Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by Hans van Rijswijk,

Ik ben Hans van Rijswijk. Opgegroeid in de regio Haaglanden, maar niet in Rijswijk. Omdat de zeezenders daar altijd goed te ontvangen waren altijd naar deze zenders geluisterd in mijn jeugd. Eerst naar Veronica/RNI. Later naar Caroline/Mi Amigo, en in de jaren '80 met name weer naar Caroline. Ben bij toeval op dit forum terecht gekomen. In het verleden wel een hoop uren verzameld via de downloadclub. Helaas is dat al weer een aantal jaar geleden. Zo te zien zijn er nog een hoop herinneringen op te halen op dit mooie forum. Waarvoor hulde aan de initiatiefnemers. Vriendelijke groet, Hans van Rijswijk

• 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  2. Started by Patrickvb,

Ik ben Patrick kom uit Hengelo OV. Ik ben al 1 bekende naam tegen gekomen namelijk Annerob.

• 4 antwoorden
    • 809 weergaven
  3. Started by Bri,

Ik zal mij ook maar eens even voorstellen. Je m'appelle Brian, Kom uit Rotterdam en al heel mijn leven een radiofanaat. Ik heb door de jaren heen aardig wat radio in mijn spaarzame vrije tijd opgenomen o.a een aantal lijstjes van Radio veronica (80s top 880, Top 1000 allertijden), een aantal afleveringen van Goud van Oud, Wat lijstjes van Radio 5, 3 complete Top 2000, verder heb ik ook een aantal speciale uitzendingen o.a veronica 50 jaar, Radio 5 Elvisdag, de laatste Tijd voor Twee, een aantal oudere uitzendingen van Muziek Voor Volwassenen (met Johan Derksen), de laatste Familie Nederland (Radio 5) en nog wel wat. Op dit moment leg ik de laatste hand om de laatste 18 uu…

• 3 antwoorden
    • 946 weergaven
  4. Started by jan V,

Hallo mag ik mij even voorstellen mijn naam is jan geb:15-03-1957 heb de periode zeezenders ook meegemaakt ben hier terechtgekomen via de zeezender download club hoop hier ook vele uren door te brengen . een groet uit het hoge noorden zwaagwesteinde friesland.

• 2 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  5. Started by Walvlis,

Hallo, ik ben Walter uit Vlissingen. Ik hoop hier leuke bijdragen te kunnen leveren qua geluid en ook inhoudelijke discussies mee te kunnen voeren.

• 1 antwoord
    • 1,9k weergaven
  6. Started by Harmen,

Dag lezer, Een onbekende gebruiker met een groene naam in het café. Das niet handig dacht ik zo, dus laat ik mij ook maar even voorstellen. Ik ben Harmen, en als Twentenaar heb ik vooral wat met radio uit die omgeving en alles wat er vanaf de andere kant van de grens richting het westen werd en wordt gestraald. Heb vanaf het jaar 0 10 jaar lang de generatie X uitgehangen, oftewel geboren in 1980. Op radiogebied bij verschillende radiostations in Twente bezig geweest en in Den Haag bij Hofstad Radio. Via de radio/jingles chat enkele jaren geleden kennis gemaakt met Vincent en enkele weken geleden zijn we samen bezig geweest dit cafe op te zetten. Ik…

• 1 antwoord
    • 2,3k weergaven
  7. Started by J.Vinke,

Hallo forumleden, Ik ben Jan 52 jaar, R,N.I. fan .luister nu veel naar piraten op de AM en SW verder verzamel ik tunes en mp3. Vr gr Jan

• 1 antwoord
    • 2k weergaven
  8. Started by johan1,

hallo even voorstellen heet johan v koot 56 jaar verzamelaar tunes en jingles speciaal soul jingles wolfman jack

• 1 antwoord
    • 1,2k weergaven
  9. Gast Joyce
    Started by Gast Joyce,

Hallo, ik ben Joyce. Vooral een muziekliefhebster maar altijd gefascineerd geweest door radio. Zowel muziek als radio heb ik in de jaren 80 ontdekt. Ik houd vooral van radio waar met passie over muziek wordt gesproken: vroeger de VOO, tegenwoordig vooral Radio 6. Ik ben gek op “lijstjes†maar vind de “nummer 1†over het algemeen de minst interessante. (En in het "dagelijks" leven studeer ik filosofie aan de UvA). Groet, Joyce

