Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by Juul,

bron: Spreekbuis - Stichting Norderney. [verborgen inhoud]

2. Een jaar Laser 558, een complete dag. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 6 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  3. Started by Jan van Weeterloo,

Op internet, april 1960, vertrek Borkum Riff vanuit Emden...

• 6 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  4. Geen idee of dit eerder is aangeboden, komt uit de collectie van "jepatrick" [verborgen inhoud]

• 6 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  5. Started by amigo008,

Heeft iemand misschien de komplete Top 50 uitzending van 21 April 1979 met Paul De Wit(Erik De Zwart). Mvgr, Marcel.

• 3 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  6. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 6 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  7. Started by Peter Vrakking,

Heeft iemand van Radio Veronica toevallig het uur 21u-22u van 27 september 1973 in zijn collectie en wil deze delen?

8. Started by Juul,

Op 31 augustus is het zover. Een Veronica dag, maar nu in Hoek van Holland. En als alles volgens de planning verloopt is er een verrassing.

9. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  10. Als je denkt dat we met de bomaanslag op de Mebo-2 in 1971 het ergste was dat er gebeurde in de zeezender wereld dan moet ik toch even je geheugen opfrissen en je meenemen naar Juni 1966. Reginald Calvert, eigenaar van Radio City had het aan de stok gekregen met de Radio Atlanta organisatie, die wilden vanaf "Shivering Sands Towers" waarvan Radio City uitzond, Radio Caroline South onderbrengen zodat de Mi Amigo naar een andere positie kon. Atlanta had een zender aan boord gebracht maar de onderhandelingen met Radio City liepen spaak en Reginald Calvert ging onderhandelen met Radio London om het station "United Kingdom Good Music" op te zetten. Uiteraard was de Atlanta or…

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 13 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  11. RNI - 1972 08 17 - 1610-1740 - Ferry Maat - Hans ten Hooge FM [verborgen inhoud]

12. Started by Juul,

Leuke foto kwam ik tegen bij het uitzoeken van foto's. vlnr. Hans van Velzen - Nico Steenbergen-Leo van der Goot - Marc van Amstel. - 1972

13. Anderhalf uur Kas Collins in FM-stereo uit 1980. [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,7k weergaven
  14. Started by Vincent,

In ons archief zitten heel veel uren van Radio Veronica. De komende tijd ga ik regelmatig een aantal uren hier plaatsen met het verzoek aan jullie om deze te controleren en daar waar nodig de ontbrekende informatie aan te vullen. We starten met 1960: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] En een opnamen met diverse stukken die nog uitgezocht moet worden: [verborgen inhoud] Daarmee is gelijk alles uit 1960 wat er in het archief zit met jullie gedeeld. Heb je iets wat niet hierboven staat? Deel het dan met ons.

• 1 antwoord
    • 1,7k weergaven
  15. Started by Vincent,

Hugo de Groot en Peter de Vries. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

16. Radio Antwerpen: het wrak van de Uilenspiegel Foto: Theo Hoekstra Over praktisch elke zeezender heb ik in boekvorm het nodige geschreven, maar Radio Antwerpen, vanaf de Uilenspiegel, heb ik links laten liggen. In de loop der jaren zijn vele documenten tot mij gekomen en werden toegevoegd aan het dossier Uilenspiegel. En zo’n dossier gaat dan telkens weer terug in het archief. Dankzij volger Albert Pleijsier haalde ik het dossier tevoorschijn. Hij had het verzoek of ik eens kon kijken of er van het station programmaoverzichten waren. Maar noch in het dossier noch op internet, noch op mijn externe schijf was een dergelijk overzicht te vi…

17. Started by cdb,

Oudshoorn radio tv - Luister Zondagmiddag tussen 5.45 en 6.00 naar Donalds draaitafels. Advertentie 31-08-1962

• 0 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  18. Van de Golden Radio NL server [verborgen inhoud]

19. Started by janf001,

Nog een LP t.w. History of offshore radio "Recordings from offshore comercial radio stations 1958-1970 LP History Of Offshore Radio.jpg [verborgen inhoud] LP History of Offshore Radio.mp3 [verborgen inhoud] index History of offshore radio.txt [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,7k weergaven
  20. [verborgen inhoud] Opname uit het archief van Ton van Draanen

• 0 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  21. Started by Vincent,

Middagprogramma van Nigel Harris vanaf de Ross Revenge. Opname klinkt beetje dof. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  22. VOP 1977 06 24 0806-0840 Crispian StJohn [verborgen inhoud] VOP 1980 07 31 1504-1611 Drive Time Kas Collins Voice of Peace [verborgen inhoud]

23. Started by Juul,

In 1990 verkocht Jelle Boonstra een cassette op o.a. Radio dagen met het label "prime". Hij was overigens niet de enige die dat deed. Er was een levendige handel in dat spul. Hij noemde de cassette "Veronica 1990-Studio-Archief-1960-1974" En alleraardigste verzameling moet ik zeggen. Een paar jaar terug kreeg ik die cassette van iemand en heb 'em gedigitaliseerd. En dan ga ik de zaak nu "wissen". [verborgen inhoud] Hij is de tekst die er bij zat: ( dus niet van mij ). " Bron: primetime, 1990 Veronica, studio-archief 1960-1974 1. Studiojingles Veronica uit hun eerste echte pakket, gemaakt do…

24. Started by scotty,

Friends, can anyone please share the following Mi Amigo recordings that I think were on this site, but I cant find them now; 11/03/1974 1900-2000 Brian Anderson 24/04/1074 1900-2000 Norman Barrington 29/04 1974 1200-1400 Frans Van Der Drift 29/04/1974 1400-1600 Joop Verhoof 29/04/1974 1600-1800 Mike Morrkens 08/07/1974 0800-0900 Bert Bennett 13/07/1974 1200-1300 Mike Moorkwns 13/07/1974 1300-1400 Peter & Patrick Many thanks Ian

• 4 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  25. Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 1,7k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.