Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. The last month of 1983: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] The result on Radiopedia: [verborgen inhoud]

• 5 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  2. [verborgen inhoud] Opname uit het archief van Ton van Draanen.

• 5 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  3. Started by Vincent,

Uurtje Michelle. [verborgen inhoud]

• 5 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  4. Deze opname komt uit het archief van Ad Couwenberg. [verborgen inhoud]

5. Started by FredZ,

In mijn programma wil ik aandacht besteden aan Radio Monique en de gekozen Sateliet-schijven destijds (1985) Heeft er iemand in goede kwaliteit enkele Monique jingles voor mij en met name de jingle "Monique Sateliet-schijf" Alvast bedankt voor de medewerking.

6. Een uitzoekopname uit 1979: [verborgen inhoud]

• 5 antwoorden
    • 911 weergaven
  7. Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein [verborgen inhoud]

8. Started by jan V,

1971-06-18 2300-0000 Tineke [verborgen inhoud] 1973-06-18 0900-1000 HansMondt-MuziekTerwijlUwerkt [verborgen inhoud] 1973-06-18 1000-1100 Tineke-Koffietijd [verborgen inhoud] 1973-06-18 1900-2000 LexHarding-ABTT [verborgen inhoud] 1973-06-18 2000-2100 Will Luikinga-WillemKeukenhof [verborgen inhoud] 1974-06-18 0200-0317 Testuitzending [verborgen inhoud] 1974-06-18 0600-0643 BartVanLeeuwen-Ookgoeiemorgen [verborgen inhoud] 1974-06-18 1000-1100 Tineke-VeronicaMoetAanLand-Ridderkerk [verborgen inhoud] 1974-06-18 1200-1300 Will Luikinga-VeronicaMoetAanLand-Ridderkerk [verborgen inhoud] 1974-06-18 1600-1700 TomCol…

9. Started by Vincent,

Voor de zomervakantie had ik een aantal opnamen in een map geplaatst met het idee om ze één voor één te plaatsen. Vanochtend kwam ik deze map weer tegen. Vergeten dus. Sorry. Maar zal goed maken: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 5 antwoorden
    • 2,8k weergaven
  10. Gast Norderney192
    Started by Gast Norderney192,

Top 40 en Tipparade - 20 maart 1965 Geen nummer uno voor The Beatles Tja, waar maken we ons druk om, maar de vraag is natuurlijk waarom staan de Beatles niet op 1? Inmiddels alweer een week of 3 blijft de dubbele A-kant hangen op een 2de plek. Wordt tijd voor een nieuwe single. Misschien wel vanmiddag bij Bert. De Advertentie van de Week! Hollands enige internationale Beatgroep (wij zeggen het niet, zeggen ze zelf) met een aankondiging van hun nieuwe single. Wordt een grote hit (zeggen ze zelf), zal vies tegenvallen (zeggen wij). Maar los van dat, even de foto bekijken. Een signeermoment lijkt ons. 1 van die gasten heeft een single in zijn hand (derde van li…

• 5 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  11. [verborgen inhoud]

• 5 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  12. Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Laser 558 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 5 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  13. Ik heb al eens geschreven dat we al een paar jaar "verblijd" worden met een soort "radio dagboek" van een toen middelbare scholiere uit Alkmaar. Zij hield nauwegezet een dagboek bij als ze naar Veronica luisterde en nu, vele jaren later, is ze dat dagboek aan het overzetten in de computer. En wij zijn zo gelukkig dat we elke keer daar een prachtig overzicht van krijgen. En vanzelfspreken zijn we daar ontzettend blij mee. Het is min of meer uniek in de radio geschiedenis. Afgelopen week kreeg ik de week van 24 december tot en met 31 januari 1971. Het leest als een spannend boek vind ik. Bij wijze van uitzondering wil ik jullie een kijkje gunnen in …