• 6 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  10. Gast hoppy
    Started by Gast hoppy,

Beste, Ik ben André, 25+ en gek op radio!! :)

• 2 antwoorden
    • 676 weergaven
  11. Started by king1,

Goedemiddag allemaal , Mijn naam is iwan ik ben 36 jaar en mijn hobby is genieten van het moois van veronica uit de zeezender tijd vooral ben zelf best wel een verzamelaar van lps en dergelijke vooral alles wat met veronica te maken heeft en the king of rock and roll groetjes iwan

• 0 antwoorden
    • 880 weergaven
  12. Started by Henk van 't Ende,

Hallo allemaal, Ik ben Henk van 't Ende, 50+, luister graag radio, ja wie niet hier... Lees hier graag rond, en het aangeboden materiaal in beeld en geluid is zeer de moeite waard. Bijvoorbeeld die 126 delen Veronica uit juni 1974, fantastisch!

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  13. Gast marcolaag
    Started by Gast marcolaag,

Goedemorgen, ik ben Marco Lagerwerf en ben sinds net nieuw op dit forum. Ik ben al langere tijd lid van het Offshore radio forum, via een tip kwam ik hier terecht. Ik vind het zelf erg leuk om oude radio opnames (hitlijsten, jaarmixen) te verzamelen en hoop daar binnenkort ook wat van te posten. Ik hoop ook op dit forum wat mooie opnames te kunnen vinden! Met vr.gr., Marco

• 2 antwoorden
    • 555 weergaven
  14. Gast gxakai2002
    Started by Gast gxakai2002,

Wer oder was bin ich ?? Eine berechtigte Frage. Am 10.07.1943 erblickte ich in Düsseldorf das Licht der Welt. Kindergarten - Schule - Lehre. 1963 Einberufung zur Bundeswehr. 1978 wurde nach einer Idee von mir und Klaus-Dieter Röglin beim tapezieren und Oldies hören, in seinem Wohnzimmer das "Musik-Magazin-Rock" ins Leben gerufen. 1978 wurde die erste AKAI-Anlage, bestehend aus Receiver AA-1030, Tape-Deck GXC-710 D und Tonbandmaschine GX-215 D gekauft. Die Anlage ist noch heute so einsatzbereit wie am ersten Tag. Die legendären GX- Köpfe von AKAI haben sich sehr bewährt und zeigen heute noch keine Spuren von Verschleiss. Schade,…

• 4 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  15. In de jaren '70 zond de KRO de 18-delige documentaire-serie All You Need uit over het ontstaan en de ontwikkeling van popmuziek. Dat werd gepresenteerd door Theo Stokkink. Gisteren kwam ik een aflevering van dat programma tegen op een oude VCR (N1500) videoband. Wie weet in welke periode van de jaren '70 dat programma werd uitgezonden? Als ik een periode weet kan ik wat gerichter zoeken in de oude omroepbladen. Hierbij een indruk van die aflevering van All you need:

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 468 weergaven
  16. Started by Harm,

Ik heb een Sony MD-speler maar die schiet automatisch op pauze... Hoe zet ik dat uit?

• 8 antwoorden
    • 2,9k weergaven
  17. Started by Bertus Biervilt,

Vraagje van geheel andere orde: Wie weet waar ik een Sony Mini-DV-videocamera van eind vorige eeuw kan laten repareren? Ik heb anderhalf dozijn mini-DV bandjes met opnames van m'n kinderen die ik wil (laten) digitaliseren, en m'n Sony videocamera DCR-PC103E blijkt het inmiddels niet goed meer te doen. Nu zijn er wel bedrijven die digitaliseren, maar bij die waar ik heb geïnformeerd, komen de tijdcodes en andere metadata niet mee. Dus wil ik het zelf doen. Liefst iets in de buurt van Deventer, maar ik wil er ook wel een eind voor reizen...

