Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Een jaar Laser 558, een complete dag. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 6 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  2. Started by Juul,

Ik was een programma uit 1966 aan het afluisteren, Draaikolk door Suhandi en hij vertelde dat hij en brief had gekregen van enkele Elvis fans die in Eindhoven de Elvis show op Veronica niet goed konden ontvangen. En daarom besloot Suhandi, hij was toen programmaleider bij Veronica, om in het middag programma draaikolk de jongens gelegenheid te geven om een Elvis show te maken. Ze deden dat kennelijk thuis op de bandrecorder. Het waren Jan de Vries en "Phil Mountain" en als technicus Joep Schouten. Ze kwamen uit de Kalmoesstraat in Eindhoven. Erg leuk voor die tijd, 1966 dus, om te horen. En ook hier vraag ik mij dan telkens af, wat zou er van de heren …

• 0 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  3. Started by wim1958,

De afgelopen dagen is er mooi veel aandacht geweest voor de switching van 192 naar 538. In die eerste 538 programma s werden de nieuwe jingles gepresenteerd. Toen viel het me op dat een aantal van die nieuwe jingles later nooit meer gebruikt zijn. Was daar een reden voor? Wim de Lang

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 7 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  4. Started by Vincent,

Een studio opname van Schijven voor bedrijven. Ik zoek nog de uitzenddatum. [verborgen inhoud]

• 8 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  5. Started by Juul,

bron: Spreekbuis - Stichting Norderney. [verborgen inhoud]

6. Radio Veronica 12-06-1972 1900-2000 Lexjo ABTT 100 [verborgen inhoud] 14-01-1972 1920-2000 Lexjo Harvest [verborgen inhoud] 23-06-1972 1900-2000 Lexjo ABTT 101 deel5 [verborgen inhoud] 26-06-1972 1900-2000 Lexjo ABTT 101 deel6 [verborgen inhoud]

7. Vandaag weer verder gegaan met het digitaliseren van mijn geluidsbanden, deze keer de allereerste "Baken 16" uitgezonden op Vrijdag 23 Juli 1976. De presentator is Bart van Leeuwen en Marc Jacobs is nog "side kick" met nieuwsberichtjes. Je hoort duidelijk dat het programma nog flink moet groeien. Door mij opgenomen in Geldrop en met helaas een wat vervelend zacht kraakstorinkje op de achtergrond, met dank aan een eeuwig klussende buurman toen, maar dat mag 'm de pret niet drukken. Digitaal vanaf de originele AM opname tape (BASF). Radio Mi Amigo - 23 Juli 1976 - 12:00-14:00 uur - Allereerste "Baken 16" met Bart van Leeuwen en Marc Jacobs. [verborge…

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 6 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  8. Started by Vincent,

Carl de Jong, Will Luikinga, Hugo de Groot, Ton Hardy en Peter de Vries. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 6 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  9. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  10. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 9 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  11. Started by Vincent,

Een twee uur durende Herrie met Ferry in uitstekende kwaliteit. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  12. Started by Vincent,

Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  13. Laser 558 19850731 Top 40 Liz West 18.11-19.11.mp3 [verborgen inhoud] Bron(nen): Zeezender/Radio/Nieuwsgroepen, Downloadclub/HarmKoenders/Hans Hendriks, Internet Radiocafé/Vincent Schriel, Engelse Forums, Azanorak, BitTorrent, eigen archief en div andere personen w.o. Hans Knot, Douwe Dijkstra ect... Robin

• 1 antwoord
    • 1,8k weergaven
  14. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  15. Started by Juul,

In 1990 verkocht Jelle Boonstra een cassette op o.a. Radio dagen met het label "prime". Hij was overigens niet de enige die dat deed. Er was een levendige handel in dat spul. Hij noemde de cassette "Veronica 1990-Studio-Archief-1960-1974" En alleraardigste verzameling moet ik zeggen. Een paar jaar terug kreeg ik die cassette van iemand en heb 'em gedigitaliseerd. En dan ga ik de zaak nu "wissen". [verborgen inhoud] Hij is de tekst die er bij zat: ( dus niet van mij ). " Bron: primetime, 1990 Veronica, studio-archief 1960-1974 1. Studiojingles Veronica uit hun eerste echte pakket, gemaakt do…

16. RNI 1970 02 19-0700-0800 - Roger Day-Breakfast Show [verborgen inhoud] RNI-19721023-0100-0200-MikeRoss [verborgen inhoud]

17. Started by mart538,

Pasen 1979 Caroline is Back Zo eindelijk maar eens digitaal gemaakt 6 uurtje Radio Caroline 1979 de opening, Gaat af en toe slecht met de oude Cassette bandjes,maar ze staan er op ( zijn c60 bandje ) Have fun Mart538 http://www.wupload.com/file/2666729027/ … 4-1979.rar Mart538 http://www.wupload.com/file/2666729027/

• 1 antwoord
    • 1,8k weergaven
  18. [verborgen inhoud] Deze opname ooit opgenomen van Atlantis Rotterdam (Er gebeurde altijd wel wat op de Noordzee). Later heb ik de muziek ingekort helaas. Heeft iemand deze opname nog volledig?

• 1 antwoord
    • 1,8k weergaven
  19. Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 7 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  20. Via de Golden Radio NL server VOP 14.11.77 Tony Allan Part 1 [verborgen inhoud] VOP 14.11.77 Tony Allan Part 2 [verborgen inhoud]

21. Started by martinja,

Van de Golden Radio NL radioserver met dank aan voor het verwerken en uploaden Veronica - 11041973 - 1300-1500 - Live Terug In De Lucht Vanaf De Mi-Amigo - Rob Out+Tom Collins [verborgen inhoud] Veronica - 11041973 - 1500-1700 - Live Tom Collins-Freek Simon-Norman Barrington + Lex Harding [verborgen inhoud] Veronica05041974JosHogen21002200CountryTime [verborgen inhoud] Veronica30061971KlaasVaak15001600 MuziekExpress [verborgen inhoud]

22. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 6 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  23. RNI-19730519-2200-0100-GrahamGill-BrianMcKenzie

• 8 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  24. Weer een keer terug naar de laatste dagen van Radio Caroline, Maandag 17 Maart 1980. Het was de dag van de bemanningswissel ( of om met de wokepeople te spreken "bemensingswissel") Peter de Vries en Hugo de Groot gaan van boord en worden vervangen door Hans Verlaan. Volgens mij is dat ook de reden dat er in deze opname verschillende keren geen nieuws is op het hele uur. Morgen 43 jaar geleden uitgezonden Radio Caroline - 17 Maart 1980 14-16 uur "19 tig show" - Sebastiaan Peters en 1600-1712 uur " - Gangboord (Dank aan Harm Koenders voor de digitalisatie) [verborgen inhoud] Groet Henk Kruize

• Bedankt
      • Haha
      • Vind ik leuk
    • 7 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  25. Started by Jan-Fre,

Van vandaag precies 29 jaar geleden: Radio Caroline met Dave Richards. Een programma met prachtige muziek, waaronder IGY van Donald Fagan, Silly love songs van Wings en Evil woman van ELO. [verborgen inhoud] Enjoy! Jan-Fré

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.