Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.180 discussies in dit forum
-
Ik keek recentelijk even bij de buren en wat me dan opvalt is dat er een file wordt aangeboden in dit geval de "aftel jingles van 192 naar 538" uit de laatste week van september 1972. Daar is eigenlijk niks mis mee. Maar wat mij dan weer opvalt dat iedereen dat dan maar "hup download", en niemand zich kennelijk afvraagt wie de stem nu eigenlijk is............... Hoe zou dat nou komen? Is dat zoals zo vaak ;"hebben is hebben" ? Niet geïnteresseerd in de historie? Of mis ik iets? Want ik denk dan als je niet weet wie de stem is wat heb je er dan aan? Wie legt het mij nu eens uit? Oh, ja, het heeft niks met de buren te maken, had hier ook kunn…
-
Will Hoebee, de echtgenoot van Luv’-zangeres José Hoebee, is zondag op 64 jarige leeftijd overleden. Hoebee was muziekproducer en heeft samengewerkt met artiesten als Benny Neyman, Saskia & Serge en Nana Mouskouri.
-
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Alexander Curly, in het dagelijks leven Harm Breemer is op 65 jarige leeftijd overleden. Culry werd ontdekt door Chiel Montagne en had in 1972 een hit met "I'll never drink again". In 1975 had hij een hit met "Guus kom naar huus".
-
- 1 antwoord
- 2,1k weergaven
-
-
Ik kwam het bijna hele oeuvre van Cheech & Chong tegen in m'n collectie. Ik ben nl "fan" van de heren. Vooral het nummer "Dave" is prachtig. Ik vraag mij af, ben ik de enige "fan" hier ? Juul
-
- 11 antwoorden
- 3,8k weergaven
-
-
Ja, wat moet ik nou van de volgende obscure single zeggen?. Ad Roland had aangegeven dat hij ging stoppen bij de TROS. Hij werkte veel met collega Peter de Mooy ( †) als producer. En Peter zou Peter niet zijn als ie in z'n oneindige wijsheid probeerde van dat afscheid iets leuks te maken. En zich vooral zelf niet te vergeten............... De artiesten, "Ad en Karin". Ik dacht eerst nog aan Ad en Karin Bouman maar dat bleek een illusie......(hi). Enfin, de single "doet" op internet nog zo'n € 5,00. Ik ben dus een rijk man. Ik heb geen idee hoeveel er van gemaakt zijn. Juul http://www64.zippyshare.com/v/26307787/file.html
-
- 8 antwoorden
- 4,5k weergaven
-
-
Beste vrienden, Het is regenachtig weer en dus "opruim tijd". Ik heb in de aanbieding 125 mini discs (zie foto) ze zijn maar 1x gebruikt door mij en daarna in een verhuisdoos gedaan. Het zijn md's van de beste kwaliteit TDK studio en Sony studio. Ze liggen mij in de weg. Voor €100,- stuur ik ze op. Ik betaal dus de verzendkosten binnen Nederland. Eigenlijk geen geld , € 0.80 per MD !!!!! Reacties via deze forum mailbox of via m'n Norderney mail box. Juul
-
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Archiveren is ook weggooien, en de zolder moet leeg. Wie wil al mijn oude Free Radio Magazines ophalen? Gratis, maar wel snel anders gaan ze het 'ronde archief ' in! Groet Hans
-
Lang gezocht maar nog steeds niet gevonden: de instrumentale variant van dit nummer, dat toen op de achterkant van hitsingle stond (bij voorkeur in mp3 320 kbps) Groet en dank, Emile
-
- 5 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
beste forum vrienden.ik ben op zoek naar het nummer van robert long jij en ik de laatste plaat die werd gedraaid op keizerstad in 1989.heb dat nummer ooit op cd gehad,een keer uitgeleend maar waarschijnlijk niet terug gekregen zo gaat dat soms.groetjes en alvast bedankt.
-
- 1 antwoord
- 2k weergaven
-
-
Op donderdag 24 mei 2012 viert de AVRO de ‘Dag van het Vinyl’ en brengen alle AVRO radioprogramma’s vanuit het Vondelparkpaviljoen in Amsterdam. Jan-Willem Roodbeen, Hans Schiffers, Gerard Ekdom, Maartje van Weegen, Jeanne Biessen, Jan Steeman en Sherill Samson draaien de hele dag alleen maar muziek vanaf vinyl op Radio 2, 3FM, Radio 4, Radio 5 Nostalgia en Radio 6 Soul & Jazz. Geheel ter ere van de Dag van het Vinyl is het Vondelparkpaviljoen omgetoverd tot vinylparadijs. Luisteraars kunnen hun favoriete single of LP aanvragen via dagvanhetvinyl.AVRO.nl, of zelf met hun plaat onder de arm naar Amsterdam toekomen. Er is een divadek met wijn, opera aria’…
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Ik ga bijna nooit met de trein, maar komend weekend heb ik een weekend Brussel op de planning staan. Vandaag een treinkaartje gekocht op internet en bij het boeken kwam ik er achter dat ik met wat knutselen mezelf 10 euro kon besparen op een enkeltje. Mijn enkeltje Groningen - Brussel kost op de website van de NS 52 euro. De NS hanteert in Nederland blijkbaar een maximumtarief van 24 euro voor een enkeltje. Wat ik nu heb gedaan is een enkeltje Roosendaal gekocht voor 24 euro. Vervolgens heb ik een enkeltje Roosendaal Brussel gekocht voor 17,60. Bij elkaar opgeteld net geen 42 euro. Oftewel 10 euro goedkoper. Dus moraal van het verhaal: Mocht je …
-
- 5 antwoorden
- 2,6k weergaven
-
-
Ik ben degene die daar rechtsachter aan een tafeltje in dit café vanaf de opening de boel een beetje overziet. De ene keer in een groep en de andere keer alleen. Mijn naam is Gerrit Blaauw (1963) en surf één keer per dag, denk ik, naar een aantal websites met zeezenderonderwerpen. Wat een leuk café is dit. En zoals het hoort, zorgen de barkeepers voor duidelijke regels. Dat maakt het plezierig om dagelijks dit etablissement te bezoeken. Af en toe lift ik mee en download ik een leuk programma uit de oudheid. Voor de rest lees ik mee en reageer eens een enkele keer. Ik vind het een leuke break van de dag. Ik ben geboren en getogen in Oost-Groningen. Toch heb…
-
- 6 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Ik vroeg mij net af, na een eeerdere mailwisseling met Vincent, welke tekstverwerker een ieder hier gebruikt? Ik heb hier Word -Office MAC 2004 en 2008. En natuurlijk zijn daar nog OpenOffice en LibreOffice. En sinds kort is er voor de MAC gebruikers nog een erg leuke: www.bean-osx.com. Deze laatste kan natuurlijk ook overweg met alle Windows formaten en is ook gratis. Juul
-
- 12 antwoorden
- 3,5k weergaven
-
-
Ach jee, dacht ik, wéér een icoon uit mijn jeugd weg... De mooiste zang, 3 stemmig met Barry en maurice, hoor ik wat mij betreft in "How deep is your love" uit 1977.
