iemand interesse? Heb hier liggen: 4x 512 MB DDR2 PC2-5300S 667 MHz voor in een laptop van het merk Hynix. Stuur maar een berichtje als je interesse hebt.

• 0 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  18. Started by Juul,

Als ik in Apeldoorn ben dan fiets ik meestal een rondje door de stad en afgelopen week zag ik ineens in een klein straatje een aanplakbiljet bij een café dat de Pretty Things daar zouden gaan optreden! Het was een band waar ik destijds eigenlijk niet zoveel mee had en ik dacht "zal wel de zoveelste coverband zijn". Maar nee hoor, in dagblad de Stentor stond een aankondiging van het optreden. En zie daar, met originele zanger Phil May en gitarist Dick Taylor. allebei heren met een groot "pop verleden". Ik "maak" geen radio meer maar anders zou ik het wel weten, MD recorder en microfoon mee en hup de boven genoemde heren maar eens interviewen...................…

• 0 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  19. Started by Juul,

We hebben het er al eerder over gehad, ik ben een fan van het Amerikaanse duo Cheech & Chong. Een soort Neerlands Hoop. Ze maakten een prachtige kerst single in 1972. Ik heb 'em destijds uit de Veronica discotheek ontvreemd en zie daar 40 jaar later komt ie van pas! Oh, ja, ze treden 7 maart 2013 op in Carré in Amsterdam. Enfin, hier hun kerst bijdrage uit 1972 "Santa Claus & his old lady" http://www9.zippyshare.com/v/69364855/file.html

• 0 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  20. Kijk da's handig. Mooi van de consumentenbond. Met deze inkttrucs print je veel goedkoper (door Consumentenbond)

21. Started by Rob Veld,

Dit stond 21-3 op pagina 121 van Teletekst (NOS): "Het Commissariaat voor de Media heeft de NTR beboet met 150.000 euro,omdat inpakpapier van het Sinterklaasjournaal te vaak in beeld kwam.Het papier was niet te koop maar winkeliers konden het wel gebruiken om cadeaus in te pakken. Het CvdM vindt dat er reclame voor een commercieel product gemaakt is". Reclame voor een commercieel product wat niet te koop is?? Ik snap het niet, kan iemand me dit uitleggen??? Rob V.

• 4 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  22. Started by Alex,

'Bemanning poogt MEBO buitengaats te houden' Dat is een van de krantenkoppen uit de update van deze week. Het stuk gaat over de novemberstorm van 1971 toen de Mebo 2 van zijn ankers geslagen was. Update RNI Ook een paar specials over RNI uit de Muziek Parade en de Televizier uit 1971. RNI specials Verder een aantal artikelen over de hitparadeoorlog die in 1975 tussen de Top 30 en de Top 40 werd uitgevochten Updates Hitparadeoorlog 1975 “Dominee betaalt stookolie Zendschipâ€. Nog kop boven een artikel. Ditmaal natuurlijk over Caroline. Dominee betaalt stookolie zendschip, updates Radio Caroline En een behoorlijk aantal artikelen over Radio…

• 0 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  23. Started by Juul,

Ik las net "De Gooi" zoals wij Hilversummers zeggen. En daar stond een aardig artikel in over het mediapark met een mooie luchtfoto. En ik zag ook m'n werkplek vanaf eind 1974 tot aan 2006.

• 5 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  24. Started by Juul,

Mag ik in Windows een folder-map de naam als volgt schrijven? :foto's……(Dus met een komma-apostrof). Of moet dat zijn "fotoos" ? Juul

• 2 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  25. Started by Alex,

Mooi om te zien hoe de techniek zich in de jaren omwikkelt heeft. Wat een camera's waren dat toch die Philips bakken. Nieuwe maar ook oude doos Inhuldiging. "even" wat privé beelden terugkijken in 1980.

• 2 antwoorden
    • 1,6k weergaven

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.