14. Started by ometheo,

Precies twintig jaar geleden konden we luisteren naar Veronica twaalf - twee - vier. Via de 1224 KHz. zonden oud medewrkers van de zeezender Radio Veronica oude programma's uit van de zeezender Radio veronica, aangevuld met live programma's vanuit Hotel Lapershoek waarin werd teruggeblikt op de roemruchte zeezender periode. We luister dan naar de ABTT met Joost den Draaijer van 31-12-1967. En Tineke ontvangt Tom Mulder (live) We gaan terug naar 28 augustus 1999 je kunt het beluisteren en downloaden via deze linkjes: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 5 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  15. Started by Pd2pk,

Beste Radiovrienden, Ik ben in het bezit gekomen van een kleine foto genomen in Maart 1968 van het Radio Caroline Schip aan de Javakade . Wie kan mij vertellen wie er op de foto te zien is ? Misschien een d.j of technicus of misschien gewoon een bezoeker. Groet Peter.

16. Radio Caroline [verborgen inhoud] Caroline-19900608-NickJackson-29min

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 5 antwoorden
    • 708 weergaven
  17. Mi Amigo 1976 09 17 Michelle Koffie Met Of Zonder Laatste (Studio) De fluittoon aan het begin heb ik er uit gehaald , nu start het normaal en ik heb het ook + 3 db opgetrokken in volume. Nu is dat veel beter en nee niet vervormd. [verborgen inhoud]

• 5 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  18. Started by fockokrone,

Hallo Ik luisterde 1okt naar 192veronica de tipparade eerste uur 16 17uur. Presentatie klaas vaak na hé schat weet je dat theo en marjan kwam hun gezongen stationcall veronica op 538 weet je dat..... Heeft iemand deze spot vast bedankt fockokrone

19. Started by Alex,

Deze week heel wat mooi materiaal opgehaald bij een zeezenderliefhebber. O.a. deze cassette. Is vast niet uniek en zal ergens wel vaker te horen zijn geweest, maar ik vond het wel een leuke om te delen. De nooit uitgebrachte LP door het Nederlandse DJ-Team van Radio Caroline. "Radio Caroline komt terug" Met o.a. Kas van Iersel, Erik de zwart, Annette van Trigt (Caroline in een uitzending van Veronica op Hilversum 1), Ben Bode, Eddy Keur en Ton v.d. Velde. Ik heb de links aangepast naar zippyshare, maar ik krijg iedere keer een melding van Malware bites dus pas op. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Met dank aan Piet Treffers voor…

• 5 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  20. Started by jan V,

1963-12-22 1500-1515 Jamin [verborgen inhoud] 1971-12-17 0700-0800 KlaasVaak-Ookgoeiemorgen [verborgen inhoud] 1973-12-23 0100-0200 BartVanLeeuwen-BartVanLeeuwenShow [verborgen inhoud] bron StichtingNorderney-RadioVeronica192 gr jan V

21. Started by Vincent,

Vorig weekend heb ik een stapel Hitweken gekregen. In eentje staat een paginagroot artikel van hun reis naar Radio London. [verborgen inhoud] kan je het verhaal lezen.

• 5 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  22. Started by Juul,

In augustus 1999 was er in het tv programma NOVA een item over de eerste "reunie uitzendingen" van Veronica uit de periode 1959-1974. Het was een interview volgens mij met Ad en o.a. Tineke. Heeft iemand dat toevallig? Juul

• 5 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  23. Started by Jan-Fre,

Ik zat net een Frans van der Beek show uit juli 1974 te luisteren. Frans zegt dat de techniek in handen is van Herman van der Velden, onder supervisie van Dick Boll. Wie was die Herman van der Velden eigenlijk? Wellicht is er iemand die het weet. Jan-Fré

• 5 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  24. Started by martinja,

Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Radio Condor 00-07-1973 Test Band [verborgen inhoud]

25. Started by Vincent,

Een avondcursus in muziek en een Monique Top 50. Durf bijna niet meer vragen of iemand het lijstje van deze top 50 wil maken. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.