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 12 antwoorden
    • 747 weergaven
  18. Started by Sapuripong,

Hoi Vincent, Ik ben je mail adres kwijt, vandaar maar op deze manier. Ik heb onlangs 150 uur opnamen op cassette van iemand overgenomen. Het zijn opnamen van voornamelijk Mi Amigo en de Nederlandse service van Caroline. Maar ook wat Veronica, Monique en landpiraten. De merken van de cassettes zijn over het algemeen slecht, de staat van de behuizingen vaak ook, maar de kwaliteit vd opnames die erop staan is opvallend goed. Heb jij toevallig tijd, zin en interesse om ze te digitaliseren? Het zijn allemaal eigen opnamen vd persoon in kwestie, nooit gedigitaliseerd. Groet, Wim

• 2 antwoorden
    • 655 weergaven
  19. Started by Broozen,

Radiovrienden: vraagje namens Felix Meurders: wie weet trefzeker van wanneer tot wanneer Felix Radio Tour de France presenteerde? Alvast bedankt voor je antwoord. Groet! Benno

• 2 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  20. Started by Juul,

Dit kwam ik tegen in de knipsel krant gedateerd 20 oktober 1967. Her nieuwe riool van Den Haag kwam in zee uit oner - bij de Norderney- Veronica. Zou het er nog liggen?

21. Started by Juul,

Enige tijd gelden heb k mij aangemeld bij een "gesloten" TROS groep op Feesboek. Maat tegelijkertijd kijk ik ook wel eens in andere groepen. Maar het "regent" steeds "Vriendschaps verzoeken". Wat moet ik daar mee? Ik wil dat allemaal niet. En wat is daar de bedoeling daarvan? Juul

22. Started by Vincent,

Vanaf woensdag 1 juni 2016 worden er geen nieuwe berichten meer opgeladen op Teletekst. Tot eind dit jaar zullen de pagina’s van Teletekst nog toegankelijk blijven en worden de kijkers er doorverwezen naar alternatieve kanalen. Teletekstpagina 888 blijft de bron voor alle ondertitels. Teletekst startte in 1980 als een vernieuwende informatiebron maar is vandaag ingehaald door andere nieuwskanalen zoals de websites en sociale media van Deredactie.be en Sporza.be. Bijgevolg is het gebruik van Teletekst de afgelopen jaren fors teruggelopen. Na het afsluiten van de nieuwe beheersovereenkomst, waarin Teletekst niet langer als opdracht staat, besliste VRT om Teletek…

• 0 antwoorden
    • 610 weergaven
  23. Started by rien1959,

Afgelopen dagen werd er bij ons in de wijk al verschrikkelijk geknald met vuurwerk. Niet dat ik daar een probleem mee heb. Ik ben ook jong geweest ...... Er zaten echter enkele randdebielen tussen die zie zeer zwaar illegaal vuurwerk afstaken. Gisteren was er recht voor ons huis een enorme klap die zo zwaar was dat ik blij was dat de ramen er nog in zaten. In de loop van de avond bleek wat er was gebeurd. Er was een gietijzeren putdeksel opgeblazen en de put stond nu open ..... politie erbij, enz. In de straat verderop was bij diverse putten hetzelfde geprobeerd maar gelukkig niet geslaagd. Wel is bij een van die putten het binnenwerk volledig vernield ! Hoe kri…

• 10 antwoorden
    • 2,6k weergaven
  24. Started by Juul,

Ik kon een glimlach toch niet onderdrukken toen ik las "VVD dumpt Ton Elias" "Net goed" dacht ik direct. Jarenlang eten uit de ruif van de Publieke Omroep en dan nu al jaren lang proberen om diezelfde PO de nek om te draaien……………. Hij begon al aardig te lijken op Martin Bosma van de PVV. Er is wel één verschil, Elias was wel een goeie verslaggever vande TV rubriek "Den Haag Vandaag" destijds. Maar bij de PO is ie ook niet "leuk" weggegaan, en dat heeft ie weer gemeen met Bosma. "Zo da's geregeld"……………..

• 4 antwoorden
    • 714 weergaven
  25. https://www.nu.nl/media/5449004/vvd-wil-behoud-van-omroepen-wnl-powned-en-human.html Prima hoor. Ben ik het mee eens, maar de dame die "de media erbij doet", heb ik horen bazelen bij Sven Kockelman op Ra1 over de P.O. Hoofdschuddend zat ik in de auto. Sven vroeg aan haar of ze wist hoeveel leden er bij de PO waren........wist ze niet ( 3,5 miljoen) en hoeveel leden de VVD had, dat wist ze wel. (30.000 ) En haar vreselijk interssante bio kun ju hier lezen. https://www.tweedekamer.nl/kamerleden_en_commissies/alle_kamerleden/yeşilgöz-zegerius-d-vvd/biografie Ik weet nu genoeg, en zo'n mevrouw gaat over de PO en de werkgelege…

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.