Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by Juul,

Van de week kreeg ik de vraag van Jan van Veen of ik wist wanneer de eerste uitzending van Candlelight in 1967 werd uitgezonden? Op onze website schreef ik er dit over: [verborgen inhoud] Maar volgens Ad klopt dit niet…………..Hoe ik er aan kom weet ik niet meer. Ik kan er in ons archief niks van terug vinden. Volgens Jan eerst vrijdag avond en later volgens Ad op Maandag. Ik heb alle programma schema's door gelopen, maar geen spoor van candlelight. Nou vond ik het programma toch al niks maar………….Ik denk dat ik één van de weinige was. Heeft iemand enig idee ?

2. Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein Radio Aquarius 1980-04-07 1100-1200 Jan Faber {Test In Dutch-English} [verborgen inhoud]

3. Deze opnamen komen uit het archief van Ad Couwenberg. Ik vermoed dat Ad deze opnamen uit de UK ontvangen heeft (kan niet achterhalen van wie). Volgens de beschrijving bij de band is dit op een zaterdag opgenomen en door posities van gedraaide platen in de Top 40 op Radiopedia op te zoeken ben ik op 7 Maart uitgekomen. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 5 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  4. Gast loky
    Started by Gast loky,

Hallo, Heeft iemand programma's van 4 augustus 1974 van Radio Veronica voor mij. Grt Rieni.

• 5 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  5. Started by martinja,

Laser558-19850111-1000-1100-RickHarris [verborgen inhoud] Laser558-19850111-1100-1200-HollyMichaels [verborgen inhoud]

6. Started by Vincent,

Allemaal afkomstig van dezelfde tape uit het archief van MusicRadioFan. Een dik half uur Joost den Draaijer. Tijd meegekregen, datum uitzending niet. [verborgen inhoud]

• 5 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  7. Gast Norderney192
    Started by Gast Norderney192,

​Nederbeat top 40: uitzending 11 en 18 januari 2014 Op 11 en 18 januari is het zover, de Nederbeat top 40 samengesteld uit de inzendingen van de luisteraars van 192 radio gaat de ‘lucht in’ ... Vanaf 19.00 uur tellen we af van 40 naar 1. Ik verwacht zo rond 21.15 de nummer 1 te draaien. Daarna, een selectie uit de “bubble unders”, de platen die het net niet hebben gehaald om in de lijst van 40 meest gewenste platen van de luisteraars te komen. Vaak verrassend, soms voorspelbaar, maar stuk voor stuk 40 prachtige en exemplarische nummers uit de tijd dat Nederland, en Nederlandse bands in de… Lees verder ... http://www.norder…

• 5 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  8. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Opnames afkomstig uit archief van MusicRadioFan.

• 5 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  9. Started by Eric,

Dit is alles van Atlantis van de ??HDD. Veel luisterplezier. [verborgen inhoud] Atlantis-19740504 - 1851-1910 - DaveRodgers.mp3 [verborgen inhoud] Atlantis-19740424 - 1900-2013 - AndyAnderson (63min) Reboundhour.mp3 [verborgen inhoud] Atlantis-19740203 - Steve England Test On 201 m -Grap Over MOB.mp3 [verborgen inhoud] Atlantis-19740825 - 1500-1700 229 All DJs - Tour Of the MV Janine Live edit.mp3 [verborgen inhoud] Atlantis-19740825 - 1500-1600 229 All DJs - Tour Of the MV Janine Live.mp3 [verborgen inhoud] Atlantis-19740825 - 1600-1700 229 All DJs - Tour Of the MV Ja…

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 5 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  10. Started by jan V,

1974-06-02 0000-0100 RobOut-TomCollins-Veronicamoetaanland-Live [verborgen inhoud] 1974-06-02 0100-0200 TomCollins-Veronicamoetaanland-Live [verborgen inhoud] 1974-06-02 0200-0300 TomCollins-LexHarding-Veronicamoetaanland-Live [verborgen inhoud] 1974-06-02 0300-0400 LexHarding-Veronicamoetaanland-Live [verborgen inhoud] 1974-06-04 0400-0500 LexHarding-Veronicamoetaanland-Live [verborgen inhoud] 1974-06-02 0500-0600 LexHarding-Veronicamoetaanland-Live [verborgen inhoud] 1974-06-02 0600-0700 LexHarding-Veronicamoetaanland-Live [verborgen inhoud] 1974-06-02 0700-0800 LexHarding-TomCollins-Veronicamoetaanland-Live [verborgen …

11. Started by Juul,

Een programma opnemen met Rob Out behoorde nou niet tot m'n favoriete bezigheden. Gelukkig was dat wederzijds. Rob had niks met mijn "zorgvuldigheid" en ik niks met zijn " als de band maar vol is mentaliteit". Op 27 april 1972 nam ik met hem de Rob Out show op. Hij was te kort, 57'30". Out was waarschijnlijk onder de laatste plaat alweer uit de studio verdwenen en ik had geen zin om hem terug te roepen. Dus schreef ik maar op de doos van de band dat de jongens aan boord er maar een plaatje achter moesten draaien........... Ja, iedereen denkt maar dat het altijd leuk was...............vaak wel maar een enkele keer ook niet. Juul

