Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.186 discussies in dit forum
-
Veronica Rot Op Nu! Dat is de titel boven een stukje uit het Vrije Volk van juli 1974. [verborgen inhoud] Deze week is de update grotendeels afkomstig uit een werkstuk van Anneke van Dijk uit 1972. Misschien zijn er delen al eens geplaatst maar er zal zeker iets nieuws voor een ieder tussen zitten. Niet alleen kranten of magazine artikelen, maar ook wat foto’s en kaarten zoals bijvoorbeeld een aantal kaarten van Jurg van Beem, Tom Collins en Klaas Vaak. Maar ook de uitnodiging voor de demonstratie in Den Haag en zelfs een brief aan de Koningin met vragen over het verdwijnen van Veronica. Natuurlijk ook weer de gebruikelijke kranten en magazineknipsels me…
-
Vandaag in de Volkskrant in de rubriek Het Eeuwig Leven een mooi overzicht van haar leven dat eindigde op 3 December 2020 met een leeftijd van 82 jaar. Maar wat niet in het overzicht staat, dat ze ook actief was in de jaren 50 60 en 70 bij ziekenomroep Rano Amsterdam in het Wilhelmina Gasthuis. Naast het presenteren van programma's, coachte ze ook nieuwe medewerkers. Daar ontmoete ze ook haar grote liefde Gerard Reitsma en moeder werd van Mark, die als baby mee naar de studio ging op hun Rano avond. Een vakvrouw en een aardig mens. Nico.
-
- 1 antwoord
- 882 weergaven
-
-
Ik ben begonnen met het schitterende nieuwe boek over Boudewijn de Groot waarin hij alle liedjes uit zijn oeuvre bespreekt. Het is geschreven door Peter Voskuil en ik kan het iedereen aanbevelen. In de inleiding vertelt hij dat hij het vooral moet hebben van zijn geheugen, omdat platenmaatschappij Phonogram destijds het archief gewoon weggekieperd heeft. Ik kan me herinneren dat Juul ooit vertelde dat zijn vrouw bij CNR werkte en dat ook die het archief weggegooid hadden. En dan denk ik, is dat niet heel erg Nederlands, het zo omgaan met cultureel erfgoed? Ik heb de indruk dat ze dat in Engelse studio s toch anders doen. Ook vin…
-
-
- 1 antwoord
- 552 weergaven
-
-
We kennen allemaal wel de beelden van de onder een zendmast vanzelf brandende tl-buis. Maar radioluisteren door onkruid tegen een mast te houden, had ik nog niet eerder gezien... http://www.telegraaf.nl/video/video_opmerkelijk/21179075/__Onkruid_wordt_radiotoestel__.html Martin
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
Wie kan mij helpen met een MP3 van bovenstaande plaat. Graag even een PM.
-
- 1 antwoord
- 731 weergaven
- 1 follower
-
-
En de boeken zijn weg. Ze komen mee naar Hilversum. Dank Wie heeft er interesse, voor wie kan ik deze boeken meenemen naar de Veronicadag? Hitdossier 1939-1994 Hitdossier 1956-2001 Hitdossier 1958-1990 Hitdossier 1958-1982 Record Hits British Top 50 Charts Record Hits Singles 7th edition Rock Encyclopedia (USA) uit 1969 Alles bij elkaar €15,- + nog een Hitdossier. Wie is de eerste.
-
- 1 antwoord
- 2,4k weergaven
-
-
Een prachtig artikel en interview met The Stones hoe hun nieuwe album tot stand gekomen is. Bron: Rollingstone [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 756 weergaven
- 1 follower
-
-
bron; NOS Wild Romance-gitarist Dany Ladem...Wild Romance-gitarist Dany Lademacher (75) overledenDe Belgische gitarist was in Nederland vooral bekend als de gitarist van Herman Brood.