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Even voorstellen zeker ? Michel Roman uit Kluisbergen België. Fanatiek zeezenderfan en al even fanatiek Veronicafan. Positief : ik denk dat ik geen vijanden heb Negatief : Soms leef ik nog teveel in het verleden,maar dat kan dan ook weer positief zijn.... Velen kennen mij van Offshoreradioarchive. Let's go dan maar ! Mvg, Michel.
-
Vandaag hoorde ik in TROS Poster 'De geschiedenis an de popradio' weer dat fragment waarvan ik me al dertig jaar afvraag welke plaat er wordt ingestart. Het betreft één van de weinige opnames die mij bekend zijn van de Zweedse zeezender Radio Syd. Na de jingle wordt er een plaat gestart. Iemand enig idee welke? http://www3.zippyshare.com/v/6948682/file.html Martin
-
- 4 antwoorden
- 2,9k weergaven
-
-
Beste vrienden ik ben op zoek naar Miles Davis - Tutu. Ik heb een aardige gevonden op YouTube maar die kan ik niet bewaren (het audio bedoel ik). Heel raar dat kon ik eerst wel. Dus dat moet ik maar eens uitzoeken. Is er iemand die mij kan helpen? Juul
-
- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Vanmorgen moest ik in Uithuizen, Groningen zijn en wel precies tegenover onderstaand uitgaanscentrum: Deze heeft de tand des tijds zo te zien niet overleefd, maar zoals deze zullen er nog vast wel veel meer zijn in Nederland en daarbuiten. Dus kom maar op met de foto's.
-
Ik ben op zoek naar een mp3, minimaal 256Kbps, van This world today is a mess. Wie maakt me blij? :)
-
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
AMSTERDAM (Telegraaf) - De 'koningin van de disco' Donna Summer is op 63-jarige leeftijd overleden. Summer verloor haar strijd tegen kanker. De zangeres overleed in Flordia, meldt TMZ. Ze won in totaal vijf Grammy's. In de jaren '70 van de vorige eeuw had Summer hits met "Last Dance", "Hot Stuff" en "Bad Girls".
-
- 8 antwoorden
- 2,7k weergaven
-
-
-
Hello I'm a new member to this forum . i'm french , living in the center of France near Orleans . I don't speak or write dutch , only english and french. I'm 61 and when i was a teenager during the 60's i used to listen to Radio Veronica , Caroline South , London and all the off-shores stations and later to RNI and Mi Amigo. Some of you have probably seen my psots in english in the dutch offshore radio forum. thank you for allowing me to be a member of this new forum
-
- 4 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Het is dit jaar het jaar dat het 45 jaar geleden is dat de eerste ABTT (AdjeBoumanTopTien) werd uitgezonden. Dat gebeurde in het programma Muziek bij de lunch van Jan van Veen in februari 1967. Later zou de ABTT worden uitgezonden in het programma JMHW (JoostMagHetWeten) van Joost de Draaijer en nog later in de Lexjo bij Lex Harding. En vanwege dit jubileum hebben we het plan opgevat om de presentatoren uit die tijd weer te laten opdraven en een ABTT anno 2012 op te nemen. We hebben het plan om die opname om 14.00 uur te starten, maar ja, de ABTT hé?, je weet maar nooit. De entree voor deze dag bedraagt € 6,- Nog een jubileum, dat van het pro…
-
- 25 antwoorden
- 9,2k weergaven
-
-
Gepuberd begin jaren 80 en in die tijd ook radioliefhebber geworden. Was fan van Veronica (VOO). Ben liefhebber/verzamelaar van Veronica-/Top 40 jingles!!! Ben intussen creatief geworden met het mixen van jingles. Produceer wekelijks met veel plezier een non-stop 80's Top 40. ... en zo ben in weer terug bij mijn jeugd ;-) Groetjes, Frits Spoor. ps: ben ook nog gelukkig getrouwd, vader van 2 geweldige kids, modelspoorliefhebber, wandelaar, halve Italiaan, Gardameerganger, ... genoeg.
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
-
-
Dit is wel een bijzondere bergplaats voor een iPhone.......... http://www.macfreak.nl/nieuws/23861/op-weg-zonder-handtas-stop-je-iphone-in-je-bh/ Juul