• 5 antwoorden
    • 2,9k weergaven
  12. Started by Vincent,

Voor de puzzelaars een aantal opnamen uit augustus 1979 die nog niet gedateerd zijn. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 5 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  13. Started by scotty,

A studio tape of Bert Bennett on Mi Amigo, only a couple of weeks before he left the station. I always thought Bert was one of the best dj's on Mi Amigo. [verborgen inhoud]

• 5 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  14. MiAmigo28121973Mike Moorkens14181500testuitzending [verborgen inhoud] MiAmigo28121973Mike Moorkens15001600testuitzending [verborgen inhoud]

15. Radio Monique [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 5 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  16. Started by scotty,

Unfortunately Ben Healy was unable to join us at Radioday, but here he is presenting Swing Across Midday from February 1967 between 1251-1355. Ian [verborgen inhoud]

• 5 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  17. Een avondje Radio Caroline met Brain Anderson, Mike Hagler en Mickey Mercer, uitgezonden op de avond van 19 Juli 1974. Dat was op een Vrijdagavond want de dag erna maakte ik, op zaterdagmiddag, een trip naar de zendschepen Norderney, Mebo-II en Mi Amigo en het R.E.M. eiland. Georganiseerd door de Free Radio Campaign Holland (= Hans Verbaan). Nu al weer 52 jaar gelden......... dat deed ik samen met een toenmalige "radio freak" uit Ridderkerk, en dat was Dick Ouwerkerk. Ik heb na eind 1975 nooit meer iets van hem gehoord en dus vraag ik me af.... Dickie, jongen, wat is er van je geworden??????? Luister lekker mee, de digitale bron komt van de "buren" in 2003 en bij mij van …

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 5 antwoorden
    • 325 weergaven
  18. Started by Vincent,

Ik heb een map gevonden met 'ruwe' opnamen die vorig jaar heb gemaakt van een serie cassette's van Evert. Komende dagen zal ik deze bewerken en hier plaatsen. Hier de eerste, Lex Harding uit 1973 met ABTT nummer 64. [verborgen inhoud]

• 5 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  19. Started by huppiedos,

Lees net het volgende bericht op de website: This account has been suspended. Either the domain has been overused, or the reseller ran out of resources. Dat betekend, voorlopig geen 192 radio? vr.gr.anne

• 5 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  20. Started by Juul,

In augustus 1974 heb ik uit de kast van Veronica hoofdtechnicus Karel van der Woerd een aantal buizen "geleend". De buizen zaten nl. in de AKAI opname recorders en in de oude Zeedijk mengpanelen. Dat moest kunnen vond ik toen. Ik ben ook nog zendamateur en dacht die kan ik wel goed gebruiken. Want alle spullen zouden toch verkocht worden. Maar al die jaren heb ik die buizen ongebruikt "achter mij aangesleept". En omdat onze technische Norderney mensen Niels Zack en Rob Schel alle spullen aan het restaureren zijn hebben die volgens mij wel wat aan die originele buizen. Dus was het de hoogste tijd om na 43 ! jaar ze maar eens weer terug te geven aan hoofdtechnicu…

21. Started by Tino,

[verborgen inhoud] Waarschijnlijk uit het archief van Douwe Dijkstra, maar ik weet het niet zeker.

• 5 antwoorden
    • 892 weergaven
  22. Started by wim1958,

Ik zit vandaag wat oude bandjes te luisteren die gemaakt zijn tijdens een van de reünie uitzendingen. Op een gegeven moment komt Juul met een verhaal over Moosje, een meisje wat destijds vele cassettes opnam van de boord uitzendingen van de nieuws lezers. Die had ze zo mooi gedocumenteerd. Heel interessant! Want die boord opnamen gaven zo n mooi beeld van wat er daar gaande was. Ik was b v gek op het programma Goednieuws, Boord Omroepers. Ook al heb ik er geen opname meer van, ik kan me een stukje herinneren van Dick Klees die een stuk van de net uitgekomen plaat Imagine van John Lennon draait en zegt: Nicky Hopkins speelt ook piano op deze opname va…

• 5 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  23. Started by Juul,

bron: Spreekbuis - Stichting Norderney. [verborgen inhoud]

24. Op 30 augustus 2019 had Wim van de Water, van mediapages.nl, tijdens de laatste dagen van het 192 museum in Nijkerk een interview oud Veronica boordtechinus Jaap Borst. Tot nu toe is slechts ongeveer 3 minuten hiervan uitgezonden. Jaap vertelde echter zoveel mooie verhalen dat we alsnog het gehele interview plaatsen. On the 30st of August 2019 Wim van de Water of mediagapes.nl interviewed Jaap Borst about his time with Radio Veronica. Lots of juicy stories about the two ships and, of course, his memories about April 1973 and the 31st of August 1974, the closure of Radio Veronica.

25. Started by hans knot,

Met de hulp van twee jarenlange radiovrienden is de radio-erfenis van A.J.Beirens in Nederland aangekomen en zullen de banden de komende tijd gedigitaliseerd worden. Het was de wens van AJ om de tapes, documenten en foto's aan mij te overhandigen, niet alleen om ze veilig te stellen, maar ook om ze beschikbaar te stellen voor radioliefhebbers uit de RNI tijd. Ik zal met regelmatige tussenpozen een opname uploaden, te beginnen met die van december 1971 met Terry Davis, opgenomen aan boord van de MEBO II. [verborgen inhoud]

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.