-
- 1 antwoord
- 236 weergaven
- 1 follower
-
-
Gewoon TV kijken: [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
-
-
Het gaat over het kantoor van de Stones in A'dam. [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 875 weergaven
- 1 follower
-
-
Voor de wat ouderen onder ons. bron: AD [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Vanavond om 21.30 het programma van Jair die op bezoek gaat bij Nederlanders die in het buitenland wonen. Vanavond Willem van Kooten bij RTL 4 om 21.30 uur.
-
-
- 1 antwoord
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
Dit is een wel erg leuk "onderzoek"; http://www.nrc.nl/nieuws/2014/04/08/nederlandse-albumhoezen-in-google-street-view/?utm_source=email&utm_campaign=nieuwsbrief-20140408&utm_content=Cultuur&utm_term=artikel1
-
Wie in de buurt van Apeldoorn woont net als ik kan op 16 september terecht op het "Legends festival". http://www.legendsfestival.nl/
-
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
-
-
-
Waarde medehobbyisten, Ook ik ben hier nieuw, maar ook weer niet nieuw in de radiofora. Aangenaam, ik ben Erik, afkomstig uit Zeist en dus tussen Lopik en Hilversum geboren. Een prettig toeval was dat in Zeist en omgeving veel Amerikaanse soldaten woonden die op de Vliegbasis Soesterberg werkten, en ik dus ook daardoor veel AFN heb kunnen horen. De liefde (en misschien ook wel gekte) voor de radio ontdekte ik dan ook al vroeg. Daarbij hadden mijn ouders toen nog de VOO-gids waarin wel heel erg veel een schip was te zien waarop de letters 'Veronica' waren aangebracht. Navraag bij mijn ouders (die zelf fanatieke luisteraars van de zeezender Veronica waren), leerde mij …
-
- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
-
-
Voor mensen zoals ik die op de Veluwe wonen, bos dus, is dit ook wel handig. Een "tekenradar": http://www.tekenradar.nl/ Juul
-
- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
-
-
Ik ben geen fan van AC/DC maar dit "aardige" stukje las ik op CNN en op ABC -Australië . "haastige spoed is zelden goed" [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 414 weergaven
- 1 follower
-
-
-
-
Wie heeft voor mij de mp3's van La dance de Zorba van Trio Hellenique, Duo Acropolis en Mikis Theodorakis. Ook zoek ik nog de 1974 versie van Trio Hellenique met Zorba;s dance. Grt Rieni.
-
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
-
-
bron: RollingStone. [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 663 weergaven
- 1 follower
-
-
Ik vind dat ie wel een klein puntje heeft. Maar, heeft ie dat als Sander Dekker gezegd of als "Staats"? Want juist gisteren zei hij in de discussie over Sesam straat dat de politiek zich niet moet bemoeien enz. enz. [verborgen inhoud] Gelukkig kijken er maar weinig mensen naar Paul van Liempt. hi [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 3,5k weergaven
-
-
Gevonden op mediapages (natuurlijk ) Dank. Voor de montage van de aankomst van de Norderney in Amsterdam zou ik graag het nummer strom maar beuk maar (Nordernaylied) gebruiken, wie heeft dit voor mij aub? Dan kan ik de korte montage snel online zetten. Alvast hartelijke dank.
-
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
-
-
Ik ben al sinds mijn 9de in radio geïnteresseerd. Vanaf het moment dat ik mij 1e transistorradio kreeg. Eigenlijk luisterde ik vanaf het moment dat ik de zeezender Veronica ontdekte, ik was toen 10, alleen nog daarna en af en toe naar de zeezender Radio Noordzee. Wat ik mij ook nog herinner was dat ik af en toe extra vroeg opstond om de tune van Radio Noordzee (man of action) te kunnen horen. Luisteren naar de zeezenders was in het gebied waar ik destijds woonde (Oost-Groningen) een hele opgave want de ontvangst was minimaal. Het verdwijnen van Veronica herinner ik mij ook nog heel goed. Op het moment dat er ruis klonk wilde ik niet geloven dat de zender er niet meer was…
-
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
-